Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

opringning - dine heste er løbet ud..
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 17:33

Hmm.. ja det var så den besked jeg fik da min nabo ringede til mig her for ca 1 time siden. FEDT, og jeg sidder så på arbejde ca 55 km hjemmefra - ØV.

De var åbenbart begyndt at løbe lidt rundt da de pløjede marken ved siden af dem, og så var de gået gennem hegnet. Nu var de faldet lidt til ro og stod og græssede nede ved min nabo ca 800 m. væk. (godt der er langt til en alm vej, da vi bor langt ude af en grusvej)

Han ville så lige høre om jeg var hjemme. Nej, og jeg har først fra om 1½ time var svaret. Han ville så prøve om han kunne fange dem, og fik besked på at han nemmest kunne komme til den ene og så bare trække hende hjem for aå skulle den anden nok følge med..

Fik så heldigvis en besked 20 min efter at de var fanget og lukket ind i stalden - TAK :-)

Så nu sidder jeg og venter på at kunne køre hjem og se om de har fået nogle skrammer..

Bare ikke lige den opringning man har lyst til at få når man sidder og ikke kan gøre noget.. dumme heste :-p

Nå skulle lige ud med det :-)

God påske til jer alle.

Hilsen Pernille

R.I.P Ukhta OX (22.02.76 - 09.09.09) - elsket og savnet

R.I.P. Lady (98 - 20.05.09) - vi ses min skat

Heste i stalden:

Charlie 15 år - ankommet 01.05.09

Salima ox 6 år - ankommet 03.01.10

0
0
Svar på denne tråd

Hvor ufedt...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 17:42

Flink nabo du har :-) Og godt at han fik dem fanget og ind i stalden.

Men ja, det er ikke den fedeste opringning at få. Har selv prøvet det, hvor vi også var godt en times kørsel hjemmefra. Og vi havde ikke haft heste så længe, så det var godt nok noget af den længste køretur på en time jeg har prøvet. Godt nok var det kun den ene, der var rendt, men hun var til gengæld også rendt et godt stykke og var ikke lige sådan at fange (sagde den nabo som heldigvis fik fat i hende, lige før vi nåede hjem).

Håber at der ikke er sket noget med dine heste. Og god påske! :-)

Lene

- With respect and kindness we could change the world -

0
0
Svar på denne tråd

Påskeæg
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 17:57

Sikken en dejlig nabo! Jeg ville overveje at købe et påskeæg til vedkommende som tak for hjælpen.

Håber hypperne er uskadte!Kan nu godt forstå dem: det er da et dejligt vejr at drøne rundt i .

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 18:25

Det er altid rart sådan noget. Dejligt med folk der gider tage sig af ens heste, når man lige sidder et stykke derfra :D

Jeg fik en opringning fra tidligere udlejer, om at min ene hest var gået igennem hegnet(Weird, for han var slet ikke sådan en type)

Han havde været oppe og gå i deres have og på gårdspladsen.

Det havde været snevejr, og man burde kunne se at han havde været deroppe. Men nej, der var intet at se og hesten stod på sin fold(Udlejer havde "sat den tilbage")

Nægtede simpelthen at tro på det, også fordi han var så dybt afhængig af Flika, at han ikke turde forlade hende, eller blive forladt.

0
0
Svar på denne tråd

sådan ...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 19:06

sådan en opringning fik jeg også en tidlig morgen, hvor jeg havde morgenvagten. Hestene var løbet over til "naboen", det var mit føls første længere tur på vejen, og hun gik bare og hyggede sig, var ikke bange for noget. Men er virkelig glad for, de ikke var blevet kørt ned, eller kommet til skade.

Lone

Har du fantasi, klarer magien resten

- Merlin Mave

0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 19:40

Så er jeg hjemme og hestene er tjekket af.

Den ene havde fået et brændemærke af hegnet hen over bringen, men ellers var der ikke sket dem noget - heldigvis.

Var lige inde ved naboen på vejen hjem og sige tak for hjælpen - han sagde jeg bare kunne hjælpe en anden gang når hans kvier løb ud :-p

Men som sagt har hestene det fint, havde ellers tage alt muligt med af forbinding, rense ting og salve med fra arbejde for at være dækket ind for lidt af hvert

Hegnet er så en helt anden snak. flere isolatorer er brækket, hegnet sprunget (men det er nu godt nok) og en del af mine hegnspæle var blevet trukket skæve. Så har været ude og rette og samle hegn igen. Men det er da heldigvis småting :-)

Så ja, påskeæg til naboen - det er vist ikke for meget :-)

Sjovt nok havde jeg faktisk tænkt på at det jo kunne ske, og hestene kunne løbe langt i forskellige retninger, og til folk som ikke vidste hvor de hørte til. Så på arbejdet har jeg lavet et hundetegn til dem begge som sidder i grimerne med telefonnumre. Så må man bare håde de ikke smider grimerne :-p

Hilsen Pernille

R.I.P Ukhta OX (22.02.76 - 09.09.09) - elsket og savnet

R.I.P. Lady (98 - 20.05.09) - vi ses min skat

Heste i stalden:

Charlie 15 år - ankommet 01.05.09

Salima ox 6 år - ankommet 03.01.10

0
0
Svar på denne tråd

God nabo!
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 20:04

Vi blev engang vækket omkring midnat en dejlig sommeraften ved at der stod en mand og bankede på døren. Han var kommet kørende og havde set hestene gå på vejen og græsse, og vi skyndte os i tøjet og fik dem hentet ind.

En anden gang ringede naboen og sagde at han mente der lå en død hest på folden - spørg lige om jeg ræsede hjem. Hesten havde kolik og var meget kold, men fik det hurtigt godt igen efter et dyrlægebesøg, varme håndklæder under dækkenet og lidt varm mash.

Dejligt når folk er søde og ringer!

En mere glædelig opringning var da min gamle avlshoppe snød os og gik igang med at fole midt om dagen på folden. Nabokonen ringede til mig, og jeg fik så fat i en anden avler som bor 500 m. fra mig, og hun nåede frem og overvågede folingen. Jeg smed det arbejde jeg havde i hænderne og flexede et par timer .

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; 1-års vallak efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 4-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider