Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

låne med forkøbsret
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 11:15

Vi er en bette familie hvor manden er nybegynder, datteren på 6 vil bare så gerne ride og mor står med en plag på 2 og en paintblanding der ikke ligefrem er begynderhest. Nu tænker vi lidt på om vi skal finde en "lånehest" der kan bruges af os alle men med køb for øje. Vi vil bare så gerne være sikre på at få fat på den helt rigtige familiehest denne gang, så vi ville egentlig helst låne den et stykke tid og hvis det viser sig være den rette, ja så købe den. Vi ville selvfølgelig betale alle udgifter i den tid den er hos os som lånehest.

Vi tænker det skal være en meget rolig og omgængelig hest uden "fejl" og som kan bruges til lidt af hvert. Ingen gangmaskine eller "vildbasse" hehe.

Lyder det helt umuligt?? Er der mon ikke nogen derude der står og skal sælge men som ville være villige til at finde det helt rette hjem trods det måske så varer lidt inden hesten bliver solgt eller skal vi droppe ideen og bare springe ud i et køb??

Vi vil så nødigt stå med endnu en der ikke kan bruges til hele familien da man jo knytter sig til de muler og det gør ondt i hjertet når man bliver nødt til at skille sig af med dem af den ene elelr anden grund..

men men men ..mon der findes sådanne sælgere???

Akia og Tim

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm bum bum.....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 12:35

Jo jeg tror faktisk der findes sådan nogle sælgere - det tager nok bare lidt tid at finde dem.

Men der ud over vil jeg sige, at jeg personligt aldrig ville låne en hest ud før køb - og det selvom jeg fik min første hest Medoc på prøve i 14 dage, efter sælgers ønske.

Jeg har nemlig lige været ude at besøge en veninde, som har en dejlig hest til salg, som har været ude på prøve i en måned.

Køber sprang fra, da hun alligevel ikke syntes hun havde tid til en forholdsvis ung og urutineret hest.

Reslutat er, at min veninde nu står med en hest, som er angst for at stå bundet i stalden, som ikke er lige til at kravle op på, da den er blevet "fodret godt" med flere kg havre dagligt hvilket har resluteret i en meget varm hest.

Det var ikke den hest hun sendte ud til afprøvning - så nu kan hun lige ligge et ½ år arbejde i den igen, for at gøre den gode igen - SUK.

Så nej jeg ville aldrig selv udlåne en hest med forkøbsret.

Men jeg synes, at I skal skrive en annonce, hvor I beskriver hvad I ønsker og hvad I kan tilbyde. Og fordi markedet er som det er, så kan I nok være heldig at der er nogle som vil låne ud med forkøbsret.

Held og lykke med det.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Det kan i da
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 13:41

sagtens og det er der da mange der gør. Jeg har ALDRIG købt en hest uden at have dem på prøve min 14 dage. Da jeg var ponyrytter overtog jeg en vildbasse fra en pige som havede været ude og se en sød og rolig palomino pony og var helt vild med den, hun købte den og sælge afleverde den til hende dette var dog bare en anden hest som ligende men som var fuldstændig blæst i hovedet og smed pigen af gang på gang og hun blev selvfølgelig bange det kunne ikke bevises at det var en anden hest så handlen var gyldig!

Tja af skade bliver man klog men sjældent rig!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider