Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kaninen tisser! :(
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 20:01

Ja jeg er jo den der type der får raget alle mulige dyr til mig.. og jeg elsker det!

Nu er det så sådan at jeg er "kommet til" at købe mig en lille sort dværgkanin, han, ikke ret gammel tror jeg. Han er simpelthen det skønneste lille nysgerrige væsen.

Når jeg flytter i lejlighed om en måned er planen at han skal have lov at gå frit i lejligheden i dagtimerne hvor jeg er hjemme, og så i bur når der ikke er opsyn med ham. Så han skal naturligvis gerne være renlig.

Og ja.. Renlig, det kæmper vi lidt med. Han har fået en bakke med spåner i, i den bakke bliver alle hans små pøller omhyggeligt smidt op i, inkl. en avis han har tisset på, så han ved at det er altså der man går på toilet.

Men det er lille Espen altså ikke enig i. Han tisser nemlig helst i min seng :( På et kvarter tissede han ikke mindre end 3 gange. (er det forresten ikke lidt voldsomt?)

Er der nogen som har nogle tricks til at gøre sådan en lille fyr renlig?

Hilsen Trine og Espen

Trine Pilgaard
med Chester

0
0
Svar på denne tråd

hop hop
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 20:08

hvis han ikke tisser andre steder i end i din seng og går og holder sig hele dage til han kan komme i din seng sys jeg nu ikke det er for meget....

Der ud over tænker jeg at han måske er af den type der ikke bryder sig om at få våde tær og at spåner ikke suger så godt men ved det ikke....

0
0
Svar på denne tråd

bombom
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 22:03

jeg havde engang en kanin i løsdrift i min lille lejlighed. dens bakke var med kattegrus. det suger rigtig godt og så mens den sad på sit toilet smagte den gerne en krumme eller to af gruset..

men den var renlig da jeg fik den så ved ikke hvordan den trænes til det.

MVH Mette

Lavstivelsesfoder sælges billigt!

Opstaldning tilbydes 8882

0
0
Svar på denne tråd

Hankaniner
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 22:54

Du skriver det er en han, måske den STRINTER, jeg ville få den kastreret i en fart hvis jeg var dig...

Det stinker fælt med en hankanin indendørs når den er fertil..

Billige brogede ponyer (hingste) sælges.

1 og 2 år, forventet stg 110 cm.

Til godt blivende hjem.

Pris 1.000 kr stk.

28 25 06 72.

0
0
Svar på denne tråd

Indekanin
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 23:44

Vores kanin er også lejligheds-kanin, som hopper frit rundt, når vi er hjemme. Hun er næsten renlig, men lægger ofte "prutter" i sofaen. De er jo lige til at samle op, derfor går vi ikke så højt op i dét. I starten tissede hun også i sofaen, men efter vi holdt skarpt øje med hende i en periode og bad hende hoppe ned, hvis hun gjorde det mindste antræk til at ville tisse, ja så holdt det stort set helt op. Hun har selvfølgelig også en kasse med aviser, hvor hun kan ordne sine toiletbesøg.

0
0
Svar på denne tråd

Fritgående...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 23:54

Jeg har haft min kanin fritgående i vores bryggers og entre - jeg ville nemlig også gerne have at hun fik lidt mere motion når vi ikke var hjemme. Men hun gik til angreb på tapetet og har spist en pæn portion, så det blev hurtigt inddraget igen. Så hvordan undgår I at kaninen gnaver tapetet af, gnaver i ledninger osv.?

0
0
Svar på denne tråd

kastration
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 08:19

Ja det er også min plan at få ham kastreret hurtigst muligt! Så jeg undgår de lugt gener.

Trine Pilgaard
med Chester

0
0
Svar på denne tråd

Bid i ledninger m.v.
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 16:42

Love4horses... stort set alle vores ledninger i stue, køkken osv. er gemt af vejen bag sofaer og via kabelskjulere. Det kan ikke helt undgås (medmindre man holder øje med kaninen konstant), at den vil bide i diverse spændende ting. Men en god idé er, at kaninen ALTID har en rimeligt frisk gren at gnave i. Så vil den med stor sandsynlighed vælge grenen frem for tapetet osv.. Derudover kan en papkasse også være godt "bidelegetøj" til dyret :-) Jeg har også en lille aktivitetsbold til min, som hun får sit foder i... hun får det aldrig i en skål, men altid som godbidder eller i bolden. På den måde har har fx lært altid at komme, når vi kalder - selv hvis hun er smuttet ind under sengen i soveværelset eller lign..

0
0
Svar på denne tråd

I skal da lige..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 20:17

Have et billede af min nye roommate :)

Må jeg præsenterer Espen: Charmetrolden!

Trine Pilgaard
med Chester

0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 20:53

Haha, ej hvor er han kær den lille Espen :-D

Så vil jeg da også lige vise min "lille" ninus frem.

Lulu her er knap 1½ år og er af racen Tysk Kæmpe Schecke.

0
0
Svar på denne tråd

hold da op :)
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 16:32

Hvad vejer sådan en basse?

Trine Pilgaard
med Chester

0
0
Svar på denne tråd

bla bla
Forfatter: 
Dato:  11-06-2010 18:17

Så er jeg vist heldig! Min niner, snebold, går kun på toilettet inde i hans bur, han har ellers også en kattebakke. Men den gider han ikke bruge.... Han har aldrig været utæt når han er ude.

Mht. det med at gnave i tapet o.l. har jeg fundet en skarp fløjtetone, han ikke kan lide, den fløjter jeg hvis han gør noget han ikke må, og så holder han op.. Og hopper videre

Han er forresten albino, løvehovede og efterhånden ½ år Han er super dejlig blød, og elsker at slikke på folk. Og så hopper han gerne i hælene på mig når jeg laver mad osv.

0
0
Svar på denne tråd

Vægt...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 04:47

Min Kæmpe Schecke er en rimeligt slank model og vist ikke 100% renracet. Gennemsnitsvægten for racen skulle være omkring 7 kg, men min vejer pt. kun 3,3 kg ;-)

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 10:26

det var ikke så lidt :D Jeg satser meget på at min ikke kommer over 1-2 kg :)

Trine Pilgaard
med Chester

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider