Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan har i råd? ;)
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 23:26

Hej alle HN'er..

Hehe, det her er måske lidt en spøjs debat ;) - Men hvordan har i råd til jeres heste?

Jeg kunne enormt godt tænke mig min egen, men min mor siger vi ikke har råd. og jeg ved jo godt at det bestem ikke er billigt.

Men hvordan får I det til at hænge sammen?

Hvad arbejder i med?

- Ved godt det er lidt påtrængende, men hvad dælen ;) - Så må man jo bare lade være med at svarer ;) haha..

Hilsen Isabelle ! (:

JEG ELSKER "mine" Fjordheste:

SAVOY&Amigo . <3

0
0
Svar på denne tråd

hestehold
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 23:42

Jeg har kun en lærlingløn så den batter ingen steder som sådan. Fordelen for mig ligger i at jeg, i kraft af min igangværende uddannelse kan ordne fødder på mine egne heste og har dem stående hjemme på min og kærestens fælles gård. Kæresten laver wrappen på vores egen jord,halmen får vi gratis af familie. Så det er rimelig billigt for os at have hest

Hilsen JP -der er i lære

som beslagsmed! :-D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 23:44

Jamen jeg må indrømme jeg tager mig råd til det ;)

Men så er der heller ikke rigtig råd til så meget andet.

(Mirella) Brun III hoppes fortid søges..

Se billeder på min præs.

Opstaldning i Aalborg søges til III'er hoppe

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 23:59

jeg tror det er et spørgsmål om at vælge, hest eller sjov og ballade, nongle er heldige at have råd til begge ting og andre ikke.

jeg tror ikke jeg havde råd til min hest hvis jeg skulle i byen hver weekent og skulle gå i den nyeste mode altid så ville det blive svært.

men nu er jeg næsten aldrig i byen og tøj det må gerne være lidt slidt for min skyld det ender jo altid i stalden så det ville bare være spild med dyrt tøj og sko. så mon ikke det er med til at gøre jeg har råd til hestene mindre på mig selv og mer til hestene, sådan tror jeg det er for mange.

mvh maria j

så har jeg fået min gård og mig og familjen flytter den 1 maj nøj hvor jeg glæder mig til at få hypperne hjem til mig selv.

0
0
Svar på denne tråd

I mit tilfælde....
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 09:13

I mit tilfælde, er jeg så heldig at have nogle forældre, der har betalt for min hest... Jeg arbejder so i deres forretning, for at få råd til at betale opstaldning, smed og dyrlæge. Samtidig underviser jeg også i min rideklub og jeg hjælper til i stalden hvor min hest står, for at tjene nogle ekstra penge... Så det der er gældende for mig, er: gode forældre og arbejde, arbejde, arbejde.... Så kan du jo selv regne ud, at det ikke bliver til mange ture i byen, og tøj og sko bliver heller ikke skiftet ud så tit.... :D Men for mig, er det helt i orden!" Så du må gøre op med dig selv, at hvis du vil have hest, må du selv bruge mange timer/penge på den, hvis du er i den situation, at dine forældre ikke har råd til det... Så byturene bliver i mange tilfælde ikke til noget. Så det kommer helt an på, hvad du er parat til at opgive, for at få råd til hyppen!" I dit tilfælde, vil jeg nok mene, at det ville være mest fornuftigt med en halvpart, da du så stadig har tid til venner og fester... :D Men det kommer jo an på, hvad du føler.

Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!"

0
0
Svar på denne tråd

har kun råd
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 11:00

fordi de står gratis hos venner der ikke bruger deres stald.

Vi betaler kun det, det rent faktisk koster - altså halm til pressepris, wrap til pressepris, havre direkte hos nabo.

Har aldrig dyrlæge efter de ikke står på pension mere.

Den største udgift er til smed - som jeg godt nok også synes er blevet en kostbar affære. Og her mener jeg ikke smeden skal arbejde gratis, men priserne er godt nok skudt i vejret.

.

0
0
Svar på denne tråd

heste..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 11:33

jeg har også lige opdaget, der er huller i en del af mit tøj :)

Men hvad filen, det er prioritet. Og hestene står så billigt, de kan.

Lone

Har du fantasi, klarer magien resten

- Merlin Mave

0
0
Svar på denne tråd

Priorteringer...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 11:33

er det vel ofte et spørgsmål om - bor man hjemme hos sine forældre, som ikke har råd til at holde hest er det jo lidt en anden sag.

I mit tilfælde havde jeg nogle forældre der betalte min hest i mine unge år - da jeg blev færdig uddannet overtog jeg betalingen - ganske fair i øvrigt

Jeg har arbejde, ingen børn og dermed begrlnsede udgifter - og har fint råd til at holde hest. Jeg har dog valgt at lade den være opstaldet et billigt sted fremfor et sted med ridehal, undervisning mv. så det er min priortering lige pt.

Mvh. Lise D

- Nu igen med belgier -

Mangler du ordentligt og seriøs transport til hesten (i lastbil) til fornuftig pris i/omkring Nordjylland så kontakt mig ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Priotering
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 11:37

Jeg priotere nok anderledes end andre, der er ikke råd til at gå ud og spise, tøj, frisør og alle de der luksus ting.

Og så har jeg mit almindelige 37timers arbejde, og ekstra arbejde et par weekender om måneden et andet sted

Man skal brænde for det, ellers bliver det for surt.

Hilsen Anne-Sofie

Med... Lazio-Dilica-Mona og Rythuna....

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 11:42

Jeg er på elevløn (3F's overenskomst for landbrugselever), og er så heldig at bo gratis hjemme. Derfor har jeg råd til at have hest.

Hesten koster mig omkring 3000 kr i måneden. Det er inkl. alle udgifter, dvs. undervisning, opstaldning, foldordning, klubkontigent, ekstra foder, smed, dyrlæge og diverse udgifter til stævner og udstyr. Forsikring betales af hestens ejer.

Jeg har stadig råd til at gå i byen, købe tøj, tage på ferie og hvad man nu ellers bruger tiden på når man er ung. Jeg har også bil, og formår også at spare op til at skulle igang med at læse til september.

Så for mig er det ikke et spørgsmål om at vælge, og jeg er taknemmelig for det hver eneste dag :)

Hvis du ikke har råd til en hel hest, hvad så med at få en part? Det er en super mulighed, så har man jo også tid til at lave andre ting ;)

Dejlig allround DV-hoppe sælges

6 år gammel, 172 cm i stg.

Skriv for mere info

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde hest.........
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 11:44

Da jeg var på SU måtte jeg arbejde for at tjene alt det man kunne ud over su'en... og så er det et spørgsmål om at vælge hvad man ønsker i forhold til opstaldning...

Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har et
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 12:17

almindeligt kontor job, og har hesten opstaldet ude for 2500 md. Dertil kommer jo smed, undervisning, stævner mm. Det løber op i ca. 4000 om måneden i alt.

Jeg har siden jeg var 13 selv betalt for min hest og alt hvad dertil hører (ellers måtte jeg nemlig ikke få en)

Det er for mig et prioriterings spørgsmål. Jeg har ikke råd til dyrt tøj, gå i byen og spise og i biffen og den slags "luxus" men det gør mig ikke noget, for jeg vil hellere have en hest!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 12:26

Der er jo stor forskel på om man kan have sine dyr hjemme, eller skal betale for opstaldning ude.

Jeg betaler det samme for at have 7 muler hjemme, som mange andre betaler bare for at have en, i en billig selvpasser stald.

1 supersød æseldreng er klar til at flytte hjemmefra, han er brun med kors og ål.

Staldkatte bortgives til gode hjem.

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 13:22

Udfra din profil er du 15 år gammel. I den alder kan det være meget svært at forstå hvorfor mor og far ikke bare køber en hest til en.

Men at have hest er RIGTIG DYRT! Jeg bruger MINDST 50000kr sidste år på min hest. Det er lidt over 4000kr pr måned. Jeg starter endda ikke stævner og har en nøjsom fjordhest. Men forsikring, udstyr, undervisning, smed, boks osv løber rigtig hurtig op. Dertil så kan der ryge en sjat penge hvis hesten får en skade. Min har altid stået med en foldskade fredag eftermiddag. Så skal dyrlægen ud på helligdagsbetaling og det er RIGTIG dyrt!

Ja hvordan har vi egentlig råd? Vi har prioteret. Jeg køber ikke dyrt tøj. Jeg køber tøj i H&M, hovedsageligt og jeg køber ikke ret meget. Der er ikke penget til de store byture. Heller ej en smart dyr bil. Brugt billig bil har vi. Den skal bare kunne køre.

Vi har heller ikke børn, hvilket jo gør at vi ingen udgift har der heller. At have børn er også rigtig dyrt. Og dine forældre har jo barn/børn. Måske har du søskende som også skal have tøj, mad, fritidsinteresser osv?

Det er ikke det store problem at ligge en sjat penge til at købe hesten. MEN det er de løbende udgifter som er dyre. Det er DEM som man skal tænke på.

Man skal huske at det ikke bare er de 1500-2500kr til opstaldning som skal bruges hver måned. Der er udstyr til hesten. Sadel, sadelmager som måske skal ud pludselige fordi hesten har forandret sig? Så skal man måske have ny sadel, Der man også hurtigt skulle smide 100000-30000kr hvis man ønsker en ordenlig sadel.
Trenser, bid, gamacher, underlag, bandager, grimer, dækner. Så ødelagger de deres dækken, det skal syes eller måske skal der købes et nyt?

Grimerne smider de på fold. Så skal de måske have et særlig vitamin tilskud?

Undervisning?

Stævner?

Så er der dit eget udstyr. Ridebukser, overtøj, BH'er, Så bliver du måske smidt af og slår hovedet, Så skal du købe en ny ridehjelm.

Handsker, støvler? staldstøvler? Ridehus kort?

Så skal hesten måske til dyrlæge, så skal du lege trailer, måske?

Stævner? start gebyr? osv osv osv....

Det koster SÅ ufattelig mange penge. Jeg er endda på ledigheds ydelse og manden har ud over sit elektriker arbejde ekstra arbejde ved siden af for at vi kan få det til at løbe rundt. Men det har vi valgt. Det er vigtigt for os at have hest. Vi vil hellere have hesten end nyt smart tøj, hvilket ingen af os køber særlig tit. Der er heller ingen lange ferier til udlandet. Det har vi ikke råd til. Det bliver en tur i sommerhus i jylland.

Og nu skal det ikke lyde som om vi har et trist og fattigt liv. Vi har ALT hvad vi behøver og mangler INTET! Hesten giver os SÅ meget igen. Og den vil vi IKKE undvære.

Men det er MEGET MEGET DYRT!

I år vil jeg nok bruge mellem 50000-60000kr på min hest. Hvis jeg forsætter med at bruge samme beløb som jeg har brug de sidste par måneder siden januar.

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

SØGES: Lysebrunt fortøj, se annonce

0
0
Svar på denne tråd

udgifter/indtægter
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 13:44

Jeg arbejder som selvstændig fysioterapeut, men arbejder ikke så mange dage pr. mdr.

Jeg har solgt min pony og har kun min dressurvallak tilbage.

Han står i en selvpasserstald, hvor jeg kan holde udgifterne under 1000 kr. pr. mdr. (inkl undervisning, dyrlæge mm.)

Da jeg ikke arbejder så meget, så er indtægterne jo heller ikke skyhøje. Derfor passer jeg også meget på ikke at overforbruge på unødvendige hesteudstyr, tøj osv.

Ja, det er dyrt at have hest... Men man kan godt have hest og/eller ride seriøst uden, at opstaldningsprisen overstiger 2000 kr pr. mdr. eller hesten kun er pakket ind i de moderigtige mærker:-)

0
0
Svar på denne tråd

annekatrine
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 14:17

hvis man her på sjælland skal have en hest opstaldet en sted bare med baner dvs uden ridehus er prisen mindst 1500 dk pr mdr, og ved siden af kommer så sko, undervisning etc.

Så hvis du holde din hest for under 1000 så vær gald, du er en ene/står et heldigt sted, eller også har du ikek de store krav til stedet dvs facilitetsmæssigt.

Jeg har mine heste hjemme, jobber på kontor.

Men et hurtigt budget er alene 1100 dkk til smed hver 6 uge =183 dkk pr uge

forsikring incl dyrlægeforsikring= 5000 dkk pr år = 416 dkk pr mdr

wrap = 300 dkk pr mdr

foder= 500 dkk pr mdr

Og ved siden af kommer så udgifter til mødding,el, vand, folde/gødning,undervisning, udstyr, trailer osv.

Pensioner omkring mig her på midt/vestsjælland tager mindst 2000 dkk for helpension, og så er det steder uden specielt gode faciliteter. Steder til 1500 er ofte steder med korn som foder og ingen baner/ridehus.

De steder jeg selv ville stå tager ca 2500-XX dvs steder med lækre faciliteter, tjek på management af dyrene, godt foder osv.

Men vi har alle forskellige krav til hvad der er godt og hvad der er dårligt for vores dyr, og heldivis er der steder til os alle, dog kan jeg ikke gennemskue hvordan man kan have sin hest for 1000 dkk incl foder+smed+ dyrlæge pr mdr, det kan jeg ikke engange have mine for hjemme, uden dyrlæge+ smed.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 14:30

Hej

Jeg købte min hest sidste år af rideskolen, han blev privar, og han blev stående på rideskolen.

Medens jeg gik på produktionsskole i Vejle. Tjente da knapt 4800 kr. pr. måned(skatten er trukket fra). Jeg betalte 1655 kr. om måneden for opstaldning og undervisning.

Indtil 1. december 2009, derefter kostede det mig 1825 kr. om måneden for opstaldning og undervisning.

D. 1. marts startede jeg i praktik i 1 uge på en gård "bog og erhvervsskole", derefter flyttede jeg derud fast og bor her stadig, jeg får den højeste kontanthjælp - ca. 6330 kr. om måneden, men så skal skatten lige trækkes fra, og så koster det mig 2400 kr. om måneden i kost og logi for at bo herude.

Min hest bliver flyttet herud i næste uge, hvor han skal gå i løsdrift med gårdens 7 andre heste, og det er gratis!

Så alt i at, så har jeg råd til min hest, fordi jeg er så heldig, og der er sket - og sker sådanne nogle heldige "sammentræf".

Godtnok skal jeg betale opstaldning for April til rideskolen, fordi de skulle have haft besked om at jeg flytter ham, inden d. 1. marts, men for H***** Da, det kune jeg ikke, for der vidste jeg ingenting!!! Doh!

Hilsen Helene

- Med Hesten Sonny :-)

R.I.P.

Hesten "Prima Donna"

* f. 10.4.2007

+ død: 4.3.2010

- Nu som den smukkeste stjerne på himlen.

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 14:42

Jeg kender ingen steder på sjælland man kan have hest for under 1000kr

Det koster fra 1200 (uden foder) - 3500kr (eller mere) herovre. Hvis man vil have ridehus, ridebane.

Selv steder til 3000kr her lidt syd for københavn synes jeg ikke engang man får specielt meget for pengene. I hvert falde ikke kvalitet som jeg betegner det med grvo foder og gode folde.

Det er muligt det kan gøres ekstremt billigt vest på. Men det er jo ikke alle der har den mulighed. Og selv om man er vest på så koster det jo mere ved de store byer, og faciliteter koster jo også.

Desuden er min forsikring i år steget 1500kr

0
0
Svar på denne tråd

Så skal i da ha pudset briller .. :D
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 16:00

Der hvor jeg har min islænder stående pt. koster det 900 kroner for opstaldning for selvpas - der er stor ridebane. Det koster 1200 for fuldpas - Dette er incl. foder (med mindre man har noget ekstraordinært foder)

Jeg skal flytte ham her i slutningen af April - også til et billigt sted, der koster det 1200 kr om vinteren og 900 om sommeren. Der går de i løsdrift (kun islændere) men der er også boksheste derude. Der er stort ridehus, ridebane og det ligger lige op til flere store skove..

Det ligger MIDT på sjælland...

Så den med at man ikke kan få noget til under 1500 kroner er ikke rigtig...

....så får du ikke mere for den 25 øre....

Maja

med den smukkeste ismule Valle

Mor til de dejligste drenge

Emil 091103

Oscar 011207

Life is what happens to you, while you're busy making other plans.....

0
0
Svar på denne tråd

trallala
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 17:22

Majse

Der er jo altid undtagelser

Men disse steder er meget meget sjældne. Og som du skriver er det KUN islændere. Hvad hvis man har en anden type hest?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har skam høje krav...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 18:17

Ja, jeg er skam godt klar over at der er forskel på jylland og sjælland..... Men ser ingen steder hos trådstarter, at der kun er snak om sjælland?

Nej, jeg er skam ikke heldig, for det er muligt at finde god opstaldning i Jylland, til under 1000 kr. Og jeg stille skam høje krav til faciliteterne ( specielt banen ) og de er blevet indfriet.

0
0
Svar på denne tråd

Bare Camilla..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 19:00

Der hvor jeg står nu er jeg den eneste med islænder - og det nye sted jeg skal hen er det blandet, men mest islændere...

Så det hænger heller ikke sammen med racerne..

Ja jeg ved godt det er sjældent at man finder billige steder - men de findes, man må bare ud og lede :)

Men jeg er af den mening at man ikke behøver gøre det dyrere end som så .. :)

Men det er nok meget forskelligt hvordan folk holder hest - det er ligesom ens børn - mine børn går heller ikke i det dyreste mærketøj, det gør jeg heller ikke - og min hest får heller ikke det dyreste udstyr, så vi får det til at fungere ;)

....så får du ikke mere for den 25 øre....

Maja

med den smukkeste ismule Valle

Mor til de dejligste drenge

Emil 091103

Oscar 011207

Life is what happens to you, while you're busy making other plans.....

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 21:32

..jeg har råd fordi jeg har gratis opstaldning som en del af min løn, så de eneste udgifter jeg har er smed, dyrlæge og vitamintilskud (arbejder på en kvæggård, så valset byg, græsensilage, hø, frøgræs, roer, roepiller, grøntpiller m.v. har jeg ved hånden)

i alt koster det mig gns. 150kr/md for smed, 100kr/md for vit/min (vinter vitaminer fra tjørnehøj mølle) og så har jeg en konto hvor der står 6000 til dyrlæge, -hvilket jeg dog ikke regner med at få brug for. samt en årlig vaccination og evt. tandraspning.

mvh. Gitte & Tyran

Tyran er til salg. -se hans profil.

*jeg har ikke altid ret, men jeg tager aldrig fejl*

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 21:56

I princippet har jeg ikke råd - jeg har kun råd til det fordi jeg ikke rigtigt har et liv udover mine heste og mine hunde

Mvh Heidi

Some of my best leading men have been dogs and horses

Elizabeth Taylor

* Bryllup i juli 2011*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider