Hej Alle...
Jeg vil høre om der er nogen derude som kan give mig et godt råd ang. min labrador han på 2 år.
Han er en sød og normal hund(bortset fra at han har støvmide allergi som han er i behandling for og har epilepsi). Han er ikke den mest aktive hund, hvis han selv skullle vælge ;o) men han blive motioneret rimelig meget, med løbeture i skoven, gåture HVER dag(min. 3 km.) og han har en indhegnet grund på 7500 kvm som han kan løbe rundt på som det passer ham. Så han plejer at være rimelig træt om aftenen. 
men han slikker på alting og det er værst om natten. Han slikker på hans seng, på møbler, på os, på sig selv, ja alt... Han har som jeg har beskrevet, støvmideallergi, men han klør sig næsten aldrig, og dyrlægen mener ikke at det har noget med allergien at gøre, da han ikke er rød eller irriteret i huden. Når han slikker sig om natten er det ligesom om han er i trance. Vi kan råbe ad ham eller skubbe til ham, han fortsætter bare. Man skal næsten ruske ham for at få ham til at stoppe. Og det er altså ved at ødelægge vores nattesøvn rimelig meget.
Mit bedste bud er at han mangler et eller andet, ligesom man siger at hesten mangler salt hvis den slikker. Hans foder kommer fra et lille firma som laver økologisk hundefoder, det hedder vist nok VetCur. Det skulle være et ret godt foder, som bliver anbefalet af adfærdsterapeuter, da det skulle sørge for hundens naturlige indre balance.(spørg mig ikke hvordan
)
Kan det være salt at han mangler eller andet? Er der nogen som har prøvet noget lignende og hvad gjorde i ved det?
Mange hilsner fra Dorte og Samson