Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan et værksted det? :s
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 16:33

Hej Ænder,

Sagen er den, at i okt gik (nu eks.) kærestens bil i stykker, og Falck måtte køre den til et aut. Citroenværksted.

Idag går bilen i stykker - med samme fejl, og det burde så gå på garantien. Problemet er bare, at eks'en har mistet regningen/garantibeviset.

Han køre til Citroen, der ikke kan lave bilen på garantien, fordi de ikke kan finde regningen i deres system, og den er betalt kontant. Vi kan ellers give præsis dato på indlevering og udlevering.

Kan det være rigtigt? Burde de ikke kunne slå bilen op? Jeg ved godt man fx. skal have bon med hvis en bluse fx. er gået i stykker og skal byttes, men en bil skal de da have ejer, reg. nr osv?

Hvad mener I?

0
0
Svar på denne tråd

at det kan de
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 17:43

godt hvis de vil - med mindre det er lavet "orange".

Ellers kan deres revisor forhåbentlig hjælpe dem?

Lyder som om de prøver at sno sig udenom.

.

0
0
Svar på denne tråd

StellA
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 18:28

Hej Stella,

Det var nemlig lige min tanke - om de prøver at snyde sig uden om. Ligemeget om vi har betalt kontant eller ej, har regningen vel været igennem deres system - ville jeg mene

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 23:05

Jamen selvom der er betalt kontant skal værkstedet da have en faktura i deres system?

Ja, de er vist bare ude på at slippe for en ny reperation..

Sjovt nok, så talte jeg med at Peugeot-tekniker engang, og han sagde at den allerbedste jobsikring var at arbejde på et værksted med franske "biler". Så blev man aldrig arbejdsløs..

Men igen.. HAR de modtaget pengene "regulært", hvilket jo BURDE være tilfældet på et sådant værksted, ja så må de da naturligvis kunne finde en beskrivelse og en faktura i deres system.. Medmindre de også har en fransk computer..

Håber da at der bliver repareret på en form for garanti..

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha, de fusker jer :-)
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 04:44

Eneste grund til de ikke har det i deres system, skulle være hvis bilen var ordnet sort.

Sådanne fakturaer, garantibeviser osv forsvinder ikke bare sådan fra en computer!

Derudover har de pligt til at gemme ALT der ligger til grunds for deres økonomi i minimum 5 år....og de 5 år er vidst ikke gået endnu

Told og Skat har ret til at gennemgå alle fakturaer mm 5 år tilbage i tiden, så hvad ville værkstedet stille op hvis de bankede på døren?

MEN

Jeg er ret sikker på at det er op til jer som købere (af den tidligere service med garanti) at bevise i har fået garantien...

Hvis jeg var jer, ville jeg være fræk og sende en hen, som de ikke kender ansigtet på, og spørge til en kopi uden at oplyse hvad det skal brugs til, og skulle de spørge ville jeg stikke en hvid løgn...

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 07:22

er den lige op at vende i radioen her til morgen....

Gør som "de siger" - kontakt FDM.

KH:)

Annette

* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 08:18

Nu har jeg selv siddet på et Citroën værksted og tilfældigvis været den der skrev/lavede fakturarene.

Hos os, blev alle oplysninger vi havde på bil og kunde noteret på fakturaren, især når det var en ny kunde/bil. Eller/og især en kontantkunde som ikke var oprettet i systemet.

Det lyder som om de helst vil sno sig udenom, at de ikke gider rode med bilen når det nu er "garanti-arbejde".

Når i nu har dato og ca beløb på det udførte arbejde, burde det ikke være så svært og finde fakturaren.

Jeg ville prøve og ringe til deres bogholderi og spørge om de kan hjælpe jer, da i mangler en faktura til jeres hjemme-regnskab. Det burde de.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 08:19

Jeg arbejder så ved et bilfirma, og det er fransk ;) - normalt kan vi gå ind i vores system og tjekke op på data. Og hvis det er en person der er oprettet som kunde ved os, beder vi aldrig om en kvittering. Vi kan følge hvad der er lavet på bilen og hvornår. MEN, hvis I ikke har været "gemt" som kunde og det er blevet lavet som kontantsalg kan det desværre ikke spores tilbage til hvilken bil det drejer sig om.

Trine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 08:40

Hvor er det dejligt for dig med noget insider viden

Kommer lige til at tænke på....

Hvis hverken Dustys eller mit forslag til handlemåde virker, gætter jeg kraftigt på at de vælger at rubbe sig, hvis du truer dem med told og skat -altså at du vil oplyse dem om at værkstedet -af en eller anden grund - ikke har din faktura i deres computersystem, og at du finder det mistænkeligt...

Så kan de lære det kan de, du skal i hvert fald ikke lade dem slippe så let...

0
0
Svar på denne tråd

told og skat
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 09:01

Det nytter bare ikke så meget hvis det er lavet som kontantsalg, hvilket kan ske hvis man f.eks.er ny kunde osv. Og det er jo fuldstændig lovligt - det er det samme som en konto for engangsdebitorer/kreditorer - folk man ikke gemmer som faste kunder men kun har sporadisk kontakt med.

Trine

0
0
Svar på denne tråd

få fat i fdm
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 09:08

Vil helt sikkert give de fleste ret! De SKAL og BØR have fakturaen i deres system medmindre de putter noget i egen lomme! Men som nævnt,få fat i FDM hvis du ikke kan "true" dem til at tage bilen ind igen!

Og brug aldrig penge på franske biler igen medmindre du/i selv kan fixe det eller hvis du gerne vil slippe for an masse vrøvl på værksted. Been there,done that -op til flere gange!

Hilsen JP -der er i lære

som beslagsmed! :-D

0
0
Svar på denne tråd

ved kontantsalg
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 14:49

er der stadig værkstedets kopi.

Ellers er alt deres kontantsalg måske uregistreret - den holder vist ikke.

Har selv forretning - godt nok ikke værksted - men jeg SKAL skrive en regning, ellers har jeg jo ingen bevis på salg - vel?

.

0
0
Svar på denne tråd

kontantsalg
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 15:06

problemet er ved kontantsalg, at der bare står kontantsalg på fakturaen. Ikke noget med kunde eller reg nr osv. De kan selvfølgelig godt finde deres egen kopi - men det er ikke noget de bliver klogere af hvis I forstår?

BTW, øv hvor jeg afskyr smålige mennesker der generaliserer.

Der er helt sikkert brodne kar - men også fornuftige værksteder hvor kunderne bliver behandler super. Men det er vel også derfor mit lokale firma har fået forhandlerprisen igen i år :)

Og den slags kunder man kan blive udsat for....puha

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider