Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad forventer du at få, fk.s klokken 12
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 16:12

Jeg har lige været til fødselsdag, og vi var inviteret til kl 12. Jeg havde ventet at få frokost, men vi fik boller og lagkage. Nu skal i ikke tro at jeg havde noget imod det, det var bare ikke hvad jeg havde ventet, og jeg er glad for jeg ikke har børn for dem ville jeg heller ikke have givet frokost før vi kørte hjemmefra, ogaå skulle de have spist sig mætte i bolle og lagkage, hvad der måske ikke var så heldigt.

Nå! men det fik mig til at tænke, jeg har mine enge "love/regler" om hvad tid jeg invitere folk efter hvad de skal have til at starte med, og der er også tider jeg ikke invitere folk, og jeg tænkte at det kunne være sjovt at høre andres "regler"

Mine "regler"

Kl. 9-10 brunce

KL. 12 frokost.

KL. 13-15 Kaffe og kage.(evt boller og lagkage)

Kl. 16-18 aftensmad.

Kl. 19-20 Kaffe og kage.(evt boller og lagkage

Selvføglig kan 2-3 ting godt hænge sammen fk.s man kommer kl 13 til kaffe, og bliver til aftensmad, og får kaffe igen bagefter.

Hvad er dine "regler" hvis du har nogle eller kunne du fine på at invitere til boller og lagkage KL 9.

Venlig Hilsen

Anni og Sava!!

Kat.1 knabstrupper avlshingst sælges.

Avls/ridehoppe og føl sælges.

Stald Dunkans

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 16:18

Tja, mine regler er at fødselsdag er til boller og kage.. Er der andet "med" - så står det på invitationen..

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

Stensgårdens Mistral <3

Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!

0
0
Svar på denne tråd

Anni og Sava
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 17:01

Med forbehold, så giver jeg dig ret.

Dvs egentlig har I begge ret: Anni og Gitze.

Fødselsdag er oxo i min øjne lagkage og boller, men så ville jeg oxo tænke på hvad tidspunkt jeg inviterede mine gæster.

VH Pernille

Charles Baudelaire sagde engang: "Man kan ikke være forsigtig nok i valget af siden forældre"

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 17:01

Jeg har det næsten på samme måde som Gitze. Bliver jeg inviteret til fødselsdag i tidsrummet 9-17 ville jeg kun forvente boller og lagkage, hvis der ikke stod andet på invitationen. Og inviteres jeg til kl. 12-13 stykker, spiser jeg altså ikke frokost hjemmefra. Der skal jo være plads til al det usunde Så længe det ikke er hverdagskost, går det nok.

Inviteres jeg til kl. 18-19 stykker ville jeg forvente aftensmad og kaffe/kage efterfølgende.

Mvh. Julie

---

Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Gode avlshopper til salg www.vodagergaard.dk

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

som trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 17:12

Og dog, mener jeg der er mange typer af boller og tilbehør, og forskel på børne eller voksen fødselsdag.

Vi holdt børnefødselsdag nede ved hestene (udendørs, med bord/bænkesæt) her d 2 maj fra kl 12.

Det var også med boller, men det var så gove spinatboller og pålæg til og gulerodsboller og marmelade m.m. til. Jeg putter MEGET spinat/gulerod i mine boller, for jeg er ikke til de lyse boller. De lyse boller smager skønt, men mætter så darligt, at jeg ikke gider lave dem.

Dertil pølsebrød, frugt, lagkage kl 13 og kaffe, cacao, sodavand, juice, vand, hestevognskørsel, tur med hundetrækvogn(for de yngste børn), kløvring af brænde og heldigvis ok vejr.

Der var min datter på 4 år(fødselslaren), hendes søster og fætter på 1,5 to størrer børn på 9 og 11 år, samt en del voksne med til denne lidt anderledes børnefødselsdag. Sidste år holdte vi det i dyrhaven, med da vejret var lidt mere uforudsigeligt i år blev det med mulighed for at trække ind/hjem.

Vi havde lagt op til en meget uforpligtende hyggedag.

(fødselsdagen i BH, var helt uden sukker og kage, for det hører altså ikke til i en børnehave).

Så for mig kommer det også meget an på rammerne, gæsterne og anledningen og ikke kun tidspunktet.

Kilden

Ejer af fjordhoppen Sussi og mini hesten Tarzan

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 17:13

hmm.. Den er lidt svær.. Og jeg har da også prøvet.. HAr dog lært at skrive i invitationen hvad jeg inviterer til og hvis jeg modtager en invitation, så ville jeg nok spørge samtidigt med at jeg gav besked om hvorvidt jeg kan komme..

Hestetransport i DK og korte ture i udland udføres af firma med Autorisation. I lastbil eller Trailer.

http://wwww.TF Transport.com

Hollandsk Varmblodshoppe på 5 år til udlån eller salg. gerne til avl

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 17:43

Jeg har lige et spørgsmål mere, får i altid boller og lagkage til fødselsdage??

I min farmillie og omgangskreds er vi (næsten) alle trætte af boller og lagkage (selv børnene) Så vi får næsten altid noget andet. (det er måske også lidt derfor det kom bag på mig at få boller og lagkage kl 12)

Venlig Hilsen

Anni og Sava!!

Stald Dunkans

0
0
Svar på denne tråd

Fødselsdag
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 17:53

Boller og lagkage er så dødsygt og fantasiløst..

Hvis jeg blev inviteret til mellem kl 12 - 13, ville jeg bestemt forvente at få serveret frokost.

sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.

mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 18:07

Jeg ville ikke servere boller og lagkage til gæster jeg havde inviteret til kl. 12. Dvs så skulle det i hvertfald være i stil med det "kilden" fortæller.

I min familie er vi selv gået lidt over til brunch og det er så klokken 10.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 18:14

Jeg havde nok også fået en overraskelse, hvis det var mig som fik serveret lagkage/boller kl. 12. Jeg har nok temmelig ens "regler" som trådstarter (ikke helt dog, men tæt på).

For mig hører lagkage/boller til om eftermiddagen eller til aftenkaffen. Da jeg er pædagogmedhjælper, har jeg også flere gange rådet "sukker" fødelsdagene til at være efter madpakkerne er spist, så børnene har fået nogen ordentligt i maven. Alt det søde er ikke noget, som man spiser sig mæt i, men noget der forsøder tilværelsen (i min verden).

Hvis jeg inviterer nogen om formiddagen, vil det være til brunch, ved 12-13-tiden er det frokost, eftermiddag er det til kaffe (med fx boller, evt. rugbrød og lidt pålæg), ved 18/19-tiden er det så aftenmad, og derefter er det aftenkaffe.

Jeg aftaler dog altid med folk, hvad de kan forvente, når de dukker op hos mig. Der er ikke noget værre end at sulte, når man er ude på besøg, så jeg hygger altid om mine gæster. Der er altid en frugtskål og evt. en skål med noget knas i. Sådan er det så også i min omgangskreds og familie. Det er meget naturligt for os at udlægge, hvad menuen består af :)

Synes ikke lagkage er fantasiløst :) Der er mange slags lagkage - jeg elsker selv den med chokoladebund, og som er STOPPET med frugt - mmmmm. Lagkage er så noget jeg får yderst sjælendt, så jeg er heller ikke træt af det.

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 18:19

Altså kl. 12 er også frokost for mig, i en hvilket som helst anden anledning. MEN ved fødselsdag ville jeg have regnet med boller og kage - og varm kakao. Det er vist lidt "reglen" tror jeg :-D

Mor&Mille

UNA

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 07:44

Hjemme ved mine plejeforældre, har de disse "regler":

Kl. 9:00-10:30 brunch

Kl. 12:00-13:00 frokost.

Kl. 14:00-16:00 Kaffe og kage.(evt boller og lagkage)

Kl. 17:30-19:00 aftensmad.

Kl. 19:30-20:30 Kaffe og kage.(evt boller og lagkage

Hilsen Helene

- Med vildhesten

Sonny :-)

Nu er du endelig kommet ud på gården min skat :-)

0
0
Svar på denne tråd

Frokost
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 09:31

Hvis jeg får en fødselsdagsinvitation til kl. 12 vil jeg regne med jeg får frokost.

Jeg vil/kan ikke leve af boller og lagkage, heller ikke bare en enkelt dag. Så er det til andet end det man "normalt" spiser på det tidspunkt, så vil jeg mene det er almindelig høflighed at oplyse det i invitationen, så man kan sørge for at få lidt ordentligt i maven inden afgang.

Var engang inviteret til housewarming os en x-kærestes venner kl. 18. Da vi så dukkede op fandt vi ud af det var uden aftensmad... Alle gæsterne lavede en fællestur til pizza-manden.

I min mands familie er boller/lagkage desværre normen. Vi har 4 børnefødselsdage i løbet af marts - den måned orker man ikke mere boller/lagkage. Vi har selv prøvet at lave lidt om så det var pølser/brød, aftensmad eller brunch, men synes alligevel der er for meget boller/lagkage... Men man kan jo heller ikke tillade sig at blive væk fordi man ikke vil spise det! Og lader man være eller beder om et stykke rugbrød skal man høre på alle andres dumme kommentarer...

0
0
Svar på denne tråd

ærligt...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 09:40

boller vil jeg sgu altid vente at ha i sigte til fødselsdag

Jeg har det lidt sådan her.

8-10 - rundstykker el 9-12 - brunch

10-12 - boller

12-14 frokost

14-16 - boller og lagkage

16-19 aftensmad

19-21 boller, lagkage, kaffe el lig.

Og dog for er klar over ikke alle har det på samme måde som mig- nogle ville skrive det i invitationen, andre mener at det udelukkende er = boller og lagkage ect

Nikon-pics4U

Med troldeungen!

Elsket eller hadet, intet midt i mellem!

Manglen på D`er skyldtes dumt tastatur!!!

0
0
Svar på denne tråd

En invitation til kl. 12
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 10:01

En invitation til kl. 12 betyder helt klart middagsmad for mig. Jeg har engang prøvet at blive inviteret til kl. 15, hvor man godt vidste at det var en "aften"-fest (med druk osv.), men hvor vi ikke fik noget før aftensmad kl. 18:30 - og det var et helvede! Vi havde taget et lille stykke brød ved 12-tiden, men jeg kunne høre på de andre gæster at de ikke havde spist middagsmad, fordi de regnede med at vi skulle have noget spiseligt inden aftensmaden, når der var inviteret til det tidspunkt. Det var fuldstændig tosset at vi skulle sidde og glo i 3 timer med en slatten sodavand i hånden til ingen verdens nytte.

I min verden inviterer man til et måltid hvis det er indenfor de sædvanlige spisetider, dvs. kl. 12 og kl. 18. Inden kl. 12 hedder det brunch, efter 13:30 kan man invitere til kaffe og kage - så er man nemlig sikker på, at ens gæster har fået middagsmad når de kommer. Det samme om aftenen - kaffe og kage efter kl. 19:30 så folk har spist når de kommer.

Jeg synes generelt at man som vært er forpligtet til at gøre opmærksom på hvilket arrangement det drejer sig om, hvis man inviterer på en måde så der kan være nogen tvivl. Det er altså bare ikke sjovt at være gæst og så sidde og være ved at dø af sult!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 10:32

Hvis jeg blir inviteret til fødselsdag forventer jeg faktisk få boller og lagkage! :)

Men i min familie og vennekreds hedder det at:

Hvis man inviterer til

9-11 Fortæller man om det er brunche eller bare kage.

11-13 Frokost!

13-16 Eftermiddags kaffe med kage - Her hører man som regl inden selve dagen og spørge om folk blir til aftensmad!

16-19 Middag

19 - ?? er aftenkaffe :)

Men hjemme ved os i familien på fødselsdag laves der altid mad til en hel hær på ens fødselsdag, og masser af boller og lagkager da folk bare dumper ind af døren uanmeldt!

Prr Prr

Ise

0
0
Svar på denne tråd

boller kl. 12...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 12:44

Hvis I nu inviterer til boller/lagkage kl. 12, forventer I så at man har spist frokost hjemmefra?

Den sidste børnefødselsdag jeg var til kl. 12 havde vi ikke spist hjemmefra (selvom vi vidte det var boller/lagkage, men med en times transport, så kunne det bare ikke nås).

Værten virkede lidt fortørnet over den mængde hvide boller der blev sat til livs, for de havde da spist frokost!

Regner I med Jeres gæster har spist froskost når I inviterer så tidliget?

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 17:23

Dejligt at se jeg ikke er den eneste der har nogle "regler"

Venlig Hilsen

Anni og Sava!!

Stald Dunkans

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider