|
|
| hesten der bliver ved med at vokse |
|
|
Zey min skønne old.hoppe - målt til kåring som 4 års....162 stgm..... Og målt i dag - 7 år pr. 1. maj....169 stgm.... Såe - det der med at være "færdigudvokset" som 4 års holder slet ikke. Det er så ikke første gang jeg oplever en hest der sætter så meget størrelse efter det fyldte fjerde år. Hvad med din? KH:)
Annette
* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
| Forfatter:  |
Artex |
| Dato:  |
03-04-2010 17:05 |
|
Den sidste hest jeg havde, en DV, blev købt som 5 års og målte da 166. Lidt over ½ år senere blev stangmålet hevet frem og sørme om den ikke var oppe på 170 og nåede vist også og tage et par cm mere efterfølgende. Tror det er mere reglen end undtagerlsen at de vokser selvom de er blevet 4.. Ihvertfald i de tilfælde jeg har oplevet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er vist meget normalt |
|
|
Min Annabel blev kåret som 4 år, der var hun 140 cm, idag hvor hun er 10 år er hun 146 og passer lige til mig...
Hilsen Mette Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
og barfodstrimmere burde forbydes....
Medlem af Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen så |
|
|
kan det jo være at bøllen alligevel når de 1.55 , han er 5 år nu og sidst målt til 1.52
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv.... |
|
|
Snyd Mine oldenborgere er ikke vokset en cm efter fyldt 3 år. Min hingst var 155.  Lone
Har du fantasi, klarer magien resten
- Merlin Mave
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min han |
|
|
tog 5 cm fra han var 3 til han var 7 år. Han målte 155 cm da jeg købte ham, han måler 160 cm den dag i dag, Han er en frederiksborg. VH Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vokse.... |
|
|
Jeg havde en oldenborger/belgier, der målte 168 som 2-årig, 176 cm 6-årig og som 8-årig blev målt til 178 cm.
Mvh Maria
Imellem sort og hvid er der en masse farver
En god hest har aldrig en dårlig farve. Gammelt ordsprog
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min oldenborger |
Sys 1 |
03-04-2010 22:29 |
|
tog også nogle cm efter jeg købte ham som 5-års, der målte han ca. 1.70 - og han tog i hvert fald 4 cm mere til han blev 8 år! Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har en welsh cob hoppe, som fylder 10 til august. Jeg har haft hende i lidt over 4½ år  Da jegf købte hende var hun lige blevet 5, og var målt til 148, som 6års blev hun også målt til 148 med nød og næppe...  I da er hun 154/155 cm. i stg. Hendes mor er 138, og hendes far er 146, begge kårede. SYGT at hun er vokset 6 - 7 cm på under 4 år.  Og at hun er 16.17 cm. højere end sin mor, og 8-9 cm. højere end sin far  Men det er dejligt hun er blevet så "stor" :b Nu passer hun lige til mig 
Sagde Linette Christensen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløj.. |
|
|
Puha min connemarahingst på 3 år er 149 cm med sko - i må endelig ikke sige til ham, at man rent faktisk godt kan vokse efter de fyldte 3 år  Jeg krydser, hvad der krydses kan, for at det er slut nu!!! Mvh Anna
Skærgården Connemara - med avlshingstene
Marvel van Graff Janshof Skærgårdens First Night Wirtsmühle Delaney's
www.skaergaarden.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest... |
|
|
Min "mini" hest var 174 da jeg købte ham lige inden han fyldte 6. Som 7 års målte han 177 og så har jeg så valgt at droppe det der måling, ellers risikerer jeg jo bare den bliver endnu større;) Men nu er han så 8 og jeg tror ikke han er vokset det sidste år, kun i breden. men det er han så også vokset rigeligt... -og så er den elles også vokset gevaldigt i tykkelse 
Mvh Stinne c",) PASSIER GG EXTRA SÆLGES 1½ år gammel. EKSTREMT velholdt og meget lidt brugt. 17" med kilepuder, ekstra dybt sæde og ekstra store knæpuder. Se profil for mere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskriften |
|
|
Min halvblods har taget 4 cm på de knap 5 mdr jeg har haft ham. Da han ankom målte jeg ham til 156, og i forgårs målte jeg ham igen, denne gang til 160 - forventer han tager nogle cm mere i de kommende år. 
Mvh Elisabeth Med den "japanske" hest Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P Tilridning af flere ungheste søges i Odsherred se mere her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Sådan er det også med "mine" oldenborgere. Alle Vodagergårds heste, har vokset væsentlig i både højde og fylde fra 4-5 år. F.eks. Alexia blev målt til 167 cm. ved kåringen som 3. års, men målte til sidst (hun blev 6 år) 172 cm. Cleo blev ført kåret som 4 års, og hun blev målt til 171 cm. Så høj var hun ikke, da hun var 3 år.
Mvh. Julie
---
Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Gode avlshopper til salg www.vodagergaard.dk
Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| højde.. |
|
|
Min gamle pony, som jeg fik da den var 3 år, var på det tidspunkt målt til 144 cm. Da den blev konkurrence hest senere, blev den som 5 årig målt til 146 og som 7 årig var den 148.. Så hun voksde også efter de 4 år, men der er også derfor man går til pony måling ind til de er 8 år, da de stadig vokser, og de fleste er færdig som 8 årig..:-)
Mvh. Trine Vær ikke bange for modstand, husk det er i modvind og ikke i medvind en drage stiger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg købte |
|
|
min som 5 års, der var han 167. Nu er han 172, troede ikke han voksede mere.
Team Rønnebjerggård......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lille hest |
|
|
Min søde lille blanding var 147 som 3 års.. nu som 10 årig er han 152 (=
Lykke & Vincent What does´nt kill you Will only make you stronger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er spændt |
Cassie84 |
05-04-2010 20:15 |
|
har en 3/4 knap og 1/4 oldenborg bla. som jeg intet ved om hvor stor han ca skal blive.. han var 144cm da jeg købte ham som knapt 1års.. han var 162cm som 2års.. han bliver 3 til juli og tror han er 166cm nu.. skal vist lige have målt ham en af dagene..;)
Mor til de dejligste børn: Magnus født 040108 Julie født 040209 Oliver planlagt ankomst den 260510 Med hestene: Thor Munksgård født 280595 Viktor Enghøjgård født 210707
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|