Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hestepas
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 20:33

hvis man har en hest helt uden papirer, kan man så godt få lavet konkurrencepas på den så man kan starte c-stævner og højere. og hvordan gør man?

0
0
Svar på denne tråd

Hestepas
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 21:32

Du SKAL faktisk have lavet pas for at den overhovedet må eksistrere efter de nye regler. Du kan læse mere her.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

3-års WM-hoppe, 119 cm, e. HS Janus - Singels Chip Wip

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 21:45

ja jeg ved det, men hesten er ikke min men en jeg overvejer at købe og så skal jeg jo ha lavet pas på den og den skal med tiden på c- stævner og derfor skal jeg bruge et konkurrence pas, men hvordan gør jeg når hesten absolut ingen papirer har

0
0
Svar på denne tråd

Hvis nu du læser
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 21:56

...lidt på den side jeg linkede til, så står det hele der faktisk.

Regler

Ansøgningsskema

Mvh.
Charlotte

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 22:01

har allerede læst de sider inden jeg oprettede tråden her, synes ikke det gav mig svar på hvad jeg gør med en hest helt uden papirer

0
0
Svar på denne tråd

Procedure
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 02:31

Du printer det ansøgningsskema jeg har linket til. Så bestiller du enten en besigtiger fra Landskontoret eller din dyrlæge til at chippe (hvis det ikke ER gjort) og udfylde ansøgningsskemaet. Derefter indsendes skema + papirer på chipningen til den adresse der står nederst på skemaet.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 06:52

men her pr 1. april 2010 overtog dansk rideforbund jo det med pas så mon det stadig er sådan det foregår?

rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ Konkurrencehesteregistrering

0
0
Svar på denne tråd

i altså...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 07:09

belboy ja først skal dyret jo ahve et pas før du kan få den reg som konkurrancehest.

så ja man skal nu betale x2 for at få et pas dvs til hest der ikke har nogen former for pas.

først for mærkning af dyret + pas og derefter til DRF for stævne id.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 09:09

åh det lyder besværligt og dyrt :S

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 09:33

regler er som regel besværlige.

Dyrt??? er jo en relativ str.

men har du ikke råd til stævnepas, skal du ikke melde dig under fanerne til c-stævner for det ER en dyr affære

Karina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 15:19

i know har allerede startet en del c stævner på min anden hest men den havde pas i forvejen og ikke fordi jeg ikke har råd, irritere mig bare jeg skal starte med den udgift når hesten burde ha et pas nu med de nye regler

0
0
Svar på denne tråd

hestepas
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 15:30

Det er jo afhængigt af hestens alder, om den skal have et pas i øjeblikket. Hvis den skal sælges, skal den imidlertid have et pas i den forbindelse, og ejerskiftet skal registreres.

Vh Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2010 15:12

jamen den har ikke noget pas og den skal sælges. jeg er køber, men hvis den skal have et pas ved salg, er sælger så forpligtet til at lave et pas på den inden hun sælger den?

du skriver :"Hvis den skal sælges, skal den imidlertid have et pas i den forbindelse, og ejerskiftet skal registreres."

0
0
Svar på denne tråd

overgangsordning
Forfatter: 
Dato:  17-04-2010 13:37

pt er sælger ikke forpligtiget til at lave pas ved salg mig bekendt, men på sigt dvs når overgangsordningen er ophørt skal alle heste jo have et pas, så her kan man ikke sælge uden den har det.

men husk nu lige at et pas ikke= konkurrencepas.

et pas kan godt være et reg. pas dvs en hest der er oprettet i LR´s database uden at ride stævner hvor der behøves pas.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

overgangsordning
Forfatter: 
Dato:  17-04-2010 14:12

Nedenstående er taget fra Landscentrets hjemmeside, som Charlotte også linker til.

Der står ikke, om det er køber eller sælger, der skal sørge for, at hesten har et pas; men det skal sendes ind, og der er ingen overgangsordning.

3. Obligatorisk registrering af ejerskifte

Senest 30 dage efter at en hest er handlet, skal den ejerskiftes ved indsendelse af originalt ejercertifikat eller, hvis ejercertifikat ikke er udstedt, hestepas. Relevante underskrifter fra sælger(-e) og køber(-e) skal forefindes ved anmodning om ejerskifte.

Krav om registrering af ejerskifte træder umiddelbart i kraft 1. januar 2010. Der er ikke nogen overgangsordning på dette område.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider