Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Waldorfsalat
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 22:35

Vi skal lave rådyrkølle i morgen og jeg skal selvfølgelig lave waldorfsalat til - men der er lidt forskel på de opskrifter jeg finder på nettet, så kan I ikke komme med jeres bedste waldorf-opskrift?? :D

Mvh Louise.

Traveren Action Speed

Welsh Mountain Meraviglioso Hello Cavallino

(Cavallinos nye hjemmeside)

Cavallino søger bolig og venner til efteråret!

Se annoncen her

0
0
Svar på denne tråd

La lai la lai
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 22:41

Jeg kan godt li den fra Karolines køkken. Den er ikke så fed og er dejlig frisk

www.arla.dk/opskrifter/waldorfsalat/

Du kan ikke forandre fortiden,

men du kan ødelægge nutiden

ved at bekymre dig om fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

Waldorf-regler
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 22:53

Når man skal lave/servere waldorf-salat er der nogle få, men helt klare regler der skal overholdes!!!

• Jo, bladselleri skal der bare i, de som ikke kan lide bladselleri kan ikke lide waldorfsalat. Glem alt om hvidkål som erstatning.
  • Jo, valnødder skal der bare i, de som ikke kan lide valnødder kan ikke lide waldorfsalat. Glem alt om mandler og hasselnødder som erstatning.
  • Jo, flødeskum og mayonnaise skal der bare i, de som ikke kan lide flødeskum og/eller mayonnaise kan ikke lide waldorfsalat. Glem alt om yoghurt og creme fraiche som erstatning.

Jeg er en knold i et køkken, så jeg kan ikke hjælpe dig med opskriften, men jeg ved hvordan maden skal smage

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold Lånebassen Aslan

Djurslænding? - køb dyrenes foder hos HG Foder!

0
0
Svar på denne tråd

Marabou (Pia)
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 23:34

Nemlig!

En waldorfsalat består kun af æble, bladselleri, halve valnødder og vindruer, i en dressing af halvt mayonnaise og halvt flødeskum og smagt til med lidt salt og hvid peber.

Ikke erstatninger og udskiftninger og fedtforskrækkethed. Kan man ikke lide ingredienserne, kan man ikke lide waldorfsalat.

Salvia

Ledige bokse i dejlig stald i Lynge.
Gode folde og meget foldtid.
Rolige omgivelser.
Bus til døren.
Fair priser.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-05-2010 08:06

Jeg fint "skærer/snitter/hakker" æbler, druer, bladselleri og valnødder. Jeg vil hellere have en bid med lidt af det hele end en vindrue eller kæmpe stykke selleri.

Og så bruger jeg flødeskum og creme fraiche (ligesom jeg gjorde til en svendeprøve for kok og fik 11). Jeg smager til med en sukker opløst i citronblanding.

Denne måde har kun givet ros, let frisk og superlækker.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er ...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2010 08:17

det fedt at I alle holder fast i den gode opskrift!!!

Jeg frygtede at jeg skulle se en med hvidkål, nødder, vindruer, æbler og græsk youghurt på 2%.

Nixen bixen... Du skal følde de klode damer ovenfor :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider