Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sunde og nem aftensmad?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 12:12

Er i nogen gode idéer til sund, men os nem hverdags -aftensmad?

Vi her i familien ønsker at prøve noget andet end det sædvanelige, lasagne, bøffer, spagetti osv man normalt får.

Har i nogen gode idéer? Gerne med masser af grønt i.

Idag skal vi have rødbedefrikedeller, nye kartofler og spinat.

:)

Så alternative opskrifter, som ikke feder over meget, men som er sunde - men os lettere nemme og hverdagsagtige.

Evt kødfrieretter er os velkomne, os gerne fiskeretter.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Diplomat Exclusive springsadel 16'5, bred 32 bom. Skal ku prøves. ...

0
0
Svar på denne tråd

Heej (;
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 13:04

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om dine børn er til sådan noget, men herhjemme spiser vi ofte gravad laks på et stykke brød.. Dejlig nemt,

*Camille*

Min mening :)

0
0
Svar på denne tråd

dsdasdasd
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 13:31

Vok-mad er en herlig ting enten med ris eller nudler, og masser af grøntsager.

Man kan bruge flere forskellige slags kød, kan variereres i en uendelighed.

Hjemme hos os er det en succes, jeg plejer at bruge kyllingebryst, Wokgrøntsager(frost), desuden løg og hvad jeg lige har i grøntskugffen, det er superhurtige og nemt at tilberede, og til dem der vil bruge spisepinde, er det også muligt.

Mange hilsner Fru Bach

Stald-Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 14:49

Er nu ikke mor, men datter ;) Men jeg hjælper os min mor med at lave aftensmad..

Jeg kan ikke lide laks, men min mor får det tit til frokost.

Wok laver vi allerede (y)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Diplomat Exclusive springsadel 16'5, bred 32 bom. Skal ku prøves. ...

0
0
Svar på denne tråd

selleribøf
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 15:36

smager godt - hvis man kan lide selleri ;-) Man skærer en skrællet selleri i skiver og steger til de er møre - og giver bløde, stegte løg til - gerne kartoffelmos til :-)

Man kan også lave sellerimos, ligesom kartoffelmos, det spiser man til 'vildt' i Norge. Der putter man smør i, men det smager også godt med græsk youghurt i stedet for smørret :-)

For at lette en lys pastaret, kan man putte strimler af hvidkål i pastaen (y)

Ris smager godt kogt med revne gulerødder i - og det ser også pænt ud (y) - hvis man bruger dem til karryretter, smager det også godt med en håndfuld hele kardemommefrø kogt med (y)

Min mand laver de skønneste salater til aftensmad. Der er som regel kogte kartofler i og så et væld af grøntsager som tomater, agurker, løg, salat og gerne stegte peberfrugter/sqaush/aubergine + evt. oliven mv. og så er der ofte laks eller guldmakrel eller skinke eller kogte små kyllingestykker i - pynt fx frisk citronmelisse eller basilikum eller mynte :-)

:-) fra NinA

Ridestøvler sælges, Cavallo - 400 kr

Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)

FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)

epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider