Må bare dele min glæde med jer!!!
I går var jeg til mit første dressurstævne! Det var debut for både min hest og jeg.. Og vi klarede den!!!
Jeg selv er 28 år og fik Ronja for 2 år siden (Oldenborgblanding). (Havde inden en fjorhest, som kun blev brugt til tur.) Da jeg fik Ronja startede vi begge fra bunden med dressurundervisning. Og det har altså været 2 års slid med grundridning. Hele min opstilling skulle laves om, og jeg skulle lære at ride. Og Ronja var tynd, muskelfattig og kun reddet til og skulle rides langsomt op efter sygdom, så det passede egentlig fint sammen.
I går skulle det så stå sin prøve! Vi skulle starte LD1! Ved godt at det ikke er en svær klasse, men den er jo svær nok for mig og hesten, når vi begge er nybegyndere, og vil lære det rigtig fra bunden.
Og jeg må sige at vores mål lykkedes!!! Ronja var super-koncentreret. Hun gik afslappet for løs tøjle og sugede og sugede på biddet.Ja, hun gik som aldrig før - har haft rigtig svært ved at samle hende, fordi jeg stadig ikke er så god til det med halve parader, selvom Ronja har musklerne til det. Men det gik!!! Øvelserne var ikke til UG, fordi jeg havde lidt præsentationsangst, og derfor ikke støttede Ronja. Hun gik også meget langsomt - ventede og ventede på mig, men jeg formåede ikke at give hende energien bagfra, hvis i forstår.. Men det skal vi jo så altså træne videre med. Men vi fik 58,7%. Og fine point for gangarter, lydighed og rytterens opstilling!!! (ER SÅ STOLT)
Der var så bare lige det med fremdriften... Men alt i alt en super oplevelse for både Ronja og jeg.
Ved godt at i nok er lidt ligeglade med mit debutstævne, men min mand er nok endnu mere ligeglad, så må bare dele det med nogen andre!!
Tak hvis du har læst helt hertil..
Knus fra Dorthe