|
|
| Hestesalg - prøvetid. |
|
|
Jeg har en hest til salg der skal på prøve hos køber i en måned.Min hest er kun livsforsikret. Købers ønske er at hesten skal unvendelighedsforsikres hvis der skulle ske noget i prøvetiden. Jeg ønsker ikke ydeligere udgifter da jeg har 3 heste og er studerende (bla derfor salg) Jeg har så sagt at vi laver en kontrakt på hvad der skal ske hvis og hvis. Jeg havde jo selv tænkt at skete der noget med hesten feks et spark på deres fold, ja så havde de dyrlægeudgiften og jeg skulle havde den hvis det var en sygdom (kronisk) eller noget som kunne spores til hesten var hos mig. Mit spørgsmål er hvordan i synes man kan formulere kontrakten i begges interesse iforhold til hvis der skulle ske en skade på hesten og den ikke kan bruges mere, men heller ikke kan aflives. Det er jo meget for mig at tage chancen i den måned og siger jeg det er deres regning, ja så tror jeg ikke de ønsker hesten. Der må være en gylden middelvej så de kan prøve hesten og se om de passer sammen. For sidste ende må jo være dyrlæge tjek og så må de prøve den hos mig igen. Men er ikke sikker på at de er med på den. Selvfølglig er vi to om at bestemme. Men jeg er jo sælger.....
Sælges: Daugaards Magnifique: welsh partbred hingsteføl efter Klepholms Guldfax (Buckskin) født 13. Juli 09
Regina SDH366: DSP (Welsh partbred) DH hoppe,buckskin.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lad være |
|
|
Lad for gud skyld være at sende din hest på prøve. Uanset hvor uansvarlig køber måtte finde på at behandle hesten, så hænger du på regningen. Har du råd til at miste hesten, hvis uheldet er ude? Og vil du være ansvarlig for noget, som du overhovedet ikke har indflydelse på? Lige nu kan I sikkert godt blive enige om det hele, men hvis der sker noget, så plejer køberne at bruge alle kneb for at slippe for at betale. Ring du til køber og sig at du har fortrudt at sende den på prøve. Lad i stedet køber komme hos dig i en måned og prøve hesten, så tosset han/hun vil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo derfor |
|
|
vi laver en kontrakt. Og der er godt stykke imellem køber og jeg.
Sælges: Daugaards Magnifique: welsh partbred hingsteføl efter Klepholms Guldfax (Buckskin) født 13. Juli 09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aflyser jeg |
|
|
tror min handel går i opløsning og det er det perfekte hjem for min hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis det er den plag du har til salg på din profil, så ville jeg slet ikke lave noget prøvetid?! Hvis det derimod er en ridehest, så kan jeg bedre forstå det. Du vil altid komme til at hænge på regningen hvis der sker hesten noget i prøvetiden, ellers skal det godt nok være en usandsynlig flink låner. Hvilket jeg gætter på det nok ikke vil være, eftersom låner vil have uanvendelighed på den. Mvh Janni
3 HESTE SØGER PART - 4440 MØRKØV - TÆT PÅ RIDEHUS OG 2 SKOVDISTRIKTER. OPALER sælges - rå eller slebne. Kontakt mig for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er |
|
|
ikke min plag, men min islænder. Tror jeg må bide i det sure æble og forsikre den ydeligere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Er der ikke noget med, at forsikringen skal underrettes såfremt hesten opstaldes et andet sted, eller den lånes ud? Mvh Janni
3 HESTE SØGER PART - 4440 MØRKØV - TÆT PÅ RIDEHUS OG 2 SKOVDISTRIKTER. OPALER sælges - rå eller slebne. Kontakt mig for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det ved |
|
|
jeg faktisk ikke.... Men det må jeg da hellere undersøge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøvetid inden køb |
|
|
prøvetid inden køb er helt sikkert på KØBERS regning, skal hun have den på prøve inden evt køb er det på hendes egen regning 100 %, hun kan betale hesten og hente den og kan hun ikke bruge den leveres den tilbage i samme stand inden beløbes tilbagebetales. vælger køber at den så skal forsikres fordi hun er bange for en eventuel skade i låneperioden hvor hun selv har ansvaret for hesten er det hele på hendes regning også uanvendeligs forsikring intet andet er rimeligt, hvorfor skal du riskkere hest, mange udgifter for eventuel skade fordi en køber skal have hesten på prøve..... så skal hun handle hos en hestehandler der har disse ydelser som prøvetid..... der er ikke mange som gør det, og jeg forstår det godt, er hesten først skadet beder de dig hente den og du står med hele lortet selv og de vil IKKE have hesten. glem det, der kommer altid en fornuftig køber til din hest hvor du ikke skal udsættes for sådan en kæmpe risiko....
- Bolig ønskes til leje, gerne mindre hus...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøvetid kan sagtens |
|
|
være en positiv oplevelse  Vi har været så heldige, at få lov til at låne en hoppe før køb, således at vi kunne afprøve hende inden endelig handel. Det har vi været utrolig glade for at få mulighed for. Alle udgifter på hoppen i lånetiden påfaldt os og nu har vi så endelig afsluttet handlen og er blevet ejer af den skønneste og rareste hoppe, som passer lige til vores hestehold. ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha nu bliver man jo helt |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Selvfølgelig bør låner/køber betale for evt. ekstra udgifter hvis han/hun ønsker at have hesten på prøve, og sker der hesten noget i prøvetiden bør de også være økonomisk ansvarlige, men sådan går det bare langt fra i virkeligheden desværre  Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| købeloven |
|
|
Det er helt enkelt på skrift, ifølge købeloven overgår alle forpligtelser til køber i det øjeblik hesten bliver leveret. Også selv om det er en prøvetid. Det er altid for købers regning og risiko, så sker der noget med hesten i prøvetiden, så har køber købt en hest, der skal betales. At det så kan være umuligt at få pengene, hvis hesten er skadet, er jo en anden sag. Køber kan jo overtage forsikringen, og få den udvidet med uanvendelighed, hvis hun ønsker det, men det er hendes og kun hendes risiko om der sker hesten noget i den periode. Hun bør faktisk betale hesten inden den bliver leveret, for levering er også på købers risiko.....
Hilsen Mette Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
og barfodstrimmere burde forbydes....
Medlem af Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Omvendt... |
|
|
Da jeg købte min sidste hest, var det en betingelse at jeg fik den på prøve, da jeg ikke havde muligheden for at køre 200 km hver gang jeg skulle prøveride den. Det var en hest som som havde både gode og dårlige side, og som som jeg behøvede at se efter i sømmene.
I et marked som næsten udelukkende er sælgers, er man som køber altså nødt til at bøje sig lidt!
Jeg fandt en lånerkontrakt her på hestenettet, som kommer både udlåner og låner til gode.
Der skal nemlig også være ræson i det når man låner en hest! Hvis hesten bliver halt af fx. spat eller noget andet som ligger uden for låners indflydelse, så skal denne naturligvis ikke betale for operationer og dyrlæge.
Ligeledes - hvis det viser sig at hesten umotiveret bryder igennem eller springer over en indhegning og skader sig selv, kan det heller ikke tilskrives låner - da dette lige så godt kunne være sket hos udlåner selv, eller en uvane som udlåner ikke har informereret om.
Osv...
Nogle gange er man nødt til at tage en chance, hvis man vil have sin hest solgt. Alternativet er, at køber indskriver en returklausul i kontrakten, som stiller sælger lige så skidt som hvis han lod hesten komme på prøve.
Venligst - Marianne
Haflingerstævne på Sjælland i maj + haflingerstævne i Haderslev i juli
Se hvad der ellers rører sig i haflingerverden her...
www.haflingersport.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og det er da bestemt |
|
|
ikke sælgers marked ligenu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville... |
|
|
Jeg ville nok sige til dem, og selvfølgelig også få det på skrift, at de kan købe hesten, og du så tilbyder dem retur ret, i den ti i nu aftaler, i det omfang at du får hesten tilbage i væsenlige samme stand som da de købte. Det jo den type fortrydelsesret man har med alt andet, at man kan fortryde og få pengene tilbage, sålænge vare er i væsentlig samme stand som ved køb... Herved må det også påfalde køber at betale alle udgifter på hesten. Så får de jo faktisk deres prøve tid, og du risikerer ikke at få en ødelagt hest hjem igen...
www.bf-foto.dk
Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
© Savner Tessa. Elskede hende SÅ højt. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALDRIG udlån på prøve |
| Forfatter:  |
ElseG |
| Dato:  |
16-05-2010 00:04 |
|
De kan derimod købe hesten med tilbageleveringsgaranti på 1 mdr, på en kontrakt, for så er det køber der står for udgifterne ved dyrlæge, og ikke dig... Samt der er 2 års reklamation på hestehandel, som på ALT andet der købes i dagens Danmark..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ville også sige at køber kunne købe hesten, men havde så 1 mdr som fortrydelsesret. For hvis de er interesseret i hesten, ja så har de jo også pengene, og dem får de jo retur hvis de fortryder.. Længere er den ikke.. 
Hilsen Stine
Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC Salgslisten Føl årgang 2010 sælges WPBR hoppe sælges (giv et bud)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vend bøtten |
|
|
lav en kontrakt der siger at hesten er solgt pr d. med 30 dages prøve tid. Handelsundersøgelse skal ske inden dyret flyttes så i begge ved hvad der evt er af anmærkninger, dvs der kan ikek blive tvist om havd dyret evt pådrager sig i de 30 dage. Køgssummen forfalder pr d.d og returneres hvis hesten returneres uden fejl+mangler efter de 30 dage. Så kan jeg love dig for nye ejer passer på dyret hvis penge er betalt.  Selv kunne jeg ikke drømme om at låne en hest ud i 30 dage, ej heller ville jeg have en ny ind i min flok for en evt kort periode. Når man køber hest kan amn prøve dyret lige så tit man vil, og om der så er 5 timers transport mellem jer, kan nye ejer vel komme en weekend dvs prøve den et par dage i træk?? Det burde være rigeligt til at sige om dyret er det man søger Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Da jeg købte min hoppe, der betalte jeg hvad hun kostede, også havde jeg 1 måned til at levere hende tilbage i, hvis det viste sig at vi ikke passede sammen. Heldigvis passede vi sammen, så det blev ikke aktuelt at sende hende tilbage. 
Jeg synes det var en rigtig god måde at gøre det på, og vil da helt klart selv bruge det fremover, hvis jeg en dag skal sælge. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for hjælpen |
|
|
der bliver ingen udlån uden betaling. Jeg er kommet med 2 gode udkast til køber, så nu må vi se.Det er jo søde og rare mennesker og han ville få det godt, men det skal jo være en god handel for begge parter. Den idé med betaling og returret er super.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|