Jeg nærmer mig snart punktet hvor jeg ryger helt op i det røde felt
Og så pge. af et fjernsyn og et forsikringsselskab..ØV!
Sagen er følgende:
For 4 år siden købte vi et 42" Phillips plasma tv hos "En kendt butik" (man må vist ikke nævne navne) til den nette sum af 15.000,- kr. Vi vejede for og imod mht. at tegne den 5-årige forsikring, som sælger tilbød. Men vi endte med at købe den, da sælger sagde, at den dækkede alt vedr. fjernsynet, som vores indboforsikring ikke dækkede. Så der blev tegnet forsikring til lige knap 2.000,- kr. oveni.
Nu vil skæbnen så, at vores fjernsyn, som vi faktisk er ret glade for, begyndte at te sig. Man kunne sidde og se fjernsyn og pludselig kom der en HØJ skrattende lyd og så fyrede den total op for lyden. Ret ubehageligt når man sidder der og det pludselig sker, vi får alle et chok og datter og kat er nærmest "blæst omkuld".
Når man så skruede ned for lyden og derefter forsøgte at få lyd på igen, skulle den op over 40 (i ved man kan se hvor meget den skruer op) før man overhovedet kunne høre bare lidt. Normalt kan vi høre noget når den står på 6-7 stykker.
Det sker ikke hver gang man ser fjernsyn og det kan ske efter 5 minutter eller 2 timer, dvs der er ikke nogen faste "udslag".
Jeg fandt kvittering og papirer frem og kontaktede "Den kendte butik", hvor jeg fik besked på at ringe til det forsikringsselskab vi har fået forsikringen hos. Jeg ringede til dem og forklarede problemet. Da det er inden for den 5-årige garanti, blev fjernsynet hentet og kørt til test i Sverige.
3 uger efter kontakter jeg dem der testede fjernsynet og får at vide, at de netop har afsluttet langtidstest på fjernsynet og at det bliver returneret til os. De kunne ikke finde fejl på fjernsynet.
Endnu engang kontakter jeg "Den kendte butik" og de siger, at jeg kan ringe til Phillips kunderservice og tale med dem. Hos Phillips siger de så, at det åbenbart er en periodisk fejl og at det ikke er noget de reparerer.
Da fjernsynet kommer retur kan jeg se på følgebrevet, at de ikke har testet for det jeg har meddelt forsikringen, men istedet: "Fjernsynet hyler når der tændes for det".
Jeg kontakter så dem der har testet fjernsynet for at høre om den test de har kørt på fjernsynet også ville kunne fange den fejl der reelt er på det. Svaret er "Nej. Der må være sket en fejl mht. oplysningerne fra forsikringsselskabet, så fjernsynet må ind til ny test".
Jeg må så selv ringe til forsikringen og forklare hvad jeg har fået at vide og spørger pænt om de vil hjælpe mig med problemet, for jeg står jo sådan set samme sted, som da jeg først kontaktede dem. Jeg får svaret, at de lige vil undersøge det med det samme og så vende tilbage. Jeg venter 14 dage og får så endelig fat i en ved forsikringen som siger, at der ugen før er sendt et brev til mig..Om jeg ikke har modtaget det? Hm nej det har jeg ikke. Venter så yderligere 2 dage og stadig intet brev. Ringer så derind igen og får at vide, at de har afslået at hjælpe med mit fjernsyn og de kan da lige sende afslaget på mail.
Da jeg så modtager mailen, står der at jeg har sagt, at fejlen på fjernsynet er, at den hyler når man tænder det og da den fejl ikke kunne findes under test, kan de ikke hjælpe.
Nu er det så bare, at jeg er helt sikker på, at jeg ikke har sagt at det hyler når det tænder, men at det indimellem selv fyrer helt op for lyden, når man ser fjernsyn. Og jeg er helt sikker på at det er det jeg har sagt, da jeg i tlf. nævnte at både barn og kat blev skræmt når det skete.
Jeg ringede til forsikringen og sagde pænt, at jeg var uening i det der stod i brevet og at jeg gerne ville høre den tlf.samtale de referede til (når man ringer ind, meddeler de, at alle samtaler bliver optaget). Men det kunne jeg bestemt ikke få lov til og så blev tonen fra deres side pænt hård og jeg fik denne besked inden der blev sagt farvel: "Forsikringen dækker meget, men ikke alt...Farvel".
Ja nu er det så, at jeg sku er ved at nærme mig det røde felt 
Skal jeg bare finde mig i, at de afviser mig på den måde? Og hvad med fjernsynet? Det er jo i mine øjne stadig dækket af forsikringen. Jeg har bare meget svært ved at lade mig "kue" på den måde, men samtidig ved jeg ikke helt hvad jeg nu skal gøre. "Den kendte butik" frasiger sig alt og siger, at jeg selv må tage det med forsikringen...Eller bare komme ind og købe et nyt fjernsyn.
Hvad ville du gøre?
/Anette