Jeg har engang avlet sibiriske hamstere har aldrig oplevet de var aggrasive!
Det gjorde jeg ca i 8 år..
Sidste år skulle et vennepar flytte her stod der et dværg hamster. Min veninde var lidt betuttet over at der skulle komme en og hente hamsteret til slange føde fordi hamsteret bed dem incl ungerne i huset. Men de var bange for den.
Så var det jeg sagde.. Den nupper jeg! Kørte hjem med kræet da vi var færdige med at flytte..
Straks går dyreksperten (mig) i gange med at se på dyret.. Den virker lidt sky.. Jeg stiller den på stuebordet med hånden inde i buret.. Den er nysgerrig men heller ikke mere end det.. Der går nogle dage med hvor hånden bare ligger inde i buret.. Den kommer nærmere og nærmere..
Efter et par dage sidder den i min hånd og spiser.. Sådan forsætter det med at gøre den tam (Den er voksen)..
Han har ALDRIG bidt mig, stikker jeg hånden ind i buret den dag i dag, kommer den ud og sætter sig på min hånd så jeg kan tage ham ud..
Det handler om tilvending og noget kendskab..
Det er et NAT dyr og derfor ikke gode for børn da børnene er vågne om dagen hvor hamsteret sover.. Så hvis man vækker den om dagen kan den være sur da det er mod dens natur.. Først når det er mørkt kommer den frem. Det er tit der mennesker og hamstere går galt af hinanden..
Tænk på hvis folk bare kom og besøgte dig om natten når du lå og sov, så tror jeg også du ville blive sur 
Synes du skal læse lidt om hamsteret på nettet eller låne en bog weekenden over..
Så her er ingen dårlige oplevelser med dværg hamstere..