|
|
| Hund i bur hyler hele dagen |
|
|
Vi har nogle der bor 5-600 meter fra os. De har en stor hund som med jævne mellemrum bliver lukket i hundegård fra tidlig morgen til meget sen aften. Den hyler og gør næsten konstant, for det første er det temmelig generende, for det andet er dens hylen meget hjerteskærende at høre på. Er der regler for hvorlænge en hund må opholde sig i hundegård og er der noget at stille op? Ejerne er ligeglade, hunden kan bare lære det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helenee |
|
|
hvordan ser hundegården ud er der vand læ plads,
behanle dyrene som du selv vil behandles
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den har |
|
|
Læ. Hundegården er lavet op af en bygning med et hul i, så den kan gå indendørs.Størrelsen af hundegården ved jeg ikke, et gæt er 8 kvm. Om den har vand, tja, det håber jeg da, men da hundegården ligger inde på deres grund ved jeg det ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vov vov vov |
|
|
Vil DU donere dit dækken, eller andet, til rideskole ponyer som trænger??? Send PB. MILLION DOLLAR BABY`s FORTID SØGES (2000-2008), II`er PONY, VALLAK, PALOMINO BL. <3 (se ham på min præs)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundegård |
|
|
Det er helt lovligt at have hund boende i hundegård, så længe der er adgang til vand, læ osv. Og egentlig ser jeg heller ikke et problem i at en hund opholder sig i hundegård når man ikke er hjemme. Hvis ellers den havde fået lært at være der, og det lyder det jo ikke til at denne hund har. Mange bruger jo desværre hundegård (og bur) til at løse et alenehjemmeproblem. Eller rettere til at slippe for at se på ødelagte ting i hjemmet, for løst er problemet jo ikke. Der er ikke rigtig så meget man kan gøre i forhold til dyreværnsloven, når der ikke er noget brud på loven. Men du kan klage over støjgener, og det ville jeg da nok overveje at gøre, for det vil jo i sidste ende tvinge familien til at finde en anden løsning. Mvh Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den savner jo sin flok |
|
|
Ja... Den burde have en legekammerat. I mine øjne er det synd at holde, hund på den måde. Den mangler jo sin flok. (nu får jeg nok en på hovedet af dem som holder dyr på den måde. )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundegård |
|
|
Den er alene i 12-14 timer når den er i hundegården, ja stakkels hund.  Ja det er jo måden at "slippe af med den". I min verden er det heller ikke en måde at holde hund på. Det vidner om manglende forståelse for hundens mentalitet og adfærd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klag til politiet.. |
|
|
Jeg ville klart sende en klage til politiet om støjgener.. De kommer så ud og giver ejerne påbud om at hunden ikke må larme, men det kan blive en hård kamp at komme det til livs.. Men klag hver gang du hører den stå og hyle og gø..
Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vend sagen lidt på hovedet... |
|
|
... og spørg dig selv: "Hvorfor står den der?" Er det fordi de er på job og ikke har mulighed for at være hjemme hos den mere, eller er det, som du skriver, fordi de vil slippe af med den? Egentlig kan man jo sige at ingen af os burde holde hund, når vi forlader den med jævne mellemrum og overlader den til sig selv i en lejlighed eller en hundegård. En hund er social og ville jo aldrig selv vælge at være alene hvis den fik valget. Men verden er desværre bare sådan skruet sammen at vi jo er nødt til at gå på arbejde engang imellem og så må hunden jo pine og død være alene hjemme. Bedre i hundegård end lukket inde i en lejlighed ville jeg mene. Så jeg synes bestemt du skal vende sagen lidt om og så finde ud af hvorfor den sidder der og om du måske kan hjælpe på sagen? Nu er vores hund jo sjældent alene hjemme, da vi arbejder på skift herhjemme, han om natten og jeg om eftermiddagen, men somme tider skal hun jo være alene hjemme, når vi skal noget, hvor hun ikke kan komme med. Nogle dage klarer hun 6-8 timer alene uden at pjevse overhovedet og andre dage kan vi høre hende hyle så snart vi sætter os ud i bilen. Hun er blevet "oplært" i at være alene hjemme, men nogle gange synes hun bare ikke det er fedt. Så jeg tænker at måske den er oplært i at være alene hjemme, men bare ikke vil være med til det?
Venlig hilsen -miki-
Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.
Hjemmesiden om krybbebidning og vævning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789080 |
| Forfatter:  |
HeidiZ |
| Dato:  |
26-04-2010 18:17 |
|
Det er bare ikke i orden, at en hund er alene 12-14 timer om dagen. Heller ikke selv om den har en hundegård den kan være i. Man byder ikke en hund sådan et liv. Har man ikke tid til den, så skal man ikke have hund. En hund er et socialtdyr og det tangerer simpelthen til psykisk mishandling at lade den være alene så mange timer. En hund er ikke nogen menneskeret at have - men det er nogle mennesker simpelthen for ukloge til at indse. Jeg synes du skal kontakte politiet og få en snak med dem. Det er ikke iorden at i skal generes af hunden og det er bestemt heller ikke ok, at den skal have det så dårligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundegård |
|
|
Har du fortalt naboen at hunden hyler / gør ? Bor i på landet / i landsonen ? Jeg vil også hellere ha hund i hundgård , og tro mig har de lært det elsker de det (trods mange timer ) .Nogen bor i hundegård .....
Bella ) LEV LIVET I DAG , MAN VED ALDRIG MED DAGEN I MORGEN .
En RIGTIG hund er en schæferhund ;O) www.lakimo.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle vores går i hundegård |
|
|
Uden problemer. Kommer selvfølgelig også ind i hold, men de elsker selv at kunne vælge inde eller ude livet i deres store gårde. Men hunden er da ked af at være alene derude... det ville jeg da også være.
Jack Russelterrier til avlstjeneste Stambogsført i DJRTK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helenee |
|
|
du kunne spørge ejeren om du måtte gå en lille tur med den
behanle dyrene som du selv vil behandles
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Allene hjemme |
|
|
Jeg vil give Jette77 ret, den burde have en legekammerat.  Kunne du ikke foreslå ejeren at han fyldte et par 1½ liters cola flasker med godbidder så hunden kunne få nogle timer til at gå med at få dem ud af flasken, hvis de lige akkurat er så store at godbidderne kun lige kan komme ud igen, er hunden beskæftige i et godt stykke tid. Den kunne også få et godt stort kødben at gnaske på.  Mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg ville til at starte med kontakte ejeren og forhører mig om de er klar over, at deres hund hyler og gør, når de ikke er hjemme. Hvis det ikke hjælper må du jo tage mere drastiske metoder ibrug, men være sikker på at de er klar over problemet. jeg havde en irsk setter på et tidspunkt, og jeg var helt sikker på at vores alene hjemme træning bare var super, indtil jeg flyttede hjemme fra. kort efter jeg var flyttet ind, kom naboen og sagde at min hund skabte sig som en gal, i et par timer, når jeg ikke var hjemme. hun begyndte bare først at skabe sig, efter alle godbider og hyggeben var spist, så derfor anede jeg ikke at hun var ulykkelig for at være alene hjemme, i den nye lejlighed. hvordan skulle jeg vide det? hun var lige glad med at jeg gik og der var altid helt stille, når jeg kom hjem(2-5 timer senere). vi gik i skarp træning og 1 uge senere var problemet løst, og naboerne glade. der er vel ingen som ønsker at genere naboerne, mere end højst nødvendigt(græsslåning,hylende unger osv).
Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi Bioanalytiker B.M.L.T
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
|
|
Mange gode meninger/ tilkendegivelser og erfaringer. Hunden er ikke i hundegård hver dag, det sker 1-2 gange om ugen og når den er der er den alene i de der 12-14 timer. Vi bor i landzone, og desværre har mange jo så en ganske anden og "gammeldags" holdning til det at have hund. Ejerne kender godt til problemet, da den også er i hundegård og hyler/ gøer, når de har gæster.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi hunde ejere |
|
|
Ved jo sjældent hvad vores hunde gør, når vi ikke er hjemme. og det er trods alt bedre hunden er i en hundegård, end den sidder og kukkelure inde i et lille bryggers. Så fortæl ejeren at hunden hyler hele dagen. tilbyd evt, at gå tur med den. Min datter har haft denne aftale med hendes overbo,deres hun hyle og skabte sig nemlig så det ikke var til at være tjent med. så hun fik nøglerne når de ikke var hjemme, så kunne hun gå op og hente ham og gå tur med ham, nogen gange havde hun ham med ind i hendes lejlighed, for hunden var sød og rar, den kunne bare ikke lide at være alene..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| furius |
|
|
der står jo at de godt er klar over det da den er der når de har gæster og den der osse hyler.
Nikon-pics4U Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09. Elsket eller hadet, intet midt i mellem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klag... |
|
|
Jeg synes også du skal klage... Først til ejerne og senere til politiet. Om ikke andet, så for at hjælpe den bette hund. Jeg forstår ikke jer der skriver at hun skal tilbyde at gå tur med den... Det virker helt forkert i mine ører. Jeg ville gerne gå tur med min nabo's hund, hvis de bad om hjælp til det når de skulle i byen (hvilket vi også gør herude), men som udgangspunkt er det jo dem der har anskaffet sig bæstet  Nul de skal selv tage ansvar.
Puttemusen (Bandidos) er bare bedst i verden! Et ægteskab er et sted man propper de ting ind i, som man gerne vil beholde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trist... |
|
|
Æv det ikke sjovt når en hund bare gør og gør dagen lang. Har prøvet det samme og vi er var ved at blive sindsyge til sidst. Jeg ville som andre skriver klage over støjgener, det gjorde vi og det har hjulpet en del  Hvad angår at købe en anden hund (legekammerat) Det er ikke altid det vil hjælpe på problemet. Ofte er hunde som gør og piver så kræftigt kun interesseret i at ejerene kommer hjem og en anden hund vil IKKE hjælpe på problemet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor |
|
|
skulle hun tilbyde at gå med den? Det må da være op til hundeejeren selv at løse problemet på den ene eller anden måde, evt. ved at annoncere efter en hundelufter eller som mange foreslår: Vænner den til at være i sin hundegård uden at opfatte det som straf.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|