Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

når ammehoppe søges....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 21:02

i dag har jeg fået en sms om at et føl søger en amme hoppe, i sms står der: føl søger ammehoppe, hopper er død, ring xxxxxxxx

og jeg forstår simpelhend ikke hvorfor der ikke skrives, hvor i landet det er, om det er et pony føl eller heste føl. og vigtigst af alt hvad dato det er.

jeg har fået denne sms 6 gange indtil vidre, både fra jyske venner og sjællandske venner. så den har jo være vidt omkring.

og for den sikkert også i morgen igen.

jeg ved ikke hvad jeg vil med dette og håber da selfølgelig at føllet for sig en mor.

jeg ville bare ønske at afsender ville skrive på hvad, hvor og hvornår.

hilsen kristina

ox araber hoppe føl og

3års ox hoppe sælges

MB Karatt tilbyder bedækning

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik også sms'en...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 21:11

...sendte den videre til dem jeg umiddelbart mente kunne have en chance for at kende nogen, sendte derefter sms tilbage til føl-ejeren om at der findes en side kaldet ammehopper.dk

Synes det er lidt drastisk på den måde at sende sms'er ud - der findes ganske gode sider på nettet til den slags, og kan se det også er nævnt flere steder her på HN.

Jeg undrede mig også over de manglende informationer, og efter jeg havde videresendt den, fik jeg da den tanke, om det var et mobilselskab der mon bare havde fået den værste idé for at tjene penge, så smuttede hjem og tjekkede (var i stalden), men kunne til min egen fortrøstning konstatere at det var helt legalt.

//Greenstone :-D

Curly Coated Retriever - klik!

LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET

- se min præs. eller www.curlyDK.dk

Udstyr sælges - se mine annoncer!

0
0
Svar på denne tråd

Forresten...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 21:13

du kan slå ejerens nr. op på krak... ved ikke om man må nævne herinde hvor det er fra.. men kan da sige det er Midtjylland-regionen ;-)

//Greenstone :-D

Curly Coated Retriever - klik!

LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET

- se min præs. eller www.curlyDK.dk

Udstyr sælges - se mine annoncer!

0
0
Svar på denne tråd

fik den også
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 21:31

hej

ja jeg fik den også og synes måske også den var lidt mangel fuld, jeg fik hvor den sikkert har været vidre sendt et par gange. jeg valgte så ikke at sende den videre, ikke fordi jeg ikke vil hjælpe hjertens gerne, men synes simpelthen den metode sender for mange mennesker i sving, hvor der måske allerede er fundet en hoppe.

hilsen Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det undrer også mig og
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 21:59

selvfølgelig sender jeg den videre og den ryger sikkert rundt i de næste par uger.

Det er (y) at der er telefonnummer på vedkommende der søger ammehoppe, og er 100% enig i at størrelse, sted og dato burde være et must at medsende via sms.

Håber følle-bølle har fundet en anden mor. Traumatisk måde at komme til menneske verden på.

Jack D. pintohingst u.reg. stg. 158, harmonisk bygning og temperament ud over det sædvanlige - tilbyder naturlig bedækning, Sjælland.

Se foto på præsentation.

NU SOM WESTERN HEST :-)

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Inde på Avl
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 22:16

kan man under "ammehoppe - føl søges " læse om et føl der nu har fundet en plejemor, hvor der har været sms storm - så mon ikke problemet nu er løst.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

man SKAL sende den videre.....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 22:57

Ja, min mening er at man simpelthen SKAL sende sådan en sms videre. Der står jo en i den anden ende og er desperat for at finde en ammehoppe til sit føl.

Det mindste jeg kan gøre er da at spørger mine heste interesserede venner om de måske kender nogen der kender nogen osv.

Jeg fik beskeden, sende den videre i systemet til venner og bekendte og det tog mig maks 2 minutter og kostede mig ingenting, da jeg har fri sms. Det er da det mindste jeg kan gøre for et andet menneske.

Ikke om jeg begriber at nogen ikke gider sende sådan en sms videre Det er i min verden næsten ligeså grelt som de mennesker der går forbi et andet menneske på gaden, som tydeligvis mangler hjælp.

Venlig hilsen
-miki-

Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.

Hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Fik den for..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 23:04

en time siden og sendte den ikke videre..

Fordi jeg havde læst tråden på avl..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Brande og Århus omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg havde
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 23:11

fået en anonym SMS havde jeg ikke sendt den videre, men sådan nogen får jeg heldigvis aldrig

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

PrettyFancy
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 10:11

Jeg har det sådan at det er mig lige meget hvor det er - er man desperat så kan en ammehoppe jo komme hvor fra det skal være i landet, man er jo villig til det hele et el andet sted. Og det er jo så op til vedkommende med føllet at gøre det de finder bedst i situationen.

Nikon-pics4U

Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.

Elsket eller hadet, intet midt i mellem!

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 10:23

PrettyFancy: 100% enig!

jeg fik den også. og sendte den til en kæmpe flok i Århus.

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!

Efterlysning af Skimmel/hvid ponyhoppe 130-136 stg..

& Nordbagge blanding, 150-155 stg. Hoppe.

0
0
Svar på denne tråd

amme hoppe
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 10:29

Nu må jeg hellere komme på banen, for jeg er ophavsmand til den OPRINDELIG sms.

Først vil jeg lige sige SÅ mange tak som det overhovedet er muligt for den ENORME indsat så mange mennesker har ydet.

Det har måske kun taget to min at videre send een sms, men det har betydet at vi nu har en hoppe til føllet.

Tak til de 100 vis der har ringet og skrevet!!!

Den oprindelig sms så ikke sådan ud som vist i tråden, den er blevet ændret meget undervejs (selv en sms kan ændre histotie)

Men esensen af beskeden var der jo stadig.

Jeg sendte igår 10 smsér ud il dem jeg lige kendte der måske kunne vide noget igår til middag, det var en hurtig sms, sendt fra gårdspladsen ude ved hesten.

Da klokken blev 19 gik min telefon ned, hvor jeg ikke længere kunne besvare opkald, den har simpelthen ikke kunne holde til det enorme pres.

Da jeg gik i seng i nat havde jeg fået over 700 henvendelser, og jeg er nettop stået op til 44 ubesvaret opkald (so jeg desværre ikke kan besvare) og 64 smsér.

Jeg blev færdig igår med at svare smsér kl 01.30 og jeg håber jeg har fået svaret alle.

For det betyder virkelig meget at folk har taget sig den tid at skrive eller ringe, og det er vi evige taknemlig for, men jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig det vil være så STORT.

hilsen heidi som nu vil til at svare tlbage til mange mange venlige mennesker.

Heidi &Dinero III... avlsgodkendt PRE hingst

RIP KÆMPE... Jeg vil aldrig møde din lige.

Himlen blev i dag en stjerne rigere.

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 10:43

Jeg fik den også, og endda kl meget sent i nat..

Men ikke desto mindre valgte jeg IKKE at videre sende den, og det gjorde fordi jeg fik "fingerne i klemme" sidst jeg gjorde sådan.. Fik en sms fra en veninde, som virkede som endnu en af de utallige vidersendelses sms'er.. Det drejede sig om 2 raske shetlandshingste som var blvet reddet fra slagtning og med et tlf nr til henvendelse til slut..

Den skyndte jeg mig at vidersende fordi selvfølgelig ville jeg gerne hjælpe disse to små stakkels fyre til et nyt hjem..

Dette resulterede i at et "KVINDEMENNESKE" ringede til mig en søndag og skældte mig ud, over at jeg havde vidergivet private oplysninger..

Jeg var nu både skyld i at hun blev kimet ned i tide og utide, og måtte snakke med forfærdelige mennersker som gerne ville have de her heste men til halalslagtning.. Og at hendes tlf var gået tør for strøm mens hun kørte i snevejr og ikke kunne ringe efter hjælp hvis der nu skete noget.. HVortil jeg svarede at jeg så nok bare havde lade være med at tage tlf'en, så jeg havde strøm nok på til at kunne ringe efter hjælp..

- Men hendes måde at håndtere det på, mente hun slet ikke at hun skulle diskutere eller forsvare overfor mig..

Nej, nej, så lad dog vær..

Men DET blev så sidste gang jeg vidergiver private oplysninger, i form af vidersendelses beskeder - for jeg blev da truet med politi anmeldelse og jeg ved ikke hvad..

HVAD hun ikke forstod, at lige meget hvordan hun slavist gik igennem kæden af folk der havde sendt den videre, hvor hun mente at JEG ikke kunne stole på de folk jeg valgte at sende den til, SÅ KUNNE BESKEDEN KUN ENDE ET STED - hos hende selv..

Nå men det var et sidespring - godt føllet har fået en reserve mor..

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Hvor der i sommeren 2010 tilbydes sommergræs,

med hø t/natten, altid frisk vand og godt hegn.

Ring 22334773, hvis du ku være interessert.

0
0
Svar på denne tråd

ej er det
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 11:16

dig heidi- jeg anede det ikke da jeg sendte den videre i går eftermiddags... Dejlit e hoppe er fundet- du må endeligt opdaterer.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 11:20

... modtaget smsen adskillige gange efterhånden.

Jeg har dog ikke sendt den videre, da jeg jo kunne se herinde at der var fundet en amme til føllet.

Normalt ville jeg aldrig sende kædesmser videre, men lige i dette tilfælde ville jeg MULIGVIS gøre det hvis jeg ikke havde set at sagen var i orden.

Jeg kunne dog godt finde på at ringe til nummeret først, og høre om det stadig var aktuelt - for den slags kan jo florere i lang tid.

Det havde nu været rart hvis den sluttede med (skal kun sendes videre indtil dato...)

£isbeth & Baloo

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.

Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd

Pretty - hvem gider
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 12:55

ikke sende den videre da?

Jack D. pintohingst u.reg. stg. 158, harmonisk bygning og temperament ud over det sædvanlige - tilbyder naturlig bedækning, Sjælland.

Se foto på præsentation.

NU SOM WESTERN HEST :-)

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Hundegittemor
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 14:09

ja bl.a. Rikk ?e? i denne tråd som jeg kan se- og sikkert osse andre derude.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

følle søgte ammemor
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 22:05

jeg så den inde på min facebook så har ingen sms'er fået om det.

min ven der havde skrevet det i sin status er ikke heste interesseret. ¨så jeg tænkte at det jo mååske var en af hendes veninder der manglede en ammehoppe til sit føl.

jeg tænkte og tænkte men kunne ikke lige komme på nogen med en ammehoppe. men undrede mig også over der ikke var skrevet hvor i landet føllet befandt sig.

men pyt nu har følle fået en ammemor og bliver forhåbentlig en stor stærk hest/pony uden meen fra sin noget dramatiske tilkommen til verdenen.

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider