|
|
| årets heste-mode |
|
|
Spøjst at tænke på, at der også inden for heste er mode tendenser. Jeg tænker her ikke på bling-bling og matchende bandager og underlag, men selve hesten man køber og hvad den skal bruges til. Tinker det ene år og mustang det næste, klassisk det ene år og Mclean det næste og så videre. Mener at have spottet årets trend; kunne det være en rå hest der aldrig har været i hænder og evt en cremello (kan ikke blive klog på om det er en specifik race eller ren farveavl?) eller evt en swartzwalder? Jeg satser på at blive trendsættende for næste år: halvrund blandingspony, der bruges til hyg, jo flere penge der smides efter dyret, og jo mindre det bruges, desto mere trendy. Samler man ligefrem på disse unikke kræ, er man bare toppen:-) Hvad er dit bud på årets mode hest og modetræningsform -og dit bud på næste års tendenser? :-)
Venlig hilsen Sarah.
Det er menneskeligt at føle....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fniiiiiis |
|
|
<< Jeg satser på at blive trendsættende for næste år: halvrund blandingspony, der bruges til hyg, jo flere penge der smides efter dyret, og jo mindre det bruges, desto mere trendy. Samler man ligefrem på disse unikke kræ, er man bare toppen:-)>>> Nøøøj så er jeg godtnok inde i varmen haha, det har jeg skisme aldrig prøvet før måske jeg bare skulle begynde at smide nogle flere penge efter dyret, så ville jeg være helt i top hehe ved ikke hvad trenden bliver, men islændere syntes jeg da aldrig går af mode, ej heller frisere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen... |
|
|
..det var jo det jeg tænkte; vi er jo nogen der også godt kunne trænge til at være lidt hippe...bare hver femtende år måske;-)
Venlig hilsen Sarah.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestemode |
|
|
Hmmmmm, jeg er vist ikke ret meget med på moden. Skiftede i januar min aldrende brune varmblodsdims ud med en ung brun varmblodsdims, som skal bruges til nøjagtig det samme som den gamle. Han skal være min bedste ven, dressurhest med inspiration fra McClean, klassisk o.a, spring til husbehov, nogle gode ture og bare generelt lære mig mere om hestens fantastiske væsen og hvordan man er sammen med dem på den bedste måde..... Jeg er slet ikke til "hårheste" (tinkere, friesere, islændere) og vil bare have en ganske almindelig ridehest, som kan bruges på L-niveau og som er rar at være sammen med....
Nu med Painters Aleks!
RIP Another Decor
15/5-91 - 12/1-10
Elsket og savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Weeeeeeeeeeeee |
|
|
så bliver jeg noget af det hotteste, altså hvis moden bliver : Jeg satser på at blive trendsættende for næste år: halvrund blandingspony, der bruges til hyg, jo flere penge der smides efter dyret, og jo mindre det bruges, desto mere trendy. Samler man ligefrem på disse unikke kræ, er man bare toppen:-) Jeg har 9 kræ gående i forskellige størrelser. De går bare og æder sig tykke, bliver nusset og hygget om, men ikke brugt...og ja, pengene fosser nærmest ud af min pung... men "mode" er jo altid dyrt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stine decor |
|
|
Uha ja, det lyder da godt nok til at være mere end almindeligt "so last year" :-D Men det er jo alligevel en klassiker, så hvis det er noget der har din interesse -altså at være moderne- så kan jeg trøste dig med at det nok bliver moderne om et par år igen. -ind til da kan du måske peppe dyret op med pudder farvede bandager og matchende underlag, evt et sprenger bid (model underordnet) og et par swarkowsky sten hist og her så du ikke falder helt uden for 
Venlig hilsen Sarah.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske jeg er semi |
|
|
trendy.. Jeg er moderigtig med en islænder som jeg rider klassisk dressur på-dobbelt trendy . Ku måske iklæde ham pudderfarvede bandager med matchende underlag, omend hans ben vil ligne noget som en tætklippet puddel har mistet . Er så lidt umoderne i og med min ispind er rød og ikke brun-så den har ikke rigtig årets farve . Sjovt indlæg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smagsdommer |
|
|
Ja, jeg har jo nu besluttet mig for at udråbe mig selv til overintolerance smagsdommer i tråden her: Indtil nogen modsiger mig er det mig der uddeler hot eller not i flæng og helt efter eget hoved... ...Især da mine kompetancer på området mode, i forvejen er forsvindende små...og det er jo faktisk også ret oppe i tiden ikke at vide hvad man selv taler om, se bare div politikere (til de interesserde kan jeg så liiige informere at jeg pt planlægger at coache inden for feltet -tjek arrangementer her på HN) Og DERFOR kan jeg fortælle Calinka og andre det måtte vedrøre at klassisk på islænder allerede var faldende på trend skalaen for TO ÅR siden! Mit råd til Calinka er derfor: hold op med at ride din islænder, køb to mere og sørg for at få dem grundigt tjekket af smed, dyrlæge, kiropraktor og foderkonsulent min. hver 4. uge -og husk ikke at glem at ingen islænderejer med respekt for sig selv benytter mindre end 28 forskellige fødeemner til sin hest. DET går aldrig af mode! God fornøjelse 
Venlig hilsen Sarah.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trend... |
|
|
Min trend er - Småhalt, stejlende springhest - og en rytter i god form. Dyret er forsøgt fodret med alverdens roer og urter for at få lidt ro på, dyret er dog gladest for og fungerer egentlig fint på foder der indeholder havre. Hun stejler når hun har lyst uanset foderet. Småhalteriet forsvinder når dyret ikke skal yde noget, så hvorfor ikke holde ferie hele året? Det er jo også så synd at ride på dem alligevel  Jeg kaster tusindvis af kroner efter min glansbillede-hoppe, ridning er der ikke meget af, til gengæld har jeg tid til at lave sund mad og holde mig i form.
Ridning er en dejlig sport, og jeg ved at mange andre følger moden ved at have ubrugelige, smukke, dyre hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Modedyr |
|
|
Som Lise er jeg også indehaver af et stk. ubrugeligt glansbillede, men som forhåbentlig snart skal igang med at lave noget igen og som forhåbentlig ikke lige bliver skadet igen foreløbig..... Men spøg til side, så var der i forrige nummer af ridehesten et interviem med Hans Jørgen Hoeck, som udtalte at amatørryttere helst ville have sorte heste og at røde heste var yt. De professionelle var ligeglade med farven, bare hesten var god. Så også på den front er jeg med på moden, da mit hoppedyr er kulsort med en lille stjerne.
Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestemode |
|
|
Jeg synes, der pt. bliver vist ENORMT mange billeder af fjordheste herinde, så måske er de den nye moderace??  Ridemæssigt, så er trenden vist, at man ikke må mene noget som helst uden at kunne dokumentere sin påstand med en henvisning til en faglig artikel om biomekanisk ridning. Egen erfaring er ikke længere nok, nej, der skal sørme ufravigelige BEVISER på bordet!  Nu forsøger jeg jo at konvertere fra dressur til spring, og derfor har jeg kigget lidt på billeder fra de større springstævner. Her ser jeg en tydelig mode i udstyret: Ingenting skal passe sammen! Sadel og trense skal have forskellig farve, og der skal ikke koordineres for meget med farverne på jakke og underlag heller. Det er selvfølgelig dejlig let - bare smid noget tilfældigt udstyr på dig selv og hesten, så er man godt kørende! Og hvad sker der for de PC gamacher, seriøst, hvorfor er de bare pludselig et MUST at eje?? For nu at være lidt seriøs, så havde jeg en snak med én fra stalden om dressurheste. Hun havde lige købt sin super fine 4-års i en dressurstald. I denne salgsstald ville de helst ikke tage heste over 170 ind, og var de lige omkring eller lidt over de 170, blev de annonceret til 168 cm. De store var ikke til at sælge, havde hun fået at vide. Så man ønsker åbenbart ikke længere de rigtig store heste, synes da man for nogle år siden avlede højde, højde, højde... I øvrigt synes jeg der avles rigtig meget på dressurheste uden for meget aftegn. Man ønsker åbenbart heller ikke længere heste med blis og sokker?  Jeg synes også der er kommet meget større fokus på military her på det sidste, flere og flere dyrker det - så det er måske den nye mode-disciplin?
... sagde Ditte, nu med skønne Enzo!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
synes mange går utrolig meget op i at der udstyr skal passe samme, og skal være pc gamacher, anky underlag osv, ellers er det ikke godt nok, og det lige meget om deres hest kan rides eller ej, bare de har det "rigtige" udstyr til at hænge.
Bedækning tilbydes med super lækker brogede hingst, se ham på min profil. Fiberpiller kan købes hos os, og andre miljøfoder produkter kan også bestilles hjem efter aftale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ulv i fåreklæder |
|
|
Her er det... tada.. Oldenborg dressurhest springer ud i militarytræning... Den nye mode er fart, spænding og livsglæde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hahahahahha |
|
|
storgriner - en fed tråd.... Moden skifter....og heldigvis har jeg 5 vidt forskellige heste, til alting og ingenting, så UANSET hvad I finder på kan jeg altid hive årets model frem....og med alt hvad jeg har skrabet sammen af rideudstyr igennem 40 år er jeg helt sikker på at jeg også kan klæ den behørigt på - hvis årets mode altså inkluderer udstyr.... Ha ha ha ha - vi ses på catwalken  KH:)
Annette
* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg synes trenden går i retning af "skoløs/bidløs, military, fjordhest/sort hest/forsømt hest og udstyr i neonfarver". Jeg kan hermed konstatere at jeg ikke følger moden  Jeg har LÅNT en hest - en stor, brun hoppe af springafstamning - til trods for at jeg er dressurrytter  Hesten går helt almindelig engelsk dressur og spring, har sko på, står på større ridecenter og har kun udstyr i sort og grå  Okay, hesten er ret moderigtig på to områder: Den har næsten ingen aftegn (4 hvide hår i panden) og har sorte PC gamacher - tror I den overlever hos mig til den bliver solgt til en militaryrytter, der elsker farver? 
Dejlig springbetonet DV-hoppe sælges 6 år gammel, 172 cm i stg. Skriv for mere info "In the end, it's not the years in your life that count.
It's the life in your years."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsømt hest |
|
|
Det går aldrig af mode at redde en forsømt og mishandlet hest! Så køb et udsultet kræ fra en OND hestehandler, så vil du være med på moden for altid!
... sagde Ditte, nu med skønne Enzo!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årets absolutte trend... |
|
|
TRENDEN i år er at "springe ud" og bekende side! Min haflingervallak er lige sprunget ud som araberhingst. Det viser sig at han er skabs-araber med store frustrationer over at være fanget i en haflingerkrop - den stakkel!!! Bare for en sikkerheds skyld vil jeg også sætte en clairvoyant, massør og barfodstrimmer på ham, så han kommer i endnu tættere kontakt med sit indre føl 
Venligst - Marianne Haflinger/fjordstævne i Revsø i april, haflingerstævne på Sjælland i maj.
Tjek www.haflingersport.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haha DItte |
|
|
sådan én har jeg også....men hvad skal man pakke den ind i for at være med på beatet? KH:)
Annette * islændervallak på 8 år søger nyt hjem*
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder... |
|
|
fodertrenden er fiberpiller, RC/suregrow, roer, hø ad lib. ? I al fald ingen korn. Og løsdrift, hovsmed, boots ??  Ridemetoder - støvsugning, og blive ved med det. Efter nogen stædighed er jeg begyndt at lure lidt på trendsætterne indenfor McLean, og har endda overvejet at PRØVE at ride uden bid. Men er lidt gammeldags, så det virker stadig en smule underligt på mig. Min søster er meget imod alle former for trends, og når de så er forbi, begynder hun at falde for det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbium |
|
|
Jeg stemmer for moden med ubrugelig glansbilleder, sådan en er jeg nemlig også ejer af  Derudover stemmer jeg for små kuglerunde heste med mærkelige farver bliver in og helst med lidt gule pletter rundt omkring....  Måske man skulle prøve at udstyre dyret med komplementær farver, rødt underlag og grønne bandager eller omvendt  Her i området har jeg opdaget en stigende tendens til at ride med hjælpetøjler, så måske er den nemme løsning på veje ind igen
R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overset |
|
|
Orv ja da, jeg havde helt overset den med "atypisk hest inden for en given diciplin" (jyde som militaryhest, araber for ploven osv). Og soleklart; Florence Nigthingale har ikke levet forgæves. En klassiker! Er også lidt forelsket i Adians helgarderings model... Interessante observationer og bud på det nye sort hele vejen ned. TAK for de skønne input! :-)
Venlig hilsen Sarah.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|