Jeg har ledt efter et par heste at låne og er kommet i kontakt med et par, som har mange heste og gerne vil låne mig et par stykker. Det er jo super dejligt og jeg har været oppe og besøge dem 2 gange nu. Her til aften har jeg prøvet den ene af hestene.
Det er 2 islandske heste, begge vallakker.
Jeg har selv 2 i forvejen. To stk. 2års hingste-basser - men da de jo ikke kan rides endnu, ville det være perfekt med et par lånedyr 
Jeg har kun positive oplevelser med både heste og ejere.
Nu har ejerne så bedt om lov til at komme og se, hvor hestene skal "bo" henne - og de er selvfølgelig yderst velkomne.
Samtidig sagde de at jeg lige skulle tænke lidt over hvilke vilkår jeg havde forestillet mig og, hvad kontrakten skal indeholde. og her kunne jeg godt bruge lidt hjælp fra jer herinde, da jeg aldrig har prøvet det før, men jo selvfølgelig gerne vil være ordentligt dækket ind i kontrakten.
Den ene hest er kun 4 og skal tilrides af mig. Den anden er 6 og skal genoptrænes efter at have stået stille længe. Jeg skal ikke bruge dem til konkurrencer, bare skovtur.
Hestene er til salg og jeg tror at han mener, at det skal de blive ved med at være.
Hvilke vilkår vil i mene er rimelige? Også mht til, hvem der betaler hvad.
Og hvad skal jeg absolut huske i kontrakten?
På forhånd rigtig mange tak for hjælpen