Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

1. stævne overstået!
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 20:07

Må bare dele min glæde med jer!!!

I går var jeg til mit første dressurstævne! Det var debut for både min hest og jeg.. Og vi klarede den!!!

Jeg selv er 28 år og fik Ronja for 2 år siden (Oldenborgblanding). (Havde inden en fjorhest, som kun blev brugt til tur.) Da jeg fik Ronja startede vi begge fra bunden med dressurundervisning. Og det har altså været 2 års slid med grundridning. Hele min opstilling skulle laves om, og jeg skulle lære at ride. Og Ronja var tynd, muskelfattig og kun reddet til og skulle rides langsomt op efter sygdom, så det passede egentlig fint sammen.

I går skulle det så stå sin prøve! Vi skulle starte LD1! Ved godt at det ikke er en svær klasse, men den er jo svær nok for mig og hesten, når vi begge er nybegyndere, og vil lære det rigtig fra bunden.

Og jeg må sige at vores mål lykkedes!!! Ronja var super-koncentreret. Hun gik afslappet for løs tøjle og sugede og sugede på biddet.Ja, hun gik som aldrig før - har haft rigtig svært ved at samle hende, fordi jeg stadig ikke er så god til det med halve parader, selvom Ronja har musklerne til det. Men det gik!!! Øvelserne var ikke til UG, fordi jeg havde lidt præsentationsangst, og derfor ikke støttede Ronja. Hun gik også meget langsomt - ventede og ventede på mig, men jeg formåede ikke at give hende energien bagfra, hvis i forstår.. Men det skal vi jo så altså træne videre med. Men vi fik 58,7%. Og fine point for gangarter, lydighed og rytterens opstilling!!! (ER SÅ STOLT)

Der var så bare lige det med fremdriften... Men alt i alt en super oplevelse for både Ronja og jeg.

Ved godt at i nok er lidt ligeglade med mit debutstævne, men min mand er nok endnu mere ligeglad, så må bare dele det med nogen andre!!

Tak hvis du har læst helt hertil..

Knus fra Dorthe

Er blevet den stolte mor til Silje Kalkidan

0
0
Svar på denne tråd

Flot flot!
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 20:16

Jeg synes at det er flot gået af dig og Ronja, du kan sagtens tillade dig at være stolt af jer! :-)

Jeg ved godt hvad det vil sige at være nybegynder, får selv undervisning rimelig fra bunden af i øjeblikket efter i nogle år bare at have redet tur. Jeg ved dog ikke om jeg når til at starte stævner, og jeg er i øvrigt også mest til western, men jeg kan godt følge, at det må være fedt at komme ud og vise hvad man har lært.

Så tillykke med jeres gode start! :-)

Lene

- With respect and kindness we could change the world -

0
0
Svar på denne tråd

forresten..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 20:16

Der står i kritikken, "Uro fortil ved M".. Er lidt i tvivl om hvad det betyder. Jeg kan se på videoen min mand tog, at hun ligesom vugger hovedet lidt fra side til side lige der. Kan det være det der hentydes til? Og hvorfor gør hun det? Er det fordi jeg sidder uroligt med hænderne, selvom det er ret løse tøjler?

Ved ikke om man kan svare, når man ikke selv har set det.

Er blevet den stolte mor til Silje Kalkidan

0
0
Svar på denne tråd

Uro fortil
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 20:39

Ja, uro fortil skriver dommeren typisk, hvis hesten ikke til fulde accepterer biddet lige i den øvelse. Det kan give sig udslag i at den slår fra, virrer eller ryster med hovedet, den slags.

Om din hånd nu lige var for hård/urolig eller schenklerne ikke støttede godt nok eller hvad det skyldtes - det må du nok nærstudere videoen for at finde ud af

Men stort til lykke med debut'en, det var da rigtig fine points!

Yours Truly

:-) ÆlleBælle :-)

0
0
Svar på denne tråd

Flot arbejde......
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 12:55

Kan selv huske, at jeg også startede med at ride dressur som 28 årig - ind til da var det turridning, og jeg troede aldrig jeg skulle ride noget der nærmede sig et stævne.

Jeg startede også ud i LD1+2 - og det var en skøn oplevelse, og gav mig blod på tanden til videre træning.

Min hest og jeg var til sammen 51 år - så det var en tydeligt gammel og rutineret stævnehest som hjalp mig igennem. Jeg sad nemlig også stiv som et bræt af nerver, og fik ikke redet ham bagfra - men han gik så pænt alligevel

Fedt er det også, at du har optaget video - det lærer man SÅ meget af. Og så er det sjovt om nogle år, når du rider LA-niveau, at se hvordan man har udviklet sig.

Så fedt arbejde du har lagt i det - og fortsæt endelig, for dressur er sjovt.

MVH charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Kæmpe tillykke
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 20:57

med jeres debut herfra.

Jeg selv og min unge hest, som jeg selv har tilredet, er også ved at øve os i dressur :-) og håber også vi kan få vores stævnedebut i år.

Glæder mig, men bliver sikkert et nervevrag, da jeg aldrig har startet stævner før.

Fedt du har fået det optaget på video. Det vil jeg også gerne have, så man kan følge sin udvikling.

Held og lykke fremover.

Med venlig hilsen

Betina Hansen

med Charlie

man er ikke forpligtet udover sine evner :-)

SALG: Smuk hoppe efter Bøgegårdens Lantano, 5 år, stg. 163.www.heste-nettet.dk/lodge/119211/ hest/183106/

0
0
Svar på denne tråd

Mit bidrag til debatten
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 21:35

Oxo stort tillykke herfra.

VH Pernille

For when a woman is left too much alone, sooner or later she begins to think..... And no man knows what then she may discover...!!

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt dejligt
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 21:40

Ogs et tillykke og thumbs up til din gode oplevelse herfra!!!

Et lille stævne kan jo have ligeså stor betydning for een, som et stort stævne kan have for en anden.

Det er altid dejligt at have en succes-oplevelse!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider