Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når heste glæden var væk...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 21:40

Jeg kan ikke få armene ned.. Min heste glæde er vendt tilbage..

En kort historie.. Jeg mistede glæden ved ridningen sidste år efter en masse nederlag, hest og rytter der ikke passede sammen og en masse ballade.. En sygemelding basseret på stress samt panik angst for alting. Mistede al troen på mig selv og min kunnen på hesteryg..

Meeeennn en rigtig dejlig veninde har nu sparket mig i røven og fået mig igang.. Min soul mate havde hun ståene i stalden. Hesten der nu har bragt blod på tanden..

Første ridetur var kun skridt og jeg var overbevist om jeg skulle dø vis den begyndte at trave...

Idag har jeg sørme travet på hesten, jeg er såååååå stolt.. Min mave slog knuder af spænding men jeg gjorde det.. Hesten passede så godt på mig og følelsen af at jeg kunne jo godt, var bare så fed..

Heste har idag fået en stor stor krammer og jeg lignede nok allermest en ponyrytter der red alene uden trækker for første gang..

Men heldigvis ved jeg at jeg kan og jeg VIL.. Nu er troen på vej tilbage for hesten hjælper mig rigtig godt. Han er guld vær for mig..

Tja håber ikke i er ved at brække jer men jeg er bare såååååå glad.. For rytteren der har redet hele sit 27årige liv er klar parat til at give den gas..

Ville bare lige dele min glæde med jer alle...

Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)

LÆKKER ANDELSBOLIG SÆLGES I AALBORG UHØRT BILLIGT

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

Det....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 22:36

-lyder mere som om du er ved at blive rask.

Hesteglæden har nok "bare" været gemt under stress og panikangst.

Held og lykke fremover,det lyder som du er godt på vej.

Og inden du ser dig om,er du klar til en rask galop

OG..husk,at påskønne din veninde - hun lyder til at være en kammerat - også når livet ikke er fest og farver.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 22:39

Janne det har du måske ret i smiler.. Venner er noget gud har skabt.. Og hesten er medicin fra himlen smiler... Det er for mig den bedste medicin man kan få...

Hilsen Annette

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

hestemedicin
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 22:44

Tillykke med din sejr, og din livsglæde.

Heste og arbejdet med heste er nemlig medicin fra himlen. Min hest har hjulpet mig igennem angst og genoptræning efter en ulykke.

Bare hold fast i, at du ved at hesten virker som din medicin, så din vilje får dig til at blive ved, for det bærer frugt. Det tør jeg godt love

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensk.dk

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 22:49

jane det lyder helt fantastisk for dig.. Det bare et spørgsmål om at finde troen tilbage... Som det ser ud nu har jeg fundet hesten og veninden til at vise mig vejen...

Sjovt at de kloge har brugt 2år på det hihi...

Hilsen Annette

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

Skønt at høre
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 00:14

God vind fremover med hesten

MVH Janni

Livet er for kort

til skøre

kugler

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er vildt ikke...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 04:24

Sidste sommer røg jeg helt rundt på låget, og kunne pludselig slet ikke klare min hest. Den gjorde egentlig ikke noget, men det der nogle måneder senere tippede mig med stress, slog altså om sommeren ud som angst..

En god veninde, og en tålmodig mand hjalp mig gennem sommeren med hestene, og i november hvor jeg fik stress, havde jeg det ok med hesten igen.

I dag er jeg 100 % ok med hestene igen. Håndterer dem alene, tager ing og ud, strigler, fordrer alt kan jeg alene igen (uden at være det mindste utryg). Jeg rider igen på begge heste, og sidste skridt er at turde ride ud alene, men det skal nok komme, for det er ikke længere en unaturlig og altoverskyggende angste der fylder, men ganske almindelig forsigtighed.

Så jeg ved det. Man kan komme op igen. Det lyder til at du har været endnu længere nede end jeg, men med en god veninde, og en god hest, så er jeg sikker på at du kommer op igen, og at hestene igen bliver positive i dit liv.

Man kan hvad man vil....

Mvh
Jackpot

Som nyder freden og roen

0
0
Svar på denne tråd

tak alle sammen
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 09:11

jackpot hvor er det forfærdeligt at læse, men dejligt at høre at det sker for andre end mig.. Det er lidt hårdt at miste troen på sig selv.. Især når man har redet hele livet..

Mev hvor er det dejligt at høre at du er på toppen og har gengundet gnisten og trygheden.. For puha hvor er det hårdt at have det sådan....

Hilsen Annette

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 10:32

Nej hvor jeg kender det!

Står lige præcis midt i det hele lige nu.. Jeg har sat hyppen til salg, orker den simpelthen ikke mere. Men det er noget af et nederlag når jeg har redet i 15 år, men trænger til en pause fra alt med heste og gøre..

Dejligt du har fundet glæden igen! Håber jeg kommer så langt igen.

Sagde Charlotte.

Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08

Vi ses på den anden side!

Rider mit gule lyn Ryttergaardens Kjeldbjørn ...

0
0
Svar på denne tråd

234567890+
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 15:01

Hej charlotte.

Det er super hårdt at stå i.. Jeg fandt bare min overmand sidste år som tog modet fra mig og så alt det andet oveni tog bare modet fra mig.. Troen på min ridning og troen på at være god nok..
Men det er på vej tilbage.. JUBII..

Jeg håber for dig du finder gnisten og en ven til at bære dig igennem...

kram til dig og husk alt er muligt man skal bare tro på det.. (nemmere sagt end gjort)

Hilsen Annette

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 16:44

Hvor det glæder mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

God vind - og lad os endelig høre, hvordan det går fremover!!!!!!

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

DJ fan og stolt a det!!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 22:26

Hvor det glæder mig at hører Annette!!

Det er virkelig skønt!

Så du må ha held frem over!! Glæder mig til at hører mere...!

Golden Fabia! Min stjerne! Min drøm! <3

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet

http://www.goldenekstreme.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 22:40

Jo tak

Det er ikke engang fordi jeg er blevet bange som sådan.

Men har taget mine fald og især et i asfalten har sat dybe spor mht at ride tur

Nu er han til salg og jeg holder en heste pause, så må vi se om lysten kommer tilbage, lige nu sker der så mange ting og mit overskud er meget lille, så han kommer ALTID i sidst i rækken og det holder min dårlige samvittighed ikke til..

Sagde Charlotte.

Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08

Vi ses på den anden side!

Rider mit gule lyn Ryttergaardens Kjeldbjørn ...

0
0
Svar på denne tråd

det gælder...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 14:36

det gælder om at finde en hest, man er tryg ved :)

Tillykke til dig, vi kender nok allesammen up´s and down's, men man kommer ikke, uden om, de er skønne dyr og svært ikke at få abstinenser i det lange løb. Kunnen i sadlen? Tror nu, hesten er ligeglad. Kun egne ambitioner, man skal slås med ind imellem.

Løsdrift, Århus med bane. Link

0
0
Svar på denne tråd

234567890+
Forfatter: 
Dato:  22-04-2010 23:12

Hesten er så lige glad med ambitoner.. Det er nemlig personen i sadlen der er problemet.. Men vi skal blot huske at vi skal samarbejde og blive enige om tingene ellers duer det ikke...

Men det meste imponerene er at de er så hensynstagene til os spadser hoveder der sidder i sadlen og er ved at lave i bukserne af skræk...

Ihvertfald tak til min dejlige ganger som padser så godt på mig...

Hilsen Annette

se mere på

WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider