Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Folk med grønne fingre?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 18:34

Ja skal igang med haven, da tidligere ejer bare havde bunddække i hele haven. Har lagt fliser, skal have lagt græs og så vil jeg jo have nogle store krukker med blomster i.. Men men men er helt igennem nybegynder på det punkt og aner ikke hvad man kan og ikke kan. Vil jo helst gerne have dem stående ude hele året, men det er vel ikke alle blomster der kan overleve den danske vinter i en krukke.

Ville rigtig gerne have enten tulipaner eller roser i nogle flotte farver, evt. også lavendel.. Men kan disse overleve i en krukke på en terasse? Liljer er helt udelukket, for de skal vel stå inde?!?

Kan I ellers anbefale flotte og farverige blomster, som kan overleve vinteren i dk? Gerne med min. af arbejde

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

Lyse grønne
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 19:13

Det er svært at have helårs krukker, da de som regel sprækker når der kommer frost.

Pæne have blomster med et minimum af arbejde, er efter min smag Hortensia og Rhodendendrun, de fås i mange virkelig flotte farver og størrelser.

De skal have noget godt spagnum at stå i, og vandes indtil rødderne har sat sig. Og vupti, de klarer næsten sig selv

Venlig Hilsen Anne-Sofie Jørgensen

0
0
Svar på denne tråd

mange krukker
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 19:21

der findes krukker der kan klare frosten, men selvom de skriver de er frostsikre ville jeg nu alligevel ikke stole 100 % på det (bitter erfaring). Alt efter str på krukkerne er der en del planter der kan tåle stå ude om vinteren og hvis du dækker dem med lidt halm elelr noget ja så går det også straks bedre. Men mine roser klarede altså ikke denne hårde vinter og nu ærgrer jeg mig over jeg ikke satte dem ind, men det har ikke været et problem de andre år. øv. Men mit råd til dig er at køre ud på en planteskole og gå og ose.. men pas på for ofte kan du få mange fine planter og blomster til en langt billigere penge i feks den lokale brugs ;-)

men ud og lær lidt om planterne på planteskolen og så elelrs bare i gang med at lede..

God fornøjelse

ps en flot syren kan som oftest klare den i en stor potte

Akia og Tim

Lånehest med forkøbsret søges-skal være SUPER god i hovedet

0
0
Svar på denne tråd

Dagliljer
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 11:38

Kan overleve i haven, de skal ikke tages op. Mine er kommet fint efter denne vinter.

Mvh
xtiny

"Lad være med at vente med at have det sjovt, til du er færdig med noget. Måske bliver du aldrig færdig."

0
0
Svar på denne tråd

Frostsikre krukker
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 19:25

Der er kommet krukker på markedet der kan klare frost og det danske klima. Jeg har selv købt glasfiber krukker som jeg har haft i de 2 sidste vintre, uden at gøre noget som helst ved dem. Ingen problemer.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 20:44

Liljer har jeg haft i haven i mange år og de har altid stået ude, tulipanerne tager heller ikke skade af det.

Lavenel ved jeg ikke, dem køber jeg ny af hvert år.

Men faktisk alle løg kan klare at være ude hele året, uanset vejret.

Alle mine frostsikre krukker er sprængt her i vinter, så dem ville jeg nok sætte i garagen om vinteren, hvis jeg var dig

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Skift dem da ud
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 21:23

Man kan snildt få frostsikre krukker, man skal bare sørge for at vandet kan løbe nedenud, mine krukker står ude året rundt, og der er ikke en eneste af dem der er gået til :-D

Du kan ikke få nogle blomster der er pæne året rundt, fidusen er at man har mange forskellige krukker som blomstrer på forskellige tidspunkter.

Hvorfor ikke lave nogle bede? Der findes masser af pæne begynder venlige planter/blomster

Gratis førstehjælp

Hvis du tilmelder dig næste kørekort hold senest d. 25 marts.

SMS: Elev til 1220 ( Så ringer vi dig op)
koster kun alm sms-takst.

0
0
Svar på denne tråd

Lavendel
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 18:31

Pjevs 1 - køber du lavendel hvert år?

De kan fint overvintre men skal skæres godt tilbage engang imellem da de eller vælter.

Nye lavendelplanter laves ved at stikke en gammel lavendel-gren i jorden, det kan næsten ikke blive nemmere.

0
0
Svar på denne tråd

Forretsen...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 18:33

Dahlia trives fint i krukker, men de skal graves op før den første nattefrost og placeres køligt men frostfrit vinteren over.

Men den er nem og har lang blomstringstid :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider