Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Angst ?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 12:24

Jah, Det er hvad jeg har.

- angsten for at møde nye mennesker, ringe til nye mennesker, gå til eksamen, stævner/udstillinger, fremlægge for folk og tale overfor flere personer :/ .. Er vokset de sidste år.

Jeg bliver dårlig, bliver svimmel, kaster op, sveder, ryster, bliver rød i hovedet, min krop brænder og mine fødder vil ikke flytte sig - Jeg kunne sætte mig til at tude, hvornår det skulle være :/

og nu skal jeg have noget hjælp til at styre den -
men hvor og hvilken slags hjælp, ved jeg ikke endnu.

For det fylder rigtig meget i mit liv - desværre :/

Er der andre herinde, der har haft det på samme måde som jeg?

Og hvad har i gjort for at komme det til livs?

.. Sagde LilleChelle ;)

^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 12:33

Det lyder som social angst.. Det kan en psykolog hjælpe dig med

Sagde Charlotte.

Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08

Vi ses på den anden side!

Rider mit gule lyn Ryttergaardens Kjeldbjørn ...

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan kan
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 12:36

du arbejde som tjener/i restaurant og være glad for det, hvis du ikke kan lide at møde nye mennesker..?

Jeg tror man skal passe på med at bruge ordet "angst" - det er lidt et "pop"-ord ligesom "depression" og "stress". Man kan ikke vide om man har det før man har været ved lægen...!

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

"We wander for distraction, but we travel for fulfillment"

~Hillaire Belloc~

0
0
Svar på denne tråd

Angst ?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 12:39

Sine: Nu ved du af gode grunde, heller ikke om jeg har fået at vide om jeg har angst.

Jeg elskede mit arbejde, men frygtede også hver gang, jeg skulle gå hen og byde en ny velkommen. Men det blev nemmere for hver gang det blev gjort, fordi det blev rutine.

Charlotte: Jeg tænkte nemlig også selv på en psykolog.
men også en hypnotisør. Jeg var på et kursus igår, med en der arbejdede med folk, der har angst. Og han nævnte nemlig en hypnotisør.

.. Sagde LilleChelle ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 12:46

Sine: du har helt ret at man ikke selv kan dianogsticere om man har angst eller ej..

Mit råd er at du går til din læge og fortæller hvordan du har det. Hvis lægen mener du har angst kan han/hun hjælpe dig videre, for der er en vej ud af det.

Det er også vigtigt du lærer at trække vejret rigtigt, det kan hjælpe dig med at få styr på din krop i situationer hvor du er ved at gå "kold".

Jeg har selv social angst, men er kommet rigtig langt og kan nøjes med at trække vejret rigtig 3-4 gange, hvis jeg kan mærke et anfald er på vej..

Jeg håber alt det bedste for dig

Sagde Charlotte.

Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08

Vi ses på den anden side!

Rider mit gule lyn Ryttergaardens Kjeldbjørn ...

0
0
Svar på denne tråd

Angst ?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 12:51

Charlotte: Det var også tanken, at jeg ville til lægen. Efter at jeg faktisk fik snakket med en der kendte en masse til det. Og faktisk fandt ud af hvor meget det faktisk hæmmede mig i min dagligdag.

.. Sagde LilleChelle ;)

0
0
Svar på denne tråd

Chelle...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 13:24

Jeg gik ud fra du ikke havde været ved lægen, da vedkommende da nok havde givet dig råd om hvilken behandling du skulle have, hvis du havde rådspurgt ham/hende Det er trods alt deres job.

Jeg skriver ikke for at nedgøre dig - men hvis du fx godt kan håndtere kunder, hvis rutinen er der - jamen så er det vel vejen frem! Sæt dig selv i lignende situationer om og om igen indtil du kan klare det

Personligt HADER jeg også at fremlægge ting for folk og stævner gør mig HUNDEnervøs. Jeg har så valgt at arbejde på førstnævnte (dvs har valgt job indenfor en branche med meget begrænset kundekontakt, da jeg ikke bryder mig om det, men har sagt til mig selv at jeg SKAL kunne snakke overfor en forsamling, så jeg øver og øver) og stævner - dem tager jeg aldrig til. Det er ikke en nødvendighed og jeg synes ikke det er sjovt. Så jeg bruger min energi på noget andet

Og jeg har altså ikke angst - jeg har bare noget generthed jeg skal arbejde med.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

~Hillaire Belloc~

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 14:07

Tror også man skal passe på med at bruge ordet "angst", og blusse det hele op.

Hvis du HAR det sådan, så skal du til lægen - og snakke med den person om hvordan du har det. Også sender de dig sikkert til en psykolog. Men ja som de andre siger, hvis du arbejder i restaurant så får du udfordringer ved det :-) rutine eller ej.

Men synes da du skal tage til lægen, hvis det er så slemt som du beskriver det.

0
0
Svar på denne tråd

Jep kender
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 15:41

det al for godt.

Jeg har haft stor nytte af Tankefeltterapi og akupunktur.

Hilsen,

Anja

Vil du have det bedste ud af dit liv?

www.anjafunder.dk

0
0
Svar på denne tråd

Angst ?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 18:44

Sine: Jeg er heldigvis ikke på nogen måder genert.
Jeg falder hurtigt i snak med folk, hvis de selv henvender sig til mig.

Men ja - jeg skal en tur til lægen.
også håber jeg på han kan stille mig videre til en der kan hjælpe mig videre.
For at alle disse ting, bliver rutine. Tror jeg næppe.
men jeg håber en dag at kunne få styr på dem - :)

Dums: Nu er jeg heldigvis ikke en person, der bruger ord, bare for at bruge dem. Jeg er selv meget modstander af at mange bruger ord, de ikke kender betydningen af.
men ja, lægen bliver kontaktet mandag - også håber jeg han kan hjælpe mig videre <3 ..

Anja: Puuha - akupunktur, er det ikke sådan noget med nåle?

.. Sagde LilleChelle ;)

0
0
Svar på denne tråd

For mig kommer
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 19:07

min generthed også kun til udtryk, hvis jeg fx skal op at sige noget foran en masse mennesker - jeg har intet problem med at snakke med fremmede som selv henvender sig til mig. Jeg rejser meget og snakker med mange nye mennesker i den forbindelse, så jeg udfordrer mig selv.

Min pointe er at jeg sagtens kan følge dig i de ting du skriver - og har det på mange måder selv sådan - men jeg tror ikke det er angst Hvilket jo kun er godt

Men jeg er lige så lidt læge som de fleste andre herinde, så afsti-afsted med dig og uanset om du kan hjælpe dig selv videre (ligesom jeg gør det) eller skal have professionel hjælp - så pøjpøj

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

~Hillaire Belloc~

0
0
Svar på denne tråd

lider man
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 19:27

´Hvis man lider af angst er man på ingen måder i tvivl om man har angst. hvis man føler en sådan frygt at det overskygger alt, og hvis det hæmmer en i sin hverdag, så har man angst.

Jeg lider af angst i perioder, og har stor gavn af Tankefeltterapi.

Jeg kan også passe mit job når jeg har angst, men det er fordi jeg føler mig tryg i det jeg laver. Så man kan da sagtens have et out-going job og stadig føle angst overfor ligende ting.

prøv at google angst, så kan du hurtigt se om dine symptomer ligner, og så kontakt din læge. Angst kan behandles og arbejdes med.

kh

mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

Nu med 5 ryttere klar til 2x DM!

Når kun det bedste er godt nok.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider