Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Han savner HENDE
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 15:43

så meget....

Jeg syntes lige det gik så "godt" de første par dage....han søgte lidt, men var ellers på, og på os, som han plejer....men både i går og i dag er han faldet helt sammen....gider ikke rigtig noget, selvom vi er om ham hele tiden....ligger bare og flyder og er ked....

Det er skrækkeligt....stakkels stakkels lille dreng - der er blevet forladt af sin livsledsagerske....

Hvordan forklarer jeg ham at hun er "væk på en god måde"....hvordan gør jeg ham glad....hvordan får vi de næste par måneder til at gå - før han får en lille ny hjerteveninde????

Det sidste jeg ønsker er jo at han går ned i sorg.

Åhhh - sådan noget @!#$ - det er helt sort....

KH:)

Annette

* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

ÅÅÅÅÅRRH
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 16:08

Det er så hårdt for dem. Og så svært at forstå.

Da vi mistede Lucas, ledte Fie konstant efter ham. Hun kunne sidde PÅ havebordet i flere timer, og bare lytte efter ham. Pive efter ham. Ja, i det hele tage vendte på at han kom luntende.

Først da vi fik Viktor, blev hun glad igen. En legekammerat kan være en løsning?

0
0
Svar på denne tråd

Hund...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 16:34

Hvor er det trist han er blevet så ked af det, og man føler sig helt magtesløs fordi de ikke forstår hvad der er sket

I sommers fik vi aflivet en af vores pga kræft, og Terkel blev også ekstremt ked af det, og man kunne virkelig se og mærke at han savnede ham... Troede at det gik over med tiden, og jeg brugte ekstra meget tid på ham, men først da vi fik en ny legekammerat til ham, blev han glad igen...

Har I ikke mulighed for at få en ny ven til ham?

Han er ellers en køn fyr

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Heste kan ikke tale, men de kan tale, hvis du lytter.

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hanibal

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 19:15

igår var det 2 år siden vi mistede vores ene hund i en tragisk ulykke..

vi forsøgte også virkelig at aktivere den tilbageværende med en masse gå ture, leg osv osv... men man kunne mærke hans ginst langsomt forsvandt..

så selvom VI ikke var klar, var vi nød til for dustys skyld, at få en ny legekammerat allerede efter 14 dage efter den anden var død...

vildt hårdt for os, pludselig at stå med en ny hund, som man følelsesmæssigt ikke turde binde sig til...

men det gjorde ALVERDEN til forskel for dusty

Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848

0
0
Svar på denne tråd

Har han set hende død?
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 19:18

Jeg har nemlig endnu ikke oplevet en hund (hest) føle sorg hvis bare de har sagt farvel til den døde ven...

Så jeg er bare nysgerrig om din måske er den første jeg kan tilføje at sørge selvom de har sagt farvel?

Smuk dreng du har dig.

Baldrian eller endnu bedre sos dråber (google dem) vil jeg give ham hvis jeg var dig - i ca. 1-1½ mdr. dagligt.

Jack D. pintohingst u.reg. stg. 158, harmonisk bygning og temperament ud over det sædvanlige - tilbyder naturlig bedækning, Sjælland.

Se foto på præsentation.

NU SOM WESTERN HEST :-)

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Hund ked..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 19:31

Det gør mig ondt for dig, at du først mister din ene hund, og at den anden herefter bliver trist.

Min tanke er at give hunden Dr. Bachs nødhjælpsdråber, som kan købes i Matas. -Bruges til både mennesker og dyr og er gode til at give ro.

Desuden måske en ny hundeven til din hund?

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Vil du fremad i livet med samtaleterapi?

Omsorgsfuld healing til hest og rytter

Healing fremskynder den naturlige

helingsproces

0
0
Svar på denne tråd

En trist hund
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 19:45

det er så facinerende at se dyr have så stærke følelser, men desværre bare ikke i sådan en her situation )=

jeg havde to kaniner, hvor den ene døde af alderdom i buret. da jeg om morgenen kom ud til buret, var han død. den anden kanin sad ved siden af ham som om han godt hvidste hvad der var sket. heldigvis fik vi en ny kanin allerede en halv uge efter. men han skulle lige vende sig til den anden ikke var der mere..

- det er rigtig kedeligt og se sin hund have det sådan, så se at få en ny ven til ham.. (=

han er forøvrigt rigtig fin

Lykke & Vincent

What does´nt kill you

Will only make you stronger

0
0
Svar på denne tråd

Skrækkeligt....
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 19:55

når vores dyr mister deres nære venner. Når vores hunde dør, får de andre hunde altid lov at tage afsked. Lady lå her f.eks i 2 døgn i sin kurv - vi tog hende med hjem, da hun var blevet aflivet. Superhårdt - men det er døden og afskeden uanset - men godt for os alle. Vi havde alle tid til afskeden - dyr og mennesker her - så vi var alle - næsten - klar - da vi begravede hende i haven - hvor hun nu ligger side om side med sine tidligere venner.

At jeg så savner hende hver eneste dag - er noget andet - men hunde og katte her ved hun er borte - og har ikke reageret med den sorg og venten vi desværre har set, inden vi for mange år siden besluttede at det skulle de ikke prøve igen, hvis vi kunne bestemme.

Så har du fremover mulighed - så lad dine hunde og andre der er knyttet - få lov at snuse og sige farvel.

Det er også godt for en selv - jeg bar min dødsyge hund til dyrlægen - kun fordi det var nytår og hendes sædvanlige dyrlæge ikke var at træffe og kunne komme hjem til os - holdt hende mens hun døde og bar hende ud til hendes grav. Det var hårdt med ok. Selvom de andre hunde havde snuset farvel - var de alligevel forbi hendes grav mange gange de første dage - hun var jo den ældste.

Men gud hvor er det sejt - hver gang.

Du kan fortælle din hund at dens ven er død. Send de billeder, du har i dit sind fra hendes død til din hund - og den vil der få info. Er den stadig trist - kommer jeg gerne forbi dig og hjælper den.

Knus til dig og din hund.

Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd

nej desværre
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 21:57

det hele gik så hurtigt....han har ikke set hende død....men han har set hende meget meget syg.

Det tøj jeg havde på den skrækkelige dag, hvor jeg sad med hende i armene nogle timer hos dyrlægen - og også da hun blev aflivet....har jeg beholdt på hele påsken igennem....

Hundes snuder kan jo en masse som vi slet ikke kan sætte os ind i....jeg håber at han har "snust sig til sandheden"....

Og jo - ny ven er på vej - vi er skrevet op til en hvalp på et kuld med forventet ankomst i slutningen af april....det giver os en mulighed for at være hjemme og "ta' imod i 6 - 7 uger når hvalpen kommer.

Vi har gransket vores hjerner og job for at prøve at flexe ind tidligere - det kan vi bare ikke....og uanset om det er en hvalp eller en voksen hund, kræver den vores tilstedeværelse 24/7 i den første periode, hvis det skal gå godt.

Jeg håber virkelig at jeg kan tilfredsstille lille Ants indtil da....

Jeg har ikke lyst til at begynde at "medicinere" ham, men vil - sammen med resten af familien - sørge for at han bliver taget hånd om det bedste vi kan, i alle de timer vi kan i døgnet.

Imorgen "går det løs" - ferien er overstået og jobbet kalder - så det hedder alene på pinden ca 6 timer om dagen - 4 dage om ugen. Jeg kan ta ham med på job, men jeg er sikker på at han foretrækker at være hjemme på sin gårdsplads - som han plejer.

Går det helt skævt....såe....ja - det ved jeg faktisk ikke.... :/

Annette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 22:36

Sikke noget han er blevet så trist...Det er vildt så mange følelser dyr kan have...

Er der mulighed for at låne en anden hund af et vennepar eller lign indtil i får hvalpen hjem??

Jeg tilbød gerne en af mine, men det er nok også bare fordi, jeg selv ville gøre alt for at mine hunde ikke skulle være kede af det

Screw you guys, we're going Western and barefoot :)

Lykkelig ejet af 4 dejlige hunde og nu igen af Muffehesten :)

Nu med 1 stk smuk Solid Paint føl, Obi C Kanobi aka Bøffen :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 23:13

Dråber fra Bach som nogen nævner, er ikke medicinering som sådan, men blomsterdråber som kan tage toppen af sorgen og stressen for ham.

Min ene hund oplevede at miste sine to ældre "søskende" med kun to og en halv måneds mellemrum, og sørgede i lang tid efter, i hvert fald et par måneder, selvom vi havde fået en ny hund kort efter vi mistede den første.

Lad ham sørge, og brug tid sammen med ham. lad ham vide i er der for ham.

0
0
Svar på denne tråd

Pinpoynter
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 09:40

..Du skriver præcis det, jeg ville skrive til trådstarter om Dr. Bachs Blomstermedicin/nødhjælpsdråberne.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Vil du fremad i livet med samtaleterapi?

Omsorgsfuld healing til hest og rytter

Healing fremskynder den naturlige

helingsproces

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 21:29

angående om hunden sørger eller ej, hvis de har set den afdøde:

min hund dusty, han så både tascha dø, han snusede til hende i bilen på vejen hjem, og han snusede til hende derhjemme, plus han sad og så på hende i graven inden vi dækkede til (og han sad og pev, puha det var hårdt)

og alligevel blev han hårdt ramt psykisk af hendes død

Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848

0
0
Svar på denne tråd

123456654646
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 22:09

Årh piv hvor er det en trist tråd. Stakkels, stakkels smukke dreng og stakkels jer :-(

Hvor må det være hårdt at miste sin elskede hund, for derefter at se den anden være så trist :-(

Det lyder til at i tager jer rigtig godt af ham. Godt han har nogle super gode ejerer

˙·٠•●♥ HeidiZ ♥●•٠·˙

0
0
Svar på denne tråd

Puhaa.
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 09:36

Vi står selv overfor det dilemma inden længe, da vi går i overvejelser om at få vores dejlige rottweiler-han Niko på kun 3 år aflivet på grund af svære smerter i bagpartiet. Han er tidligere blevet røntgenfotograferet, da det startede alt for tidligt. Og han har nogen hvivler i ryggen, der er ved at vokse sammen, samt min veninde, som er dyrlæge mener, det godt kan være slidgigt allerede :-(

Vi har så også en hunhund på 4 år, som en gang har oplevet at sige farvel til hendes kammerat, og hun sørgede og peb, hylede og gik fra foderet. Intet vi gjorde kunne løfte hendes humør, før vi fik Niko.

Det bliver ikke sjovt den dag, vi skal tage afsked, men Niko skal ikke have ondt mere. Det fortjener vores dejlige hund ikke.

Venlig hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

anton...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 15:54

Er ked af at høre Anton er så ked af det :(

Skriv eller ring, hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Hilsen Stine.

0
0
Svar på denne tråd

igen - tusind tak
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 16:28

for jeres input og medfølelse - men alle os med dyr ved jo hvordan det er at miste....

Og TUSIND TAK for dit fine tilbud Stine....det vil jeg da klart ha' i baghovedet :)

Lige nu, LIGE NU, er jeg på "vent" - jeg har talt med kennelejeren igår....og hun synes ikke helt sin tæve vokser som den burde, med tanke på at den skal nedkomme om nogle uger+....og hun er faktisk lidt i tvivl om der er hvalpe i den - så lige nu er den til scanning for at tjekke "indholdet".

Hun ringer med det samme når hun kender svaret....vente vente vente vente....

Positivt er det så til gengæld, at vores "plads i rækken" på tævehvalpe (hvis der er noget eller nogle) er rykket op fra at være nr. 4 til at være nr. 1 (SÅ NU HAR DER BARE AT VÆRE BARE ÈN HVALP I HENDE! EN TÆVE!!!!)

Vi har sat vores agilitybane op og ta'r nogle runder på den en gang om dagen - det elsker Ants jo :) - så en hver form for aktivitet og adspredelse bliver rådyrket. Og børsten, som han ellers hader,- sætter han pris på nu.

Og Pia....se at få ham aflivet hvis han har smerter....de smerter hunden har nu er stygge for ham....og bliver meget værre for dig "bagefter" med bevidstheden om at han har lidt.

Måske jeg er for hurtig på aftrækkeren?

Annette

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 19:00

Nej jeg er helt enig.. Vi vil bare gerne kunne være her begge to.. altså min mand og jeg.. Så det varer ikke længe.. desværre

Venlig hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider