Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kæmpe Monster Tæge!
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 17:02

Den store af vores katte, Casa, ser vi jo sjældent for tiden efter at kattene har fået egen udgang (kattelem).

Han er væk hele eftermiddagen, aftenen og natten - vi kan lige kort nå at se ham komme løbende om morgenen når vi kører på job.

Så skal han nemlig hjem for at sove. :D

Han bliver tjekket for sår og tæger når han er inde, men i weekenden har vi slet ikke set ham i nærheden af huset.

Nu er han så lige kommet hjem til en mundfuld mad og blev i samme moment tjekket for tæger.

Da jeg sidder og undersøger ham kan jeg mærke at der er "noget", men det virkede for stort til at være en tæge, så troede at det måske var en sårskorpe eller så.

Men nej.... "Tingen" faldt pludselig af katten og jeg fløj op i loftet, for hold k*ft hvor var den klam!!!

Her ser I et billede af monster tægen, sammenlignet - størrelsesmæssigt - med min mobil:

Og her de to andre tæger vi fandt på Casa i dag - den ene er "normalt lille størrelse" og den til højre er det jeg normalt ville kalde "stor", men ikke i forhold til kæmpen:

Den var på størrelse med en peanut - ikke bare en halv, men en hel.

Føj den var klam!!

Mvh Louise.

- Kan slet ikke snuppe, når folk en ½ time efter deres tråd er oprettet, skriver hvorfor der slet ikke er nogle kommentarer!

Nu med

Action Speed

og

Meraviglioso Hello Cavallino

Min foto-hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Den var jo bare fuld
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 17:07

Den var bare fuld og mæt af blod :)

Giver du dine katte Frontline Combo?
Hvis ikke, så er det supergodt mod de klamme flåter.

Tremmeseng med høj bund og gerne incl. madras samt sammenklappeligt babybadekar købes.

mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

meget .
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 17:14

Normal størrelse når de får lov at sidde, det er som regel den størrelse de har, når de falder af selv.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

fuld var den
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 17:15

Ja den var i allerhøjeste grad fuld af blod, men den var klam alligevel! ;D

Ja alle kattene og hunden får Frontline mod diverse utøj, men der kan jo sætte sig lidt alligevel.

Mener egentlig også det står på produktet.

Det er dog også de eneste tæger vi har set i år - til trods for 3 katte og 1 hund der render i naturen. Så heldigvis for dét! :D

Mvh Louise.

- Kan slet ikke snuppe, når folk en ½ time efter deres tråd er oprettet, skriver hvorfor der slet ikke er nogle kommentarer!

Nu med

Action Speed

og

Min foto-hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Tægen.
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 17:18

Furius - Nu får de heldigvis ikke "lov at sidde" på vores kat. :)

Som skrevet så har vi ikke set ham siden torsdag, så vi har ikke kunne tjekke ham i mellemtiden. :D

Hvor længe er de om at blive så store? Jeg synes den var enorm, men det er jo klart når jeg ikke er vant til at se dem i den størrelsesorden...

Mvh Louise.

Nu med

Action Speed

og

Min foto-hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

tæger...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 17:20

Føj hvor er den klam og ulækker. Jeg kan simpelthen ik klare tæger

Vores hunde og katte får også Frontline, men alligevel sidder der en enkelt i ny og næ...

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Elsket og savnet

Heste kan ikke tale, men de kan tale, hvis du lytter

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hanibal

0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 17:26

Så er det en flåt og ikke en tæge.

Her er god info om bæsterne: www.skovflaaten.dk

Tremmeseng med høj bund og gerne incl. madras samt sammenklappeligt babybadekar købes.

mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

flåter og tæger
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 17:30

For mig er det same same om det er en flåt eller en tæge - om den har 6 eller 8 ben er skadelig eller ej - jeg synes de er herre-klamme! ;D

Men ja, PiaR, det er jo faktisk en flåt. :)

Mvh Louise.

Nu med

Action Speed

og

Min foto-hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 21:44

Jeg HADER flåter!!!

Forleden da jeg gik i skoven med hundene, kan jeg se på Puggys lyse pels, at der kravler noget og det er så en lille flåt.. AF med den!!

Idag, efter en eftermiddags tur i skoven, ligger jeg med Puggy på sofaen med en dyne... Og så kravler der pludselig en lille flåt mere PÅ DYNEN!!!

Jeg vil IKKE have sådan en på mig...Og alle 4 hunde er dryppet i nakken, så det virker meget godt, når den ligefrem hopper af Puggy for at finde sig et nyt offer

Screw you guys, we're going Western and barefoot :)

Lykkelig ejet af 4 dejlige hunde og nu igen af Muffehesten :)

Nu med 1 stk smuk Solid Paint føl, Obi C Kanobi aka Bøffen :)

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 21:52

Her hos mig hedder skovflåterne, tæger

Og klæger hedder hestebremser

Jeg har dryppet min hund med bayvantic vet og vaps har siden ikke haft nogen tæger eller jo det har den, en eneste og den lå død på pelsen. Ja det må jo virke godt nok går jeg ud fra. I hvertfald får jeg det at se hele sommeren over igen.

(Han er kun 1 år gammel og har kun brugt bayvantic til ham og ikke de andre)

Damgaard

Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  19-04-2010 21:55

Det var lige et råd til jer andre med hunde, men ved jo ikke hvilket produkt i bruger.

( Ps hunden må i et døgn ikke komme i kontakt med katte, da det er giftigt for dem)

Damgaard

Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider