Jeg har så været så heldig som sadelkøber, at have ca 10 sadelejere, der lånte mig sin sadel, så jeg kunne få en sadelmager ud og prøve sadler for mig.
Hvis jeg skulle have lagt sadlens fulde værdi som depositum, skulle jeg jo lægge over 100.000 kr.
Jeg lavede en kontrakt med alle de søde sadelsælgere, hvor der stod alle mine dataer, kopi af kørekort og sygesikring. I kontrakten stod der at jeg lånte denne sadel (beskrivelse af sadel og nr) til fastsat værdi. Der stod at jeg havde ansvaret for sadlen fra den forlod sælger til den kom tilbage, og at hvis sadlen ikke kom tilbage i samme stand, hæftede jeg for sadlens fulde værdi.
Der var skrevet en senest afleveringsdato på, og at hvis ikke sadlen var afleveret på aftalte tidspunkt, hæftede jeg for sadlens værdi.
Jeg hentede sadlen personligt, hvilket gjorde at jeg fik kørt rigtig mange km, men samtidig betød at vi var enige om sadlens stand. Der var ikke en post danmark som mulig synder, hvis der skete noget med sadlen.
Jeg gav et symbolsk depositum på 500 kr ved hver sadel, hvilket også stod i kontrakten.
Da der var så mange søde mennesker der hjalp mig, da jeg havde brug for ny sadel, har jeg heller ingen skrupler for at låne min sadel ud til en mulig køber.