|
|
| Hun gjorde det igen |
|
|
Lavede et indlæg herinde i går om hvorvidt jeg skulle bestille billetter til smukfest og bruge dem som min søsters fødselsdagsgave når hun fylder 30. Vi elsker begge Roxette og da de kommer og spiller, tænkte jeg at det var en perfekt overraskelse. Jeg bestilte dem i går eftermiddags, og tænkte at jeg sagtens kunne sige til hende at vi ikke kunne tage afsted pga. mit arbejde og så overraske hende med billetterne senere. Men men... min søster har simpelthen den værste vane. Så snart der kommer en fyr ind i hendes liv, bliver alt andet ligegyldigt og hver gang er det mig der kommer i klemme. Jeg har været rimelig god til at blive skuffet, men så bare komme videre. For selvom jeg siger til hende at jeg bliver irriteret når hun "brander mig af" ja så virker det virkelig som om hun ikke forstår det eller bare er ligeglad. Når der ikke er en fyr i nærheden er hun min bedste veninde og vi tilbringer meget tid sammen. Nå men hun ringede så i går aftes og spurgte om vi skulle bestille billetter til Smukfest, og jeg sagde at jeg desværre ikke kunne få fri fra arbejde, men at vi kunne tage ind og høre roxette en anden gang. Så siger hun bare at hun tager afsted med Frank og at han vil bestille billetter onsdag (idag) aften, og hvis jeg vil med skal jeg give bedsked senest onsdag. Frank er en fyr hun har mødt i lørdags... Jeg blev fuldstændig paf, fik ikke sagt andet end "Nå". Men hvad gør jeg nu? Har brugt 1355 kr på de billetter. Havde planlagt at det var en tur for mig og min søster, en overraskelse til hendes fødselsdag. Ville bestille bord på en restaurant og alt... Nu kan jeg jo kun fortælle at jeg har købt billetter, og så har jeg valget mellem at sælge mine billetter til min søster og den nye flamme, eller at tage med som 3. hjul. Uanset hvad er fødselsdags gaven ødelagt. Ville så gerne gøre noget speciel da hun jo fylder 30 og synes selv at dette var den perfekte overraskelse. Men endnu engang bliver det hele ødelagt og en fyr er vigtigere end mig (ja sådan føles det). Ved ikke hvad jeg skal sige eller gøre for at hun forstå hvor ked af det hun har gjort mig. Er det mig der bare er totalt barnlig??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mon ikke |
|
|
det er på tide du får fortalt hende hvordan du har det? Er hun overhovedet opmærksom på, hvordan hun behandler dig, når et nyt "livs lys" dukker op? Jeg synes du een gang for alle skal fortælle hende, hvordan du oplever jeres forhold til hinanden, hver gang nye mænd dukker op. Hun bliver muligvis sur, men det må så være hendes problem. Når man er snart 30, så kan man nok godt tåle en sandhed eller to. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Hej Iben Jeg ved godt at det er træls når noget ikke går efter ens plan, men hvad skal din søster gøre. Du siger til hende at du ikke kan komme med, og så må hun ikke selv tage afsted? Hun aner jo ikke at du har købt biletter, så hvordan kan hun brænde dig af? Hvis du havde sagt at du ville invitere på en tøse tur kun for jer 2 kunne det jo være at hun ville sige til den nye flamme at hun altså var optaget lige der. Husk at andre ikke er tankelæsere. Jeg håber at i finder ud af noget, da det er en rigtig god gave du har fundet på. Hilsen Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smukfest |
|
|
Enig med Stella 2!  Og få så fat i ham der Frank og fortæl ham, at han skal lade være med at bestille de billetter, sådan at din gaveide ikke bliver ødelagt 
Med de bedste intentioner, Sara
"Græsset er grønnest, der hvor du vander det"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stella 2 |
|
|
Det er faktisk forsøgt... Har før sat hende ned og fortalt hende hvor ked af det hun gør mig. Sidst der dukkede en flamme op havde vi aftalt en weekend hvor vil skulle have tøsehygge. Vi skulle i byen, se masser af film og bare hygge os to. Men da jeg kom derover havde hun arrangeret at vi skulle ud til den nye fyr. Dagen efter kunne hun næsten ikke vente på at jeg tog hjem fordi hun skulle ud til ham igen. Jeg har virkelig forsøgt at sige at der burde være plads til både mig og ham, og at når vi har en aftale så skal han ikke blandes ind i det. Men hun siger ok når vi snakker sammen og når den næste fyr kommer så er det hele glemt. Hun siger endda at det bare er fordi jeg ikke selv har en fyr. men på det punkt er vi meget forskellige hun kan finde en fyr på 1 aften og så er det den store kærlighed og jeg er mere reserveret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjae!!!! |
|
|
Umiddelbart forstår jeg jo godt, du er ærgerlig (ikke skuffet) over at en god ide er røget i vasken.... Men så kan jeg heller ikke følge med længere. Så vidt jeg kan læse, anede din søster jo ikke, hvad du har/havde i tankerne, og derfor kan du jo ikke, tillade dig at blive skuffet. Havde det været mig, havde jeg fluks ringet hende op igen og sagt hvad mine planer var. Og så ville jeg sige til hende (hvis det er sådan du føler), at hvis hun hellere vil afsted med kæresten, kunne hun købe dine billetter, så kunne I to finde på noget andet på et senere tidspunkt. Hvis din skuffelse gik på, at hun valgte at tage afsted med ham NU, i stedet for at tage afsted med dig senere , så tror jeg du skal se det sådan istedet.... Hun kan jo ikke vide om muligheden byder sig igen, og du havde jo fået tilbudet, men havde takket nej. Så "tør øjnene" og skynd dig at ringe hende op.... Det bliver ikke en overraskelse, men i får forhåbentlig en skøn skøn søster-aften, der bliver værd at tænke tilbage på......
Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay... |
|
|
kan jo godt regne ud, at der sikkert ligger en masse bag, som du bliver nødt til at tage en snak med hende om... Men i denne situation havde jeg da gjort nøjagtig det samme som hende. Hun spørger om i skal ta afsted sammen - du siger nej - hun siger så, at hun så tager afsted med hendes kæreste, men at du selvfølgelig er velkommen til at tage med, hvis det er muligt. Dette bliver du sur over, fordi det ødelægger din overraskelse. Er det ikke nogle ualmindelig høje krav du stiller til hende????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen Iben... |
|
|
skal du så ikke ud og finde nogle "nye" veninder? Ikke at du skal droppe din søster, men sprede dine venskaber lidt så du ikke bliver så skuffet hele tiden. Eller også skal du prøve at konfrontere hende med Jeres samtale om det hun nu gør igen - om hun helt har glemt hvad hun selv har sagt, og hvor ked af det du bliver IGEN. Det lyder måske også lidt som om, at hun bruger sin lillesøster i mangel af bedre - når hun ikke har kærester så er du god nok, men når en ny prince charming dukker op må du bare træde til side. Lyder også som om hun har lidt rigeligt af dem, og måske er en kende overfladisk. Hvad med at invitere en anden veninde med? Så din søster også kan se du kan more dig uden hende? .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svarer |
|
|
Besusu: ved godt hun ikke er tankelæser, og ja jeg er ekstremt skuffet over at hun vælger at tage afsted sammen med en fyr hun lige har mødt. Men mest af alt er jeg ked af at min, troede jeg gode ide, er gået i vasken. Desuden havde jeg jo heller ikke forudset at hun ville tage afted med en fyr hun har mødt i lørdags. Troede ikke de ville lægge den slags planer når de har kendt hinanden i 2 dage. Oxalia: Det bliver jo netop ikke en tøsetur. Uanset hvad så skal den nye flamme med. Uanset om jeg siger at det var tiltænkt at det kun skulle være os, så ved jeg at han skal med. Som altid! Vi har før haft planlagt at gøre noget sammen hvor hun så ringer dagen inden vi skal afted (fx en biograf tur) og fortæller at hun har været inde og se filmen med den nye fyr i stedet for. Så reelt er mit valg at tage med som 3. hjul eller sælge mine billetter til dem og slet ikke tage med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte......... |
|
|
Det er netop ikke hendes kæreste men en fyr hun har mødt i lørdags... Og hvordan skulle jeg vide at hun havde snakket med ham om det? Jeg kender ham jo ikke... Troede jo det var "vores" ide. Ved kun at vi snakkede om at det kunne være fedt at komme til en roxette koncert, vi snakkede aldrig om at vi ville tage ud og høre dem nu. Vi vidste ikke engang hvor de spillede. Jeg fandt ud af hvor de spillede og skyndte mig at bestille billetter. Men jo jeg er da sikkert dum og barnlig, og griber det helt forkert an. Men blev bare så skuffet. Og er så ked af at min ide er blevet ødelagt. Hele ideen var jo at gøre noget specielt for hende. Men spørgsmålet er faktisk bare hvad gør jeg nu? Hvordan griber jeg det bedst an?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tanker til dit sidste indlæg |
|
|
Aftaler skal overholdes.... det kan vi hurtigt blive enige om. Men som en "gammel kone", sidder jeg jo og gør mig lidt tanker ! Din søster er 30, og hun kunne jo uden at blinke, sidde med mand, hus og bØrn..... Jeg læser (nu er det mellem linierne), at du måske i vikeligheden heller ikke giver din søsters kæreste(r) plads. Havde min søster fundet sig en ny kæreste, ville jeg da ALDRIG have været taget med ud og sidde, som du siger, og været 3. hjul..... Og havde jeg været din søsteren, der havde fundet en ny kæreste, ville jeg da virkelig heller ikke have taget dig med.... Når man er nyforelsket, er man jo i virkeligheden momentant sindsyg Der er så nogen, der oftere bliver "sindsyge" end andre.... og det kan de faktisk ikke gøre for ! Så på sin vis synes jeg da ikke, hun vælger dig fra. Og til sidst, hvad siger din søster, når du har fortalt hende du "savner" hende ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oxalia...... |
|
|
Vedr at vi var ude ved kæreste var jo slet ikke noget jeg vidste noget om. Jeg vidste kun at jeg skulle hjem til min søster. Det var hende der havde aftalt med kæresten at vi kom derud. Jeg startede faktisk med at sige jeg ikke ville med. Sagde også at jeg ikke gad sidde der i sofaen som 3. hjul. Men hun blev sur og ked af det og så tog jeg med alligevel. Ved ikke hvordan jeg skal give hendes kærester plads? Især ikke når jeg faktisk ikke ved at det er en ny kæreste. Som sagt mødte hun fyre i lørdags til en byfest, og at de så er kærester mandag kan jeg jo ikke vide. Vidste jo ikke engang at de skulle ses igen, især ikke da hun lige er kommet ud af et forhold og selv havde sagt at hun ville tage den med ro. Men jo jeg er da nok for omklamrende... Min søster har været meget syg og jeg har altid været vandt til at skulle "passe på" hende. Desuden er det jo altid mig der skal samle stumperne op på Lover boy viser sig at være en idiot. Hvilket jeg har gjort MANGE gange og har gjort siden jeg var 9 år. Men jo jeg burde da være blevet klogere, og bare lade hende være. Men det er jo lige så meget hende der altid hiver mig ind i alt. Når jeg siger til hende at jeg hader at alting ændre sig så snart der står fyr på tapetet, ja så bliver hun ked af det men alligevel er der intet der ændre sig. Men stella har nok ret. Tror det bedste for både mig og hende ville være at vi gik mere hver til sit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sig det... |
|
|
som det er. At du egentlig har bestilt billetter fordi du ville overraske hende med en tøsetur. Og så kan du måske finde en anden lille ting til når hun reelt har fødselsdag. Og så vidt jeg har forstået er det først i august at der er festival. Hvem siger at hun stadig er sammen med Frank til den tid? Så lad være med at sælge billetterne til dem nu, men fortæl hende at hvis hun absolut vil have en fyr med på jeres tøsetur kan de købe billetterne. I samme sammenhæng må du jo nok igen nævne at du er ked af hvis hun ikke kan tilgodese en aften til at hygge med dig istedet for fyren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror du har ret... |
|
|
Hun lyder lidt flyvsk... Du må vende dig til i en periode, at lave kortsigtede (dag til dag)aftaler med hende. Evt sig til hende som det er : Jeg gider ikke laver aftaler med dig i næste uge-om tre dage-en måned.... for du holder dem ikke alligevel. Og så kom du selv igang med at lave nogle aftaler til andre sider..... (Skulle du kede dig, har jeg da nok lige en boks eller tre der kunne muges) Men i sådan en situation som du beskriver, der skulle du holde på dit, og ikke tage med..... Der er ALDRIG nogen grund til at sidde og kigge på to mennesker, der ikke "har brug" for én Færdig slut (prut) Lad hende blive sur, og så lav du noget andet med en god ven, så ikke du sidder tilbage skuffet/overset. For mit eget vedkommende "mistede" jeg min søster i 81, der fandt hun sin store kærlighed.... blev gift og rejste til USA bare 22 år gammel.... Har set hende 10 gange siden, sidste gang i 2005. Vi har et godt og varmt forhold, på trods af afstand og tid, og når hun er hjemme, er det som om, vi kun har været adskilt et par uger. Hun er min STOTREsøster Derfor undrer jeg mig nok også over, mennesker der er sammen mange gange om ugen/måneden... og stadig ikke synes de får "nok"... Så ud og skab nogle nye gode venskaber, og giv hinanden lidt plads. Og lad nu være at tage til koncert, som 3. hjul, giv hende valget ham eller dig den aften, og husk at fortælle hende hvad dine planer var. Håber i kommer afsted sammen !!!!
Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oxalia...... |
|
|
Tak for dit svar  Jeg har faktisk mere end rigeligt at se til i hverdagen og min søster og jeg ses ikke så tit som det nok lyder. Derfor er jeg bedst til at lave planer længere ud i fremtiden. Da jeg har to jobs som det hele skal passe sammen med og ofte arbejder i weekenderne. Men hvad gør jeg hvis jeg følger planen og inviterer hende med. Han kommer jo med ligegyldig hvad jeg gør. Jeg kan jo ikke forbyde ham at komme til den festival. Måske kører vi så ikke i samme bil eller spiser det samme sted, men i 80 % at tiden vil hun helt sikkert stå med ham i hånden. Og det er ligegyldig hvad jeg gør eller siger, så meget ved jeg efterhånden. Ligegyldigt om jeg siger det skal være en tøsetur, så tager han nok bare derop med en ven og så står de hos min søster og jeg, og jeg bliver alligevel det 3. hjul.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Enig med Stella 2 og Usadsb! - Se dog at få fat i kæresten og sig at du allerede har planlagt en fødselsdagsgave til overraskelse for din søster. Han vil vel forstå det, og forhindre at de tager afsted derind. Det værste svar du kan få, er jo nej!  Håber i finder ud af noget, og får en fed tur!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Melissa..... |
|
|
Jeg kender ham ikke... Aner ikke hvad han hedder andet end Frank, hvor han bor eller hvad hans telefon nummer er, så hvis jeg skal have fat i ham skal jeg be min søster om nummeret, og så vil hun jo lugte lunten...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sig det til hende... |
|
|
... som det er. "kære søster. Jeg havde egentlig købt biletter til festivallen så vi kunne tage derop sammen. Men hvis din kæreste vil med dig, kan han jo købe biletterne af mig. Men jeg vil selvfølgelig gerne vide hvad du så ønsker dig i fødselsdagsgave. Jeg har ikke lyst til at tage med på en tur hvor jeg ved at jeg vil blive ignoreret hele vejen igennem. Og så kan vi selvfølgelig aftale en tøsetur sammen på et senere tidspunkt - uden kærester."
£isbeth & Baloo I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. Winston Churchill
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
|
|
Ja det var nok den bedste måde at gøre det på... det er dog bare mega surt, da det jo er mig der er den store roxette fan, men min søster er selvf. også vild med dem. Men øv at det jeg troede var en kanon fødselsdags surprise bare er blevet noget være bøvl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man skal ikke |
|
|
det er godt nok en træls situation. Jeg synes du skal sælge hende billetterne og så fremover tage jeres forhold for det det er og ikke sætte dig selv i de situationer hvor du bliver skuffet. Desværre er den bitre virkelighed at der findes mennesker, det være sig søskende, veninder, ægtemænd osv, der glemmer at et forhold forpligter. Man skal behandle hinanden prdentligt og med respekt. Jeg synes du skal sætte dig ned og fortælle hende præcis hvordan du har det, men lade være med at forvente at hun ændrer sig.. du kan ikke kræve ændringer af andre men du kan passe på dig selv og lære at sætte dine egne grænser og efterleve dem. jeg håber for dig du finder en løsning og jeg ved det gør ondt.. hilsen fra en der KENDER rumlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg ville sælge dem billetterne. Fortælle hende om min plan og fortælle at det ikke ville være det sammen hvis der er andre med, men at de må hygge sig. Du er allerede såret og irriteret over at hun bringer denne nye fyr ind i det, 1355 kr. er mange penge at spilde på en tur hvor du højest sandsynligt ville bruge det meste af tiden på at være skuffet. Fortæl hende det hele som det er, det er der ingen skam i. Det kan jo være hun bare bliver glad og siger at hun helst vil på en tur bare for jer to og hvis ikke hun gør, så er det jo hendes valg og så ved du hvor du står henne til en anden gang. Søster eller ej, man smider ikke bare gode veninder på gaden pga. en fyr. Håber det bedste for jer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svarer....... |
|
|
Mange tak for svarene, jeg ved godt I har ret. Det eneste rigtige er at fortælle hende det hele. Men jeg ved bare at hun ikke vil kunne forstå hvorfor vi ikke kan tage afsted alle 3. Jeg har ALTID været 3. hjul når der har været fyre indblandet. Egentligt så undre det mig at fyrene ikke har været irriteret over det. Så snart hun har fyr på kan vi stort set ikke gøre noget selv. Sidste år havde vi planlagt sommerferie sammen bare os to, da fandt jeg også ud af at hun - udenom mig havde spurgt om kæresten ville med. Hun kunne slet ikke forstå hvorfor det gjorde mig sur. Men da sagde jeg dog fra og sagde at så måtte de tage afsted uden mig. Det endte dog med at de havde slået op inden vi kom til sommerferien. Men er også bare super træt af at har hun valget mellem mig og en fyr så vælger hun altid ham. Hun ved jo at jeg er hendes søster og at jeg jo altid vil være der på en eller anden måde. Det gør mig så frustreret at hun bare ikke fatter hvor ondt det gør. Overvejer også lidt om jeg bare skal tage med og når vi så kommer derop lade dem passe sig selv og stille mig i det modsatte hjørne og nyde koncerten. Det værste er dog at det ville min søster have det helt fint med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la |
|
|
I tilfælde af at din søster vælger fyren fremfor dig, kan du så ikke tage afsted med en veninde? Jeg tog gerne med hvis jeg ikke boede så langt væk :p kan også godt lide roxette. Håber du finder ud af noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vent..... |
|
|
Synes lige du skal vente med at afsløre din gode plan for din søster. Hvis han alligevel ville bestille billetter idag, så er det jo alligevel gjort. Nej, gem du dine billetter og vent og se om ham fyren stadig hænger på til august. De har kendt hinanden i to dage... og det vil da være surt at du når at afsløre din surprise, hvis han ryger ud af klappen inden festivallen. Lad du dem bestille billetter og HVIS det holder mellem dem, så lad dem tage afsted sammen... og så kan du jo tage en veninde under armen og sælge din ene billet til hende - så får du også hørt Roxette uden at du behøves være deres 3. hjul. ... og lad os sige, at hun ender på festivallen med fyren og finder det underligt at du pludselig er der med en veninde (når du havde sagt du ikke kunne), så kan du jo passende fortælle hende hvad din oprindelige plan var og at du faktisk havde bestilt billetter inden hun ringede. Men vent for guds skyld med at afsløre noget.... og under alle omstændigheder, synes jeg da du skal udnytte at ligge inde med to billetter, så du kan hive en anden med ind og se dette fantastise band 
Hilsen Mette *********************
Undervisning ved berider Kenn Rehmeier tilbydes i Tylstrup (9382)
Skriv for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså undskyld |
|
|
... men din søster ved jo ikke, at hun har brændt dig af. Du har jo lige sagt nej til at tage med. Det kan du da ikke tillade dig at blive fornærmet over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|