Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forstand på havedam
Forfatter: 
Dato:  26-05-2010 11:34

Ja det er nok et skud i tågen at oprette et indlæg om havedams problematikker herinde, men jeg prøver alligevel.

Min far har selv bygget en sø i sin have hvor han har fisk.

Her i vinters har han så lavet en lille sø (i en sort balje) inde i deres udestue. Denne "sø" er koblet til den store sø udenfor. Han har simpelthen lavet et hul i muren så der kører en å fra søen udenfor til den indenfor.

Han har så yderligere sat en pumpe på som pumper vand imellem de to søer.

Men... problemet er at han hele tiden skal justere ved denne pumpe, da vandet enten løber for hurtigt ud og tømmer den lille sø, eller kommer for hurtigt ind og oversvømmer den lille sø.

Jeg sagde derfor at man må kunne lave noget automatisk så pumpen sætter i gang når vandet når en vis højde og stopper når den når en anden højde.

Vandstanden stiger og falder jo hele tiden fx ved regnvejr...

Har I nogen ideer til hvad man kan gøre?

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

flyder
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 12:09

Vi har også vand i haven.

Mit bud ville være at få sat en flyder på.

det bruges i store vandtrug f.esk ved køer hvor vandet selv fylder op til flyderen når køerne har drukket en hvis del at vandet.

0
0
Svar på denne tråd

Sara.........
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 12:44

Jeg ved ikke hvad en flyder er og synes ikke der kommer noget når jeg googler.

Kan du fortælle noget mere om det - eller ved du hvor jeg kan finde noget om det?

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

En dykpumpe
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 13:03

Har en flyder, der sætter gang i dyret, når flyderen hænger ned, og stopper, når den er mere eller mindre i højde med pumpens bund.

Man må kunne få noget tilsvarende, da en dykpumpe ikke er automatisk (altså kun i pumpefunktionen, motoren kører alligevel). (Og larmer).

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

ellers fås
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 19:21

der jo specielle pumper til vandfald i haven,der er det tryk vandet bliver pumpet op med ikke så stort, men ellers spørg en forhandler om råd.

hilsen helen

lækkert sort oldenborg hingsteplag på 13 mdr efter en skimlet oldenborg hingst freigraff af hvarre, sælges kig .præsentation ...

0
0
Svar på denne tråd

Flydekontakt
Forfatter: 
Dato:  14-07-2010 10:27

Pumpen kan styres af en flydekontakt, en klump med en kugle inden i, der påvirker en kontakt.

Elektrikerne kalder det en tyrenosse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider