Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lån af heste - kontrakt???
Forfatter: 
Dato:  26-05-2010 22:53

Jeg har ledt efter et par heste at låne og er kommet i kontakt med et par, som har mange heste og gerne vil låne mig et par stykker. Det er jo super dejligt og jeg har været oppe og besøge dem 2 gange nu. Her til aften har jeg prøvet den ene af hestene.

Det er 2 islandske heste, begge vallakker.

Jeg har selv 2 i forvejen. To stk. 2års hingste-basser - men da de jo ikke kan rides endnu, ville det være perfekt med et par lånedyr :-)

Jeg har kun positive oplevelser med både heste og ejere.

Nu har ejerne så bedt om lov til at komme og se, hvor hestene skal "bo" henne - og de er selvfølgelig yderst velkomne.

Samtidig sagde de at jeg lige skulle tænke lidt over hvilke vilkår jeg havde forestillet mig og, hvad kontrakten skal indeholde. og her kunne jeg godt bruge lidt hjælp fra jer herinde, da jeg aldrig har prøvet det før, men jo selvfølgelig gerne vil være ordentligt dækket ind i kontrakten.

Den ene hest er kun 4 og skal tilrides af mig. Den anden er 6 og skal genoptrænes efter at have stået stille længe. Jeg skal ikke bruge dem til konkurrencer, bare skovtur.

Hestene er til salg og jeg tror at han mener, at det skal de blive ved med at være.

Hvilke vilkår vil i mene er rimelige? Også mht til, hvem der betaler hvad.

Og hvad skal jeg absolut huske i kontrakten?

På forhånd rigtig mange tak for hjælpen :-)

...if you can dream it - you can do it...
0
0
Svar på denne tråd

Standard
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 08:20

Ligger der ikke sådan en standard lånekontrakt her på HN? Det ved jeg ikke om du har søgt efter? Ellers prøv at starte med det.

Det er absolut vigtigt at være opmærksom på forsikringsbetingelserne. Det er nok en god idé, at hestene er sygeforsikret, så der ikke bliver tvist om eventuelle høje dyrlægeregninger. Jeg vil mene, at låner afholder alle udgifter undtaget forsikring, da denne jo udbetales til ejer, hvis uheldet er ude.

Held og lykke med det

Vh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Kontrakter:
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 08:55

Du kan bruge denne fra HN:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/kontrakt.php

De er ret gode, men man skal selv tilføje en masse ang beskrivelse af hesten.

Du skal nok tilføje du skal have forkøbsret i tilfælde af salg.

Leverer ejer dem ikke selv ? Tænkte det gjorde jeg da engang jeg lånte ud, og fik ved samme lejlighed set stedet den skulle gå..

Billige brogede ponyer (hingste) sælges.

1 og 2 år, forventet stg 110 cm.

Til godt blivende hjem.

Pris 1.000 kr stk.

28 25 06 72.

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 09:13

Jeg har brugt den de har på HN og så rettet en del i den. Jeg har bl.a. tilføjet hvilket udstyr der er med og hvordan det skal behandles.

¨Men det er selvfølgelig en god ide at ejer laver forsikring på hestene. Låner skal stå for ansvarsforsikring. Ved os har låner alle udgifter og med forsikringen slipper vi for meget høje dyrlægeregninger at skulle slås om.

Jeg synes ikke det er så godt i HN's kontrakt at låner skal stå for alle udgifter til dyrlæge, hvis låner er skyld i skaden. Hvordan skal man lige blive enige om det? Og helt ærligt - jeg gider ikke i retten med sådan noget fis.

Held og lykke med det :) Det er altid spændende..

Landejendom sælges. Se her:

www.kj-fast-ejendom.dk/ sag.asp?sagsnr=093203L...=670&DID=2

Ponyer sælges! Se præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

Et spøgsmål
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 10:50

Jeg søger jo efter lånehest. Ville jeg kunne forvente/kræve, at ejer ville tegne en sygeforsikring på hesten? Netop for at undgå store regninger.

Noget andet, lad os nu antage der er sygeforsikring på, hesten kommer til skade, hvordan fungere det så? Ved at på min hund har jeg forsikring på, men der skal jeg selv betale regningen og selv afvente forsikringen.

Er det på samme måde med heste?

Lånehest med forkøbsret søges. Hoppe el. vallak, mellem 167 og 180. Primært brug dressur og ture.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider