Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rå mad raw eater
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 18:32

Hej HN Kan I hjælpe mig igen?

Min krop og min hud har være mærkelig - den virkede som om nogen ikke havde behandlet den godt, så noget måtte gøres.

Jeg GAD ikke suppekuren, så jeg tænkte: Kun frugt og grønt, og det råt!

Min mave elsker mig og det føles på alle måder rigtig godt, men jeg er ærlig talt ved at være træt af gulerodssalat, salater, tomat og agurk.

Jeg har luret at avokado eller roculla er rigtig lækker smagsforstærker. Nødder og kerner gør også livet mere udholdeligt for mig.

Men er der nogen der lægger inde med raweateropskrifter? Jeg har ikke kunnet finde nogle på nettet. Er det en religiøs sekt man skal melde sig ind i først?

Det skal lige siges at jeg har rygrad som en regnorm, så jeg spiser mere "varieret" end det her fremgår. Dvs. alm. mad når jeg ikke gider rive 47 gulerødder eller tygge dem for den sags skyld! Så ingen løftede pegefingre om fejlernæring. Jeg er GANSKE velnæret

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

heheheheh
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 18:39

Her er i hvert fald lidt opskrifter:

http://rawfoodbogen.dk/opskrifter/

Og her kan du sikkert også finde nogen:

vegetarkontakt.dk/ ?vegetar=opskrifter&vi...opskrift=7

hvis du trykker på "Rå mad" kommer der raw opskrifter :)

-Jux
0
0
Svar på denne tråd

Eiiij Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 19:44

Er du bedre til google eller er jeg bare en knold?

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

Rawfoodopskriftergoogle
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 20:21

Det var nu bare at skrive Raw food (Som det hedder i stedet for Raw eater :) ) også opskrifter.

Også kendte jeg til vegetarkontakt.dk, da jeg selv er vegetar. :)

Hvis du er mere interesseret, købte jeg en bog forleden dag i Føtex "Raw food" med en masse lækre opskrifter i, til få penge. Den kan sikkert også lånes på bibloteket hvis du er interesseret :)

-Jux
0
0
Svar på denne tråd

Biblioteket!
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 21:06

Hvorfor havde jeg ikke tænkt på det?

Tak for tippet. Det ser godt nok lækkert ud. God idé at blænde ting og sager, selvom mine mave er glad for noget at tygge på.

Raw eater - hvor fik jeg det fra? Det lyder også lidt drabeligt - grovæder

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

råveganer
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 21:43

Orh nice, jeg vil gerne være råveganer.. Jeg er sgu bare for doven Så jeg nøjes med at være veganer.. hehe

Men ja som det allerede er blevet sagt, så prøv vegetarkontakt.dk

-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd

Mad...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 22:27

Jeg er sådan lidt wannabe raw... har lavet dette mad her til aften, det kan du prøve. Fandt selv på det.

***PINK SALAT***

SALAT-DELEN
1/4 Hvidkål - snittes fint
4 rødbeder - snittes fint
1 håndfuld tørrede tranebær
- Blandes -

HINDBÆRDRESSING
2 appelsiner - presses
½ pose frosne (optøede) hindbær - blendes
1 spsk finthakket ingefær
3 spsk Ahornsirup
2 spsk hvidvinseddike
1 tsk vanillesukker
- Blandes -

Dressing iblandes lige inden servering. Drysses med chili-ristede græskarkerner. Mums :) Der er (som tilbehør) til aftensmad til 2 personer + frokost til 2 personer - sådan ca.

***SPINATHUMUS***

½ pose frossen (optøet) spinat
1 dåse kikærter
3 fed hvidløg
10 blade basilikum
En håndfuld nødder
Evt. et par teskeer tahin - alternativt en håndfuld sesamfrø
Salt

Blendes til grov konsistens.

ÆÆÆÆLSKER grøn mad

Hilsen fra Lise & Umarla

Bruger din rideklub DRF Live og Infosport?
Det er gratis hvis I har abonnement på Stævnesystemet :-)

www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ IT-systemer

0
0
Svar på denne tråd

Raw Food
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 22:28

Bogen Raw Food der nævnes kan i øvrigt anbefales - jeg har den selv :)

Hilsen fra Lise & Umarla

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 00:34

Alt den rå mad må da give en skrækkelig masse luft i maven..........

MVH Janni

Livet er for kort

til skøre

kugler

0
0
Svar på denne tråd

Gas? Næææ
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 12:48

Mums det lyder lækkert.

Jeg sidder lige med hovedet i en skål blændede ting og sager med sød chilisovs og sesam på.

Det er da for lækkert! - alle jer der spiser sådan noget mad her, har I fundet et sted at købe billige nødder? For det er jo lidt peberet i de mængder man bruger - tilgengæld sparer man det selvfølgelig på kød og strøm til komfur.

Ang. gas, så synes jeg ikke jeg prutter mere - måske synes jeg slet ikke jeg prutter så meget. Men nu har min mave også været mærkelig på det sidste. Det var jo derfor jeg fik den idé at være sød ved den.

Tvært imod synes jeg, jeg kan mærke at maven er meget taknemmelig og jeg føler mig mæt på en behagelig måde. Min hud er dig lige mærkelig, men jeg dyrker som sagt heller ikke det her konsekvent.

Mmmm hvor var det lækkert med noget blendet, var ærlig talt halvtræt at af gnuffe hele grøntsager

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 16:22

Det med at være doven. Det tænkte jeg også da jeg startede med det her i sidste uge. Jeg gad virkelig ikke lave så meget mad hele tiden. Det var da meget nemmere at tage en skive rugbrød, men nu hvor blenderen står fremme, har det vist sig meget nemt bare at fyre ting derned.

Opvasken er minimal. Grøntsagskniven og et spækbræt. Ingen gryder, gryderskeer, ostehøvl. Og bedste af alt: Ingen fastbrændtheder. Måske kan jeg endda smide min miniovn i skabet (jeg har kun den som ovn, da jeg bor i mikroskopisk ungdomsbolig)Oooh du milde alt det plads jeg ville få.

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

Ingen luft
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 18:52

Ingen luft i maven her - snarere absolut flad mave, mod normalt oppustethed. Jeg undgår pt. alle lyse kulhydrater - lyst brød,pasta, ris, sukker etc.

Mht. nødder så bor ejg på Nørrebro i København, det er det deeeejligt billigt

Hilsen fra Lise & Umarla

0
0
Svar på denne tråd

Billige nødder
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 14:42

Oooh ja selvfølgelig - min asian food pusher Hvorfor havde jeg glemt hende igen? (Hjørring er langt fra Nørrebro - på flere måder )

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

Raw food
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 14:50

Vi har også Raw food bogen herhjemme. Og vil stærkt anbefale den. Dog lever vi kun 80-20 som Raw veganere, så vi må stadig få opvarmet mad.

JLH ?Wannamus? : Ja det giver det. Men - fordelen ved at være rå veganer, er at kroppen (efter udrensning) ikke udsondrer lugte. Dvs. dine gasser lugter ikke, dit sved lugter heller ikke osv osv.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor sjovt
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 16:27

Det er faktisk sjovt at læse jeres tråd, da jeg jo gør tingene totalt modsag.

Jeg spiser jo for at forbedre/styrke mit immunforsvar, og det virker, jeg har da spist mig rask fra min leddegigt. Det har taget ½ år, men nu er jeg 100% medicinfri og symptomfri, så længe jeg holder mig til det jeg kan tåle.

For at gøre dette spiser jeg aldrig noget der er råt, alt skal tilberedes, for så kan kroppen bedre optage det, og udnytte det, og det belaster ikke tarmsystemet og fordøjes bedre. Så for mig er det totalt bagvendt at læse jeres måde at spise på.

Ps. jeg har så også tabt 12 kg på det ½ år, selv om jeg spiser masser af chokolade og flødeskum, nødder osv. hvis jeg har lyst....

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

rå veganer
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 19:32

Mette D ?Annabel Gabby og Thor& : jeg kan så også fortælle en succes historie, bare netop om at blive rå veganer :)

Min kæreste har været multiallergiker og døjet med slem astma. Han kunne absolut intet andet end mælkeprodukter, kød og kartofler tåle. Det var det. Intet frugt, intet grønt. Han skulle nærmest indlægges hvis han bare kiggede på noget af det. Han fik så rådet at droppe mælkeprodukterne, og æg osv. Gjorde han, og tog en vegansk udrensning. Der måtte han stadig tilberede maden, men intet kød, intet mælkeprodukt kom i ham. I dag - spiser han alt frugt, alt grønt, kan tåle dyr (kunne han heller ikke før - han peb som en rusten dør, selvom han var dybt dopet på stærk medicin). I dag - reagerer han kun allergisk, hvis han får mælk eller æg i sig. Så vidt muligt rører han ikke E-numre i produkter, gluten er eller ikke godt for ham.

Han har nok tabt 10 kg på 3 måneder, ved bare kostomlægning. Og jah han sultede slet ikke sig selv. Overhoved. I dag spiser han som sagt som 80-20 veganer. Jeg vejede omkring 80 kg da jeg flyttede ind her, i slutningen af august måned. I dag - vejer jeg 63-64.5 kg og døjer ikke længere med den gigt, jeg har døjet med, siden jeg var teenager.

Nødder er en nødvendighed i en veganers, og råveganers kost, da det både indeholder protein og fedt. Vi får også chokoladekager, lakrids og andet guf. Bare fordi man er veganer/råveganer betyder ikke, at man ikke kan få disse ting. I bogen Raw Food findes der f.eks. et helt afsnit med desserter, kager og lækre chokolade retter. MUMS siger jeg bare :D Vi udskifter æg og mælk i kager med soya mælk - resultatet bliver næsten bedre :) Eneste forskel på det, i den rå veganske kogebog, er at der er bunden lavet af dadler og nødder, og kagen nydes kold - da den jo ikke bliver tilberedt - bare godt blendet :)

Jeg siger ikke at varm mad, eller kød er en dødssynd. Overhoved ikke - det gælder om at finde balance og en livsstil der passer til ens krops forbrændning og kapacitet. Og den livsstil man selv føler sit godt tilpas med/i :)

0
0
Svar på denne tråd

helt nyt for mig
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 19:00

det lyder godt nok spændende alt det her i skriver om raw food..

hvis der er nogen der gider smide et par opskrifter i min retning, bare et apr eksempler, ja så ville jeg være glad..så kan man jo lige lure om det er noget man skal kaste sig ud i :-)

Akia og Tim

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider