Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fræk køber eller hva??
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 17:05

Ja sys godt nok er frækker nogen gange end tilladt..

Jeg er igang med og sælge en ny trense.

Nyprisen er 1550,-

Og har så sat den til 1200,- sådan rimelig fair men er da til og handle en smule med

• - Så er der en som byder 800 kr for den
  • sys jeg er sådan ret frækt, men svare pænt at det er en ny trense som ikk bliver solgt til halvpris og mindste prisen er 1100,-
  • Så byder hun fandme 950,-
  • hmm tænker jeg så og skriver så igen at som jeg skriver mindste prisen er 1100,- Men hvis hun er hurtig vil jeg godt sælge den til 1050,- men så er det afhentningsprisen.(jeg syntes selv jeg er utrolig fair)
  • Nå men så skriver hun bare ej hun vil ikk give mere end 1050 også skal det var inklusiv porto. (nu er det jo bare det samme som hun betaler 950 stort set) Også tilføjer hun men du er jo åbentbart ikk interesseret i og handle..
  • Så skriver jeg bare tilbage at hun jo åbentbart ikk ville betale for kvalitet og jeg mente min pris var mere end fair...
  • Så fik jeg bare tilbage i hoved at hun godt ville betale for kvalitet men at jeg ikk kunne forvente at få det samme som hvis den var købt i butikken (men altså sys jeg da bestemt heller ikk jeg gøre..??)

Også siger hun at hun ikk er utilfreds på nogen måde men bare ville prøve og komme frem til en pris vi begge var tilfreds med men sys jeg jo ikk passer for hun er jo kun interesseret i at betale det hun er tilfreds med.

Også skrev hun men jeg var jo åbentbart ikk interesseret i og prutte om prisen..

Altså jeg må nok inrømme sys godt nok folk er blevet så frække hvad sådanne ting angår.

Sys selv jeg da er rimelig fair og da strækker mig okey. Men da også vil have en fair pris hvad angår mig selv.

Men altså sys ikk jeg er rimelig fair eller er det mig som er forkert på den og forlanger jeg virkelig for meget??

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 17:11

Alt falder meget i pris når det købt fra butikken desværre.

Jeg havde hoppet til og solgt det til hende for de 950kr, men det nok bare mig så.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..

0
0
Svar på denne tråd

Der hvor jeg kommer fra
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 17:14

hedder det at handle.

Og kan godt være du synes det er frækt, men det er jo på den måde man får de gode handler hjem.

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

jeg ser brugte
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 17:18

Kieffer trenser til en pris af 950,- så mener ikk min helt nye skal ligge i den prisklasse

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 17:19

.. I min verden er det nu heller ikke spor frækt. Jeg har netop budt på en helt ny Kieffer Trense, nypris 16oo kr.. Jeg bød 550 kr, og fik den :) Så sys bestemt du sku have solgt til 950 kr, der er jo ingen der vil give nyprisen - eller tæt ved - selvom varen er som ny. Sådan er det jo desværre bar :)

0
0
Svar på denne tråd

enten eller
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 17:20

Jeg vil sige, at jeg også godt kan være fræk og byde under det der står.

Enten slår sælger til eller også gør de ikke...

Men altså... Du siger du ikke er interesseret i at gå ned i pris, og du gør det alligevel.. Så er det da klart at evt. køber føler de kan presse lidt nærmere det de helst vil give..

Jeg kan ikke forstå jeres "angreb" på hinanden omkring om man er interesseret i at handle eller ej.. For Hvis man ikke kan blive enige er der ingen handel.. Og ærlig talt.. Hvis ikke handlen bliver gennemført, er der jo ikke nogen der mister noget alligevel..

Jeg er selv af den mening, at skal man købe privat, skal det være til en RIGTIG god pris, for du har ved privatkøb ikke de samme muligheder som hvis du køber i butik..

I butik har du fortrydelsesretten, og hvis varen går i stykker, så har du en garanti, inden for de første 2 år (?). Dette har du ikke privat, og derfor skal prisen være så man kan leve med det.

Også selvom det er kvalitet...

-Ida, som gerne handler privat, hvis priserne er derefter..

