|
|
| Gratis pasning af hest. |
| Forfatter:  |
LilleChelle |
| Dato:  |
25-05-2010 18:43 |
|
- Ja, er det fuldstændig umuligt at finde længere? .. Tager du penge for få din hest passet de dage du ikke selv har tid?
.. Sagde LilleChelle 
^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, jeg har derimod |
Line ♣T-s Rubina♣ |
25-05-2010 19:17 |
|
valgt at belønne de par tøser som hjælper mig med min hoppe. Altså det vil sige at jeg køber fine gaver når jeg er på ferie og i London, og fra tid til anden køber jeg mad og hygge, til når vi er sammen ude hos hesten. Dog har jeg problemer med at finde en ordentlig part til min hoppe, og parten er også nærmest gratis. Jeg tror at jeg er den billigste i DK p.t. Men min hoppe er også en hest som kræver en rytter med is i maven og erfaring, og indtil videre er der ingen som har været erfaren nok til at ride hende....meget spøjst... 
Tag det roligt og nyd dagen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej tror jeg |
aca ♥sabbe♥ |
25-05-2010 21:17 |
|
Hej Nej tror ikke det er umuligt, leder bl.a selv efter en hest at nusse om, men har utrolig svært ved at finde en. Tror det har noget med holdninger til hvem får noget ud af det, er det dig der får fortjensten ved sparet arbejde - eller får passeren fortjensten ved at havde noget der ligner egen hest? den anden ting der spiller meget ind er hvor står hesten Sjælland eller jylland- er der mulighed for offentlig transport ? Held og lykke med jagten lotte
Halv part eller opstaldning søge omkring Hammerum -Herning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
Jeg tager intet af min part.. fordi jeg ønsker at kunne bestemme hvad og hvornår hun må ride.. tilgengæld er der intet arbejde og alle fasciliteter, i Ringsted og let adgang med offentligt.. så normalt et sted folk ville tage en del penge for part..
Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Koster gratis |
|
|
Jeg passer heste. Giver ikke noget for det og får ikke noget for det (minus div. påskønnelsesgaver). Vi gør hinanden en tjeneste: Jeg har en hest at nusse om, traske en tur med, tale babysnak til (det hedder det jo i dag, når man småsnakker til hesten i rolige, lyse vendinger), muge ud under... Ejerne har en fridag hvor de ved, at tingene bliver gjort uden problemer og deres heste er i gode hænder. Det er muligt at finde, og pludselig er man havnet lige dér, man hører til.
Salvia Ledige bokse i dejlig stald i Lynge. Gode folde og meget foldtid. Rolige omgivelser. Bus til døren. Fair priser. Har du et mønster på nordbokjolen som jeg må låne/købe/få? Størrelsen er ligegyldig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Hvis jeg sku ha en passer på min, koster det ik noget. Der er ingen arbejde, tilgengæld kræver jeg oss at man ka ride. Har en livlig, og lidt speciel hest ridemæssigt. Hvis man ik har styr på sin krop, ka man nemt ryge af. Så, gratis hest her...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heej (; |
|
|
Tja høre også til dem som tror det er nærmest umuligt  Jeg prøver at finde en hest jeg kan komme ud til bare og nusse om, og måske ride et par ture eller noget. Men ridning er ikke et krav fra min side da jeg stoppede med at ride pga min ryg. Så kan ikke andet end hyggeridning. Men alle jeg har kigget på koster minimum 500 om måneden, 1 gang om ugen. Og med kravom at man rider seriøst osv... Øv....
*Camille*
Min mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikk umuligt |
|
|
tror ikk det er umuligt. jeg har da flere gange søgt en til at komme og nusse om min hest ganske gratis. men synes ikk ligefrem de hænger på træerne her hvor jeg bor (7171 uldum) 
JANE
------------------------- oooOOOooo --------------------------
RIP min skønne Meico. Hils i himlen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syntes det er umuligt |
|
|
Kan bare ikke finde een der har lyst til nussen heste. Her i københavns området. Der stilles meget store krav fra diverse personager der melder sig og det er slet ikke det vi vil. god dag heidi
Pluto - Siglavy Minimulen Viktor
Nihil intentanum Felix vi ses igen min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestepasser |
BareMalle |
26-05-2010 12:05 |
|
Jeg er også hestepasser Jeg mødte lidt tilfældigt de to gutter der ejer de heste, som jeg passer. De har i øjeblikket tre heste i stalden - 3 års hoppe på tilridningsstadiet, 5 års springhest på LB plan og 11 års dressurhest på MB plan - jeg synes det er skønt at have tre heste at nusse om, og drengene nyder at kunne tage en fridag, hvor de ved at der bliver sørget for ind- og udlukning, strigling, pudsning og vaskning af hove. Nogen dage rider jeg også, hvilket for mig er en belønning i sig selv. Jeg får ikke noget fast for det, men de er søde til at fodre mig eller give mig en påskønnelsesgave - alt i alt tror jeg at begge parter synes det er en fin ordning - jeg holder i hvert fald af alle mine fire drenge af hele mit hjerte 
Lillesøster -Astro - Lou ...i medgang, i modgang...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
Hestlund |
26-05-2010 12:08 |
|
Næ, for alle os der er her på gården hjælpes ad med at passe hestene, og betingelsen for at min hest måtte komme herud på gården, var at de andre elever måtte røre, ae og klappe ham, fodre og evt. strigle ham. Så han står her gratis, og må samtidig blive nusset om af alle de elever der er vilde med hestene.
Hilsen Helene - Med vildhesten Sonny  Nu er du endelig kommet ud på gården min skat 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min passer/part |
|
|
betaler ikke andet end at hun tager den ugentlige staldtjans (ca 45 mins arbejde), tilgengæld skal hun så ikke muge eller noget resten af ugen. Tilgengæld må hun ride alt det hun vil, hun får undervisning, nogen gange flere gange i ugen og støder jeg på noget, som jeg syntes hun trænger til, får hun det. Jeg er SÅ glad for hende, at havde jeg mulighed, ville jeg betale hende for at komme! Jeg stiller ikke rigtig nogen krav, udover hvor hesten var i genoptræning, og idet jeg ser hende ride ca en gang i ugen, hjælper jeg hende også til hvordan hun gør det bedst. Ellers er det frit lejde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang hyp |
|
|
da jeg ¨har svært ved at finde rette hyp til en pris jeg kan betale så søger jeg også en part i en hest men der er indtil videre ikke bid ved den seddel jeg har sat op på den rideskole jeg havde min nu afdøde hoppe til at stå det sidste års tid af hendes liv så jeg kan ha noget at ride på 1-3 gange ugentlig..så jeg håber snart at den rette hyp dukker op..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså hvis |
|
|
det bare er klappe, nusse hygge ´part har vi da masse af kandidater postnummer 8765 der kan evt også være ridning måske..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har til gengæld ikke haft held med at søge part til mine heste, selvom det er ganske gratis. Så hvis der er nogen i Odsherred der mangler en hest at hygge om at ride, så må de da meget gerne henvende sig til mig 
Hvis du kan lide duften af roser, må du også kunne tåle dens torne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Umuligt |
Komma |
27-05-2010 09:35 |
|
Jeg har også søgt, at finde part/passer/hjælper, men det er totalt umuligt. Hvis der endelig er én som kontakter mig, spørger de - "Hvad får jeg for det ?" og nej jeg giver ikke løn, da det jo er dyrt nok, at ha heste. Hvis der endelig er én som siger, at hun/han vil komme ud og se hestene på en bestemt dag, ja så kommer de ikke og jeg hører aldrig noget fra dem igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
LilleChelle |
27-05-2010 12:12 |
|
Jeg har en gang imellem kigget efter part i Odense området. Da jeg skal kunne komme dertil med cykel. - men alle steder vil de have penge for det. Og det vil jeg simpelthen ikke give. jeg giver dem en tjeneste, ved at passe og træne deres hest. Så vil jeg da ikke også skulle betale for den.
.. Sagde LilleChelle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ville... |
|
|
Jeg ville da blive superglad for en der gad at komme og nusse, strigle og evt. ride, og ville da ikke drømme om at tage betaling for det. Tværtimod har jeg betalt for hjælp når jeg har haft brug for det, så jeg forstå ikke det skal koste penge. Hvis man rider intenst på en hest og den skal have ekstra foder, hyppigere smed og evt. noget udstyr synes jeg da godt man kan bidrage en smule, men de heste jeg har herhjemme er mest ungheste og avlshopper, så dem vil jeg da ikke kræve penge for at få hjælp til!
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk Med salgsheste efter Blue Hors Rush Hour, Londonderry og Blue Hors Rosoff, se hjemmeside for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Passerhest |
|
|
Altså, det er jo det EVIGE spørgsmål her på HN - Skal man give penge for at ride en andens hest? Skal man have penge? Skal det være gratis? Jeg betaler gerne for at ride en andens hest - for alternativet er, at jeg slet ikke kunne ride. Derfor: Hvis du vil holde fast i, at du ikke vil betale, er det da fint, men hvis du så ikke kan finde en hest, kan du kun betragte det som selvforskyldt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er lidt splittet, for jeg kan se det fra begge sider.. Og syntes det er op til den enkelte at vurdere om de vil betale for at ride, betale for at få en til det eller at det skal være gratis...  Jeg ville elske hvis der var en som kom og nussede om min Muffe en gang imellem, og ville bestemt ikke kræve penge for det, måske et symbolsk beløb, men intet vildt...
Screw you guys, we're going Western and barefoot  Lykkelig ejet af Den Røde Bøf, Muffedisen og 4 herlige hunde  Fantastisk sted i 7171 har ledige bokse, se mere på www.lj-stables.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvorfor skal nogen ride gratis på min hest når jeg betaler i dyre domme for at have ham. Fatter jeg ikke. Det er jo heller ikke gratis og gå i biografen vel Synes så at nogen partpriser er lidt hampre. Men et symbolsk beløb et kun ret og rimeligt.
Just do it !
Love my Monse boy 
Rest in peace Matador. You will always be with me 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
LilleChelle |
27-05-2010 13:20 |
|
^DV123: jah, måske. Dengang jeg havde hest, der betalte jeg for at folk passede den, hvis jeg eks. skulle på ferie. Det forstår jeg slet ikke. Hvorfor ikke nyde at der er en der gider passe sin hest? og hvorfor ikke være glad for at man må passe en hest. I stedet for alting skal koste penge.
.. Sagde LilleChelle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Luksus... |
|
|
Jeg har nok den bedste aftale af alle! Jeg har et fuldtidsarbejde og en gård under renovertion, og så rider jeg på et stutteri, hvor vi har følgende aftale: Jeg har 'min' egen + en til, som jeg rider og træner, når jeg har lyst. Det passer med at jeg kommer fire gange om ugen. Det er som regel de samme ugedage, men jeg skriver altid lige en sms med hvad kl. jeg satser på at komme, og ni ud af ti gange er hypperne inde til mig. - LUKSUS! Jeg har ridehus, udendørsbane, firehjulstrækker og hestetrailer, samt al det udstyr som jeg om muligt kan bruge til rådighed. - Jeg mangler INTET! Jeg betaler selv, når vi kører ud til undervisning, men de lægger tilgengæld bil, trailer og pony til. Jeg ELSKER at komme på stutteriet, jeg hjælper sjældent i stalden, de vil helst gøre det selv, så jeg kan egentlig kun feje staldgangen. De får hypperne trænet (eneste udgift er benzin til undervisning og slid på materialerne) og jeg får lov til at nyde min hobby (eneste udgift er transporten derud), det er en vind/vind for os alle!
Hilsen Vinnie_M, endelig farmakonom!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| part gerne |
|
|
Jeg søger også en part til min pony, og kan heller ikke finde, så kom bare her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg betaler gerne |
|
|
Som en anden skrive, så hvorfor skulle nogen ride hendes hest gratis, når hun selv betaler i dyre domme for at have den? Jeg betaler gerne 1000 kr om måneden for at have min dejlige part til rådighed 6 ud af ugens syv dage + ridebane, grantræsplantage og ridehus + gratis undervisning + kørsel til stævner af ejer eller ejers søde rare mand  jeg har redet hos dem i fem år og jeg får mere ud af det end dem (ok de får gratis undervisning af deres børn og børnepasning + jeg tager hunden med i plantagen når jeg er der), men jeg gør mindre end de gør. Jeg betaler så hesten kan få smed, mad og strøelse og det synes jeg er fair, når jeg har fået lov til at have den mest fantastiske lærehest  Men hvis jeg var verdens bedste rytter, som virkelig trænede en andens hest, så denne steg betydeligt i værdi pga. min træning, ville jeg nok forlange at jeg red gratis Men med nuværende ordning er jeg super glad og kan se det fornuftige i at jeg betaler, for det er mig der nyder hesten (jeg muger ikke, men hjælper med diverse små opgaver, som indlukning, fodring osv.)...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt blandede oplevelser |
|
|
Jeg har lidt blandede oplevelser ift. det at ride gratis og betale. Havde part i en stald, og da det ophørte, fik jeg tilbudt en del ridning fra de andre i stalden. ganske gratis. Når først folk oplevede, at man er rigtig god ved hesten og ens ridning er rimelig, var der flere der spurgte, om jeg ville ride deres heste. Det var jeg jo super beæret over, og benyttede mig også af tilbudet. Det samme oplevede jeg i en stald, hvor jeg passede en hest for en veninde. Så det at folk ser én "in action" lader til at være betydningsfuldt for om de vil lade én ride deres hest gratis. Jeg valgte slutteligt at finde en part, som jeg betaler for, et andet sted. Både fordi der ikke var nogle af hestene, jeg rigtig kunne udvikle mig på, men også fordi det med gratispart kunne være lidt svært. Jeg følte mig ekstra-ekstre forpligtet til at gøre tingene til et 10-tal hver gang og følte også et eller andet sted, at jeg stod i taknemmelighedsgæld. Oplevede én hesteejer, der var "ret speciel", men da jeg holdt så meget af hesten, var det svært at sige fra. Jeg valgte selv at betale for sko og købte ting til hesten. Følte, at jeg ikke kunne tillade mig at påtale forskellige ting, da jeg jo red gratis. Slutteligt overtog jeg pludseligt også pasning af hendes anden hest og måtte agere sjælesørger mm.. Det blev for meget og jeg holdt op. Havde jeg betalt for at ride den hest, havde jeg sikkert taklet situationen anderledes og havde følt, jeg bedre kunne sætte grænser - så havde det jo været en form for forretningsaftale. Nu da jeg betaler, gør jeg tingene lige så omhyggeligt, men jeg kan f.eks. lettere bede om at bytte dage eller komme med input - føler jeg. Aner ikke, om det reelt har noget betydning, at jeg lægger penge hver måned. Så for mig er der både gode og mindre gode ting ved en gratis part. I min nuværende stald er jeg en af kun to parter, så hesteejerne dér tager sig af deres egne heste og ønsker ikke parter / ryttere. Super ærgerligt, da jeg faktisk har fået fri hele sommeren (fyret) og gerne ville ride noget mere de næste tre måneder. SÅ hvis du leder efter én der kan tage din hest nogle dage om ugen over sommeren i nærheden af Kbh. , kontakt mig endelig (har også annonce på HN). Summa-sumarum - der er masser af heste man kan ride gratis på, men man skal lige have foden indenfor så hestefolket kan se en an.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestepasser |
|
|
Hvis Ichiro skulle have en hestepasser, ville jeg nok starte med gerne at ville have et symbolsk beløb, ikke noget vildt og voldsomt, men for at få passeren til at forpligte sig lidt. For mig er tillid vigtig, og den opstår ikke bare ud af det blå mere, ej heller hvis personen virker til at have kemi med både mig og især Ichiro, desværre, dertil er jeg blevet for gammel og haft for mange uheldige oplevelser med brudte løfter osv. Jeg har brug for at vide, at når vi har en aftale, så bliver den overholdt og hvis der skulle komme forhindringer bliver jeg kontaktet. Der er for mange skødesløse mennesker til at jeg tager ord for gode vare, jeg har brug for at se og opleve først. Men når tilliden er etableret og vi ligesom har fundet fælles fodslag og jeg ved at hestepasseren er sit ansvar bevidst og forhåbentlig super glad for hesten, så ville betalingen blive fjernet og parten ville være gratis. Så det er mine umidelbare tanker om det, skulle det blive aktuelt med tiden..
Mvh Elisabeth Med den "japanske" hest Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P
Stabil lånehest søges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg deler elenas synspunkt |
|
|
dels kan man bedre sige fra overfor ting som man ikke finder i orden når man betaler noget for parten og dels kan jeg godt forstå at hestejerne gerne lige vil se en an inden de overlader deres guldklump til en fremmed.. Iøvrigt har jeg selv haft heste og ved godt hvad det koster, så en rimelig pris som tilskud til at holde dyret synes jeg er helt iorden for en part! Jeg har været heldig at finde en rigtig god part på en rigtig dejlig hest og det er også til en yderst fair pris...faktisk er prisen så fair at jeg fx har indkøbt et skovkort til hesten som ejeren også kan bruge, dels fordi det er mig der rider mest i skoven, men også fordi jeg er glad for at ride ham og de 600 kr betyder ikke så meget for mig, men ejeren har jo mange udgifter til ham i forvejen  Sååå...hvad man end vælger, er der jo for og imod både fra ejers og part/passers synspunkt. Og det skal de begge være klar over! ´Det kan jo heller ikke nytte noget at en ejer som tager en høj pris for parten samtidig forlanger alverdens til staldarbejde fra sin part også, tingene skal jo hænge sammen... Men jeg synes ofte jeg ser urealistiske annoncer herinde fra både hesteejere og partsøgere. Så det er vel også noget med selv at vurdere om detteher er rimeligt og man vil med til det eller ej inden man indgår i et partsamarbejde. og når det så er sagt, tror jeg bestemt også det er lettere at finde gratis ridning "på landet"...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det store sprgs om parter. |
|
|
Lille Chelle, jeg studser over du skriver: "Jeg giver dem en tjeneste, ved at passe og træne deres hest. Så vil jeg da ikke også skulle betale for den." Hvad er det du kan, siden du decideret træner hesten? I mine øjne er der stor forskel på træning og vedligeholdelse.
Hvorfor jeg tager penge for at have en part? Først og fremmest fordi jeg ikke er afhængig af en, hverken tid eller pengemæssigt. Men også fordi jeg har en hest der kan tilbyde noget, et ridested med muligheder, og fordi hvis du kun vil ride gratis, så er der 1000 vis af piger der gerne vil give mønt for at ride. Du kan også stille det op således, at parten betaler for slid på udstyr og ikke mindst hest . Ridning er en af de dyreste sportsgrene. -Det er jo heller ikke gratis at gå til fodbold bare fordi de mangler en målmand.
N A N O U
Fyyy skamme sig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pasning |
Heidi (Pingu) |
29-05-2010 19:39 |
|
Hej. Når jeg udelukkende passer andre folks heste - dvs. tager dagens staldtjans med fodring, udmugning, vandopfyldning og hvad det ellers indebærer, får jeg penge for det. Det er jo faktisk arbejde. Hvis jeg derimod også rider deres heste til daglig, gør jeg det gratis. - Heidi
Man skal tvivle om alt og tro på meget.
(Descartes)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|