Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ville i kunne tage sko af en død hest?
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 18:56

Jeg står og skal have aflivet min hest til august.

Jeg er begyndt at tænke alle tingene igennem, hvordan og hvorledes det skal foregå.

Det eneste jeg ikke kan få til at gå op i en højere enhed er skoene.

Daka tager 645 kr at hente heste uden sko, og tager 1935 at hente heste med sko. Det er rimelig mange penge der er til forskel. Jeg ønsker ikke at hun får skoene af før hun er aflivet, da jeg ikke vil have hun skal gå ømtået rundt de sidste timer af hendes liv.

Men er det for meget at forlange af smed, eller af nogle andre at pille skoene af hesten, når den er død?

Jeg ville ikke kunne gøre det, og hvis ingen vil så er der jo ikke andet for end at betale.

Men ville i kunne gøre det?

0
0
Svar på denne tråd

Uden sko
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:02

Sidst jeg fik aflivet en hest med sko tilbød dyrlægen selv at pille dem af.

* Be poor, be happy, own a horse *

WrapKONGEN - kvalitet til din hest

0
0
Svar på denne tråd

Sko....
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:04

Nej jeg ville ikke kunne gøre det og ville nok bare betale mig fra det til Daka.

Prøv allerede nu at undersøge, om din smed vil tage skoene af hesten, efter den er død. Du forlanger det ikke af smeden, du forespørger, om han vil gøre det.

Trist at du skal sige farvel til din hest, synes jeg.

Vrinsk fra Esma

Jeg tilbyder samtaleterapi, hvor du

lærer at komme helt tæt på dig selv og dine behov

&

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

0
0
Svar på denne tråd

Sko...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:05

Var det ikke en ide tage dem af dagen før?? Heste der skal til løvemad må heller ikke gå med sko, men de kan tages af dagen inden også går hestene på græs eller står inde. Så bliver den ikke ømtået. Ellers burde det ikke være det store problem tage dem af efter aflivning.

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:09

Jeg ville ikke have noget imod at tage skoene af en andens hest. Så tror du ikke du kan finde en der vil gøre dig den tjeneste? Smeden vil nok have penge for der, så jeg er ikke sikker på at det kan betale sig.

Enhver ville kunne pille dem af en død hest. Det behøves jo ikke at skulle gøres på en speciel måde.

Trist med din hest. Jeg håber du finder en der kan tage skoene af for dig.

Hilsen Fie

Landejendom sælges. Se her:

www.kj-fast-ejendom.dk/ sag.asp?sagsnr=093203L...=670&DID=2

Ponyer sælges! Se præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

chris »97
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:10

Det er ikke en mulighed at tage dem af inden. De to muligheder jeg har er at betale mig fra det igennem DAKA, eller få folk til det.

Hun skal over en grusvej, der hvor hun skal ligge, og det vil hun helt sikkert ømme sig over hvis hun ikke har sko på, og det ville være trist at hun skal være ømtået i de sidste timer af hendes liv.

0
0
Svar på denne tråd

Selv pille af
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:15

Jeg har to der skal aflives på torsdag ... en med 4 sko og en med 2 sko ..

Dem piller jeg af onsdag aften .. og så kommer de på fold som de plejer torsdag og så kommer dyrlægen klokken 16 .. De skal gå over en gårdsplads .. ellers skal de ikke noget .. Så det bliver sådan ...

/mette,

og de tre dejlige heste:

...---***Cappucino***---...

...---***Quinar's Lovespot***---...

...---***Sartor's Simply the Best ***---...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:15

Min hest blev aflivet med skoene og smeden pillede dem af dagen efter.. nu fik hun så tarmslyng så havde ikke ligefrem planlagt/tænkt over det.. men jeg fik at vide fra daka at de skår hovene af med en vinkel sliber lign ting.. og det nægtede jeg simpelthen!!

Ditte , Hende med D Titti & You Turn DK

"Selvom man er lille kan man godt opnå noget stort! "

AQHA

You Turn DK

0
0
Svar på denne tråd

Ditte Henriksen ♥D Titti♥
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:25

Ej py, den information havde jeg ikke lige brug for. :)

Men omvendt så er hun jo død, så ja, når hun først er på lastbilen, så er folk jo nok ikke så flinke ved hende alligevel mere.

Det er rart at høre at nogen godt ville kunne tage skoene af en andens hest. Er nemlig bare i tvivl om det er for meget at spørge om.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:33

Nej det er ikke særlig rart, da jeg fik det at vide fik jeg godt nok også lige en klump i halsen..

men nej hvordan de behandler den på lastbilen er jo så det.. jeg var der ikke selv da hun blev hentet min for det kunne jeg ikke, men dem der var der sagde at det var på en "pæn" måde hun blev hentet.,

Ditte , Hende med D Titti & You Turn DK

"Selvom man er lille kan man godt opnå noget stort! "

AQHA

You Turn DK

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:34

Min mand og jeg pillede dem selv af min hoppe da hun var død, selvom dyrlægen tilbød det.

Dels havde dyrlægen travlt vidste jeg, og dels så ville jeg gerne selv gøre det.

Kan ikke se noget problem i at du spørger nogen andre om de vil pille skoene af.

Forstår godt du vil vente med at få dem af til bagefter.

Mvh

Janni

3 HESTE SØGER PART - 4440 MØRKØV - TÆT PÅ RIDEHUS OG 2 SKOVDISTRIKTER.

OPALER sælges - rå eller slebne. Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Min Calle
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:38

Min Calle døde i påsken af tarmslyng og gik derfor i døden med sine fire sko.

For mig var det en aldeles uvæsentlig detalje, at han havde sko og at der derfor ville komme en større regning.

Men manden i husetså det lidt anderledes, så han tog skoen af stakkels Calle, som han lå der klar til Daka.

At alle sådan lige kan tage sko af en død hest - det ved jeg nu ikke lige. Manden synes i hvert fald at det var temmelig hårdt og han er ellers nok vant til at tage fat.

Men jeg er glad for at skoene kom af min hest - hvis de ellers ville skære hovene af ham med en vinkelsliber......... men det er jo egentligt ligegyldigt nu.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan godt forstå
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:40

at du ikke vil byde din hest at være ømtået de sidste par timer/dage af hendes liv...

Jeg ville også spørge smeden om han vil gøre det...

Jeg ville nok gerne tage skoenen af en hest efter den var død, men ikke af min egen, det ville være for meget....

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Smed....
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 19:47

Da jeg mere eller mindre akut måtte aflive en hest for nogle år siden var der en smed på rideskolen igang med nogle andre heste. Han var så flink at gå ned og pille skoene af !

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 20:00

Kan godt forstå du ikke vil byde din hest at have ømme fusser før turen til de evige græsmarker.

Skærer de dem ligefrem af? Det lyder da groft, og som en større arbejde end at pille dem af. Men hvad ved jeg?

Mistral havde ikke sko på, så det var ikke noget problem.

0
0
Svar på denne tråd

min afgørelse
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 20:03

Jeg ville heller ikke have at min hest skulle være ømtået de sidste timer af hans liv. Og ja jeg ved godt at jeg er sentimental, men jeg synes det var brutalt at hive dem af ham, efter han var aflivet. Så jeg valgte at betale det ekstra.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

Hvor bor du??
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 20:20

Hvis du bor (eller nærmere hesten) i nærheden af slagelse vil jeg gerne tilbyde dig at pille skoene af din hest når den er aflivet.

Jeg er ikke smed eller noget, men jeg vil gerne hjælpe dig!

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 20:32

Ellers må du få en aftale med smeden, samme tid som dyrlægen. Så kan han tage skoene af den, lige inden aflivningen.

Jeg havde gjort det samme som stelmach, hvis jeg var i din situation. Så bred kan den grusvej heller ikke være

Jane

*Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan*

Nem og ukompliceret lånehest søges

Alle stavefejl er helt gratis

0
0
Svar på denne tråd

Sko af død hest.
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 21:13

De 2 gange vi har måtte aflive en hest med sko har vi pillet dem af efter hesten er blevet aflivet. Jeg er måske lidt kynisk, men jeg kan sagtens hjælpe til med at tage skoene af min døde hest - den er jo død så den mærker ikke hvis man trækker lidt voldsomt i den.

I øvrigt er det så underligt når man får en hest aflivet - det er som om sjælen forsvinder og så ligger hylstret bare tilbage. En tom skal som har båret hestens sjæl. Måske derfor rører det mig ikke voldsomt vi tager jo bare skoene af hylstret.

Hmmm nu får jeg nok hug men det må jeg tage med, jeg vil i hvert fald ikke betale næsten 1400 for at Daka skærer min hests sko af.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Sagtens...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 21:45

Jeg ville sagtens kunne pille skoene af en andens hest, efter aflivning...

Det tror jeg faktisk de fleste ville kunne.

Og i hvert fald synes jeg du skal spørge omkring. Evt ved naboer eller lign, det behøver jo ikke være en med heste og hove forstand. De skal jo bare rykkes af.

Hvis dem du spørger ikke vil, så svarer de jo bare nej. Og kan du ikke finde nogen der vil hjælpe dig ved at pille skoene af, så har du jo muligheden for at betale i stedet for.

Jeg kan godt forstå du ikke vil tage dem af inden, det ville jeg heller ikke, ser ingen grund til at genere hestens sidste timer med et smede besøg, eller ømme hove, når det let og enkelt kan ordnes efterfølgende...

Da min hest døde, og skulle hentes var han barfodet, men havde det været sommer, havde han haft sko på, og de var helt sikkert blevet taget af efterfølgende...

Mvh
Jackpot

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 21:59

Ja, det ville jeg godt kunne... Min egen går uden sko, så det bliver ikke aktuelt, og medmindre du bor i den anden ende af landet, så vil jeg da gerne komme og hjælpe med at pille skoene af efter hun er sendt videre. :) Og det bliver ikke med en vinkelsliber. :) Det virker også lidt voldsomt synes jeg, selvom de intet mærker. :)

Mvh.

Michael

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gjorde det..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 22:32

..For et par år siden, jeg fandt min hest død på marken (Han var gået i hegnet), også måtte vi igang med ko-ben for at få dem af.

Han havde ligget i 2 dage i meget varmt vejr, så jeg tog mine forholdsregler, for han lugtede.. :/

Hvis jeg var dig ville jeg ringe efter smeden og få ham til at tage dem af, det er meget nemmere og du husker ikke din døde hest som en du stod og hev og sled i for at få skoene af..

Håber du finder en løsning. Sender en varm tanke i retning af din hest. :)

Venligst Christine

Øffe. <3

0
0
Svar på denne tråd

Nej........
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 23:18

Min elskede hest havde i forvejen haft alt for mange smerter, inden han blev akut aflivet, selvom vi vidste det bare derhen af.

Han døde med sine sko på og aldrig om jeg ville stå og hive i hans lig for at spare de småpenge. Dyrlægeregningernes størrelse i de måneder han var syg forinden var astronomiske og gjorde slutbeløbet latterligt lille :-(

Det var og er bare en kæmpe sorg at miste ham, så det med de sko var det absolut mindste.

Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd

Efter aflivning
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 23:38

Jeg ville sagtens kunne tage skoene af min hest efter aflivning - jeg har det også sådan at de på det tidspunkt bare er en tom skal...

Min egen gamle gik til løverne sidste år - og han fik forskoene af aftenen inden - da jeg jo alligevel gik og nussede og fik en god lang snak med ham...

Og hold op hvor sad de godt fast! Middagsaftalen med løverne havde været lidt tid undervejs så han havde gået med skoene længere end han plejer - og jeg har afskoet før - men puha hvor jeg svedte over det... - og var glad for jeg havde sådan en flink hest der pænt ventede på at jeg blev færdig med det der jeg nu havde gang i...

Kan godt forstå Daka tager sko af så effektivt som muligt = de skærer dem af, frem for at skulle hive dem af... Kan også godt forstå hvis man ikke kan lide tanken og ønsker en anden løsning.

Nu har du god tid til at få det hele på plads inden august - så er sikker på du nok skal kunne finde et par villige hænder der kan hjælpe dig med den del!

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

svært........
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 23:55

Da min blev aflivet ville vi pille skoene af bagefter.

Men det var umuligt, og min kammerat gav op, da han ikke kunne holde ud og nærmest brække benene på min døde elskling.

De sad godt nok meget fast, og der er jo ikke noget modstand fra hesten, så det gør det sværere.

Gør mig ondt med din hest.

Lækre ting til salg, bla flotte sten og Bucas.

0
0
Svar på denne tråd

Nu hvor jeg ved
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 07:40

hvad det koster. Så JA!

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Da min hest...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 08:17

Blev aflivet, pillede min søde dyrlæge skoene af bagefter.

Mon ikke det kan aftales?

"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"

Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

www.k9welfare.dk

0
0
Svar på denne tråd

Farinelli
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 10:58

Husk at den pris du kigger på, er UDEN moms..

Når man skal sige farvel til sin elskede hest, synes jeg ikke det er prisen det kommer an på, men om hesten har det godt lige til det sidste...

Jeg ville personligt ikke kunne tage skoene af min egen hest ej heller ikke bede en anden om at gøre det...så hellere betale det mere for afhentning...

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

kjashdjkah
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 13:35

Bed smeden eller en anden om at gøre det :)

Og en bonus - lad være med at se når DAKA henter din hest...

Det er bestemt IKKE altid et pænt syn!

Jeg er i hvert fald glad for at de heste jeg har set blive hentet ikke var nogen jeg havde nået at få et forhold til...

Det ser altså grumt ud når den store grab tager fat, hvor den lige kan få fat, løfter op og dumper hesten ned i containeren på lastbilen...

Tom skal eller ej - jeg kan ikke lide at se og høre på det!

0
0
Svar på denne tråd

ang sko
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 13:40

min nu afdøde dresssurhoppe fik taget skoene af,af smeden et par dage før aflivningen.jeg fik det faktisk uden beregning..sødt af smeden...

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor??
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 13:50

ja, jeg kunne godt pille skoene af en død hest!!!

(og ville også vente til efter aflivningen)

hvorfor skal hesten først aflives til august???

Hvis den fejler et eller andet, skal den så går at lide i 2 måneder? men må ikke være lidt ømtået et døgnstid

0
0
Svar på denne tråd

Tra la.....
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 14:50

MBN:

Han døde med sine sko på og aldrig om jeg ville stå og hive i hans lig for at spare de småpenge. Dyrlægeregningernes størrelse i de måneder han var syg forinden var astronomiske og gjorde slutbeløbet latterligt lille

Øv, du får det til at lyde som alle os andre i tråden er nogle kolde og kyniske personer, bare fordi vi tænker lidt i økonomi også

Jeg havde dælme også brugt mange penge på min hest, og kan ikke se hvorfor jeg skulle bruge flere end nødvendigt efter han alligevel var aflivet. De er da (for mig i hvert fald) bedre brugt på noget andet.

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Tjah....
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 18:57

Regningen for at få afhentet hesten blev hos mig hvad der svarede til mere end en fjerdedel af de penge jeg havde brugt på dyrlægen gennem forløbet.

Det var kun fordi dyrlægen sagde at det kun ville give et par hundrede ekstra at han fik dem af. Det drejede sig om væsentligt mere end et par hundrede...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Anna-S ...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 19:31

jeg har fået afhentet 2 heste de sidste 4 år og begge gange har DAKA fået grabben ind under maven stille og roligt og de har herefter hejst dem stille op til ladet og lagt dem pænt i vognen...den ene DAKAmand rettede endda på den enes hoved da det gled lidt bagover....

Begge DAKA mænd ventede med at lukke ladet og køre til man lige som selv gav signal til at det var ok...

Så her har det bestemt IKKE været en grim og ubehagelig oplevelse at få hentet heste af DAKA...det har været yderst medfølende vognmænd begge gange

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

virka..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 19:49

Den har fået erklæret slidgigt i bagge bagben, kun på forstadiet. Og er derved erklæret uegnet som dressurhest. Jeg har besluttet at beholde hende sommeren over som skovturshest, men på sigt er hverken hendes eller mit hoved til kun skovtur. Så derfor må det gå den vej som det nu går.

MBN:

Jeg har også brugt mange penge på min, og hvis det er vil jeg da gerne spytte i kassen til ikke at være til for meget besvær. Men tusinde kroner er immervæk mange penge, så derfor hvis det kunne lade sig gøre ville det være rart.

Tak for alle jeres svar. :) Jeg suger til mig.

0
0
Svar på denne tråd

Aflivning
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 20:30

Jeg vil ikke i nærheden af min hest, når den er død, så: nej, jeg ville ikke kunne tage skoene af den heller.

Jeg forstår også så udemærket, at du ikke vil give flere hundrede kr. for at DAKA fjerner dem.

Men hvis jeg var i din situation ville jeg gøre følgende:

Tag en sidste ridetur på den nu

Få smeden til at tage skoene af den snart

Give den resten af sommeren på folden - så skulle den ikke have voldsomt ondt (med mindre den har specielt dårlige hove) og med stor sandsynlighed have vænnet sig til at være barfods, inden vi når august.

Trist situation. Jeg føler med dig.

0
0
Svar på denne tråd

aflivning
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 20:52

Først vil jeg lige sige at det gør mig ondt med din hest! Det er aldrig sjovt at skulle sige farvel til sin bedste ven.

Jeg har fået aflivet et par heste efterhånden og har også påtaget mig den opgave at være tilstede for andre, når de har skulle sige farvel.

Den første gang jeg fik aflivet hest, var pga. kronisk hovledsbetændelse, så hun havde ondt bare af at stå. Derfor kunne jeg ikke få mig selv til at pille skoene af inden hun skulle aflives. Dyrlægen var dog så sød at pille dem af da det hele var overstået og jeg havde sagt farvel.

De 2 andre gange med mine egne heste, der fik jeg første gang smeden til at pille dem af da hesten var død og den anden gang pillede smeden dem af 10min inden dyrlægen kom. Jeg var så heldig at smeden boede på stedet og har altid bedt dyrlægerne om at komme som det første på dagen, for at få det overstået.

Puha, det er ikke nemt at tale om, det bringer minder :(

Ved de heste jeg har sendt i himlem for ejeren, har jeg pillet skoene af efter hestene var døde, hvis ikke de var pillet af inden. Dette var kun for at de blev sendt "hele" afsted.

Ring til dyrlægen og spørg om det er noget han/hun kan klare efter hesten er død ellers må du have fat i nogle naboer. Hvis du bor omkring mig, ville jeg gerne gøre det for dig.

Harvester

Nu med Lundebakken's Vanessa

0
0
Svar på denne tråd

trist.
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 20:57

Bare lige en kort info. husk at daka´s pris på de 645 er x moms.

havde jeg ikke lige selv set da min hest blev aflivet :(

0
0
Svar på denne tråd

praksis
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 22:37

Jeg vil foreslå dig at prøve at få dyrlægen til det, de har trods alt også de rigtige tænger i bilen.

Personligt ville jeg ikke bryde mig om at skulle tage skoene af min egen hest, men det genere mig ikke at gøre det for andre, og det har jeg gjort et par gange.

Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

vedr. sko
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 22:37

De gange jeg har pillet sko af pga aflivning,har det været lige inden dyrlægen kom. Men jeg ville godt kunne gøre det selvom den er død når det ikke er min egen og den ikk har ligget i sommervarmen.

Hilsen JP -der er i lære

som beslagsmed! :-D

0
0
Svar på denne tråd

bhdgfjdgsvfdsghks
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 10:28

Dyrlægen tog skoene af min, da han åndede ud for sidste gang.

Det tog han vist 100 kr. for.

Vi kørte ud til dyrlægen og fik det gjort, så ungerne på ridecenteret ikke skulle gå og kigge på den store grønne presenning.

Der kan gå dage før Daka kommer ud og henter, men ved dyrlægen kom lastbilen 1 time efter vi var kørt, da de har en specialaftale.

Det var ret vigtigt for mig, at min baby ikke skulle ligge i flere dage og samle dyr.

NUMSEFISKEN
Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på

0
0
Svar på denne tråd

Min kæreste tog dem af...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 14:36

Jeg måtte jo pludselig sige farvel til min 20 årige hoppe juleaften... Hun sov ind inde i stalden, hvor hun lå 2 dage inden hun blev kørt udenfor og min kæreste tog skoene af hende inden Daka kom.

Jannie

Grafiker | Hestene
Øgårdens Sammie

Sam-Sam/May Sherif/Ascot xx

lånehoppen Dream Girl har termin 4. marts 2011 med Fürst Romancier

R.I.P. Sisse min... 21.7.1989-24.12.2009

- knap 20 fantastiske år sammen!

0
0
Svar på denne tråd

For lige at...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 17:26

... besvare dit overordnede spørgsmål "Ville i kunne tage sko af en død hest?"

Ja, det ville jeg.

Min smed lærte mig at tage sko af uden at beskadige hoven i tilfælde af, at dyret smed én på folden.

Men var det min egen, jeg skulle tage sko af efter sidste åndedrag, ville jeg stå og stortude samtidig.

Vil egentlig helst være fri for alt for meget roderi med legemet :(

NUMSEFISKEN
Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på

0
0
Svar på denne tråd

tage sko af
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 18:46

Hej

Jeg fik i september 2008 aflivet min fjordvallak efter esvær forfangenhed, han gik med forsko, og jeg nænnede ikke at tage skoene af ham inden han blev aflivet, da han havde store smerter. Jeg valgte derfor at pille dem af ham inden han blev afhentet af Daka (fik dog lidt hjælp dertil, da de ikke havde siddet så længe, og derfor sad godt fast). Jeg valgte selv at pille dem af for derved at kunne spare pengene - hesten var jo død, og mærkede derfor intet ..

Jeg stod også selv med ham da han blev aflivet, og havde nok derfor et rimeligt afklaret billede på at han nu var væk, og derfor ikke havde ondt mere...

Med Venlig Hilsen

Pernille

Matador Mix eft. Cæsar Halsnæs/Hovdaren

RIP Loke Elmelund (22.09.08) & Believe (september 09)

0
0
Svar på denne tråd

Tage sko af....
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 02:55

Ja jeg vil godt kunne tage skoene af en død hest.... Både på min egen og på andres... Har desværre gjort det et par gange nu... Men det er altså penge at spare...

Jeg ville nok gøre som Kirstine *Jenson* foreslår - Rid en god tur på den og pil skoene af nu....

Anna-S - De gange jeg har fået hentet heste af DAKA, så er det ALTID sket på en meget "pæn" og sober måde.... Ganske stille og roligt, og lige så stille lagt ned i containeren... Syns det er trælst at du har haft sådanne oplevelser....

Hej fra Anette...

-Lykkelig ejer af Bjerregårds La'Mir...-

~ Consul - elsket og savnet ~

0
0
Svar på denne tråd

min hest
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 08:26

Da min hest blev aflivet var det planlagt, så jeg fik smeden til at komme få timer før vi skulle køre op til dyrlægen

Havde hun været meget ømtået ville jeg have lagt eks. en karklud under hoven og tapet det fast med gaffa, men heldigvis var det ok

Jeg fik for øvrigt aldrig regning fra min smed...

De bedste hilsner

Tina ;)

Lidt skør er man vel altid....

- - - - - - - NY PRIS - - - - - - -

Sommerhus tæt på Roskilde Fjord sælges, kr. 774.500,-

(hvis link ikke fungerer --> www.danbolig.dk sag nr. 490704)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle jeres svar
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 16:40

Tak for alle jeres svar.

Jeg vil lige sende en mail til min dyrlæge og høre ad. Ellers så må jeg ud og spørge.

Jeg vil også selv trække hende ud på den grønne græsplæne og holde hende når det skal ske. Og måske viser det sig jeg har overskud til selv at gøre det, hvis ikke så er det hvertfald rart at have en i baghånden.

Jeg synes det er rart at have lidt lang tid at sige forvel på, så får vi nydt sommeren. Omvendt så aner jeg heller ikke hvordan jeg vil reagere når hun falder sammen. Jeg har virkelig ingen anelse, om jeg murer mig inde i 14. dage, eller om jeg efter at have sagt forvel allerede er videre, fordi jeg nu har gået og været så forberedt.

Jeg har samtidigt snakket med DAKA og de har lovet mig at hente min hest samme dag, (også derfor det bliver en onsdag, for der er de på Fyn) da der hvor hun står også er et hjem for utilpasset unge, og de vil synes det er MEGET interessant hvis de finder ud af det - tror jeg.

Jeg vil være med i det hele, undtagen når hun bliver hentet. Da jeg ufrivilligt har set hvordan DAKA hentede en hest, det var ikke et rart syn.

Takker for jeres svar og jeres gode råd. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Sko af død hest
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 16:55

Jeg har prøvet at stå med en aflivet hest, som vi måtte pille skoene af - fandt først ud af det med Daka, da hesten var aflivet. Det var nu ikke så slemt - jeg har det sådan, at når først jeg kan se i hestens øjne, at den er "væk", ja så er det altså bare en død krop for mig, og ikke længere den kammerat, som den var, da den var i live.....

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og snart en dejlig Leonbergerhvalp!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider