Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ny hund - Dsg?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 22:01

Jeg vil meget gerne have en hund og er faldet lidt for en dansk svensk gårdhund.

Jeg vil meget gerne have erfarringer/råd/meninger om racen :)

Knus fra Trine

0
0
Svar på denne tråd

fantastisk RACE
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 10:17

jeg har sådan en og ku aldrig tænke mig andet nem, frisk kvik krælig alt hvad man kan ønske sig!!!

tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj

fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 15:11

Hej!

Vi har en dansk/svensk gårdhund på 1 år. Vi vidste godt, at det var en aktiv hund - ved ikke om vi har været "uheldige", men vores Sille har usandsynligt meget energi, altid! To engelske settere i 5 dage på en ødegård i Sverige kan ikke trætte hende - setterne var HELT færdige... Vi satser dog på, at hun bliver lidt roligere med alderen... Men det er en herlig race, altid glad, vil gerne lege også som ældre og nem at lære tricks. Derudover er det en sund race. Vi valgte også racen udfra, at selvom det er en lille hund, kan den tåle at blive klappet = den er robust.

Min smukke palomino frederiksborg

Barbie

- også kaldet "Den gule Djævel"...

0
0
Svar på denne tråd

brandsen
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 15:33

Din Sille er på coke permanent

Tror ikke den er helt race typisk, så var der ikke mange der havde dem

Karin

Dressursadel Cliff Barnsby, brugt ca. 15 gange sælges

0
0
Svar på denne tråd

Verner
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 19:01

Hov hov, den kan faktisk godt ligge stille nogen gange! Men må indrømme, at den er lidt svær at få passet når vi skal på ferie - mine forældre og Mille orker hende kun én overnatning... Men satser nu stadig på, at hun bliver lidt mere afdæmpet på et tidspunkt. Om ikke andet så når gigten sætter ind Men det er ihvert fald en hund, der kræver noget aktivering.

Min smukke palomino frederiksborg

Barbie

- også kaldet "Den gule Djævel"...

0
0
Svar på denne tråd

Mine forældre
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 23:58

fik to dansk svensk gårdhunde sidste sommer - de er 3 og 2 år gamle og arvet efter et par i København som ikke kunne have dem længere pga familieforøgelse. Så nu bor de på mine forældres gård i stedet.

De har tidligere haft to labrador og to schæfere (kun een ad gangen), så det var lidt af en omvæltning med de to små fisterhoveder Men de har taget os alle med storm - de er søde og nemme - og så er de enormt sjove at se på, da de leger meget. Jeg synes ikke deres energi-niveau er højere end hos en labrador, men måske er det bare fordi man bemærker det mere, når en "stor" hund er meget aktiv.

Kan kun anbefale de dansk/svenske

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

"We wander for distraction, but we travel for fulfillment"

~Hillaire Belloc~

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 06:48

jeg har også kun gode erfaringer med min Smilla... hun er så "kun" 75% DS... men jeg ville ikke bytte hende for noget i verden hun er stille og rolig når det passer ind men kan også friskes op til leg/agillity... det eneste ved hende jeg er lidt ked af er at hun ikke kan lide børn (pga. tidligere erfaringer...hun er "genbrugshund")men ellers er der ikke noget at sætte på hende....

men du får lige et billede :)

mvh Sette

ps. var fra flere stedet blevet fra rådet at købe en DSg som førstegangs (egen) hund men jeg har aldrig fortrudt jeg faldt for hende her :)

Det er sjovt at tage heste seriøst!!

- Billeder tages se min hjemmeside-

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

to dsg...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 07:56

Vi har to dsg'ere. Tæven er 2 år og en af hendes hvalpe fra januar - så han er 4 mdr.

Det er en aktiv hunderace og man skal huske at opdrage den - helt fra hvalp. Jeg var for eftergiven med tæven....nåå den var jo så lille Så hun er lidt uopdragen på nogle opråder idag bla. med at hoppe op af folk, når vi får gæster. Men ellers er hun en sød og dejlig hund - med masser af krudt i røven og en smule selektiv hørelse (igen, var ikke konsekvent nok da hun var hvalp). Den lille hanhund er også bare super sød - noget mere fræk end tæven, da hun var lille. Tæven har aldrig rigtig ødelagt noget - heller ikke som hvalp. Men ham den lille her....øj han er streng. Og så hopper tæven med på den, så de kan muntre sig de to. Toiletpapir kan fylde utrolig meget.

Men det er hunde som skal stimuleres og aktiveres, ellers kan man risikere at de bruger energien på alt det de ikke må.

Men hvis man udnytter deres evner, kan de lære rigtig mange tricks.

Det er en sød og kærlig familiehund - og den kan også sagtens ligge og putte helt stille i sofaen om aftenen. Vores er rigtig gode til at sove i arm på sofaen

0
0
Svar på denne tråd

Glathåret Foxterrier
Forfatter: 
Dato:  07-05-2010 17:06

Hvad med en Glathåret Foxterrier?

Det er en utrolig lækker og alsidig lille hund.

De er meget lærernemme og ret robuste.

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )

Barockhest & Barockpinto :-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2010 19:26

Umiddelbart er jeg kommet frem til, efter at have læst og hørt erfarringer, at foxterieren er mere larmende og lidt mere reseveret og mere selvstændig end den dansk svenske.

Udover det skræmmer det mig også lidt at det er en terrier.

Jeg søger en hund der har lyst til at træne sammen med mig, og derfor tror jeg at en terrier race bliver for selvstændig.

Knus fra Trine

0
0
Svar på denne tråd

foxterrier
Forfatter: 
Dato:  07-05-2010 21:26

Hej Trine.

Nu er det ikke for at pådutte dig Fox'en :-) men den er ikke mere larmende end DSG'en, og den er yderst (sam)arbejdsvillig !

Se evt hende her:

www.hundegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=68627

En af hendes er bl.a. prøvekåret i Dansk politihundeforening..

Har selv haft 4 stk ruhårede Fox, og trænet agility på konkurrenceplan samt lydighed.

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )

Barockhest & Barockpinto :-)

0
0
Svar på denne tråd

hejhej:p
Forfatter: 
Dato:  08-05-2010 14:58

Jeg kan godt lide at arbejde med terrierne. Jeg har en Jack Russell terrier, som har været meget lærenem. Dens hvalpe har ligeledes været lærenemme fra start af!

07/05-1992 - 05/01-2005

F L A S H D A N C E

10/05-1999-29/08-2007

G O V A

-nu med Zsa Zsa

6 års springhest sælges - snart klar til mb

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider