Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Til at græsse sammen m. heste
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 22:27

Ja, jeg har gået og tænkt på hvilket dyr som ville kunne afgræsse de steder omkring hestens pærer og det de ikke gider æde??

De må gerne kunne gå sammen med hestene.

Håber du kan hjælpe .

Lever livet på gården med familie og hyppere.

Nu med lille Lærke fra d. 30.11.2007.

0
0
Svar på denne tråd

nemt at svare på
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 22:39

får eller kvæg er eminente til at eftergræsse de marker hestene har gået på

Michael Moesby-

nu uden billeder i sin præsentation, efter HN, i deres nye regler vil have man giver HN fuld brugsret så de kvit og frit kan anvende brugernes billeder som de vil...

蛋糕
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 23:13

gerne vores køer, eller goldkøer eller kvier. De kan osse gå sammen med hestene. Hestene vænner sig til det

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

udstyr til pige str. 128/134 se præs.

Nu med video af hoppe og føl.....

0
0
Svar på denne tråd

geder..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 08:53

Gederne æder alt, og vores heste gør dem ikke noget. Vi har bare store problemer med at holde gederne inde på hestemarken, da de vil løbe under tråden.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 09:03

Jeg har også haft en ged og en hest til at gå sammen, geden æder alt, og den og hesten kom fint ud af det med hinanden, de kunne sagtens finde på at stå og gnubbe hinanden

Indhegningen havde så fået et ekstra hegn af fårehegn uden om elhegnet.

Hedevang

0
0
Svar på denne tråd

samgræsning.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 11:29

generelt set kan heste samgræsse med alle parettåede/klovbærende dyr, men hvis man også tænker i indhegning, så er kvæg at foretrække, eftersom de ikke er ligeså krævende som f.eks. får og geder, og ikke roder i jorden som grise.

hvad angår smitteforebyggelse er det også optimalt, eftersom kvæg døjer med lungeorm og løbe-tarmorm mens hestene primært får bændelorm, trådorm, blodorm og spoleorm. -dvs. de kan græsse tæt op ad hinandens afføring, uden at risikere at blive syge.

jeg selv har 2-3 køer gående et par gange om året til at græsse hestenes "toiletområder" ned, på hestemarken, og om efteråret når malkekøerne kommer ind, bliver hestene sat på komarken for at nedgræsse de områder rundt om kokasserne. -det giver optimal udnyttelse af markerne, og nedbringer risikoen for at markerne bliver slemt angrebet af sneskimmel om vinteren, fordi der ikke ligger et lag tørt græs.

mvh. Gitte,

med Tyran, Ýrsa og Bine

Tyran sælges. se nærmere på præs.

*jeg har ikke altid ret, men jeg tager aldrig fejl*

0
0
Svar på denne tråd

geder...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 14:06

Kan godt være de 8 geder, jeg har haft gennem mit liv, alle har været super kræsne - Men her hjemme spiser geder altså ikke "l*rte-græsset" ;)

-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 14:21

Køer har vi også haft gående til at græsse foldene ned.

De fleste af hestene kunne sagtens gå sammen med køerne uden problemer, men mine ene kat 1 pony blev en ren satan når han så en ko. Han jagtede dem meget voldsomt rundt og bed sig fast i ryggen af dem hvis han kunne komme til det, så vi måtte MEGET hurtigt skille dem ad igen.

Han kunne sagtens gå på fold ved siden af køerne uden at ænse dem, men så snart der ikke var hegn imellem så han rødt!

Men som sagt kunne de andre heste sagtens dele fold med køerne uden problemer, men bare lige vær obs på at det altså ikke er alle heste der kan fungere ved at dele fold med køer

0
0
Svar på denne tråd

;P :) ;D
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 17:07

Lige hvad hestene kan gå med vil jeg ikke blande mig i. Andet end at mine bedsteforældres shetlændere går sammen med kalve (de går i hver sin ende af folden :P )

Men geder æder ikke alt. Vores geder er også kræsne. for et par uger siden præsterede de ikke at ville æde rugbrød! Det har de fået mange gange før. Engang ville de ikke æde grønpiller - nu spiser de dem gladeligt. 'Flade' tidsler gider de ikke røre, men de spiser de høje. Skræpper kan heller ikke spises, osv.

Jeg syntes vores geder er kræsne, så det skulle ikke undre mig hvis der er nogle geder der ikke vil spise '@!#$-græsset'

Pernille

Jeg er Mig og ingen andre. Jeg er helt speciel.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider