Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nogle som har været på ferie i krakow?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 12:08

Hej ænder :-)

Jeg skal på ferie i polen i uge 23, og søger inspiration til det polske turistliv ;-)

Vi skal bo i en "bjeghytte" i en lille by kaldt Rzyki. Den ligger 20 min kørsel fra Krakow.

Nu er vi alle meget interesseret i 2. verdenskrig og skal selvfølgelig ned og se Auswitch..

Men hvad mere er der at opleve dernede? Håber der er nogen som vil bidrage, så vi får set så meget som muligt :-)

Hilsen Marlene ;-)

Kieffer Wien til salg, 17", mellembum, Flot og velholdt, 2500,-

Et hjem er ikke et rigtigt hjem, før man sidder på ryggen af en hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg har været der
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 12:54

Men det var i 1979 (!), så meget er nok ændret siden da! Krakow (va dengang) en smuk middelalderby, klart værd at se. Husk at få set/hørt ham, der blæser i sølvtrompet fra tårnet!

Vi boede i Nowytag bla, og tog på en dagstur til flodsejlads på Dunatjek (ukorrekt stavet), der var rigtig flot med de hvide kalkstensbjerge, hvide mod floden og grønblå af graner på de andre sider.

Der ligger også en nationalpark, hvor man kan se visent (europæisk bison).

Men det kan godt være, det er problematisk ovenpå de nylige oversvømmelser.

Auschwitz fravalgte jeg! (På trods af min interesse for 2. Verdenskrig). Jeg havde ikke lyst til at se dynger af hår og sko...

Da vi var der, var det svært med sproget: Engelsk kunne de ikke, tysk hverken KUNNE eller ville de tale (og troede de man var tysker blev man vist fra taxa til bus- og fra bus til sporvogn!), russisk kunne vi ikke eller fransk.

Vi klarede os med lapper med stikord, og ja (det betyder Tak!), nej... også videre på polsk fra parløren.

God tur! Det er et smukt land. Deres IS- var supergod! Derimod var morgenmaden sær...

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Krakow...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 14:47

JEg var i krakow på studietur i 2008, En utrolig smuk by, vi var ude i en saltmine Wieliczka, en meget smuk mine! ...

Derudover var vi både i Auchwitz og Birkenau, og vil næsten sige at Birkenau er værre selvom den bare er tom :)

Vores klart ynglings beskæftigelse var det kæææmpe store shoppingcenter der også ligger i byen, det var så lækkert med mange fede forretninger :D ...

Kan selvfølgelig på stående fod ikke huske hvad det hedder :P

Og har du spejlrefleks kan det godt svare sig at købe Compactflash memorycards dernede :) det kunne det ihvertfald da jeg var der :D

De kan i dag godt snakke engelsk i Krakow :D vi havde i hvert fald ingen problemer :D

Ang. Morgenmad er der inde på torvet i byen en række spisesteder, hvor du kan spise engelsk breakfast amerikansk samt polsk :D ..

- Malene -

m. Bára fra Stårup og Frodo

www.jølver.dk - Amatørfotograf

0
0
Svar på denne tråd

Shopping
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 14:50

Shoppingcenteret hedder Galeria Krakowska :D

- Malene -

m. Bára fra Stårup og Frodo

www.jølver.dk - Amatørfotograf

0
0
Svar på denne tråd

tjek lige vejret
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 21:02

De sidste par uger i Polen har været plaget af store oversvømmelser, så tjek lige vejret inden i tager afsted :) jeg har polske vognmænd (arbejder med lastbiler) der har sagt, at det var svært at færdes i området, føler dog det er lidt bedre i denne uge.

Blandt andet Krakow har været så oversvømmet at broer og nogle gader var lukkede. Også Auswitz har været lukket pga oversvømmelse, men det er et must-see når man er i området.

Krakow er et lækkert sted at være og området er fantastisk.

/Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 21:08

har lige haft en lille hyggelig samtale med min kære mor der oprindeligt kommer fra Polen, hun anbefalede varmt at tage til Krakow :)

der skulle vre rigtig mange lækre butikker og gader mig gode indkøbs muligheder, et "palads" : "wawel" - et eller andet sted hvor de kongelige har boet mens Krakow var hovedstad. (krakow var landets 2. hovedstad, altså den lige før Warszawa)

og en masse flotte kirker og andre gamle bygninger :)

håber du får en rigtig god tur

har du været i Polen før? hvis ikke, så vil jeg lige advare imod at køre selv!! ikke fordi de kører dårligt.. men skal vi ikke bare sige at de kører lidt mere... "voldsomt" end vi måske er vant til herhjemme jeg kørte i vinters i Slupsk hvor min familie bor. - det er IKKE noget jeg nogensinde gentager. specielt ikke om vinteren. Og nogle af deres veje er simpelthen så snørklede og indviklede at finde ud af at man ville ønske det var løgn :)

La Petite & Wirago i er mine stjerner!

kommer til at savne dig min smukke Alexandra <3 vil aldrig glemme dig! :'(

0
0
Svar på denne tråd

jeg skal
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 08:41

også til Krakow men først i august. glæder mig. Så kan jeg vel få nogen tips af dig når du har vært der

god tur!

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd

Kraköw - den bedste ferie ! <3
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 09:54

Jeg var i krakow da jeg gik i 8.klasse. Dvs. det er fire år siden. Der boede vi inde i byen, og kunne derfor se byen både dag og aften. Aftenen var HELT FANTASTISK. Det skal simpelthen opleves. En by der summer så meget af liv og glæde, skal man lede længe efter.

Den uge vi var dernede, var der mange af aftenerne der var fyldt af de der mennesker der kaster rundt med ild.

Vi kørte i hestevogne rundt i byen, blev malede af gademalerne, der er SUPER dygtige.

Og vi snakkede engelsk :) ..

- Vi var ude og se både Auswitz og birkanau.

Auswitz var klart en der berører. Og man glemmer det nok aldrig.

Det er noget der bare er MUST SEE !!

Vi var oppe i nogle bjerge og køre på en bane med bobslæder tror jeg det var. hvor man kørte hele vejen ned ad bjerget, også blev man trukket op igen :p

- og sidste dag, var vi ude og spise på en stor restaurant i byen. SUPER LÆKKER MAD !!

Udover denne lækre aften med god mad, så levede vi af mc donalds mad :p For maden på hotellet var ikke værd at spise.

Men ISEN !! Er fantastisk.

Jeg er OVERHOVEDET IKKE misundelig !!

.. Sagde LilleChelle ;)

^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider