Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vaccination - hvad kan betale sig?
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 16:58

Min kæreste og jeg skal rejse til August og skal have følgende vacciner:

Stivkrampe
Difteri
Hepatitis A

Efter hvad jeg kan forstå, så kan stivkrampe og drifteri kombineres i én.

Men er det ikke noget med, at man selv kan hente vaccinerne på apotektet og så spare penge ved det? Jeg er medlem af Danmark, men jeg ved ikke om det gør nogen forskel? Efter hvad jeg kan se, så får man vidst rabat på sine vacciantioner.

Overvejer lidt at forhøre mig, om jeg ikke kan få bekendt til at at stikke os som er læge. Efter hvad jeg kan se, så tager lægen 300 kr i konsultation pr. person

Er der nogle af jer herinde som har erfaringer med, hvad der bedst kan svare sig?

˙·٠•●♥ HeidiZ ♥●•٠·˙

0
0
Svar på denne tråd

bekendt
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 17:09

Når nu du har en bekendt der er læge, så synes jeg da du skal spørge hende/ham hvad han/hun mener om det. Hvis du bliver stukket af din bekendte, så skal du lige sikre dig at hun/han er forsikret i tilfælde af noget går galt, så ingen af jer kommer i klemme der.

Ang. Danmark så dækker de 50% af konsultationsgebyret hos lægen. De dækker 50-100% af vaccinen afhængig af om den går under CTR-saldo eller ikke.

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 17:11

Jeg er medlem af Danmark i gruppe 5 og har fået 50 % returneret når jeg er blevet vaccineret, ved ikke om der er forskel fra de forskellige grupper.

De 50% er både af vaccinenes pris og af honoraret lægen tager for at skyde den ind.

Difteri og stivkrampe kan fås i en vaccine.

Det sammen kan hepatitis A og B. Jeg valgte at få den kombinerede vaccine x3.

Godt nok er det kun nødvendigt at få 2 før man rejser, men hvis man får den 3 også er effekten næsten livslang, så hvis man skal rejse senere hen kan det sikkert godt betale sig at få alle 3 nu man er igang.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 17:12

Ja det med læge er jeg også lidt i tvivl om, for det er noget med at sådan en vaccine skal gives lidt specielt (altså der er forskel på, hvor langt ind nålen skal stikkes??).

Dejligt nok at DK dækker SÅ meget, det troede jeg faktisk ikke. Hørte også noget med, at man kunne få rabat igennem sin rejseforsikring?? :-)

˙·٠•●♥ HeidiZ ♥●•٠·˙

0
0
Svar på denne tråd

Vacciner...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 17:15

Må nok hellere lige komme med et lille indslag her. Jeg er læge i en praksis :-)

Stivkrampe og difteri gives sædvanligvis i én samlet vaccine. De fleste praktiserende læger giver den gratis, da den er en del af sygesikringen danmark. Man får den jo også gratis ved sår-skader.

Angående injektion er der ikke specielle forholdsregler angående stik-dybde. Den skal indgives i en muskel. Dog må to forskellige vacciner ikke gives i samme muskelsystem. Ergo skal du nok forvente et stik i hver arm, feks.

Hepatitis A har standard pris, uanset om det er hos lægen eller apoteket, men forskellen kan ligge i lægens pris for at give vaccinen. Det er dog altid vigtigt, at der er adgang til forskellige remedier, hvis der skulle opstå anafylaktisk shock.

Håber, det var svar nok på spørgsmålet.

Mvh. Susanne.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 19:08

Tusind tak for svar Susanne. Jeg må lige ringe til vores læge i morgen og spørge om pris mv., for det lyder til at være lidt forskelligt :-)

˙·٠•●♥ HeidiZ ♥●•٠·˙

0
0
Svar på denne tråd

Min læge tog
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 19:13

460 for at give mig Hepatitis A - 150 for konsultation ved 2. vac. - det er vidst billigere anden gang .. Mener det er halv pris ..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider