Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Atter kamphunde amok
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 21:42

igen igen igen igen.....

nyheder.dk.msn.com/ artikel.aspx?hpv1l=1595x&cp- documentid=153485448

Hvor er det dog DYBT tragisk....

Vi prøver heller ikke at holde løver på vores parcelhusgrund - vel?

KH:)

Annette

* islændervallak på 8 år søger nyt hjem*

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

tragisk
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 21:54

dybt tragisk

det er dog to forskellige historier på msn og på eb.dk

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Lækker ruh.gravhunde han standard tilbyder paring til egnede tæver, Reg. DKK

0
0
Svar på denne tråd

er EB's mere
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 22:01

opløftende?

KH:)

Annette

* islændervallak på 8 år søger nyt hjem*

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

igen igen
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 22:20

Sørgeligt, tragisk, forfærdeligt.

Er der ikke snart nogen der begynder at tænke fornuft?

Måske skal vi andre ligefrem til netop at holde løver og tigre som tamdyr, før der sker noget.....

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 22:36

Meget, meget tragisk!

Men gid folk gad læse lidt om de enkelte racer, i stedet for at dømme alle én kam.

Hvis du kan lide duften af roser, må du også kunne tåle dens torne.

0
0
Svar på denne tråd

ups ups
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 23:45

ja det kommer ikke bag på mig at et barn snart måtte lade livet.

d.21.maj, for et år siden, skete det samme med min hund.

Stakkels stakkels pige. Tænk at man efter alle de angreb der var i 2009 ikke har gjort mere. (og ja ejg ved godt det var i tyskland pigen blev dræbt).

hvor er det tragisk.

R.I.P Gribaldi

0
0
Svar på denne tråd

?????????
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 23:46

Hvad mener du med det tigaz ? Om man ville læse lidt om de enkelte racer ?

0
0
Svar på denne tråd

Tragisk
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 06:43

Man lader IKKE et lille barn være alene med hunde, uanset race

Uansvarlige forældre og hundeejer...SUK

Scooter sælges - Se billeder på min præsentation Evt. bytte med fjordføl

0
0
Svar på denne tråd

endnu engang
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 08:20

en uansvarlig hundejer der lader et barn være alene med dyr... Tragisk at folk ikke kan tænke så langt som at børn IKKE bør være alene med NOGEN dyr.

Nikon-pics4U

Med troldeungen!

Elsket eller hadet, intet midt i mellem!

Manglen på D`er skyldtes dumt tastatur!!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 09:09

Jeg har taget mig den frihed at tro, at når f.eks. Adian skriver "holde tigre og løver i haven, så henviser hun ikke kun til den ene (eller faktisk 2 i følge EB) racer der overfaldt barnet, men også - til det medieopfundet ord - muskelhunde.

Der er en verden til forskel på de racer, som man kan læse om og sætte sig lidt ind i, inden man begynder at dømme dem alle som tigre og løver.

0
0
Svar på denne tråd

imponerende
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 09:20

stadig at høre de samme blå øjede kommentar om "se lige på den enkelte race" "det er ejeren den er gal med" piv piv hyl vræl de hunde skal væk NU! havede det der været mit barn havede jeg omdannet mig til Boondock saints mod de kræ.

Og JO der er kæmpe forskel på muskel, kamp what ever du kalder dem og en labrador der er forskel på genetiken og den kan sgu hyles væk at sentimentale tosser der selv har tikken bombe i baghaven gående!!

0
0
Svar på denne tråd

Ja imponerende
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 09:27

Stadig at skulle høre på dem, som ikke har kendskab til de hunderacer det omhandler, men alligevel dømmer ud alle som en.

Du kan jo starte med at komme ud og besøge min hund og derefter tage stilling til, om du så stadig mener, at den er en tikkende bombe.

0
0
Svar på denne tråd

ikke på
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 09:33

vilkår om jeg skal i nærheden af sådan et bæst 9 ud af 10 gange der har været angreb har der siddet en og sagt jeg forstår det ikke jeg forstår det ikke lille buller har været den sødest familliehund i 5 år....hvad men ham drengen der blev bidt i små stykker hos naboen som havede den som famillie hund og jævnaldrende børn?

Jeg kan ikke se grunden til at beholde disse hunde når der er den mindste my smule risiko MERE ved dem end så mange andre der findes mange hunderacer ¨så vælge en af dem og igen der ER forskel det er en grund til de her hunde optræder så højt i statistikken VS de andre!

0
0
Svar på denne tråd

Tragisk....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 09:33

det kan man ikke komme uden om at det er....stakkels stakkels barn....hundene er aflivet og det var det eneste rigtige at gøre....

Jeg er ikke for, at muskelhunde skal forbydes, men der skal helt sikkert strammes op på reglerne....

Skulle jeg selv have den tybe hund, ville jeg nok ikke vælge at have flere af slagsen, da det jo ikke er en hemmelighed, at de er flokdyr og derfor reagerer som flok...Starter en, følger resten med....

MEN...Hvad f***den laver en 3 årig i haven med 4 store hunde, uden opsyn...??

Ja undskyld, men hvornår er det blevet ok, at børn skal kunne "lege" med levende dyr...Det er ikke legetøj....

en 3 årig kan på ingen måde vide, hvad der er ok og ikke er og kan da slet ikke læse hundens signaler...

Og så er det ligemeget om det er en muskelhund, gravhund, marsvin eller en hamster...

til dem der mener, at jeg er galt på den og at hunde skal kunne magte alt, uden at reagere...Nej....hunde(alle dyr) har en grænse og det er den voksnes pligt og ansvar at være der til at stoppe barnet inden den grænse bliver overskredet...

Dette er et modbydeligt tilfælde og jeg er glad for at der er konsekvenser for ejeren, men jeg ville som forældre, have utroligt dårlig smag i munden...

Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 09:53

Hvad er det for en statistik du henviser til?

Så vidt jeg ved (og jeg har søgt mange gange), så findes der slet ikke nogen form for statistisk over hundebid, så vil da meget gerne have en reference.

Øhhh... Det med at det har Buller aaaldrig gjort før, gør det sig ikke lige så meget gældende for alle andre hunderacer?

Der sker uheld med alle hunderacer og hvis du har fulgt med i disse hundedebatter der jævnligt kommer op her på siden, så ville du også læse, at børn også er blevet bidt af labradors, gravhunde, schæffere, rottweillere, you name it og nogle har efterfølgende også haft kosmetiske konsekvenser af dette.

Tror du ikke også ejerne af disse racer har sagt nøjagtigt det samme? Ellers ville de hunde vel forhåbentligt have været aflivet.

0
0
Svar på denne tråd

Regler...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 09:56

Jeg synes alle regler osv om hunde skal strammes op. Hvis alle skulle overholde visse regler, så tror jeg ikke så mange gad have hund.

De såkaldte muskelhunde er voldsomme, de har specielle arveanlæg der gør de virkelig kræver opdragelse, opsyn og hundekyndige folk. Desværre er de i stedet blevet et modefænomen hos en knap så heldig samfundstype, der ikke gider sætte sig i hundene, men fodre dem med steroider frem for hundefoder(sådan grovt sagt).

Muskelhundene har helt klart gener der gør dem klar til angreb, alt efter hvad de er avlet til, men jeg vælger da tro på nogen kan tøjle det (dog er der få racer som jeg stadig synes bør forbydes).

De små Paris Hilton modehunde er ofte mindst lige så aggrasive fordi de bruges små håndtaske eller smykke fremfor hund. Det gør bare ikke så ondt have en chihauhau hængende i røven som en kæmpe muskuløs hund.

Jeg har selv valgt en hund efter mit behov. Jeg skal have en cavalier, og selv om det skulle være en nem og sød hund, ja så skal vi da alligevel til hundetræning, lydighed og vi skal gå i snor på offentlige områder!

0
0
Svar på denne tråd

heej (;
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 10:01

Tragisk, men at 4 hunde gør såan noget giver jer ingen grund til at støtte op om forbudet af 13 racer??

*Camille*

Min mening :)

0
0
Svar på denne tråd

men hvorfor
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 10:32

have dem når der bare er en my grænse risiko for at det kan ske? Det ligger i deres arveanlæg uanset om det er Brian eller tante Gudrun eller Benny fra hundeklubben der har dem.........tag dog de hunde med MINDST risiko og lad os blive fri for de andre hvad skal vi med dem??

Og jo jeg har selv hund, så det er ikke fordi jeg har en avasion mod hunde og har heller ikke oplevet noget med en hund.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 10:41

..at jeg vil have mig en sibirisk tiger som husdyr....den er mega-flot, folk dåner sikkert af misundelse....og det er jo bare en stor missekat ...og hvis jeg opdrager den korrekt (som kun jeg selvfølgelig kan ) gør den sikkert ikke nogen noget....

*ironi off*

Nu til det seriøse: det var jo bare et spørgsmål om tid før det gik grueligt galt...

Det undrer mig at fire hunde åbenbart i en blodrus går sammen og dræber et andet levende væsen...et barn... ....dét er sgu ikke normalt.....jeg har set hunde forsvare deres ejendom og bide...har selv haft en schæfer der "nappede" et avisbud (bemærk: nappede....den gik ikke amok og slog ham ihjel..eller forsøgte på det...den forsvarede os, eller ...troede den skulle det...at et andet fjols af et avisbud så flere gange har stået og banket på ruden ind til hunden når den var lukket inde er en helt anden sag)

Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?

0
0
Svar på denne tråd

Ejj......
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 11:06

Det er dybt dybt dybt tragisk det der er sket!! Men jeg vil ligesom andre herinde sige jeg undrer mig over at man lader et 3årigt barn være alene med dyr.. Det er for mig at være komplet uansvarlig!!

Jeg er helt sikkert imod forbud af muskelhunde, men der skal strengere regler til så ikke alle kan eje dem..

Problemet er at hvis vi forbyder disse 13 hunderacer så bliver de sjovere at eje for de forkerte folk.. Se hvordan antallet af pitbulls i Danmark er steget efter forbudet?!

Og lykkedes det at holde bestanden af hundene nede, jamen så kaster Brian, Mohammed osv sig bare over andre hunde..

Så går det ud over schæfer, boxer, rottweiler, dobermann osv.. Skal disse hunde så også forbydes?!

Forbud er ikke den rigtige vej at gå, men det er at stramme op om den danske hundelov!!

Og igen, JA jeg ejer en muskelhund..

Jeg lader ham ikke rende løst på pladser der ikke er indhegnede og jeg har udsyn til ALLE sider!

Jeg lader ham ikke hilse på fremmede hunde..

Kommer der børn der gerne vil hilse så bliver han dækket af og jeg sætter mig ned og holder ham i halsbåndet.. Han kan nemlig være ivrig når han blir snakket med..

Jeg går til hundetræning, hvilket jeg syntes er en PLIGT som hundeejer!!

For mig er han en simpel familiehund, men jeg tager naturligvis mine forholdsregler.. Det er et dyr man har med at gøre og man kan på ingen måde stole fuldt ud på det.. De ser verden anderledes end vi gør og flugt samt forsvar er vigigte egenskaber for dem, egenskaber man IKKE kan fjerne uanset hvor meget man tæmmer dem og træner dem..

Ejer af Fiat Tempra 2.0IE, Audi A4 1.8,

Mazda MX3 1.8I V6 WIDEBODY og

Porsche 944 2.0 Turbo!!

Så er hesten skiftet til andre hestekræfter grundet en rygskade.. Håber jeg kommer til at ride engang igen..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 11:19

Igen så er de forskellige racer jo altså avlet til forskellige formål og det er også derfor jeg ville ønske, at man satte sig lidt ind i de forskellige racer, før de alle blacklistes.

Jeg har tidligere skrevet mange kommentarer til hvorfor jeg har valgt den hunderace som jeg har, så jeg gider ikke gentage mig selv længere.

0
0
Svar på denne tråd

Hunde og børn
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 11:50

Er det nu pludselig blevet uansvarligt at have en løsgående hund gående sammen med et løsgående barn, uden at have øjnene på dem konstant, den regel kendte jeg så ikke.

Kender til gengæld en del hunde der aldrig ville gøre et barn noget.

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 11:55

Jeg er helt enig i at man skal IKKE lade sit 3 årige barn, gå rundt med 3 store hunde. Det er uansvarligt, men der står jo også at tanten muligvis får en dom for det :-)

Men efterhånden er jeg også blevet mere eller mindre imod muskelhunde/kamp hunde, kald dem hvad i vil. Jeg kan IKKE se formålet med at ha' sådan en hund. Og jeg ser MANGE "hårde" typer som går med dem, KUN for at "spille" smart og være farlig.

Så sent som for nogen uger siden, var jeg, min mor og nogen andre ude og gå med vores to hunde. Vi går forbi TO muskelhunde, og hvis jeg husker rigtigt var det de der amstaff typer. Vi nærmede os dem ikke, men heldigvis havde begge ejere deres hunde i snor. Den ene hund var nærmest på vej i fjæset på vores hund, uden NOGEN form for grund. Og fordi den ene hund var det, gjorde den anden muskel hund det også. Min hund er en mellemhund, lidt mindre måske - så den trak sig selvfølgelig..

Men jeg tør f'ndme ikke forestille mig hvad der var sket hvis de to hunde var løse!!

Jeg er TRÆT af at være "bange" for hvilke typer der har de hunde! De er IKKE for sjov, og de skal ha' en seriøs opdragelse for at være GODE hunde. Og jeg er fuldstændig ligeglad med hvor mange positive oplevelser folk har med dem.. Og jeg er træt af at det går udover børn, voksne osv. At folk ikke kan vælge deres hund med omhu men skal ha' den "store farlige"..

Så ja, jeg er en af dem som går en stor bue udenom dem som har en amstaff fx. Det er ikke min type, og jeg har efterhånden set hvad der kan ske.. Og ja man skal ikke dømme hunden, men opdragelsen. Jeg synes bare det er for meget, når det går udover mennesker.. Og nej, det er ikke tit man ligefrem læser at en golden retriver går amok på en lille pige ;) så det kan man ikke bruge.

- Med den skønneste Ofeigur.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 12:10

Med så små børn, ja så er det altså uansvarligt uanset hvilken hunderace der er tale om! Børn i den alder kan man ikke forvente omgår hunde på forsvarlig vis.

Men min hund er nu glad for børn.

Billede

og dugfrisk billede fra børnefødselsdag i går:

Billede

0
0
Svar på denne tråd

problemet...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 12:25

er som jeg ser det, at vi ved først om det er en tikkende bombe, når det er for sent....

Og forskellen på de i medierne og folketinget, omdiskuterde hunde er, at når vi så finder ud af at vores eller rigtig søde og dejlige muskelhund alligevel var en tikkende bombe, så bidder de meget mere kraftfuldt en andre hunde. de bidder ofte til døde, og det gør andre hunde sjældent!

Jeg tror skam på at der findes rigtig søde og dejlige muskelhunde, på lige fod med at der findes rigtige søde og dejlige "andre" hunde, men man kan aldrig gardere sig mod at en hund går amok, det man kan gardere sig imod det er en hund som ikke kan stoppe igen.og det gør man ved ikke at holde muskelhund, eller lade sit barn være i nærheden af en muskelhund.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

billeder af børn og hunde
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 12:41

he he... Jeg kan da også sagtens vise biller(mange billeder) af min dreng på 20 måneder og min hund, hvor de rigtig hygger sig(se evt. min profil), men jeg kan også fortælle at der er situationer hvor min hund bestemt ikke er glad/tryg ved min dreng, fx. når drengen hiver ham i pelsen.

Men hvis jeg kun viste jer billederne hvor de rigtig hygger sig og hvor min dreng tager maden fra hundes madskål mens hunden spiser, så tænker I sikkert "den hund den er super til børn" hvilket han ikke er i alle situationer.

så... jeg holder altid øje med med hunden og drengen nå de er sammen, jeg vil være bund ulykkelig over hvis der skulle ske noget med min dreng og jeg ville være bund ulykkelig over at skulle aflive min hund...

Men igen jeg ved at min hund ikke vil bide for at slå ihjel, det ved man ikke med en muskelhund. Det er DER forkellen på muskelhunde kontra "alm." hunde ligger.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 12:54

LIGE PRÆCIS

Staro Hit

&

Baby

0
0
Svar på denne tråd

Tikkende bombe
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 13:07

Jeg vil helt klart give ret i, at det skræmmende ved disse hunde er det, at de kan være så søde også sker det bare pludseligt en dag.

ALLE de gange jeg har hørt om at sådanne hunde angribe, er der blevet sagt "jamen den er jo så sød til daglig, jeg forstår det ikke".

Derfor bør ejere af disse hunde virkelig have en viden der siger spar 2! De skal være 110% inde i det, at deres hunde altså kan finde på angriber og de IKKE må gå løs osv.

Jeg kan ikke aflæse disse hunde, derfor bliver jeg utryg når jeg møder dem.

Men jeg mener altså samtidig, at det generelt er en stor mangel på viden der er skyld i disse angreb. Hundeejere må sætte sig ind i deres hunde. Har man købt en muskel/kamp what-ever hund, så skal der tages andre forholdsregler end ved en skødehund, og det bør man sætte sig ind.

0
0
Svar på denne tråd

Muskelhunde.
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 13:09

På ekstrabladet.dk står der at pigen rendte rundt og legede, åbnede døren til et soveværelse hvor hundene var lukket inde og af uvisse årsager sprang hundene på hende og bed hende ihjel.

Hvis det er den rigtig forklaring, har pigen ikke været alene med hundene, og hundene var lukket inde - det kan man kalde et kæmpe stort uheld.

Jeg synes det er sørgeligt at man igen får et eksempel på disse hunde racer uberegnelighed, og at det denne gang kostede et 3 årig barn livet.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man overhovedet har disse racer endnu - de er avlet med kamp for øje, men de fleste fortaler for racen er imod hundekampe, så hvorfor blive ved med at avle hunde "uden formål"?

Man har forsøgt at fra avle "tændingen" på disse hunde - men det er ikke lykkes.

Jeg må indrømme at jeg er død træt af den evigt tilbagevendene "bare se min basse-mand, han gør da ingenting! Han er jordens bedste hund!"

Det kan godt være han er det de første 3-4 måske endda 5 år af hans liv, men problemet ligger jo lige præcis i at det bare slår klik, uden nogle forvarsel.

Og ja, labradors, schæfere, pudler osv. kan også sagtens bide - men de bider ikke for at slå ihjel.

Suicide is man's way of telling God, "You can't fire me - I quit!"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 13:38

Jeg skriver jo netop også lige præcis, at jeg finder det uansvarligt at lade så små børn være alene med hunde - så er jeg sådan set fuldstændig ligeglad med hvad race det er!

At alle muskelhunde bider for at slå ihjel, det er da det værste ævl jeg længe har hørt. Sjovt nok, så er det fleste af de fatale hændelser der sket her i landet med hensyn til børn ikke forårsaget af muskelhunde, men af hunde der slet ikke står på forbudslisten - giver det ikke bare en lille smule stof til eftertanke?

Jeg er fuldstændig enig i, at disse hunde kræver nogle ejere der er bevidste om hvilke slags hunde de vælger. Sådan er det med alle racer.

0
0
Svar på denne tråd

tjahøhm
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 13:40

Hvor er det altså dybt tragisk

Jeg KAN så absolut ikke forstå, hvorfor folk partout skal have lige netop disse kamphunde/muskelhunde whatever. Der findes så mange skønne hunde, som ja, også kan vise sig at blive farlige, men deres kæbemuskler starter ikke på toppen af hovedet, og de er ikke lavet til at låse fast så de ikke kan slippe...

Hvorfor ikke bare undgå problemerne, og "nøjes" med en sød labrador ligesom alle os andre?

- Rulammet

Nu med skøn og dejlig hisk som part

DK støtter grusom delfinnedslagtning i Japan

Skal det ændres? Klik HER

0
0
Svar på denne tråd

tigaz....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 13:45

..og du lukker fuldstændig af for fornuften når 4 hunde bevidst slår et barn ihjel...seriøst bider indtil barnet er dødt? Det er himmelråbende uansvarligt i mine øjne at have sådan nogle hunde i nærheden af børn, hvem pokker vil eje et dyr der kan tænde sådan af og slå et menneske ihjel?

Og jo, mange af os er blevet bidt af en ganske almindelig labrador eller schæfer...men vi lever da endnu...hunden slap igen

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 13:52

Jeg vil da gerne oplyses om hvor du har den viden fra; at de fleste fatale bidskader udføres af hunde der ikke står på listen, meget gerne i % i forhold til hvor mange hunde der er.

Ok hvis du ikke kan give mig ret i, at muskelhunde bider, for at slå ihjel, så må du da give mig ret i at disse hundes kæber er noget mere fyldt med muskelmasse kontra "alm." hunde, hvilket gør, at de bider tilsvarende hårdere + at mange af disse hunde har et bis som låses, når de bider...

Jeg vil dog lige sige at min venind har to DDB og de er opvokset med børn og har så vidt jeg ved heller aldrig gjort nogle børn eller andre væsner noget, så den er jeg rimelig tryg ved. Jeg kan bare ikke holde ud at høre på at folk med muskelhunde evig og altid skal argumentere for hvor lidt-farlige disse hunde er... Der er jo for pokker en grund til at hele debatten kører... ellers ville debatten vel være mere hen imod at forbyde alle hunderacer!

Og nu skal vi jo ikke glemme, at det er ikke et forbud, der er ved at blive vedtaget, det drejer sig om, at muskelhundene skal bære mundkurv og være i snor på offentlige steder. Der er ingen der siger at de skal aflives. I som hundeeje kan så vælge vælge om det er ok at have hund på denne måde, hvis ikke ikke synes det, så vælger I vel en anden race næste gang I skal have hund!

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 13:54

Igen, igen. Jeg synes det er meget tragisk, det der skete.

Min nu er min hund altså ikke af samme race.

Du kan vel heller ikke sammenligne en jyde og en tinker fordi de begge er store heste med en stor muskelfylde?

Hvis du gad at læse lidt om Boerboelen ville du nok opdage hvorfor jeg har valgt den race som jeg har.

Min hunds eneste fejl er, at den har sin størrelse i mod sig.

Men igen, hvis der er nogle der skulle have lyst, så er de velkomne til at komme og besøge hende og mig. Jeg har intet at skjule med min hund og ved at boerboelklubben i DK også meget gerne svarer på alle spørgsmål der er omkring denne race, da den absolut ikke fortjener at blive stemplet som en løve eller tiger.

0
0
Svar på denne tråd

snakken
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 14:03

Skulle efter min mening mere gå på om det er de rigtige hunde som er på listen... men en liste skal der efter min mening være.

Der er jo ikke nogen som tvivler på at din hun er sød, eller om du er en ansvarsfuld mor/hundeejer, det er jeg sikker på at du er. Jeg behøver ikke at se din hund for at høre at det er en sød og rar hund, og jeg kender godt racen som kunne minde lidt om DDB'en, jeg går til hundetræning med en som har to af slagsen.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 14:18

Det eneste barn der er bidt ihjel i DK var af en Briard - den er ikke på listen: www.berlingske.dk/danmark/otte- aarig-pige-draebt-af-hund.

Flere af os husker vel også den tragiske episode på Bornholm hvor rottweilere gik amok: ´www.bt.dk/krimi/rottweilere-gik- amok-fem-aarig-pige-skambidt-i- hovedet

Her er der også en 2 årig der er bidt ihjel af en rottweiler:

ekstrabladet.dk/112/ article959429.ece

Der er flere ekspempler med rottweilere, men tog bare det første der kom frem ved søgning.

Her er schæffere gået amok og dræbt 2 får:

www.fyens.dk/article/1546478: Faaborg-Midtfyn--Schaeferhunde-gik- amok-og-draebte-to-faar

Ja, der er mange eksempler, så der er desværre sorte får blandt alle racer hunde...

Der er aldrig lavet nogen statistik over hundebid i DK, som jeg også skriver længere oppe i tråden.

Jeg har dog tidligere foretaget en udregning som er baseret på at det er blevet oplyst, at der findes 20.000 muskelhunde i DK og der i gennemsnit er en bidepisode hver 14. dag.

Mon ikke også der er flere muskelhunde end de 20.000, da en del af dem jo desværre ulovligt importeret.

Hvis du tager de tal, så svarer det til, at der er 0,13 % af muskelhundene der har en bidepisode på sig og derved er der 99,87 % hunde tilbage, som skal straffes kollektivt.

Er det fair?

Forbuddet har jo til sigte, at de hunderacer der optræder på listen skal udfases. Dvs. at hunde af de oplistede racer skal neutraliseres og de bliver på den måde udryddet her i landet når de efterhånden bortfalder, da man ikke må købe hunde af de racer efterfølgende.

Men det er da dejligt, at der er så mange kloge mennesker herinde, som der åbenbart er mere vidende, end det hundeekpertpalen der blev nedsat, for at vejlede omkring et forbud.

De mener nemlig ikke at et forbud er hensigstmæssigt og de har netop også udmeldt, at de ikke kan finde grundlag for, at de hunde der er på listen skal udfases.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 14:25

Forresten, så jo, selvfølgelig vil jeg da give dig ret i, at deres bid er stærkere end f.eks. en gravhunds - det er jo logik for burøns

Jeg tror nu ikke løsningen er forbudslister. Der har været praktiseret forbudslister i flere andre lande, hvor det viste sig, at dette ingen effekt havde, så de er ved at blive ophævet igen.

Jeg har tidligere skrevet en masse om, hvad jeg ellers kunne se af løsninger, men orker simpelthen ikke at skrive det hele igen...

0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 14:37

er jeg bare ikke helt fremme i skoene, men sådan kan du da ikke lave en statistik eller udregne % du bliver da nød til at finde ud af hvor mange hunde der er af de forskellige racer og derefter se hvor mange bideuheld der har været. Derefter kan man jo lægge forbudhundene(ja det fandt jeg lige på at kalde dem, det er ikke for at støde nogen, jeg bryder mig bare hverken om muskel eller kamphunde-navnene) sammen i en gruppe og derefter ikke-forbudhundene i en anden gruppe og derefter tage det i procenter, hvor meget skade de har gjort.

Du siger at der ikke er lavet noget statistik over dette emne, jamen så kan vi jo sidde her og snakke frem og tilbage i rigtig lang tid, så er det jo blot et spørgsmå om hvad man lige mener, at tro, at vide.

Og så kan man da godt snakke om at det er et forkert grundlag folketinget laver love på.

Jeg troede faktisk at rotwailerne var på listen. Det er ikke unormalt at hunde slår får ihjel. Jeg har selv en hyrdehund og jeg kender flere der har fundet skambidt døde får på marken, det er dog sjældent at man finder hundene til disse mord, så det kan man heller ikke lave statistik på.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 14:50

Lige prævis Marianne - der mangler nemlig en statistik, hvor der er defineret de specifikke hunderacers bidepisoder.

Sådan en har jeg efterlyst lige siden alle disse debatter startede, da man vel ikke kan argumentere for et forbud på nogle hunde, som der muligvis aldrig har bidt.

I mangel af bedre har jeg så bare udregnet bidprocenten på alle de hunde der kaldes muskelhunde - men den er jo langt fra fyldetsgørende.

Nej, rottweileren er ikke på forbudslisten og det har jo undret mig en del, hvis man ser på de hunde som der ellers findes på forbudslisten.

0
0
Svar på denne tråd

oijdfojferfer
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 21:37

jeg syntes ikke man kan sige at min hund vil aldrig gøre noget den er bare sååå sød... eller min hest ku aldrig finde på og gøre noget.. det er dyr og ja en hest kan sparke selvom det er søde lille buller der altid er ejlig i stalden, men uanset hvad muskelhunde kan være super søde JA har mødt mange søde hunde men de har altså et gen i sig der gør at en bestemt ting kan trigge dem til angreb, det ka måske være en bestemt lyd et barn laver eller bevægelse. de har ik noget og gøre med hunden ik kan vær en god familie hund i hele dens liv uden at er sker noget men det kan altså klikke og det gør det nemmere end en labrador eks...... man kan vel sammenligne det med at der er forskel på fuldblodshestes emp. og koldblodshestes temp. for de er avlet til forskellige ting

0
0
Svar på denne tråd

Ekstrabladet
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 22:11

har faktisk en helt anden version af episoden - ikke at udfaldet af den grund var mindre tragisk!

Men her er der tale om pigen går ind til nogle hunde som er lukket væk - og der er tale om en Husky og tre Staffordshire Bull terrier - der er jo ingen som ved hvilken hund som er skyld i hvad, eller som har startet angrebet -så vi må have husky med som kamphund og farlig race ifgl. den artikel. Hvilket kun vidner om hvor komplekst det er og ikke bare et spørgsmål om et forbud af enkelte racer! Men også hvor farlige hunde er i flok.

Hunde kan være farlige, uanset race (og Husky/slædehunder er jo virkelig noget man var rigtig bange for da jeg var barn! Det er jo nærmest ulve)

Men tragisk tragisk og ganske forfærdeligt - håber der bliver efterforsket lidt i hvad der egentlig skete, hvilke hundeejere der er tale om og deres forhold. Hvem holdt øje med pigen - for der må være en grund til hundene var lukket væk (hvis det er den rigtige historie)

Mvh Carina

-Dejlige DV heste sælges - føl, plag og unghest af egen avl

0
0
Svar på denne tråd

Statistik
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 22:31

Det er da bare at samle data fra sygehusene.....

De ligger inde med skadernes omfang, og hvilke hunde der har forårsaget dem....

Fuldstændig som med rideulykkestatistikken....

Jeg er blevet bidt engang i mit liv, af en pekingeser... Jeg havde et lille hul på anklen, tænk hvordan man havde set ud hvis det havde været en "forbudshund"... (Marianne altså)

Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd

staffy
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 23:04

The Staffordshire Bull Terrier is ONE of only two breeds named as "Good with Children" in their breed standard by the UK Kennel Club from over 190 breeds. The ONLY breed that has "Totally Reliable" in it's breed standard and the 7th most popular dog in England.

Men ja, det kan altid gå galt...

Dejlige marsvin sælges ved Århus - granstedet.dk

0
0
Svar på denne tråd

racer...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 23:25

Jeg hader Papillon... Synes de er de mest irriterende små bæster. I øvrigt vil jeg langt hellere sparkes af en shetter end af alle de fordømte DV'ere og alt muligt andet varmblods gøgl der render rundt i det ganske danske land. Synes at kun koldblodsheste skal være lovlige. (Kan i ikke godt selv høre at det lyder lidt små-tosset???)

Jeg er så godt nok selv en af de FÅ der har en RIGTIG dræbermaskine gående her hjemme. For der er da både Amstaff og Briard i min lille wuffer Og ja jeg er også en af dem der undrer mig over at Briarden ikke er på listen. For den slog da lille Andrea ihjel... Nu må Huskyen jo så også skulle med. Og sådan kan vi blive ved. Til sidst er der kun hunde tilbage som kan være i en taske. Og her er vi tilbage ved den lille forbistrede Papillon f.eks. Det er jo ikke engang en hund.

Det er dybt dybt tragisk det der er sket. Men ja jeg er stadig af den overbevisning at det er menneskenes skyld. Hvad lavede den lille pige alene sammen med de hunde???

Mine børn har altid gerne måtte ride på min store jyde-dreng, men de fik altså ikke lov til at ride på jeres DV'ere. Det ville jeg ikke turde binde an på.

Er i ikke søde at prøve at se det i et lidt større perspektiv?

0
0
Svar på denne tråd

Bemærke
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 01:42

Jeg vil bare lige bemærke, at ud af alle de ulykker som har været i medierne de senere år, har kun 2 af dem været med stambog. Så det vidner vel om, at gennem et godt avlsarbejde kan du komme mange ulykker til livs.

Resten (ud fra de billeder der har været vist) er blandingshunde (bevidst avlet på de mest hidsige individer) fra bl.a østeuropa, eller pittbulls som en vis Mr. Gammel-muskel-mand (som nævnt i Operation X) med garanti stadig importere og sælger som Amstaff.

Jeg er af helt den samme mening som Dyrenes Beskyttelse, der sidder med i regeringens hundeudvalg. Nemlig at det intet hjælper at forbyde enkelte racer (hvilke man kan se på Pittbull terrien der har været forbudt siden 1992). Tværtimod gør det dem nok mere spændende, at få fat i. Ellers kunne en Rottweiler med en større kampvægt nok også snildt træde ind i stedet for.

Man skal have et kontrolleret avlsarbejde, hvor man mentaltester alle hunde der skal indgå i avlsarbejdet. Dernæst skal alle brugs- og muskelhunde KUN kunne sælges med en stambog. (således at den kommer til at koste 6-10.000 i stedet for som nu hvor du får smidt blandinger i nakken for 2-4000), alle hunde skal ved lov chipmærkes, og ansvarsforsikres. Ved godt at dette allerede er et lovkrav, men tror ikke at hverken Muhamed eller Brin og Fru Klorin-ulykke har betalt store summer for deres afkom af mere eller mindre uheldige hunde, eller har dem chipmrk og forsikret. Der kunne politiet komme på banen (altså hvis der ikke lige er en bandekrig under optræk), ved mistanke om, at visse personer kun havde deres hunde som potensforlænger, og eller våben. Er hunden ikke lovligt registreret, (kunne vises via en scanner i bilen) så kunne politiet få aflivet hunden for hundeejerens (eller vedkommende der gik med den)regning.

Man kunne (hvis man ville) lave en masse andre tiltag, der gjorde, at mange blev frasorteret som ejere af brugs- og muskelhunde. 25 års regel, hundekørekort ect.

Kan i samme forbindelse nævne nogle episoder som en fra stalden har haft. Vedkommende bor i Charlotteager ved Hedehusene. Der bor rigtig mange af anden etnisk herkomst. For (de fleste)disse personer er hunden et urent dyr. Dvs at man har ikke Hitler, og Killer (som de jo ynder at kalde deres hunde) for kærligheden til dyret skyld, men derimod som et (i de forkerte hænder) fuldendt våben. For at få et optimalt "våben" så er de gemt af vejen i de fleste af døgnets 24 timer, da dette gør at de IKKE bliver socialiseret med hverken mennesker eller andre dyr/hunde i særdeleshed. Ud over dette får de tæsk, får deres øre skåret af (uden bedøvelse naturligvis), bliver fodret med bl.a steoider. Og denne cocktail giver nemlig lige dette som disse ubegavede individer søger, den fuldendte dræbermaskine, der farer på alt andet levende, med blot et lille vink fra deres "herres" side. Men for at vende tilbage, til min veninde fra Charlotteager, så skal der jo også kamptræning til. 3 gange har hun set og hørt at de har arrangeret disiderede kampe mellem hundene på det grønne areal. Som de fleste af os jo godt ved, er hundekampe forbudt i dette land. Alle gange har hun ringet til politet, og deres svar var: "desværre det har vi ikke mandskab til" Så jo, et forbud mere er vejen frem???

Når det er sagt, så vil jeg tilføje at det er dybt tragisk med det lille barn der er offer for, nogle (ikke raske og IKKE racetypiske) hunde. Altså hvis det er foregået på den måde som Ekstra Bladet skriver.

Jeg ville ALDRIG lade et så lille barn være alene uden opsyn, hvadenten hundene havde været i stuen, eller barnet er gået ind til dem i et værelse.

Hunde er flokdyr, og angriber en kan man nemt regne med, at den resterende flok følger trop. Er godt klar over at en flok chihuahua ikke kunne udrette disse skader, som brugs- og muskelhunde kan, men netop derfor er det da også de voksne som skal tage de nødvendige hensyn, så sådanne tragiske hændelser kan undgås.

Så lav nogle klare regler for hold af visse racer, men undgå forbud de bliver alligevel ikke overholdt. Og skulle det lykkes med et forbud alligevel, så kan man jo altid ty til de forskellige brugshunde og blandinger af disse. Mon ikke ovennævnte metoder for at "skabe" sig en dræbermaskine, også virker på disse hunde. Dette er årsagen til at jeg også vil have brugshunde med ind under regler for hundehold af bestemte racer.

0
0
Svar på denne tråd

Menneske ros
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 01:49

At uovervåget lade et barn være sammen med hunde på den

måde, og ja jeg bifalder ikke typen af hund.

Godt at Tanten er sigtet i sagen !

MVH Janni

Nu i dyrenes vold :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 08:42

nu må det sku snart være nok og nej jeg gider bestemt ikke side og læse om de forskellige racer for i mine øjne skal de alle bare have en sprøjte, muskelhunde skal ud. nu igen et barn der måtte være offer for den brutale blodtørst disse hunde har forfærdeligt, kan ikke forstå de samme menesker der sider her og forsvare hundene igen og igen, prøver at vende det hele til at være mor og tantes skyld nej nu må du snart stoppe.

hanne

PART NÆR SOLRØD SØGES TIL PIGE PÅ 12 ÅR, GERNE EN ROLIG PONY ELLER LILLE HEST,

SKRIV PÅ PB HVIS DU HAR ELLER KENDER EN DER MANGLER EN SØD PIGE DER OGSÅ GERNE TAGER STALDARBEJDE MED.

0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 11:48

man skulle indføre regler på lige fod med nogle stater i USA, i forhold til hunde.

Hunde over 15 kg er forbudt!

Skal man have en større hund skal man bo på landen, og det kræver en særlig tilladelse.

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Forstår det ikke
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 13:19

Jeg synes, at det er noget underligt noget, at ejeren af hunden sigtes i sagen. Lige meget hvad, så kan et menneske da aldrig gøres 100 % ansvarlig for et dyrs adfærd.

Klart nok at hundene bliver aflivet, men hvis den gamle tante ryger i brummen, så er der da noget galt.

Hun burde nøjes med en bøde.

Skal forældre også holdes ansvarlige, hvis deres barn slår et andet menneske ihjel? Nej vel.....

Selvfølgelig er det ejerens opgave at opdrage dyrene, men ingen kan kontrollere et dyrs adsfærd helt.

Hvad nu hvis hundene havde en tumor i hjernen? Eller et eller andet....

Men nu vil jeg gå ind og klappe den største bider i statestikken, nemlig en golden retriever.... Godt nok slår hunden ikke ligefrem børn ihjel, men den står da på listen over hyppigste bid.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 13:21

og hvad hjælper det helt præcist at forbyde en bunke hunde.. ??? tror du ikke bare at dem der virkelig gerne vil have en "farlig" hund, bare anskaffer den et andet sted, eller anskaffer sig hunde der i princippet er ligeså "farlige", men ikke forbudt....?

Et forbud hjælper ikke på SELVE problemet, det flytter bare problemet videre...

Dybt tragisk det der er sket, uden tvivel, og godt at de hunde er blevet aflivet... Men jeg mener nu heller ikke at man skal lade en 3 årig gå alene med 4 hunde, uanset race... Der skal jo ikke så meget til at skade sådan et lille barn...

RIKKE

0
0
Svar på denne tråd

Ifølge ....
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 14:35

...den ene artikel jeg læste var hundende lukket inde i et værelse og barnet åbnede døren hvorefter de fór på barnet. Det er ingen undskyldning for ikke at være opmærksom nok når man har hunde (af visse utilregnelige typer) i huset sammen med børn.

Men ikke i 100 år om jeg vil have en hund jeg skal give mundkurv på, lænke i en jernkæde, låse inde bag jerntremmer og en solid hængelås der ikke kan dirkes op med en hårklemme....bare for at undgå at de æder barnebarnet

0
0
Svar på denne tråd

Forbud
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 14:46

vil kun være symptombehandling og det hjælper ikke. Og nej politiet prioriterer slet ikke det arbejde (som nævnt længere oppe når vi almene dødninge melder hundekamp eller farlige hunde som med garanti er Pittbulls som er forbudte)

Men i den præcise sag har vi jo også problemet med at der er en Husky involveret - og den er altså ikke muskel - kamphund og er ikke på listen. Hvad gør vi så - sætter den på?

Det vil være skruen uden ende med forbud - og jeg vil tilslutte mig DKK og Dyrenes beskyttelse. Men at der er et problem med hundehold i DK og andre steder kan der ikke være tvivl om. Men sådan er det når der kommer flere og flere, det ses jo også tydeligt med heste. Det er jo forfærdeligt hvad der sker af misrøgt og mærkelige ting med heste rundt omkring (og andre dyr) Eneste løsning er et dyrepoliti - det er jo også sådan de forsøger løse det i USA.

Straffen for hundehandel skal ligeledes være meget meget højere - som loven er nu betaler det sig jo bare at fortsætte. Dette har være et stort problem igennem adskillige år.

Mvh Carina

-Dejlige DV heste sælges - føl, plag og unghest af egen avl

0
0
Svar på denne tråd

frygteligt frygtligt
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 10:11

Sikke forfærdelig hændelse, dybt tragisk, møg køtere, møgejere.

Jeg ejer selv en såkaldt muskelhund, anede ikke at det var en muskelhund, da jeg købte ham, han er 6år gammel og dengang var det ikke så meget i pressen med muskelhunde.

Jeg købte min DDB i sverige, jeg havde set den i filmen turner og hund med tom hanks og faldt fpladask for den, så brugte jeg et par år på, at finde den rigtige kennel og og på at sætte mig ind i netops denne races behov.

Jeg har en yderst velfugerende hund som alle kan gå til. Et eksp, den anden dag da han stod bundet uden for tanken, mens jeg var inde og handle avisen, stod der et barn på en 6-7 år og klappede møffe, altså han vejer 60kg og er godt stor og bred, det kunne have været farligt. Møffe er opdraget til at ignore alt ubehag og andre hanhunde, simpelhen ved godbidder og masser af hundetræning, han er aldrig uden snor uden at jeg kan se milevidt omkring, så ved god opdragelse, god kennel, ikke skodavl af alle mulige "farlige hunderacer" blandet totalt sammen, kan man sagtens få gode og stabile hunde ud af en muskelhund, men det kræver indsigt og masser af arbejde.

Min hund elsker alle andre hunde, dog undtaget andre hanhunde, men sådan er der mange hunde der har det, og jeg kan ved at se hans signaler se om det er en hund han kan med eller en han ikke kan med og jeg tager inge CHANCER både fordi at jeg elser min hund og han skal ikke ud i nogen situationer, hvor han kan ende på aviserns forsider, og oven i ville jeg have det forfærdeligt med at der måske kunne ske et andet menneske noget.

Det skal lige siges at jeg har haft blandingshunde før lab/retriver- lab/newfoundlænder og de er blevet behandlet på præcis samme måde som møffe. Frem med tavlerne, tavleløs avl, skal være for budt med den slags hunde, da man via godt kennelarbejde kan luge ud i rigtigt meget. Skal du give 10.000-15000 kr for en muskelhund og f.eks have et kørekort til den, ville det automatisk begrænse alle "BRIAN"hundene.

Bare min mening

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 16:56

det er da utrolig trist at et tysk barn er blevet bidt af en tysk hund, men hvad rager det os i DK? for 2-3 år siden i UK var der en jack russel terrier og en yorkshire terrier som dræbte og halvt spiste et spædbarn i sin vugge, men hvad rager det os? er det for at medierne endnu engang skal puste til ilden, men nu er der bare ikke nogle danske ofre for "muskelhunde"(hader det ord), så må man jo ty til udenlandske, for det er da ikke sjovt at skrive om hende i jylland som i sidste uge fik flænset hånd og arm af en løs labrador. eller at udenlandske statistikker(eks ATTS) fortæller at schæffer, rotte, chow chow og husky er meget farligere end amstaff og boer boel som forbydes.

hvor er det trist at uskyldige hunde racer, pga. uvidne jounalister, bliver gjort til mordere. denne gang var det en staff, eller var det? hvor er stampapirene? sidst var det også en staff, med en vægt på 30 eller var det 35 kg, en staff kan ikke bevæge sig hvis den vejer 35kg, det giver den 100% overvægt, mon ikke det var en amstaff eller et kryds?

jeg hader når der bare bliver slynget en eller anden hunderace ud, uden de har undersøgt sagen tilbunds.

kate jensen ?Naia?: ja lad os forbyde alle hunderacer over 15 kg, så kan vi komme af med alle de fan..ns labrador, retrivere, schaeffere, dobbermen(hmm hvad hedder de i flertal)rotter, grand danois og alle de andre kæmpe hunde for de er da farlige, men husk lige at bla. bull terrier og bedlington terrieren begge vejer under 15 kg(måske også en udsultet amstaff). så vi må ned på 10kg, så vi kan godt vinke farvel til alt større end en toy puddel. (ironi kan forekomme)

Marianne *Homestyle*: hvad er det for noget fis at muskelhunde ofte bider til døde? til dato har ingen muskelhunde dræbt et menneske i DK, hvad en hund gør ved en kat, kan under ingen omstændigheder sammenlignes, for en hund kan altså godt skældne mellem en kat og et menneske(ellers er den da meget dårligt socialiseret og blind). alle hunde store som små kan være tikkende bomber, men med ordenlig træning kan selv den største pitt bull være til at stole på og til at kontrollere i alle situationer.

sådan reagerer en ordenligt trænet pitt bull:www.youtube.com/watch?v=XVx6Dlh8Gzo (fra 5.05min til slut)

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 21:02

Jeg sad og så et program på Animal planet om de forskellige hunderacer, som folk holder over i USA. Sjovt nok, var det Golden Retrivere der blev advaret imod, pga de ikke var til at stole på og absolut ikke en familiehund i følge de anerkendte dyrelæger og adfærdsterapeuter derover. Men tilgengæld, var deres mening angående Amstaffer og Amerikanske bulldogs, at det var nogle super familiehunde.

Det er da bare mærkeligt, hvis alle de "kloge" hoveder herinde ikke snart kan se at det måske har både noget med avl og opdragelse af gøre? Herhjemme er Golden jo en elskede familiehund for mange, hvor derover er den absolut ikke en familiehund, men en vagthund. Hmmm.

Hvis det ikke har noget med avlen af gøre, hvorfor er det så ikke alle hunde, der kan blive avlsgodkendte? Du ser jo ikke en hund, der ikke har sind osv med sig, være avlsgodkendt.

Men ja det er rigtig skrækkeligt at der er så mange dårlige episoder med muskelhunde, og jeg står selv fast ved at de bare skal aflives hvis de bider et menneske.

Men hvorfor skal man skære alle hundene over en kam??

Som man siger: En fjer, bliver hurtigt til en hønsegård.

Fordi der er en indvandrer der laver noget @!#$, skal vi så bare hade alle sammen??

Hvis en Dansk Varmblod sparker/bider/smider sin rytter af, så personen dør osv. Skal vi så også hade Dansk Varmboldsheste?

Jeg blev overfaldt af en dame som går over på det modsatte fortov i går, lige ude foran mit hus, som råbte og skreg at min hund skulle aflives og have mundkurv osv på. Jeg blev dybt rystet, og råbte bare ja ja. Men efter 5 min, måtte hun pænt sige undskyld, og indrømme at min Amstaff var utrolig sød, og den fik klap og kys.

HVad sker der for folk i Danmark??

Ja jeg spørg bare.

Laredo

2002- 28 september 2008

R.I.P

Du ville altid være savnet

og elsket min Muhko.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider