|
|
| Kan "man" det ? (konfirmation) |
|
|
Hejsa, Min datter skal konfirmeres næste år. Vi fik allerede datoen for 2 år siden, så der er booket fest i rigtig god tid. Men ... Vi flytter sandsynligvis her i sommer, så hun starter ny skole ... og dermed ny konfirmationsdato. Det er hendes eget ønske, sådan lige for at imødegå udtalelser om, at det er synd for hende. Den dato vi havde var 20. maj (st. bededag) - det bliver så sandsynligvis 22.maj i stedet. Jeg har talt med stedet, hvor festen er booket - og alt er optaget d. 22. maj. Men de foreslog, at vi kunne holde festen som planlagt d. 20. maj ... eller d. 21. maj, hvor de også havde et ledigt lokale. Men kan man det ? .... altså holde festen 1-2 dage før pigen egentlig er konfirmeret ? Nogen der har prøvet noget tilsvarende ?
Lejebolig søges i eller ved Langholt (se præs.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Konfirmation |
| Forfatter:  |
Louise-s |
| Dato:  |
11-06-2010 15:15 |
|
Min bror holdte hans konfirmation om fredag og blev konfirmeret om søndagen. Det var fordi vores fætter skulle konfirmeres samme dag, og han var ligeglad. Så det kan i sagtens hvis hun selv er med på den.
Mvh Louise
Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud
Søger en lejlighed/rækkehus i Odense, egen have, 3 værelser - kontakt mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det bestemmer |
|
|
man selv Jeg ville ikke gøre det Med lidt held må der være andre steder, der er ledige.... Eller måske kan I holde det hjemme samme dag hun bliver konfirmeret?
Scooter sælges - Se billeder på min præsentation Evt. bytte med fjordføl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
Nej, det vil være en rigtig dårlig ide... Pigen er jo ikke konfirmeret, og I holder festen for at fejre det. Det vil svare til og holde en bryllupsfest en til to dage , før man bliver gift... Jeg tror . det hele vil blive noget underligt noget .. Så er det bedre og holde festen nogle dage efter, hvis I ikke kan finde et sted på selve konfirmationsdagen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ville synes det var helt ok |
|
|
Jeg ville ikke synes der var noget mærkeligt eller forkert i det, hvis jeg blev inviteret til sådan en fest, - men det er jo forskelligt hvor traditionsbunden man er 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det synes jeg |
|
|
kommer helt an på din datters holdning... Hvis hun er ok med at skulle stases ud 2 dage før sin egentlige konfirmation, og holde fest, og få gaver, og sange og taler... For så 2 dage senere møde i kirken til selve den kirkelige handling, og bare gå hjem, når alle hendes nye klassekammerarter skal holde deres fester... Hvis stedet hendes fest er vigtig nok for hende (og ikke jer, men datteren) til at ville holde feste to dage før, så¨ser jeg ingen problem i det. Men jeg mener det helt og holdent skal være hendes ønske... Og ikke noget i påvirker hende til at mene....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor ikk bar |
|
|
blive konfirmeret med den klasse hun egentlig skulle fra starten og holde festen på dagen uanset flytning? Jeg flyttede skole kort inden men blev hos den gamle præst/klasse og blev konfirmeret sammen med dem selvom jeg gik på ny skole med andre elever. Jeg gik osse til forberedelserne med den gamle klasse uden problemer.
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det synes... |
|
|
jeg sagtens man kan gøre - i disse tider med dine, mine og vores børn, er der jo rigtig mange, der alligevel skal holde 2 fester - en med mor og en med far, og mange af dem bliver ikke holdt på dagen, fordi det rent logistisk er svært. Så hvis datteren er med på ideen og synes det er okay, så synes jeg ikke der er noget galt i det. Men hun skal selvfølgelig synes det er i orden. Og så længe det er hendes valg, at hun ikke vil konfirmeres med den gamle klasse som planlagt, så ved hun jo også det giver nogle udfordringer. Jeg ville så vælge at bibeholde den 20. og ikke den 21., så har I alle lige en dag til at komme sig over festen, inden selve konfirmationsdagen.
Mvh Line
Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info
Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| konfirmation |
|
|
Jeg gik på folkeskole i østdelen af Kalundborg og gik til konfirmationsforberedelse sammen med mine klassekammerater men jeg boede i vestdelen af Kalundborg og hørte derfor egentlig til en anden kirke... den 5 tårnede kirke som er den eneste af sin slags i Europa... Så dér ville jeg konfirmeres. Min stedsøster havde samme "problem" men omvendt... Hun gik i skole i vest og boede i Øst. Løsningen blev at vi gik til konfirmationsforberedelse med vores klassekammerater på nær 2 gange hvor vi var med til konfirmationsforberedelse i den kirke hvor vi skulle konfirmeres... Så jeg blev konfirmeret med min søsters klassekammerater i den 5 tårnede og hun blev konfirmeret med mine kammerater i den moderne kirke. Det er så helt tilbage '92 men mon ikke præsterne er til at tale med? De er ganske sikkert kun blevet mere fleksible...
Maria & Samson Enricca Nemo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Tak for alle svarene  Jeg sad også selv med følelsen af, at man kunne da ikke holde festen, før pigen er konfirmeret ... for hvad er det lige man fejrer så ... talerne og sangene ... det kunne godt blive lidt underligt. Men jeg må se, hvad jeg ellers kan finde af steder at holde konfirmationen. Der er jo hurtigt "udsolgt" de gode steder, så snart datoerne er meldt ud - og det har de jo været et stykke tid. Hun kan ikke gå til konfirmationsforberedelse med sin gamle klasse pga. afstanden, så det er ikke muligt. Om hun så kan gå til forberedelse med den nye klasse og derefter blive konfirmeret med den gamle klasse, det må jeg jo tale med præsterne om. Men jeg tror nu faktisk helst hun vil konfirmeres med den nye klasse. Jeg må prøve at snakke med hende om, hvad der er vigtigst for hende - at holde festen på dagen eller at holde festen på det sted vi havde booket (og som var hendes helt klare 1. valg). Og så holde det op i mod hvad vi har af muligheder på den "nye" dato.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad med at leje et stort festtelt og holde det hjemme i haven ?
Billige brogede ponyer (hingste) sælges.
1 og 2 år, forventet stg 110 cm. Til godt blivende hjem. Pris 1.000 kr stk. 28 25 06 72.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt svært. |
libe1 |
14-06-2010 10:56 |
|
Puhaa, et specielt dilemma:-) Men er hun med på festen 2 dage før, kan i så ikke holde et kaffe/kage bal derhjemme på dagen? For det må jo ellers være lidt tomt på selve dagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min nevø |
|
|
blev konfirmeret i maj med sin gammel klasse. Mener han har gået til forberedelse med sin nye klasse. Nu er de to klasser så i samme by men på hver sin skole, så måske er der forskel. Men jeg tror umilbart at det vil kunne lade sig gøre at blive konfirmeret med sin gamle klasse, hvis man spørger. Men vil hun helst med sin nye, og mener hun sagtens kan holde festen om fredagen feks er det jo vældig, ellers ville jeg nok vælge fest lokaler længere væk og holde på dagen, eller evt e opvarmet telt i egen have eller ved gode venner bekendte eller anden lokale som kan gøres festlig efter pigens ønske..
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la |
|
|
Telt i haven havde været dejligt, hvis det var en mulighed. Men da vi bor i rækkehus med en meget lille have, så sætter det nok lidt for mange begrænsninger ift. gæstelisten  Men ... jeg har lige talt med den nye præst - og han kunne fortælle, at han også var præst i nabo-kirken, hvor de skulle have konfirmation .. ta daah .. d. 20. maj. Hun ville så komme til at blive konfirmeret med nogle af klassekammeraterne. Der bliver de nemlig ikke konfirmeret klassevis sammen, men ift. hvilket sogn de hører under .. og de går til forberedelse sammen alle sammen. Så det var da en oplagt mulighed, jeg lige skal have diskuteret med den vordende konfirmandinde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samme præst |
VickyMicky |
14-06-2010 14:51 |
|
Det ville da være helt genialt, hvis hun kunne blive konfirmeret sammen med noget af klassen, men stadig på samme dato. Det kan jo også være hun får en rigtig god veninde der inviterer med i kirke og til efterfølgende fest den 22. maj, man ved aldrig ;o) Håber det hele løser sig, men lyder til det er en rigtig god mulighed du fik ud af at snakke med præsten! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| konfirmation.. |
Ditte Madsen |
14-06-2010 21:20 |
|
Min kæreste blev konfirmeret for 2 år siden, og han blev konfirmeret om søndagen men holdte festen om torsdagen ugen efter, da det var helligdag både torsdag og fredag mener jeg nok, med den fordel at folk kunne blive længere(meste af familien bor i Slagelse og han i Ishøj) og, han kunne få alle sine venner med, der blev konfirmeret og holdte fest om søndagen. Han var glad for det, og det bar hans eget valg. Så hvis din datter har det fint med det, syntes jeg godt i kan gøre det. 
Ditte & Apollo <3 R.I.P BALOO :'(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Min klasse blev konfirmeret st. bededag (fredag) jeg valgte at blive konfimeret med en parralel klasse om søndangen. Mine bedsteforældre holdte nemlig guldbryllup st. bededag (og det var på dagen) så enten skulle noget flyttes, eller halvdelen af min familie kunne ikke komme. Jeg var så heller ikke så knyttet til min klasse, så det gjorde mig ikke det store.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| konfirmeret |
|
|
Vores søn blev konfirmeret her i april. en fra klassen holde festen ugen før, selve dagen. og vores søn`s ven, holde det først ugen efter. begge flytninger af festen, var på grund af de ikke kunne leje de ønskede lokaler på selve dagen. og ingen, fra klassen syntes at det var noget galt/mærkeligt ved det ! ps der er endnu en fra klassen som først skal konfirmeres her sidst på måneden !! Men på den anden side så kan hun jo også blive fejret flere gange, og så bliver kjolen/tøjet også brugt mere end den ene dag  Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget !! Hold festen og nyd at den vare over flere dage. God fest....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fest.. |
|
|
Ja jeg holdt så mit knap 1½ uge før jeg blev konfirmeret. Min kusine som blev konfirmeret samme dag, holdt det fredagen efter, hvor vi var konfirmeret om søndagen. Og hvor var det altså en befrielse at man kunne holde det en fredag i stedet for en søndag. Så havde man en hel weekend bagefter, så føles det ikke så "spildt" (jeg gik ikke ret meget op i det konfirmation, jeg synes egentlig min fødselsdag, som var samme dag som konfirmationen var vigtigere!) Jeg hader konfirmationer der ligger på søndage, det burde være forbudt!  Men du skal selvfølgelig spørge datteren. Men jeg synes altså det er helt ok at holde konfirmationsfesten før konfirmationen. Men det er måske også fordi jeg ikke synes konfirmation er noget stort.
Rikke med Katinka og Thor A good horse is never a bad colour.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|