Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til at tabe sig.
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 08:27

Hej.

Er der nogen der kan give mig nogle råd til at tabe mig.

Det jeg spiser i løbet af en dag ser sådan ud:

07.00: et stykke franskbrød med syltetøj

09.40: En lille yougurt og en gulerod

11.40: En pastasalat og en lille æblejuice

Hvis jeg kan lide aftensmaden lidt over 5 spiser jeg også der.

Udover det spiser jeg 2 gulerødder og 2-3 stykker knækbrød uden noget på. Har jeg spist aftensmad spiser jeg ikke de 2 gulerødder og 2-3 stykker knækbrød.

Jeg føler mig ikke sulten på noget tidspunkt.

Nogen der kan sige hvad jeg gør galt.

Med det jeg spiser er der jo ikke behov for det store motion udover det jeg går i skolen.

Kan i komme med råd og hjælp.

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 08:43

Du skal min. spise 5-6 gange om dagen. 3 hovedmåltider og resten små mellemmåltider.

Franskbrød dur ikke til morgenmad, hvis du vil tabe dig. Det skal i hvert fald være noget godt grov brød med min. 8g. kostfibre pr. 100g. Ingen smør m.m. Men gerne fedtfattig ost og spar også på marmeladen.

Til morgenmad kunne du evt. prøve havregryn, fuldkornsflakes, A38 med müsli på, evt også med blendet frugt i. En fuldkornsbolle med ost og et glas mælk til.

Youghurt er fint at spise, men det skal være med max. 1,5% fedt og kig også lige på sukker indholdet.

Juice er ikke en god ide at drikke, da det er fyldt med sukker. Drik i stedet for vand til maden. Men husk også at du skal have en ½ liter mælk om dagen (skummetmælk eller minimælk). Youghurt og andre mælkeprodukter tæller også med der.

Spiser du intet hele eftermiddagen? Vil du tabe dig skal du spise min. hver 3. time.

Som mellemmåltid om eftermiddagen kan du spise et stykke frugt, en knækbrød med magert pålæg, en halv bolle med magert pålæg, en smoothie, lidt grønt m.m.

Aftensmaden skal du ikke springe over. Til middag og til aftensmad skal du spise min. 200g. grøntsager. Det skal være grøntsager med mange fibre. F.eks. gulerødder, hvidkål, rødkål, broccoli, blomkål, bønner, selleri, rødbeder m.m. Spis fedtfattig kød og kun ca. 150g. Dertil kan du enten spise ca. 2 kartofler, 1,5dl. fuldkornspasta eller 1dl. brune ris, grov flutes og måske en smule fedtfattig sauce eller dressing.

Derudover skal alt kage, sodavand, slik m.m. droppes. Får du lyst til noget sødt kan du evt. drikke et glas sukkerfri saftevand eller sukkerfri sodavand.

Her er lidt råd du kan følge, men det bedste vil være hvis du tager til en diætist og får lavet en kostplan der passer til dig og det mad du gerne vil spise.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 08:49

...en god hjælp for mig har været at oprette mig på www.madlog.dk

På denne side skal du skrive det ind som du spiser hver dag og på den måde for du faktisk et rigtig godt overblik hvor mange kalorier der er i forskellige madvarer og hvordan du bør sammensætte din kost for at tabe dig optimalt.

Jeg fandt ud af at jeg skulle max have 1300 kalorier om dagen for at tabe mig og ikke de max 1500 kalorier som der stod, det var for mange for mig.

Til aftensmad er det godt at spise så mange grøntsager som du kan og minimalt med kød og korn/pasta/ris som muligt over hele dagen.

Knækbrød er en god fiberkilde når du skal tabe dig og er rigtig godt som morgenmad og et mellemmåltid sammen med noget grønt ;o)

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Rasmine søger part v. Fjerritslev snarest!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 08:55

Hej

Du skal droppe fransk brøddet og pastaen og så skal du spise noget ordentligt aftensmad og gerne spise mange flere gulerødder og grøntsager generelt

Prøv at spise:

Morgenmad: Havregryn med rosiner og mælk

Formiddag: Et stykke frugt

Frokost: Et stykke rugbrød med magert pålæg og et stykke knækbrød og et stykke frugt

Eftermiddag: evt et stykke knækbrød og en gulerod eller frugt

Aftensmad: noget ordentligt aftensmad med en masse grønt

Sen aftensmad: et par gulerødder hvis du har behov for det

Du skal drikke vand til morgenmad, frokost og aftensmad.

Det er et eksempel som jeg tabte 8 kg ved i løbet af to måneder.

Men hvidt brød er generelt ikke særlig godt.

Mvh Karina

Søger Part I Herning Området Skriv En PB :-)

www.sundhedmedfortjeneste.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej med jer
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 09:31

Problemer er bare jeg bor på skolehjem i alle hverdage så sådan noget som boller og fibre og sådan går de ikke så meget op i.

Der er meget at vælge mellem. Jeg er desværre bare meget kræsen.

Grøntsager bryder jeg mig slet ikke om :-(

Så det er lidt svært.

Vi har kun om morgene til morgenmad at smøre vores madpakke til dagen indtil vi skal spise aftensmad og igen der er det tit jeg ikke bryder mig om maden og derfor ikke spiser det.

0
0
Svar på denne tråd

Hvilke grøntsage kan du lide?
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 16:34

du kan nemt have fx æbler, pærer og gulerødder på dit værelse. Hvis du gerne vil tabe dig, skal du spise flere grove grøntsager (gulerødder, kål, rødbede osv.) og flere fuldkornsprodukter. Hvis du kan ændre din morgenmad til noget mere fiberrigt, spise knækbrød formiddag og eftermiddag (det kan nemt stå på værelset) og frugt og rugbrød samt 2-3 gulerødder til frokost, så er du nået langt. Hvis du så til aftensmaden husker at lave din tallerken med ½ grønt, 1/4 kød og 1/4 pasta/kartofler eller lign. så tror jeg det vil hjælpe dig.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

heej (:
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 20:19

menneskers smagsløg er ens, så at sige at der er noget man ikke kan lide er noget man bilder sig ind..

Så man skal vænne sig til at spise forskellige ting..

Engang spiste jeg heller ikke grøntsager..

Det lærte jeg så efter en laaang kamp men det lykkedes..

Hvis man vil leve sundt og spise sundt er der ingen vej uden om (;

*Camille*

Min mening :)

0
0
Svar på denne tråd

Nogle gange må man ofre sig
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 20:32

Man må ofre sig og spise nogle ting man ikke rigtig kan lide, hvis man gerne vil tabe sig! Jeg synes personligt at alt det sunde mad er død hamrende kedeligt, men jeg vil gerne tabe mig, så derfor må jeg spise det.. Jeg er blevet lidt imun overfor ting jeg ikke kan lide, fordi jeg har spist det alligevel..

Og så må man kunne bede om special kost på sådan et skolehjem, eller tilbyde at lave sin egen mad, eller have sit eget i et køleskab eller noget..

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Søger part i Storkøbenhavn og omegn, på stor hest

0
0
Svar på denne tråd

hej med jer
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 08:00

Jeg kan ikke bede om specielkost.

Og det er for dyrt hvis jeg skal købe mad ved siden af det jeg betaler til skolehjemmet :-)

Men tak for jeres indput jeg vil tænke over dem :-)

0
0
Svar på denne tråd

Smagsløg
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 08:14

Menneskers smagsløg er IKKE ens eller jo, men de ligger forskelligt i tungen, så det er forskelligt hvor meget maden smager igennem.

Da jeg gik på gymnasiet havde de lige droppet en test man kunne foretage, hvor man smagte på et stof, som nogle syntes smagte rigtigt grimt/stærkt, andre lidt grimt/stærkt og de sidste kunne faktisk slet ikke smage det. Det var afhængigt af hvor tæt på huden smagsløgene lå i tungen.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

3-års WM-hoppe, 119 cm, e. HS Janus - Singels Chip Wip

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider