Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ondt i ryggen - øvelser ?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 14:06

Døjer en del med min lænd for tiden - sacroiliacaledet, som tidl. har givet mig problemer

Er så stiv som et bræt om morgenen når jeg skal ud af sengen; bliver bedre op ad dagen når jeg får mig bevæget.

Tænkte om der var nogle der havde lidt inspiration til rygøvelser som kan løsne lidt op ?

MVH Janni

Nu i dyrenes vold :-)

0
0
Svar på denne tråd

Lig på ryggen
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 19:14

Bøj begge ben og hold om dem i 10 sekunder mod brystkassen, slip- tag benene ned, slap af. Gentag. 6 gange- 3 gang dagligt.

Sid op med benene ud over sengen. Fat om anklerne forfra og træk jævnt, så det mærkes i ryggen. Slip. Gentag.

Få en stor træningsbold- og brug den som stol.

Meld dig til rygtræning (gerne med bold- det er hylesjovt).

Gå til fys- og få nogen øvelser.

Hvor sidder det der Sacc... led? Hvad nummer er det?

Jeg har slidgigt i min ryg, så jeg skal også lige varme op- før jeg kan stå ud af sengen.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

X-tiny tak for svar
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 23:52

Det sidder her:

www.krop-fysik.dk/ Default.aspx?ID=2&M=Sh...ductID=148

Godt nok vist i artikel om bækkenløsning/graviditet og det er ikke tilfældet ved mig

Lige nu har jeg det godt, men er også "varmet" op - må prøve den der i liggende tilstand med ben op til brystet - den anden udover sengekanten bruger jeg allerede.

I peridoder mærker jeg det heller ikke og så har man nok en tendens til at glemme øvelserne

MVH Janni

Nu i dyrenes vold :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider