Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dværg hamstere
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 18:46

hej hn'ere..

jeg var på korskro i weekenden, og gik og lurede lidt på nogle mus. købte en startpakke, og et bur men ventede lidt med musen for at se om det gik over. - vil jo ikke købe den og så ikke have overskud til at passe den ordentligt!

men nå.. idag ringede jeg så til dyrehandleren og spurgte om jeg måtte komme med det der bur og kigge på nogle mus :) for har tænkt over det og var egentligt sikker på det skulle være sådan en lilel fætter. men problemet er så at jeg har haft en dværghamster der var helt vildt agressiv engang.. så selvom jeg er helt vild med gnavere sidder den der frygt lidt i mig endnu.

da jeg så var ude og kigge på de mus der, viste det sig at jeg helst skulle have to, og buret er ret lille. sælgeren foreslår så en dværghamster, og jeg må så krybe til korset og indrømme at jeg nærmest er traumatiseret :b for den der hamster var virkelig ikke helt normal.. ved ikke hvad pokker den har været ude for, men ikke noget rart ihvertfald! hun får mig så overtalt til at prøve at holde en baby-dværghamster, og den var jo godt nok sød og sådan. men kan det passe at sådan nogen "babyer" ikke rigtig ved hvad de skal bruge deres tænder til og at de derfor er nemmere at gøre tamme, det påstod hun nemlig, eller ligger det til den "type" hamster at være aggressiv?

nogen der har erfaringer med dværghamstere, eller som måske lige frem har en nu? :)

jeg kan hente en af babyerne på mandag, men vil gerne lige høre om det hun sagde kan passe for vil helst ikke stå med en lille dræber igen!

La Petite & Wirago i er mine stjerner!

kommer til at savne dig min smukke Alexandra <3 vil aldrig glemme dig! :'(

0
0
Svar på denne tråd

sibirisk
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 20:26

Jeg havde en sibirisk dværghamster - den var en dræber ;)

Har dog også været udsat for nogle ganske fredelige nogen.. Ved du hvilken slags dværghamster det er ? :)

-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd

hamstre
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 20:32

Min søster har en hamster, dvæg, vidst nok. Den er noget af det mest nuttede og kælne. Hendes kærestes lillesøster har også en og den er også vildt cute :-D

Det handler "bare" om at få dem fra små af, og snakke mindst en time med dem hver dag - sagde min søster vidst sidst :-P Men altså, give dem opmærksomhed, lade dem vende sig til mennesker.

Tror næppe de bider af ondskab, men nok mere pga deres størrelse og at de ikke vd hvad dét at blive håndteret betyder. Men hvad ved jeg, har ikke hamster, men har haft så mange andre dyr inkl gnavere :-)

..Tanja >>

[L] To believe in love or love the believing? [L]

0
0
Svar på denne tråd

hamster.
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 20:44

Jeg har 2 hamster nu og har haft rigtig mange & har aldrig haft en der har været agressiv .. Min søster har dog haft en der hvæste (staves)? af hende hver gang hun kiggede på den .. men tror ligeså meget det var fordi den fandt ud af at hun så lod den være til sidst for hun blev bange for den .. men der var sjovt nok aldrig noget når jeg tog den op .. så tror lidt de kæmper for respekten (:

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 21:06

det er sådan nogle små bitte grålige uden haler :) hun kaldte dem bare dværghamstre.. men lyder da godt det der med at man skal have dem fra små af :) for hvis det passer kan jeg jo godt købe en på manddag lige så snart de må tages fra moderen :) og så nusse den til den vænner sig til mig, hehe..

glæder mig allerede, jeg tror jeg køber en :) skal vel også bare vænne mig til den.. og ikke udvise frygt :b men det er ret svært.. den jeg havde dengang var virkelig mærkelig, fik den som 1 årig.. - den angreb mig når jeg bare nærmede mig buret, og skulle den fodres skulle jeg have arbejdshandsker på en gang da jeg havde den oppe og nusse bed den mig så blodet bare fossede ud af min hånd, var ca. 10 år og blev mega bange! så i panik kom jeg til at klemme det stakkels dyr, dens ene øje poppede simpelthen ud af hovedet på den og blev så @!#$*e bange at jeg kom til at slippe den.. hvor var det synd for den, men blev simpelthen så ræd men hvad er oddsene for at det sker igen.. :) føler stadig virkelig meget skyld over den episode den kunne jo ikke gøre for at jeg kom til at klemme den.. men den overlede i det mindste, og dyrlægen beroligede mig med at det var helt normalt og at den var uskadt :) men hold k*ft hvor var det mærkeligt!!

0
0
Svar på denne tråd

tamme...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 21:48

de kan blive mega tamme når de er i hænder fra de bliver født. Kører man ind i fx maxizoo i aalborg og køber en dværghamster, så er den fuldstændig sindsyg i hovedet, de har ikke været i hænder fra de var små, og bider som ind i h...... de opdrætter dem selv, og der er ikke nogen der kæler med dem.

Hvis du kan få en baby hamster så køb den, eller find en privat der sælger gennem fx gul og gratis. Nu kan jeg ikke se hvor i landet du bor, men du skulle næsten opleve mine, de kunne ikke drømme om at bide, ungerne drøner rundt med dem konstant.

De er utrolige skønne kæledyr, men lad vær med at køb en der knurrer de holder aldrig op.

0
0
Svar på denne tråd

hov forresten
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 21:52

Jeg glemte at skrive jeg har 7 stk pt, de 2 af dem er unger af egen avl, men mine børn vil gerne beholde dem, derfor det store antal hehe :)

Alle søde og tamme

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 22:46

Jeg har selv lige fået to søøøøøde dværghamstere - racen Vinterhvid. Der findes ikke nogen race der hedder sibirisk dværghamster - det er en blanding af to racer, og det er noget værre noget...

Jeg vil helt klart anbefale dig at købe den fra en avler, Her er du sikker på at den er renracet, samt, vigtigst af alt at den har været i hænder fra den var helt lille - og dermed er meget tam.

Mine nullere er virkelig tamme allerede, og de er kun 2 måneder - uh de er så dejlige

Hvis du overvejer der seriøst så vil jeg helt klart anbefale dig følgende side: http://www.hamsterland.dk

Her er en masse råd og vejledning. Du kan også klikke ind på "forum" hvor der er svar på alt mellem himmel og jord Det er en rigtig god side.

Held og lykke - lad os vide hvad du gør.

- Tine har talt !

What happened to sex, drugs and rock'n'roll ?

Now we just have aids, crack and techno ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 17:40

kigger lige lidt på gul og gratis osv :) tak for de mange gode råd!

tije *Fylkir*: jeg bor i nærheden af esbjerg.. ville rigtig gerne møde en dværghamster der ikke prøver at æde mig hehe :)

0
0
Svar på denne tråd

overskmrift
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 10:45

okay :) jeg har købt en lille grå dværghamster, godt nok nede ved dyrehandleren, men den er avlet af private og er ret tam :) selvom den var lidt nervøs lige da den kom her hjem.. den skulle lige vænne sig til det nye sted tror jeg?

men den er ihvertfald sød, og er indtil videre døbt "Candy"

0
0
Svar på denne tråd

1213456
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 12:28

Jeg har engang avlet sibiriske hamstere har aldrig oplevet de var aggrasive!

Det gjorde jeg ca i 8 år..

Sidste år skulle et vennepar flytte her stod der et dværg hamster. Min veninde var lidt betuttet over at der skulle komme en og hente hamsteret til slange føde fordi hamsteret bed dem incl ungerne i huset. Men de var bange for den.

Så var det jeg sagde.. Den nupper jeg! Kørte hjem med kræet da vi var færdige med at flytte..

Straks går dyreksperten (mig) i gange med at se på dyret.. Den virker lidt sky.. Jeg stiller den på stuebordet med hånden inde i buret.. Den er nysgerrig men heller ikke mere end det.. Der går nogle dage med hvor hånden bare ligger inde i buret.. Den kommer nærmere og nærmere..

Efter et par dage sidder den i min hånd og spiser.. Sådan forsætter det med at gøre den tam (Den er voksen)..

Han har ALDRIG bidt mig, stikker jeg hånden ind i buret den dag i dag, kommer den ud og sætter sig på min hånd så jeg kan tage ham ud..

Det handler om tilvending og noget kendskab..

Det er et NAT dyr og derfor ikke gode for børn da børnene er vågne om dagen hvor hamsteret sover.. Så hvis man vækker den om dagen kan den være sur da det er mod dens natur.. Først når det er mørkt kommer den frem. Det er tit der mennesker og hamstere går galt af hinanden..

Tænk på hvis folk bare kom og besøgte dig om natten når du lå og sov, så tror jeg også du ville blive sur

Synes du skal læse lidt om hamsteret på nettet eller låne en bog weekenden over..

Så her er ingen dårlige oplevelser med dværg hamstere..

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale

MASSE RIDEUDSTYR SÆLGES, KIG PÅ PRÆSENTATION ELLER ANNONCER!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 14:13

StaldArthur:

sikke en sød historie :)

jeg arbejder lige pt. som bartender af og til, så er vant til at være oppe om natten :) så er det godt jeg har en at nusse med når jeg kommer hjem klokken lårt hehe den er simpelthen SÅ sød.. den sad lige og spiste græs på min hånd, så valgte den så at tisse på mig.. men den er nu meget sød alligevel ;b

men jeg googler videre :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider