Hej alle.
Jeg har købt min hest for lige knapt 3 uger siden.
Jeg har endnu ikke fået en sadel til dyret, men det kommer forhåbentligt.
Jeg havde en sadelmager ude for at kigge på en sadel til min hest som jeg havde købt og hun trykkede ca. lige midt på ryggen, lige ved siden af rygsøjlen. Han gav sig noget, hvilket jo så tyder på, at han nok har haft en sadel der ikke har ligget godt på ham.
Igår da jeg lige prøvede at trykke ham der gav han sig også lidt og flyttede sig lidt væk, da jeg i 3. forsøg trykkede igen, var han lige ved at rive sig løs for at komme væk, om det var fordi det gjorde sindsygt ondt på ham eller han måske også så et "spøgelse" ved jeg ikke helt.
Men nu tænker jeg om det er noget der går over af sig selv eller om i ville forsøge at få gjort noget ved det?
Jeg har stortset ikke redet på ham siden jeg fik ham. Kun lidt på banen i skridt uden sadel (meget lidt) og to skridtture i skoven med sadlen, som egentligt ligger fint (efter sadelmagers mening) bare jeg ikke skifter gangart (trav eller gallop) da sadlen så rykker frem.
Ville i få fat i enten en massør eller kiropraktor? og hvilken en ville i vælge? Eller skal jeg bare se tiden an?
Hilsen Malene