Jo jeg tror faktisk der findes sådan nogle sælgere - det tager nok bare lidt tid at finde dem.
Men der ud over vil jeg sige, at jeg personligt aldrig ville låne en hest ud før køb - og det selvom jeg fik min første hest Medoc på prøve i 14 dage, efter sælgers ønske.
Jeg har nemlig lige været ude at besøge en veninde, som har en dejlig hest til salg, som har været ude på prøve i en måned.
Køber sprang fra, da hun alligevel ikke syntes hun havde tid til en forholdsvis ung og urutineret hest.
Reslutat er, at min veninde nu står med en hest, som er angst for at stå bundet i stalden, som ikke er lige til at kravle op på, da den er blevet "fodret godt" med flere kg havre dagligt hvilket har resluteret i en meget varm hest.
Det var ikke den hest hun sendte ud til afprøvning - så nu kan hun lige ligge et ½ år arbejde i den igen, for at gøre den gode igen - SUK.
Så nej jeg ville aldrig selv udlåne en hest med forkøbsret.
Men jeg synes, at I skal skrive en annonce, hvor I beskriver hvad I ønsker og hvad I kan tilbyde. Og fordi markedet er som det er, så kan I nok være heldig at der er nogle som vil låne ud med forkøbsret.
Held og lykke med det.
MVh charlotte