Den Plettede er tilbage og BLIVER...

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 17:21

sys bestemt heller ikk 500 kr under indkøbspris er tæt ved er jo 1/3 af prisen..

den den dag jeg skal sælge den for 500 ja så vil jeg hellere beholde den må jeg nok indrømme..

0
0
Svar på denne tråd

har ikke givet over 500
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 17:33

for nogle af mine kieffer trenser. Og en af dem var bare prøvet på.

Så vil jeg hellere købe den fra ny og have butiks garanti.

Selv mit Kieffer Kandar, fik jeg til 500 ...

Men der er jo heller ingen der tvinger dig til at sælge ... det er din trense, og din pris ... men blive sur på folk der prøver at handle forstår jeg nu ikke

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Jamen bliver
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 17:41

Skam ikk sur det jeg bliver sur over er at hun bliver ved og ved også beynder på at jeg ikk vil handle..

Hvis hun bare havde sagt jamen jeg vil ik give ´mere end det jamen fint nok sælger jeg den ikk for så er den sag ude af verden men hun bliver bare ved og ved..

Men altså har det sådan få jeg ikk solgt jamen så få jeg den ikk solgt så må jeg bare beholde den dern fylder jo heldigvis ingen ting..

0
0
Svar på denne tråd

Brugte priser
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 17:54

Altså, med frygt for at lyde uhøflig, - ville du selv ta' chancen og købe brugt, når du kun kunne spare en 200-300kr i forhold til nyprisen?

Jeg havde ikke, - det er jo også en risiko at købe brugt, og hvis jeg ikke kunne spare mere, ja så havde jeg nok også forsøgt at presse prisen lidt, og ellers købt fra ny af.

Men det er så også min generelle holdning, at folk har nogle vilde brugt-priser, og så er jeg personligt lidt ligeglad med om den "kun har været prøvet på", - der er for mig ingen idé i at købe brugt, hvis jeg ikke kan gøre en god handel!!! :-)

Rollo

- Marsvinenørd

KØBES

- Disney tegnefilmen Tarzan på DVD

- Hø i små baller

TELL-MANN WESTIE

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS MARSVIN

- Opdræt af kæledyr og skinnyer

- Salg af foder og strøelse

0
0
Svar på denne tråd

Nu snakker
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 18:01

Vi jo ikk kun 200-300 kr men 500,-

og den er ikk brugt ikk engang prøvet på så nej ikk brugt selvom du måske vil mene det

Men ja har købt udstyr jeg ved ikk hvor tit af private.. også nye ting har altid sørger for det var lidt billiger end hvis jeg skulle købe det i butikkerne og sys selv mere end rimeligt jeg har sørget for det her med 500 kr billiger..

nu jeg selv har købt meget "brugt" så har jeg ca styr på priserne og efter dem sys jeg nu min pris er mere end fair.

Men som min søster siger til mig folk vil bare have alt kastet i nakken og det vist meget rigtig..

Nu tager det som det kommet men er da helt sikkert at jeg nu stå fast på min pris og hvis folk ikk vil betale jamen så beholder jeg da bare vil ikk sælge til ingen penge så hellere beholde..

0
0
Svar på denne tråd

Opførsel
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 18:55

At handle om prisen er jo helt fair. Jeg er personligt ikke særlig god til det, så jeg tager hatten af for dem, som er i stand til at handle.

Men jeg mister respekten for dem, som ikke forstår, når et nej er et nej og bliver direkte ubehøvlede.

Jeg har endnu ikke mødt nogen, som er blevet ubehøvlede overfor mig ved et salg. Men jeg har haft mit hyr med en, som henvendte sig på en gammel (fuld funktionel) sadel jeg havde til salg for et stykke tid siden. Sadlen var til salg for 400 kr. Jeg blev bombaderet med med sms'er fra vedkommende, som først ville forhandle prisen meget ned. Jeg svarede nej. Så blev der stille i nogle dage. Så ville vedkommende istedet give 200 kr. + noget udstyr. Jeg svarede, at jeg ikke var interesseret i at bytte. Men det hjalp tydeligvis ikke, for de næste 6-8 uger modtog jeg med 1-2 ugers mellemrum nye beskeder om, at hun gerne ville bytte med dit og dat. Hver gang svarede jeg høfligt nej. Men da der var gået 8 uger, måtte jeg fortælle hende, at jeg ikke ønskede at handle med hende. Først da stoppede sms'erne. Nej betyder nej, respekter det.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 19:10

Hvis jeg i en salgsannonce skriver MINDSTE pris; xxx, kan jeg også blive ret irriteret når man så modtager 100 beskeder fra folk der vil gi det halve..

Bliver irriteret over at skulle spilde min tid på sådan nogle mennesker.

Mindste pris er mindste pris. Ønskede jeg bud el bytte ville jeg nok skrive det i annoncen.

Generalt lader jeg bare være med at svarer, men så for man 10 beskeder mere om hvor "dum og useriøs" man er

Mvh.

L Nielsen.

never give up.

0
0
Svar på denne tråd

folk byder jo ikke for at være flabede..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 19:54

Altså, her må jeg nok nok lige give den som byder ret...
Jeg synes det er naivt, at man vil have nypris for noget som tydeligvis er brugt.

Selvfølgelig kunne samtalen være holdt i pænere toner - igen tvivl on det, men hvis man ikke kan tåle at folk byder det de synes det er værd, så bør man nok ikke sætte sine ting til salg på HN...- eller andre steder!

Desuden er der jo også ofte meningsforskelle mellem køber og sælger, hvor køber måske synes noget er mere brugt end sælger osv osv, men det skal der altså også være plads til.. Og bliver man ikke enig om pris, så bliver man ikke enig. That's it!

Så er livet heller ikke mere unfair!!

Men så er der jo også perspektivet i at acceptere den andens mening. Og der opstår problemer, når man ikke respekterer den anden. Jeg tvivler på at folk byder på noget for at være flabede. Men øjner man chancen for en god handel, synes jeg da at man skal forsøge at tage den, på en fornuftig og respektabel måde.

Og nogen bliver sure, hvis man spørger om noget er en fast pris eller om man er villig til at handle, men sådan er det altså på en semi-offentlig markedplads.. Og at blive uvenner om et par hundrede kr, er jo ikke det værd - altså hvis man vil sælge og man vil købe og det et par hundrede som skiller en, så kan man da slå halv skade... :-)

Så ALTSÅ, jeg synes det er dumt at blive sur over urealistiske bud og tage det personligt. Man kan jo bare sig ''Nej Tak!'' og så selvfølgelig regne med at det bliver accepteret!! For det er da en forudsætning

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 19:56

Nu er jeg så en af dem der altid skal sjakke om prisen ;-), man er vel jyde.

Men ikke om jeg vil give så meget for et fejl køb, jeg synes at de 950,- er et yderest fair bud, så meget havde jeg aldrig budt.

Selv om der er andre, mere bruget trenser til salg, til en al for høj pris, betyder jo ikke at de bliver solgt til den pris.

Jeg synes ikke at budgiver på nogen måde er urimelig, og har givet et fair bud.

Prisen er nu engang den som der er nogle der vil betale...

Det gælder for hus, bil, køleskabe, hunde og heste osv...

mvh

Julle

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 20:10

Tja det er så ikek dig man skal handle med kan jeg læse.. Vis man træder dig over tærene ved at underbyde dig så får man lige en besked herinde..

Men jeg ville heller ikke give 1200kr eller 1050kr for en brugt trense når nyprisen er 1500. Niks...

Så jeg var hoppet på og taget tilbudet på 950kr desværre.. Sådan er det at handle.. Man skal prutte om prisen og det gør man altså om sælger kan lide det eller ej..

Så syntes ikke du er en fair sælger..

Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)

LÆKKER ANDELSBOLIG SÆLGES I AALBORG UHØRT BILLIGT

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

dumdi dum
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 20:39

Jeg tænker også at køber virker fair nok med sit bud.

Det er jo ikke købers skyld at sælger har lavet et fejlkøb. Og hvis det ikke en gang er prøvet på kan du vel gå ned i butikken og få alle dine penge tilbage.

Hilsen

Line

Susi og Fifi

2 dejlige shetterpiger

0
0
Svar på denne tråd

Tja??...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 21:22

Jeg havde nok også solgt den til de der 950 kr, når man kan se den koster 970 kr i Tyskland...!

Men at "køber" så ikke tager et nej for et nej? det er så noget helt andet..

0
0
Svar på denne tråd

134573788
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 22:45

Så snart en vare forlader butikken, halveres værdien.

Punktum.

det er der tilsyneladende utrolig mange der ikke er klar over, selv kan jeg blive irriteret over at se folk der sælger f.eks. en kjole der har kostet 2000 kr. og brugt 1 aften, til 1800.

Det handler ikke om hvor slidt en vare er, simpelthen.

Jeg ville godt nok også være sprunget til for købers pris for trensen.

Men ja, man sælger jo til det beløb man vil. Går den, så går den. Så kan man diskutere hvad der er fair og kotume.

Mia

Jeg træder i en pyt, og tænker "Pyt!"
0
0
Svar på denne tråd

Uanset ..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 23:01

Hvor ny varen er sælges den som brugt.

Og garanti er jo ikke noget som følger med ved videresalg med mindre du vil give butikkens garanti med.

Så derfor er et prisfald at forvente.

Skulle jeg betale tæt på nyprisen, ja så købte jeg det godt nok i butikken.

Så jeg ser altså heller ikke noget frækt i det

Team Rahmberg

Aalborg

Salgsheste
6 årig Unik Oldenborg vallak 62.000.-
5 årig Trakhener hoppe, evt m. bedækning 26.000.-

*Se info & video i profilen eller på web*

Bedækning ved SCID & CA FRI OX Araber Wa`Heed El Haakim

0
0
Svar på denne tråd

Købers "ret"
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 08:06

Jeg vil give de andre ret. selvom varen ikke er brugt og næsten helt ny, ville jeg også have slået til ved de 950 kr. Jeg synes det er fair at prutte om prisen, det er det de private handler er til for.

Men tilgengæld skal man også respektere et nej uden at blive ubehøvlet. Man kan da forsøge at presse lidt, men ubehøvlethed hører ikke hjemme nogensteder!

Held og lykke med salget :)

Kom til en hyggedag i det midtjyske :D

www.heste-nettet.dk/forum/login/9/ 215909/215909/

0
0
Svar på denne tråd

Realistiske priser
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 08:22

Går den så går den, - og mon ikke den gælder begge veje? :-)

Selvfølgelig kan det være træls, at folk byder under det man forventer, og når folk presser på, og nogen er ikke specielt høflige når de byder.

Men jeg synes bare stadig at brugt priserne er vilde!!!

- Folk tror de har guld gemt på loftet.

Du siger nypris er 1550,- og du sælger den til 1200,-

- Dvs. du har sat den 350,- ned?

Skal man ha' den sendt, som pakke, er det så 75,- oveni, og så bliver ens besparelse pludselig kun 275,-

Hvis jeg kunne købe varen fra ny af, til kun 275,- mere, så gjorde jeg det - du skal tænke på risikoen i at købe brugt også jo.

- Er varen beskadiget eller passer ikke, eller et fejlkøb, ligesom dit - så er 275,- altså værd at ofre for at købe den i butikken og få en kvittering så man kan bytte eller returnere hvis varen er skadet.

Når jeg kigger brugt, er det fordi jeg vil SPARE penge! :-P Jeg vil gøre en god handel.

Så ikke kun til trådstarter, men mere et generelt synspunkt, - tænk over brugtpriserne.

Jeg er TRÆT af at høre folk sige at vil man ikke give den pris, må man jo bare købe fra ny af.

- Jamen der er jo en GRUND til at man kigger brugt! :-)

Rollo

- Marsvinenørd

KØBES

- Disney tegnefilmen Tarzan på DVD

- Hø i små baller

TELL-MANN WESTIE

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS MARSVIN

- Opdræt af kæledyr og skinnyer

- Salg af foder og strøelse

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm....
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 09:08

Jeg havde en helt ny Kieffer trense til salg, den var pakket ind, og pris på, jeg havde blot målt næsebåndet:-)

Den kostede 1799 kr fra ny, og havde sat den til salg med et ekstra nyt Kieffer pandebånd til 499 kr med samlet.

Jeg forlangte 1000 kr plus porto.

Den stod til salg LÆÆÆNGE:-)

Jeg solgte straks da jeg fik et bud på 1000kr INCL porto som forsikret pakke.

Folk køber ikke så meget brugt mere og vil ikke betale ret meget, sådan er det bare:-)

Og de brugte trenser til den pris står til salg meget længe.

0
0
Svar på denne tråd

Røverkøb
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 09:46

Forstår ikke at man tager det så personligt, handel er handel hvad der er sparet er tjent. Jeg byder tit og får selv små bud på mine ting, jamen et simpelt nej tak så er den ikke længere.. De ting som jeg ikke ønsker at sælge billigt jamen dem har jeg jo bare det længere indtil køberen som vil betale prisen melder sig.. syntes ikke at 950kr for en trense er røvbilligt, hvis trensen var helt ny og du havde kviteringen kunne du vel bytte den:-)

MVH Karin

Ponye sælges!
kat. 1 148cm 11år Opklasset til hest pt, går LB(110cm) på C-plan

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/264092/3/

0
0
Svar på denne tråd

Mindstepris??
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 10:14

Hvis jeg laver en annonce med noget der skal sælges, så kunne jeg da ALDRIG drømme om at skrive min mindste pris I.. For hvem ville så give mere??

Kan godt forstå at trådstarter føles sig lidt stødt over købers attitude, men ligefrem at lave en tråd om det, det virker for voldsomt..

Hvis man vil lave en god handel, så må man være lidt fræk :-)

Og så er der altid en risiko for at støde nogen lidt.. Men det er jo ikke personligt..

:-)

Behold din trense.. Den bliver bare ikke mere værd af at hænge derhjemme.

Mette

Hestetransport i DK og korte ture i udland udføres af firma med Autorisation. I lastbil eller Trailer.

http://wwww.TF Transport.com

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 10:38

Hvornår har det været frækt at prutte om prisen?

Mystisk mystisk...

Mette

- som endelig har fået sin pigedrøm i opfyldelse...

- enhver stald med respekt for sig selv har en fjordhest!

Hvil i fred, Tøsen. Du vil aldrig blive glemt

09.05.97 - 12.04.10

0
0
Svar på denne tråd

Fast pris
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 11:32

Jeg er så heller ikke så vild med at prutte om prisen, hader hvis der fx står pris-idé, eller giv et bud, for så føler man jo næsten at man er nødt til det hvis man ikke vil føle sig snydt...

Jeg har det faktisk bedst med hvis der står "fast pris", og det ville jeg nok også selv skrive hvis jeg skulle sælge noget, så ved man da hvad man har at forholde sig til. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man er jyde.
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 12:31

Så klunser man om prisen.

Der er ikke noget som har fast pris, heller ikke det i butikkerne.

Man spørger lige om ikke det kan gøres billigere.

og det spørger man om allevejne.

Så er der noget til salg, brugt/nyt i en annonce så byder man altid lavere end man kunne tænke sig at give, og sætter man en annonce i,så sætter man varen dyre, så der er noget at slå af.

Så Nej det er ikke frækt, det er bare handel.

vi har lige købt en sprit ny, have traktor til 19000,- eller det var udsalgs prisen, i forretningen.

Så vi kikkede på den og en noget billigere og så sagde vi simpelhen til ham vi handlede med, at den billige havde den rigtige pris, men det var den dyre vi ville have og spurgte hvilken pris kan du sælge den til her og nu.

Han gik på kontoret og regnede og kom ud og sagde, ja hvis i henter den selv, så kan i få den til 17000,- så der sparede vi rask væk 2000,- gode danske kroner.

og sådan går vi næsten altid..

Har man noget til salg, så skal man i mine øjne altid være, parat til at lave en hurtig handel.. altså klunse lidt om prisen. komme køber med et bud så kommer sælger med et modbud.

intil de kan blive enige..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider