|
|
| Computer nørder se her ( HP Bærbar ) |
| Forfatter:  |
Tine85 |
| Dato:  |
08-04-2010 10:39 |
|
Jeg har en HP Pavilion dv9312 17" og der er bundkortet brændt af og skal have et nyt - Hvor finder man sådan et til billige penge? min garanti er udløbet for længst, så søger nok en bærbar hvor skærmen er brændt af eller noget som sælges billigt. På forhånd tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaa.... |
|
|
Umiddelbart skal du ikke regne med det kan betale sig at udskifte bundkortet medmindre du er heldig at finde en magen til som du kan rippe. Især i forhold til hvor billige bærbare er idag. Du kan jo google på bærbarens navn, så kan det være der kommer noget frem. Ellers kan du henvende dig i en computerbiks (ikke Merlin og den slags) men hos en lille privat som måske har nogle kontakter. Men du skal ikke regne med det kan betale sig. Et nyt bundkort kan snilt koste 1-2000 kr. En bærbar holder som regel ikke mere end 3-4 år så hvis din også er deroppe omkring, hvilket jeg forventer når du siger garantien for længst er udløbet så er spørgsmålet om det ikke er bedre at lave den hvile i fred og købe en ny 
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dar daaar |
|
|
Det finder du næppe. Jeg har lige stået i samme situration hvor det dog var grafikkortet der var brændt af, men i en bærbar er det ligemeget.. Der er to problmer med at finde sådanne dele til en bærbar: - De er dyre hvis du skal købe dem som nye og brugte findes sjældet da folk smidder deres bærbare ud hvis de ikke virker mere.
- Det er et værre bølv at skulle skifte bundkortet i en bærbar, så med mindre du selv ved hvordan du gør eller kender nogen der kan gøre det billigt for dig, så er dette heller ikke billigt at få det skiftet.
Du kommer nok ikke udenom at skulle købe en ny, med mindre du har meget forstand på det og er heldig at finde en med samme type bundkort.
Lars Det eneste du kan være resten af livet er dig selv, så hvorfor ikke være det med det samme.?? Lawis.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså man kan købe dem |
xtiny |
08-04-2010 12:12 |
|
Og andre reservedele, her: www.sparepartswarehouse.com/ HP,Laptop,System-Boards.aspx Men bemærk: Det er fra USA, som der kommer momsog told til. Jeg skal have skiftet monitor og keyboad på mine Dells, og jeg er strandet lidt i, hvad det kommer til at koste fra USA (ellers er det såmænd billigt nok). Men hvis du søger på "Motherboard HP spareparts " fx kan du nok finde et sted i EU-land. Der findes også sider med trin-for-trin anvisninger på, hvordan man skifter dele selv. (Så selv jeg tør prøve! )
Mvh xtiny
"Lad være med at vente med at have det sjovt, til du er færdig med noget. Måske bliver du aldrig færdig."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan man sagtens |
|
|
prøv at skriv navnet på dit nuværende bundkort, så skal jeg se om jeg kan finde nogen der sælger et.. jeg har mange gange skiftet både bundkort og alt muligt andet (dog fra en ældre stationær) og da har det sagtens kunne lade sig gøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er MEGET |
|
|
Der er MEGET forskel på at skifte bundkort på en bærbar og en staionære. I en staionær er det intet problem at skifte, men en bærbar er en helt anden sag.
Lars Det eneste du kan være resten af livet er dig selv, så hvorfor ikke være det med det samme.?? Lawis.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udskiftning |
chris »97« |
08-04-2010 14:55 |
|
Det brændte også sammen i min hp bærbar, og var spild af skifte det. Var næsten umuligt finde et nyt, og det ville også bare brænde sammen, da de fleste hp er lavet med for lille blæser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er medløber med lars |
|
|
Holder med de andre, det kan sjældent betale sig at skifte et bundkort i en bærbar. Og der er stor forskel på at skifte i en stationær og en bærbar. Hvis jeg var dig så solgte jeg den der som reservedele eller lign og brugte de penge til et tilskud til en ny. Skal siges jeg solgte en Acer( gammel acer oven i) hvor bundkortet var brændt af , jeg havde rippet ram, hd fra den og fik stadig 1100 for den på http://www.qxl.dk folk bød hinanden der op.... så det var et godt tilskud til min nye
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har du .. |
|
|
Tjekke om din/ jeres indbo vil give noget til en ny computer. HP's 6000 og 9000 serier var af den dårlige slags, som netop brænder af både skærm og bundkort. Jeg taler af erfaring, har en som nu er 3 år og har været repereret på garenti 2 gange hvor mainbord blev skiftet begge gange. Min datters døde helt 2½ år gl. Men da der jo ikke er garenti længere efter 2 år, dækker ens indboforsikring, hved sådanne fejl. Min datter fil 3500 fra tryk forsikrik. Selv har jeg Alka og desværre en selvrisiko på 1600. så jeg fik kun 2000 udbatalt da min stod helt af.. Datterens HP skilte vi af bagefter, og pillede harddisken ud, købte en boks til den og bruger den nu som extern. Rammene blev også genbrugt, i 2 andre bærbare.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Furius.... |
|
|
...hvordan kan det være at indboforsikringen dækker? Jeg har også en HP-hvor skærmen er sort - også af den dårlige serie!! Kan det passe at min forsikring vil dække?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
Tine85 |
12-04-2010 10:17 |
|
takker for alle jeres svar  Det skal lige siges at den var 1½ år gammel da den gik i stykker - det var pga fugt den gik til...sendte den til rep i butikken hvor jeg havde købt den men fik den retur med beskeden om at det var bundkortet og at det ville koste 7000 kr at skifte og der var ingen dækning fordi det var fugt og jeg havde naturligvis ikke lige fået tegnet en forsikring der dækkede mod fugtskader ! Så jeg lod den ligge og den har nu ligget i over 1 år men jeg kunne bare godt tænke mig at måske hvis man kunne finde en der havde fået brændt skærmen af hvor bundkortet stadig virkede - kender nemlig en der kan sætte det i billigt Jeg har selv været igang med at google på livet løs og fandt også en fra usa der gjorde i den slags men der skulle man sende den derover og det turde jeg sku ikke lige selvom det var billigt  athe: Jeg vil lige gå hjem og notere navnet ned 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indbo. |
|
|
Ens indbo forsikring dækker elskader hvor garentien ikke længere dækker. altså når den er over 2 år gl. Den dækker pc, fjernsyn, dvd, spillekoncoller osv. Man kan som regel få 80 % jo ælder jo mindre kan man få. Forsikringen dækker til tingen er 10 år. Min Datter fik 3500 for en pc, hun havde givet 6000 for. Forsikringen ser også på hvad en tilsvarende pc koster i nu værdi. Og så lige et tips. Man skal ikke gå i butikken hvor pc er købt,men kontakte HP/ acer / andet mærke deres support afdeling. Man behøver ikke at sige den har fået fugt, bare sige hvad den ikke kan. welcome.hp.com/country/dk/da/ contact/phone_assist.html PS . min computer mand, siger et hovedkort koster ca 2000,- så kommer timeløn også til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fugt... |
chris »97« |
12-04-2010 11:35 |
|
Er det butikken der påstår det er fugt, eller er det noget du ved??? Det er nemlig den absolut mest brugte undskyldning butikkerne bruger når de vil slippe for betale. De ved da godt, at man ikke rigtig kan modargumentere den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bærbar |
Tine85 |
13-04-2010 11:08 |
|
furius: Jeg kontakede min forsikring på det tidspunkt og han sagde at min dækning åbenbart kun dækkede hvis der havde været et lyn der slog ned i den ( overdrivelse fremmer forståelse ) så der var ikke noget at hente, der har jeg åbenbart været for dårligt dækket! Hvor har han fundet sådan et til 2000 ,-?  Chris: Jaa altså jeg ved godt selv at der nok engang væltede en juice hvor der kom lidt strint på og ellers løb det bare ind under, men nej man kan jo ikke modargumentere for det, for hvis der bare er det mindste fugt tjaa så er den jo dødsdømt fra deres side 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| furius ... |
|
|
Gælder det kun hvis det er en fejl, fra producentens side af? Altså, som med at HP har en model der brænder bundkortet af etc? Har nemlig en bærbar, hvor garantien udløb i november - og skærmen så efterfølgende gik. - Iflg. de kloge er det bagbelysningen som er røget sig en tur, og bare at få lov til at ringe til Dell og spørge hvad det vil koste at lave, koster ?89  Men når man så har en elektronik forsikring, kunne jeg så være så heldig at den vil dække noget af det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen..... |
|
|
De 3 forsikrings selskaber jeg har kendskab til. Alka , top danmark og IF. Der dækker den alm indbo hvis ens computerT fjernsyn dvd osv.osv.Får en fejl efter garentien er udløbet. Min datters, var det mainbordet som var stået af, min egen var det skærmen som ikke tændte. Fejlene havde ikke noget med lynnedslag at gøre. Når nu jeg skrver min computer mand, så er det den lokale edb handler, som i forbindelse med datterens fortalte at et nyt mainbord typisk koster 2000,- og så skal de så have løn for isætning.. Så han kender priserne fordi , de handler med sådanne ting, de special bygger bla computere for folk..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rollo. |
|
|
Min datters var en HP som var 2½ år gl. hun havde givet ca 6000 for den og fik udbetalt 3500 af forsikringen. hun havde været nede og få den tjekket, og hardisk og ram fejlede intet så de vuderede at det nok var mainbordet som var stået af, Dette kan ikke betale sig at få lavet. Vi har få efterfølgende taget hardisken ud, bruger den som extern og fordelt rammene i et par andre computere. Har man en elektronik forsikring er det endnu nemmere at få computeren erstattet, så dækker de uanset hvorfor der er en skade.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| furius |
|
|
Tak! Det vil jeg da prøve at undersøge! For min computer er også kun 2½ år gammel, og gav en 7.000kr for den - og nu er skærmen bare død!  Så vil jeg da prøve at undersøge, for vi har netop en ekstra elektronik forsikring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|