Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Overtagelse af dyreværnshest?
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 11:57

Hej

Jeg har idag overtaget en Dansk Varmblod fra dyrens værn.

Hesten bliver 3 år til sommer og er DV brændemærket, men tidligere ejer nægter at udlevere stamtavlen på hesten.

Min advokat har sammen med dyreværnet udformet et dokoment omkring overtagelsen, så ejerskab er der 100 procent styr på.

Hvad gør jeg for få at få stamtavlen på hesten?

Mvh

Sarah K. Thomsen

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 12:05

...jeg tror faktisk kun der er en måde mere elelr mindre.

Du skal bruge en underskrift fra den sidst registrerede ejer på en tro og love erklæring fra LR på at det er den hest og lign... så er spørgsmålet bare om den sidst registrerede ejer også er den person som har papirerne pt., for så har du et problem...

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Rasmine søger part v. Fjerritslev snarest!

0
0
Svar på denne tråd

Vides ikke ..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 12:12

Det er efter sigende sidste ejer, der ligger inde med alt og hun nægter at samarbejde.

På trods af både politi og advokat har kontaktet hende.

Hun er fuldstændig ligeglad med hesten og dens fremtid, og hun vil på ingen måde være behjælpelig med noget.

Jeg vil forsøge at ringe til DV på mandag.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 12:15

....tror faktisk du får mere ud af at kontakte landscentret hest ;o) Det er jo dem der har med registrering at gøre.

Men ja, passet eller stamtavlen SKAL altid følge hesten, men det er ikke et bevis på ejerskab. Det er kun certifikatet der er det.

Må man spørge hvordan det kan være at hesten er kommet fra tidligere ejer om til et dyreværn?

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Rasmine søger part v. Fjerritslev snarest!

0
0
Svar på denne tråd

Ulovligt
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 12:35

Det er jo efter de nye regler ulovligt at have en hest uden papirer, det er ulovligt at udstede nye papirer på en hest, medmindre de gamle er bortkommet, og derfor er det også ulovligt at tilbageholde papirer på en hest.

Så hvis politiet allerede har haft kontaktet hende, så er der vel ikke andet at gøre end at bede dem om hjælp igen, så må de møde op på hendes adresse og forlange dem udleveret.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

3-års WM-hoppe, 119 cm, e. HS Janus - Singels Chip Wip

0
0
Svar på denne tråd

Nok rigtigt ..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 12:37

Du har nok ret.

Det er en meget lang historie. Sagen har kørt de sidste 7 mdr og er først idag blevet afsluttet.

Tidligere ejer passede ikke hesten og mine forældre meldte hende - hesten står opstaldet på deres gård.

Mine forældre og jeg har selvfølgeligt taget os af hesten mens den har stået ved os, da ingen af os kunne holde ud bare at se til.

Tidligere ejer kom i fængsel af uvisse årsager.

Hesten har det godt, men har på et tidligere tidspunkt været udsat for misrøgt ved selvsamme ejer. Hun har simpelthen ikke fodret den i flere måneder. Hesten har været døden nær, men nu er hesten blevet tvunget fra hende. Endeligt!

0
0
Svar på denne tråd

Når hesten overdrages til
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 12:42

Dyreværnet står de vel automatisk som værende nye ejere?? hvis ikke tid. ejer vil udlevere dem må det vel betragtes som bortkommet??

Staro Hit

&

Baby

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nemt ..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 13:07

Det er ikke så ligefrem.

Tidligere ejer har troet både politiet, mine forældre, og jeg selv på livet. Dernæst havde mine forældre pludseligt indbrud under denne sag.

Det har været meget ubehageligt for os allesammen, så vi er glade for det er afsluttet nu og ønsker ikke flere sammenstød med tidligere ejer.

0
0
Svar på denne tråd

Ejer ..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 13:09

Dyreværnet kan KUN overtage hesten/står som ejer, hvis tidligere ejer giver sammentykke og dette har ikke været muligt. Man kan vel sige at hesten er blevet tvangsfjernet.

0
0
Svar på denne tråd

Dyreværnshest
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 13:46

Det er godt nok et slapt politi Danmark har, hvis de lader sig true af et sølle kvindemenneske

Jeg kan godt forstå at I ikke vil have flere sammenstød, men ellers var det da lige til en anmeldelse. Trusler på livet er ganske alvorligt. Men det hjælper selvfølgelig ikke hvis politiet er bange for hende... *SUK*

Håber alt bliver løst.

Lene

- With respect and kindness we could change the world -

0
0
Svar på denne tråd

ja men det
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 13:46

kan de få en dommerkendelse på at ejerskabet overdrages til dyreværnet hvilket burde være en smal sag nu her men syntes det er yderst ubehagelig i skal ha indbrud og chikaneres for at hjælpe et nødstedt dyr

Staro Hit

&

Baby

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 18:44

Jeg ville få dyreværnet til at kontakte Landscentret og spørge hvilken måde det gøres rigtigt på.

Ellers kontakter du Landscentret selv og spørg om de evt kan tage kontakt til dyreværnet og dermed få bekræftet at sagen er som den er ::

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Magic 3 års vallak sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Lenuccia....
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 18:54

Lenuccia - Hvor læser du at politiet er bange for hende?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider