New York er dyr at bo i!
Vær opmærksom på at ofte er billige hoteller beliggende i "utrygge" områder eller de kan også huse hjemløse, hvilket selvfølgelig er meget sympatisk, men desværre ofte medfører en stank af urin.
Jeg kan anbefale Hotel Pennsylvania - det ligger supercentralt - lige ved Madison Square garden. Rigtig god pris, rent, lidt slidt ikke luksus og området er sikkert. http://www.hotelpenn.com/
Kan også anbefale at I køber et pas til Hop-on-Hop-off busserne og brug de første par dage til at køre rundt med dem, så kan I se hvad I synes er spændende (de dækker stort set hele byen) og derefter evt. vende tilbage og bruge mere tid på området - der er også en guide ombord som hele tiden fortæller hvor I er og hvad I ser. I kan hoppe af og ombord på busserne som I har lyst og de kører hele tiden i dagtimerne - rigtige gode til at få lidt "overblik" over byen, som jo er kæmpe...
Jeg synes Greenwich Village, små hyggelige gader med små fancy butikker og caféer er super hyggelig.
Brooklyn (på fastlandet) er også spændende med en dejlig stor butanisk have.
Shopping vil jeg foreslå Ourlet markedet, som ligger udenfor byen - der kører en bus dertil fra Penn Station - rigtige billige mærkevarer.
Håber at noget af dette måske kan bruges?