Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når forsikringen ikke vil hjælpe..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 10:38

Jeg nærmer mig snart punktet hvor jeg ryger helt op i det røde felt Og så pge. af et fjernsyn og et forsikringsselskab..ØV!

Sagen er følgende:

For 4 år siden købte vi et 42" Phillips plasma tv hos "En kendt butik" (man må vist ikke nævne navne) til den nette sum af 15.000,- kr. Vi vejede for og imod mht. at tegne den 5-årige forsikring, som sælger tilbød. Men vi endte med at købe den, da sælger sagde, at den dækkede alt vedr. fjernsynet, som vores indboforsikring ikke dækkede. Så der blev tegnet forsikring til lige knap 2.000,- kr. oveni.

Nu vil skæbnen så, at vores fjernsyn, som vi faktisk er ret glade for, begyndte at te sig. Man kunne sidde og se fjernsyn og pludselig kom der en HØJ skrattende lyd og så fyrede den total op for lyden. Ret ubehageligt når man sidder der og det pludselig sker, vi får alle et chok og datter og kat er nærmest "blæst omkuld".

Når man så skruede ned for lyden og derefter forsøgte at få lyd på igen, skulle den op over 40 (i ved man kan se hvor meget den skruer op) før man overhovedet kunne høre bare lidt. Normalt kan vi høre noget når den står på 6-7 stykker.

Det sker ikke hver gang man ser fjernsyn og det kan ske efter 5 minutter eller 2 timer, dvs der er ikke nogen faste "udslag".

Jeg fandt kvittering og papirer frem og kontaktede "Den kendte butik", hvor jeg fik besked på at ringe til det forsikringsselskab vi har fået forsikringen hos. Jeg ringede til dem og forklarede problemet. Da det er inden for den 5-årige garanti, blev fjernsynet hentet og kørt til test i Sverige.

3 uger efter kontakter jeg dem der testede fjernsynet og får at vide, at de netop har afsluttet langtidstest på fjernsynet og at det bliver returneret til os. De kunne ikke finde fejl på fjernsynet.

Endnu engang kontakter jeg "Den kendte butik" og de siger, at jeg kan ringe til Phillips kunderservice og tale med dem. Hos Phillips siger de så, at det åbenbart er en periodisk fejl og at det ikke er noget de reparerer.

Da fjernsynet kommer retur kan jeg se på følgebrevet, at de ikke har testet for det jeg har meddelt forsikringen, men istedet: "Fjernsynet hyler når der tændes for det".

Jeg kontakter så dem der har testet fjernsynet for at høre om den test de har kørt på fjernsynet også ville kunne fange den fejl der reelt er på det. Svaret er "Nej. Der må være sket en fejl mht. oplysningerne fra forsikringsselskabet, så fjernsynet må ind til ny test".

Jeg må så selv ringe til forsikringen og forklare hvad jeg har fået at vide og spørger pænt om de vil hjælpe mig med problemet, for jeg står jo sådan set samme sted, som da jeg først kontaktede dem. Jeg får svaret, at de lige vil undersøge det med det samme og så vende tilbage. Jeg venter 14 dage og får så endelig fat i en ved forsikringen som siger, at der ugen før er sendt et brev til mig..Om jeg ikke har modtaget det? Hm nej det har jeg ikke. Venter så yderligere 2 dage og stadig intet brev. Ringer så derind igen og får at vide, at de har afslået at hjælpe med mit fjernsyn og de kan da lige sende afslaget på mail.

Da jeg så modtager mailen, står der at jeg har sagt, at fejlen på fjernsynet er, at den hyler når man tænder det og da den fejl ikke kunne findes under test, kan de ikke hjælpe.

Nu er det så bare, at jeg er helt sikker på, at jeg ikke har sagt at det hyler når det tænder, men at det indimellem selv fyrer helt op for lyden, når man ser fjernsyn. Og jeg er helt sikker på at det er det jeg har sagt, da jeg i tlf. nævnte at både barn og kat blev skræmt når det skete.

Jeg ringede til forsikringen og sagde pænt, at jeg var uening i det der stod i brevet og at jeg gerne ville høre den tlf.samtale de referede til (når man ringer ind, meddeler de, at alle samtaler bliver optaget). Men det kunne jeg bestemt ikke få lov til og så blev tonen fra deres side pænt hård og jeg fik denne besked inden der blev sagt farvel: "Forsikringen dækker meget, men ikke alt...Farvel".

Ja nu er det så, at jeg sku er ved at nærme mig det røde felt

Skal jeg bare finde mig i, at de afviser mig på den måde? Og hvad med fjernsynet? Det er jo i mine øjne stadig dækket af forsikringen. Jeg har bare meget svært ved at lade mig "kue" på den måde, men samtidig ved jeg ikke helt hvad jeg nu skal gøre. "Den kendte butik" frasiger sig alt og siger, at jeg selv må tage det med forsikringen...Eller bare komme ind og købe et nyt fjernsyn.

Hvad ville du gøre?

/Anette

-

Zeli Brentedal, det dejligste røde lyn

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

Flicka -rød hoppe - søges

Billeder på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 10:42

i et "forskrækkethedsanfald" når lyden ryger op, komme til at spjætte med arme og ben, som så desværre rammer fjernsynet så det ryger på gulvet.... det dækker forsikringen da - 5 års all-risk....

KH:)

Annette

* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Nej......
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 10:48

Jeg kan ikke umiddelbart rådgive dig i hvad du skal gøre. Men hvis det er som du beskriver synes jeg bestemt ikke du skal finde dig i det. Det virker da ikke rimeligt at du bare skal acceptere de har kørt den forkerte test.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 10:51

de der man kan klage til når der er noget man ikke er tilfreds med? Kundeklagenævnet - det hedder det ikke - men jeg kan SLET ikke huske navnet .. For du har da retten på din side ..

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 

Har du overvejet at skrive til 'kontant' eller 'basta'?

Eller måske kontakte forbruger styrrelsen?

Jeg tror det ville være der jeg gik hen, hvis jeg følte mig røvrendt og der ikke var nogen af dem jeg ellers kontaktede der ville hjælpe...

Men nu er jeg også typen der bestemt ikke tror på forsikrings selskaber... Tror i virkeligheden kun at de er interesseret i at tjene penge, og det vil jeg ikke støtte...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

Fjernsyn
Forfatter: 

Adian:

Ja den tanke har jeg også haft... Bare lidt svært at bevise, når nu fjernsynet vejer 40 kg og hænger på væggen

/Anette

-

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

0
0
Svar på denne tråd

Fjernsyn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 10:55

Tak for svar Det er faktisk ganske rart at høre, at I andre heller ikke ville finde jer i det.

Jeg vil, med fornyet håb, forsøge at kontakte forbrugerstyrrelsen og høre hvad de mener om det.

/Anette

-

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

0
0
Svar på denne tråd

Tabe....
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 10:58

I kunne vel have tabt tv'et da det skulle hænges op igen efter at have været til konrol? .. ;) ... Det må en sådan forsikring da også dække? ..

Personligt var jeg fluks faret til forbrugerstyrelsen, hvilken jeg ikke havde undladt at fortælle pågældende forretning hvor tv'et er købt ...

Selv med forsikring skulle jeg da mene det var forretningens ansvar at få ordnet og ombyttet varer med fejl? ..

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Fjernsyn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 11:50

Så har jeg talt med forbrugerstyrrelsen og Ankenævnet for Forsikring. Begge steder var de enige om, at forsikringen skal tage fjernsynet ind til test igen og denne gang sørge for, at det bliver testet for det der reelt er galt med det.

Ankenævnet sagde, at hvis de nægtede det, så skulle jeg bare melde det som en ny skade, for forsikringen skulle sørge for, at den rigtige test blev kørt.

Jeg ringede så til forsikringen..igen igen.. Og nu vil de så undersøge sagen igen og ringe tilbage med svar. Jeg oplyste, at hvis de ikke ville gøre mere ved denne sag, så var jeg af Ankenævnet blevet rådet til at melde det som en ny skade.

Det var nu ikke så heldigt, at jeg endnu engang spurgte om at komme til at høre tlf.indspillingen hvor jeg har meldt skaden, for ham jeg talte med denne gang kunne se, at den ikke var indspillet, men at skaden var noteret af en medarbejder.

Så nu kan jeg blot vente på, at høre hvad de vælger... At tage fjernsynet til test igen under dette sagsnr. eller oprette en ny sag med skaden. Udfaldet må jo blive det samme...Jeg får min vilje og får testet for det der er problemet med fjernsynet

-Håber jeg..

/Anette

-

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

0
0
Svar på denne tråd

På skrift
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 16:28

Hvis jeg var dig, ville jeg fremover sørge for at al kommunikation foregår på skrift - det vil sige helst mail, da du her helt gratis har dokumentation for, hvad du har sendt og modtaget.

Hvis du taler med nogen fra forsikringsselskabet i telefonen, så bed om deres navn efter samtalen - der er ikke noget i vejen for at sige, at det er meget rart at vide, hvem du har lavet en aftale med. Du kan måske også efter telefonsamtaler sende en mail til personen, hvor du ridser op, hvad I har aftalt - hvad der skal testes for, hvornår du kan forvente at få svar osv. - som personen så melder tilbage og godkender.

På den måde er du i gang med at forberede dig til en evt. retssag eller klagesag, og det kan de altså godt se! Det koster et par hundrede kroner at indbringe en sag for forbrugerklagenævnet, så det er jo ikke helt urealistisk, at du kan gå den vej, hvis de ikke opper sig. Måske betyder det, at de begynder at oppe sig lidt.

I øvrigt mener jeg, at det er begrænset, hvor mange forsøg forretningen har til at forsøge at udbedre fejl. Jeg kan ikke huske hvor mange, det kan du sikkert få at vide hos forbrugerklagenævnets hotline. Der er jo ikke noget i vejen med at huske forretningen / forsikringen på det. Hvis de nu har godtaget, at fjernsynet skal undersøges igen, uden at der er oprettet en ny fejl, har de sådan set også accepteret, at det var dem, der lavede bøffen første gang. Så dette er altså anden gang, de kigger på tv'et. Det kan man jo også godt huske dem på i en venlig tone :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 19:44

Hvis du giver fjernsynet kontraktspray, så er det fikset.

Problemet med dit tv er en dårlig forbindelse/støv og svans laver

0
0
Svar på denne tråd

Fjernsyn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 20:07

Tak for jeres svar

Tania:

Jeg har fra tidligere "kamp" med et mobilselskab, fået den erfaring mht at notere navne, datoer og klokkeslet ned hver gang jeg taler med steder hvor det kunne blive relevant. Derfor har jeg også i dette tilfælde notater fra hver opringning.

Desværre havde jeg ikke lige tænkt, at det skulle være nødvendigt, at sende mails også. Så dvs at jeg kun har deres afslag på mail. Men så har jeg jo lært det, hvis det en anden gang skulle blive relevant.

Pjevs 1:

Hvordan giver man fjernsynet kontraktspray? Og hvor finder jeg sådan noget henne?

Ja jeg er villig til at forsøge, det kan jo ikke blive værre. Især ikke efter at jeg sidst på eftermiddagen fik følgende på mail:

De har "undersøgt" sagen og siger, at den test de har kørt på fjernsynet også dækker for den fejl jeg "åbenbart" mener der er på det. Så de fastholder deres beslutning om at lukke sagen og hvis jeg ikke er tilfreds, kan jeg klage til de steder de henviser til i deres afslag.

Så det er så der jeg står nu -Og ja jeg har da tænkt mig at indsende en klage, for jeg er jo ikke enig i deres afgørelse.

Jeg får nok ikke noget ud af det, men jeg er jo nødt til at prøve. "Den kendte butik" vil jo have deres låne-tv tilbage eftersom forsikringen afslutter sagen og så står jeg jo tilbage ved start.

/Anette

-

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

0
0
Svar på denne tråd

Vi......
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 21:14

- havde også "fornøjelsen" af sådan en forsikring for nogle år tilbage.

Vores fladskærm "gik i sort"-det var ca. 4 år gammelt,så forsikringen var stadig gældende.

Det blev afhentet til reparetion og der gik flere måneder,hvor vi henvendte os gang på gang,for at høre hvornår vi fik det tilbage.

Langt om længe fik vi så at vide,at det kunne ikke laves og vi ville få udbetalt forsikringssummen.

Og forsikringssummen svarer til den BILLIGSTE fladskærm af den størrelse på markedet(i den butik som forsikringen var tegnet).

Vi var ikke interesseret i det og fik allernådigst "lov" til at lægge penge oveni,for et andet - men kun imod at vi endnu engang købte en forsikring.(Det ville vi ellers ikke have gjort).

Så du skal ikke regne med at forsikringssummen er det,som du har betalt for din skærm.

0
0
Svar på denne tråd

Fjernsyn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 22:17

Janne 1:

Nu hvor jeg står i denne situation, synes jeg I var heldige, at I fik noget ud af at have forsikring på fjernsynet...Når uheldet nu var ude.

Jeg ved godt, at jeg ikke ville kunne få et nyt fjernsyn til samme pris, som det nuværende har kostet. Men jeg havde bestemt regnet med, at de ville teste det for den fejl jeg siger der er og ikke lave en "fejl-test" og derefter tørre det af med et afslag. Som jeg ser det, har de jo lavet en forkert fejlsøgning idet forsikringen har oplyst "værkstedet" om en anden fejl end det der er galt.

Allerhelst ville jeg bare gerne have lavet fjernsynet, da vi jo er meget glade for det. Men som det ser ud nu, så kan vi istedet begynde at spare sammen til et nyt...Og når det kommer dertil, så bliver det bestemt ikke "den kendte butik" der sælger det til os, for jeg er ikke fremtidig kunde hos dem længere.

/Anette

-

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

0
0
Svar på denne tråd

vi har det
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 17:22

samme på vores phillips 42" tv - forsikringen - vi fik at vide den endda dækker hvis hundene basker den ned hvilket de nemt kunne hvis den stod på sin fod og ikke hang i væggen

Nikon-pics4U

Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.

Elsket eller hadet, intet midt i mellem!

0
0
Svar på denne tråd

Fjernsyn
Forfatter: 
Dato:  23-04-2010 09:19

Ja vi fik også en fin tale dengang vi købte fjernsynet.. Men selv om de dengang bla sagde, at hvis uheldet var ude og fjernsynet skulle hentes til reperation, så ville de levere et tilsvarende låne-tv ved afhentningen...Ja så skulle vi selv hente låne-tv hos "den kendte butik", efter vores eget var afhentet.

Men okay, det var jo også til at overskue...Det var jo bare ikke det vi fik at vide dengang. Og tilsvarende låne-tv...Hm de 42" er godt nok krympet en del, for det vi fik udleveret var da ikke meget større end en pc-skærm.

Kan også huske at der blev sagt, at hvis fjernbetjeningen fald ned og gik istykker, så ville vi bare få en ny.

Jeg har nu sendt mail med klage over deres afgørelse til Ankenævnet for forsikring. Og ærlig talt...Jeg er pænt træt af det her. Skal ind med låne-tvet og har da bestemt tænkt mig, at lade en bemærkning falde om hvor fantastik servicen er når man skal købe noget, men at man derefter åbenbart kan rende og hoppe.

Ærger mig over, at vi lige før jul brugte en del penge på ny kogeplade, opvaskemaskine og ovn i den butik. De får IKKE flere penge fra mig. Ikke engang et lille stik til computeren bliver købt derinde!

Øv jeg er

/Anette

-

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider