|
|
| Fælledridtet 2010 |
|
|
Nu nærmer tiden sig for Fælledridtet 2010 og jeg skal som altid have styrret min nysgerrighed  Hvor mange HN'er kommer til start?? Ja, en del kan jeg jo genkende på startlisten, men nogen er måske godt skjult  Skriv gerne hvad du skal ride og hvilken hest, du starter på. Grå(Havrebjerggaard's Rinaldo) og U.T. skal ride LC-28 km. Her et billede fra Egholm sidste år 
Mvh Gitte og Den Lille Grå
Championatsvinder Dressur 2007 Championatsvinder Distance 2009 Vestegnens Rideklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God tur! |
|
|
Hvor er I heldige! Desværre er det lige lovligt langt væk fra vores bopæl, så jeg nupper det Nordslesvigske Ridt istedet. Rigtig god tur 
- sagde Cecilie
The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fælledridtet.... |
|
|
Tak! Glæder mig også til at komme afsted. Man har jo lidt "abstinenser" efter sådan en hård vinter. Jeg vil også gerne med til Nordslesvigske Ridt, men vejen bliver nok ikke kortere af, at den starter her over 
Championatsvinder Dressur 2007 Championatsvinder Distance 2009 Vestegnens Rideklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad er det |
|
|
fællesridtet ? er det distance ridning ? hvad kræves der af hest og rytter ?
I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs. ...................................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
- sagde Cecilie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fælledridtet |
|
|
Jeg kommer med Nelly -vores første LB 
It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground
Walking faster will not get you there quicker, if you are heading in the wrong direction.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi kommer også |
|
|
Jeps, vi kommer også. Det bliver Mazys(Amazing Firfod) første distancestævne og vi starter let ud med en LC 15 km. Vi skal ride sammen med min gode veninde Dorthe og Granat. Vi burde være til at kende, Dorthe på en stor gul vallak og mig selv på den høje brune Men i kan da lige på et billede at os, det er fra vores badetur sidste sommer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fælledridtet |
|
|
jessie - det er Fælledridtet - ikke fællesridtet Og ja, det er ditanceridning. Til Fælledridtet er der klasser i længden ca. 13, 28, 40 og 55 km. Hvis du går ind på http://www.distanceridning.dk under punktet distanceridning, så kan du læse lidt om, hvad der kræves. Du kan bare skriver via pb, hvis der er noget, du vil spørge om. En hest en almindelig god ridetræning kan sagtens klare de små klasser. Cecilie - det lyder jo godt med næsten ingen asfalt Vi har jo også nogle skønne ture her over. Personligt er jeg ret vild med turen i Knuthenborg  Du skriver, at du vil ride noget længere i år - hvad er så længere?? MDN - Held og lykke med din første LB. Jeg sluttede sidste år af med en LB i Gribskov. Fed fornemmelse at gennemføre den første  Vi starter stille ud i år, men mon ikke der dukker et par LB'er op senere?? Bibi - Super skønt, at I kommer afsted. Jeg håber, at I får en super fantastisk tur! Har I andre planer?? I skulle altså tage og prøve Knuthenborg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen gitte |
|
|
mig og manat drengen kommer da og det gør mie og doline osse, så vi ses, vi skal ride en 29 km som årets første distance stævne  nu skal vi først lige have vores første LC 3 oversteåt på søndag  mvh carina
Med den smukke allround ox hingst Manat og snart en skønhed mere + 2 af de fineste AMHA'er hopper.
tjek www.dsah-event.dk ud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Får helt |
|
|
iiiiih altså! Får helt lyst til at få mig en større hyp og lidt midt imellem, aldersmæssigt, mellem dem jeg har...  Hvilke racer er "bedst" egnede til distance?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| racer.. |
|
|
jeg vil sige de fleste racer sagtens kan gå en distance alt efter hvor mange km du vil ride, men skal du op i det meget høje klasser er det bestemt araberens foretrukne sports gren. Har hørt en del der er rigtigt glade for at ride travere, så ja alle kan være med i bund og grund handler det jo om god kondi og grundig træning. mvh carina
Med den smukke allround ox hingst Manat og snart en skønhed mere + 2 af de fineste AMHA'er hopper.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| islændere |
|
|
Ville bare lige tilføje, at det var en islænder der red flest km. distance sidste år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fælledridtet |
|
|
Carina - Jeg vidste godt, at Mie skal starte i weekenden, men ikke at du også skulle?? Hvad har I ellers af planer med distancestævner?? Trine - Ja, det ved jeg. Du er guld værd  Betina - Som Carina nævner, så kan du ride på alle slags heste, men ofte er det araberen, som "skinner igennem" i de høje klasser. Jeg har mødt Islændere, Fjordheste, Tinker, Haflingere, DV'er, Belgier og mange andre. Jeg rider selv på en araberblanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fælledridtet |
|
|
Rosenholm - Ja, det ville jeg egentlig have nævnt i ovenstående indlæg. I 2009 red Christina Ulrich Pedersen og islænderen Gnýr fra Kokholm 632 pointgivende km. En super flot præstation  Til sammenligning sluttede u.t. i 2009 som nr. 4 i de ikke pointgivende km med sølle 120 km 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knuthenborg |
|
|
Gitte - Vi regner med at vi også kommer til start i knuthenborg. Vi har begge en lille drøm om at ride dernede, specielt fordi så mange har sagt at det er en fed tur, i smuk natur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knuthenborg |
|
|
Bibi - Synes helt sikkert, at I skal tage med Det er en lang køretur, men jeg synes bestemt, at det er turen værd. De to laveste klasser er idealtidsklasser. Jeg har faktisk meldt til sammen med hende, jeg skal ride med. Vi skal ride 25 km. Og måske skal et par af ponyrytterne fra VER med også 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbumbum |
|
|
Rosenholm; det var nu Tina B med sin traver Esmil der har redet flest km. Nemlig over 900km i 2009. I 2009 red Christina Ulrich Pedersen og islænderen Gnýr fra Kokholm 632 pointgivende km. i LA klasserne dvs omkring 60km og de har gennemført 9 stk. Skal man ride mere end 60km og gøre sig gældende i de lange klasser, så skal man have en hest med en del araberblod i  Vi kommer selv til Fælled, og det bliver mit første stævne i år, så det bliver dejligt at komme igang!!  Mvh Jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps.... |
|
|
jeg kommer også til fælleden i år.... Det er vores første stævne i år, og ligger blødt ud med en LA på 55 km.... Og sådan her ser Dangerous og jeg ud..... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Distance... |
|
|
Rigi: Kunne også SÅ godt tænke mig at komme til Sjælland og ride i Knuthenborg - lyder simpelthen så fedt. Har du været til det stævne? Jamen sidste år var vores distancedebut, og der var mit allerførste stævne faktisk til det Nordslevigske Ridt, så dengang red jeg kun 28 km. Til de andre stævner sidste år, red vi LB'er, og det er også det jeg skal til det Nordslesvigske i år håber på at ride min første LA i år på lille grå:
- sagde Cecilie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rigi .... |
|
|
jo jo manat skal osse starte på VSR her i weekenden, men det er kun 2 dressur stævne så jeg satser såen set bare på at han klare sig bedre procent mæssigt end sidste gang, bare det går op af, jamen distancen tager jeg en del af dem der ligger her på sjl, dog ikke Egholm grundet for meget asfalt og ja så regner jeg heller ikke med vi køre til knuthenborg, men nu må vi se. men blir hyggeligt at møde jer alle hvis vi altså lige krydser hinanden, det er jo spørgsmålet  mvh carina pernille coda : i ser brand godt ud i to 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Distance |
|
|
Har en Fjordhoppe på 15 somre (ca) og selvom hun godt kan lide at komme ud i naturen osv. tvivler jeg på at hun ville synes det var sjovt med en omgang distance desværre. Ville under alle omstændigheder nok også først blive om 45 år hvis jeg skulle ride hende i dette for hun er godt nok bleven rund om maven da efter at have haft det som en dronning hos låner i lidt over 1 år  Har også en skøn Fjordhingst, men han er først klar til at blive tilredet om et par år så får brug for lidt "nyt blod" i stalden hvis jeg skal i gang med distance. Forstå mig ret, jeg synes Arabere er rigtig flotte, men det er for smal en hest til mig. Har det bedst med en lidt bredere hyp  Tanken gik lidt hen ad en DV eller noget Oldenborg, dog ikke for høj (hmmm er vist i gang med at sætte lidt mange krav *gg*) Var ikke idéen at ride de lange distancer, ihvertfald ikke til at starte med, men mest for at være lidt social og have det sjovt Om jeg så ville blive fuldstændig bidt i rø*** af det ville jeg så tage når/hvis det kom til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| betina |
|
|
he he du har vist ikke set min araber hoppe  jeg vil næsten vædde på at hun mindst er ligeså bred som dine fjordheste hvis ikke mere, ikke alle arabere er små og kleine efterhånden findes der faktisk en del derude som både har højde og drøjde. mvh carina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jammie |
|
|
Der ligger også det i det at jeg altid har hørt at Arabere har temperament og det er også der at jeg "stejler" lidt *ss* Jeg er lidt en kylling på mange områder og en anelse dobbeltmoralsk (kan jeg vist godt kalde det), for vil egentlig gerne have fingrene i en hest der er lidt mere gnist/ gejst i under ridning, men samtidig heller ikke for meget for ved ikke om jeg ville kunne klare en bandithyp *gg* Min egen hoppe var det første stykke tid forfærdelig dejlig rolig, men da hun fandt ud af at jeg var blevet fortrolig med hende begyndte hun stille og roligt at give den lidt mere gas, men på en sådan måde at vi har udviklet os sammen og at jeg kender hendes temperament. Men hun ER altså fed! *gg* tvivler på at ret mange andre kan stå mål med hende *gg*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 900 km?? |
|
|
Gipson/Jane - Hvor har du "fundet" det med de 900 km?? Pernille - Ja, jeg så godt, at du havde sneget dig ind på startlisten  Cecilie - Jep, har startet Hippoaden i Knuthenborg to gange  Har bare redet nogle korte ture, men det gør bestemt ikke oplevelsen ringere  Det lyder da super, at du satser på noget LA. Vi "nøjes" med LC/LB  Carina - Ej altså, I bliver nød til at prøve turen i Knuthenborg! Har du skiftet vagtuge(eller job)?? Er spændt på at høre om dressurstævnet  Betina - Du kan sagtens ride på din fjordhest. Det kan da godt være, at den skal tabe sig, men du behøver jo heller ikke starte det første stævne. Der er jo stævner helt hen i september/oktober. Se evt. her  Og så vil jeg da lige nævne, at Sonja van Willingen i 1990 deltog i VM på fjordhoppen Agalaia Kongsøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gitte . |
|
|
nej jeg er skam stadig samme arb sted og ja skiftet uge har jeg jo på grund af at dte har været skud år, så er ugerne automatisk skiftet rundt jo  ja vi må se med knuthenborg, det er skisme en lang køretur synes jeg  mvh carina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skift... |
|
|
Carina - mente nok, at du stadig var "dér ude" Jeg byttede selvfølgelig også uge, men har byttet tilbage igen, da en kollega gerne ville bytte. Ja, det er en lang tur til Knuthenborg, men som tidligere nævnt, så synes jeg, at det er turen værd. Det er tredje gang, jeg skal der ned. Sprang over i 2008 pga. dressurstævne på hjemmebane 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kommer |
|
|
Har meldt i LB på Dan men har overvejet at melde om og starte LA på Puls istedet. Kan ikke helt bestemme mig hvem jeg skal tage med, men må jo hellere snart få besluttet mig  Ses derinde. Hilsen Dorthe E.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gipson |
|
|
Vi er dybt uenige. Christina og Gnyr har redet 120 km. De har lige startet året op med en opvarmning på 80 km. og de lå nr. 1 på ranglisten i 2009. Det har bl.a. også stået på Brogaardens hjemmeside, hvor der stod noget lign. som at Christina og Islænderen Gnyr, gav araberne baghjul, eller noget lign. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyld |
|
|
Undskyld, har lige checket, de har ikke redet 120 km. i 2009. Jeg forstår bare ikke helt, er sikker på at de sluttede som nr. 1, hm, men jeg kan da tage fejl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| km..... |
|
|
Rosenholm - Hvis du kigger på listen med redne pointgivende km i 2009, så ligger Christina og Gnýr nr. 1 med 632 km. (Tina ligger nr. 2 med Esmil) Jeg ligger nr. 4 på den ikke-pointgivende med "sølle" 120 km  Men jeg kan stadig ikke finde det med de 900. Dog skriver gipson ikke noget om, at de alle er pointgivende, så måske resten ligger et andet sted??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ranglister. |
|
|
Distancerytterforeningen tæller ikke udenlandske ridt med på deres kilometerlister. Det er kun de danske ridt der figurerer. Tina har vundet vandrepokalen for flest gennemførte kilometre inden for et stævneår. Her tæller såvel ridt i DK som i udlandet. Og Tina gennemførte over 900 km. sidste år på Esmil. Christina og Gnýr står øverst på distancerytterforeningens pointgivende kilometerliste fordi de fleste af deres ridt har været i Dk (undtaget Vedema). Mange af Tinas ridt har været i udlandet. Christina har i Vedema i år gennemført sin anden MA så det er først nu at hun er klar til 120 km.- klasser. Dansk Rideforbund har jo så en helt anden rangliste igen. Her tæller både udenlandske og indenlandske stævner. Men her er det ikke kilometerne der tæller men pointene. Og på den rangliste var det Amanda og Cargash der stod øverst i 2009. Hilsen Dorthe E.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ranglister |
|
|
Rambler/Dorthe - Det var præcis det, jeg mente med, at resten kom et andet sted fra Det er bare liiiige det med at finde ud af at skrive det  Christina's 632 km er ganske korrekt dansk redne km.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fælledridtet 2010 |
|
|
Vi er oppe på 101 starter nu og kan sagtens tage flere.
DANMARKS PREMIERE PÅ MINI OG FØL DÆKKEN RAMBO
Horseware - Rambo - Rhino - Amigo
alle de nye varer fra Horseware Alt foder afhentet i butikken - 10%
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bla bla bla..... |
|
|
Øv øv øv.. Jeg kommer ikke med til fælled. Håber på der kommer andre, skal gerne igang med kameraet igen.. I andre må have en rigtig god tur (:
Hilsen 007.DK Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag. Til dig som fortjener det!  Kleenex medfølger, til de ekstra trængende. RIP-Gillir <3 Rip Baldur <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kamera |
|
|
Agent007 - Ej altså, jeg husker ellers tydeligt, at du skrev i et tidligere indlæg, at du ville plotte alle ridtne ind i din kalender  Håber, vi mødes der ude et sted 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fælledridtet |
|
|
Jamen Gitte du ved jo vi kommer  Vi skal starte 29 km med Manat og Carina og mod dig  Poster lige et billede:  Til slagelse. Gitte: regner du med at "vinde" eller komme der op ad på listen??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fælledridtet |
|
|
Mie - Nu er der jo ikke så meget at vinde, da det er en CR-klasse. Det svare jo til en sløjfespring, hvor du bare skal ride fejlfrit, for at få en sløjfe  Så det handler jo bare om at gennemføre indenfor maks.-tiden og så blive godkendt af dyrlægen  Men vi satser da på at gennemføre  Super dejligt billede af dig og Doline-pigen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fælled |
|
|
Gnyr og Christina mangler lige en international 80*km, før de må ride 120 km. Jeg kommer med denne frækkert Zameel Ibn Jashana i LB 40 km, første gang efter 1,5 år med alverdens uheld  
"At fuldføre er at vinde" "Det er svært at vide hvor langt der er igen, når man ikke ved hvor man er..!!" "Op og ned er lige langt, bare ikke lige hurtigt..!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fælledridtet |
| Forfatter:  |
Tinkerheste |
| Dato:  |
20-04-2010 11:56 |
|
Sabina og Rikke skal deltage 
Rigtige ryttere rider langt - rigtig langt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla...... |
|
|
Rigi: De er skam også plottet ind men so sorry ferie og planlagt besøg til Knuthenborg (med ulveåbning).. Det er sgi lidt svært at være 2 steder på en gang..  Men KBH ridtet der kommer jeg i hvert fald, og hvis I kender et sted på den rute der ville være god at stå ved må i sige til. Hippoaden, arbejder jeg på, lige pt. er det min arbejdes weekend  Meeen mon ikke jeg finder ud af noget (; Og jeg har flere gange prøvet at blive oprettet på distancesiden, men der kommer ikke en disse, når jeg skriver til mailen derinde.  Er ved at planlægge de andre stævner (:
Hilsen 007.DK Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag. Til dig som fortjener det!  Kleenex medfølger, til de ekstra trængende. RIP-Gillir <3 Rip Baldur <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|