Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvordan sælger man sadel?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 09:35

hvordan sælger man en sadel herinde. jo altså jeg ved godt man selvfølgelig lægger en annonce ind, men hvordan handler man så?. folk skriver om de må komme og hente sadlen for at prøve den på deres hest, og så komme retur med den hvis den ikke passer. Men seriøst, så tør jeg da ikke lade en vildt fremmede tage afsted med min albion sadel uden at betale for den på forhånd. tænk hvis de ikke kommer retur, så har jeg smidt 6000kr ud af vinduet.

er det ikke fair, at man beder dem betale for sadlen, og så få pengene retur hvis ikke sadlen passer?

hvad gør i andre?

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 09:36

Beder man om pengene, inden personen tager afsted med sadlen for at prøve den.

0
0
Svar på denne tråd

cbk.....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 09:39

jeg har bare oplevet flere der ikke har svaret retur når jeg har skrevet dette, så jeg begyndte at tænke om det måske er en unfair handlemåde....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 09:46

Måske nde der ikke svarer tilbage netop har en bagtanke med at ville prøve sadlen.. Selvfølgelig skal du kræve betaling inden de må "låne" sadlen.. Ellers må de tage deres hest med hjem til dig så de kan prøve den der (o:

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

Stensgårdens Mistral <3

Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!

0
0
Svar på denne tråd

jeg gør
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 09:48

det samme som andre har gjort når jeg har handlet sadler:

kan lånes 48 timer til afprøvning mod at lægge det fulde beløb i depositum. Returneres sadlen i samme stand som afhentet inden for det aftalte tidsrum tilbagebetales pengene, ellers ikke, så er der handlet!

Karina

0
0
Svar på denne tråd

sælger sadel
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 09:50

køber betaler forud inden sadlen afsendes

fuld returret hvis sadlen ikke ligger ordentligt på købers hest eller passer til købers ende

hvis sadlen returnes skal det ske umiddelbart (senest 3 dage) efter modtagelsen

sadlen skal returneres i samme stand. Dette sikres ved at "gennemfotografere" sadlen inden den afsendes til køber

køber står for returportoen

penge tilbageføres på købers konto

-

Den model har fungeret uproblematisk for mig.

KH:)

Annette

* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

jeg har også
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 09:50

en sadel til salg og oplever akkurat det samme som dig. Og for at være ærlig, så kan de jo ikke have rent mel i posen, hvis de ikke er villige til at betale ved kasse 1..

Og nogle gange har de slet ikke pengene, de skriver bare alligevel. Og så kan de jo ikke betale, og så er det nemmere bare at lade vær med at svare.

Jeg vil heller ikke låne min ud, heller ikke mod depositum. De kan få 500 rabat hvis de bare henter den, og så er det ude af verdenen.

Hilsen Marlene ;-)

Kieffer Wien til salg, 17", mellembum, Flot og velholdt, 3000,-

Et hjem er ikke et rigtigt hjem, før man sidder på ryggen af en hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er øjensynlig....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 09:57

... lige blevet røvrendt for 1000 kr - ikke et kæmpebeløb men nok til at jeg fremover hellere smider tingene ud end at de forlader mig uden at der er betalt.

Så den sadel jeg gerne vil sælge, er også med betingelsen "pengene først" og så en uges returret i samme stand (og den bliver fotograferet før den afleveres). Så har man tid til at prøve den og til at få en sadelmager ud og se den på. Er det en køber i nærheden kører jeg gerne ud med den så vedkommende kan prøve den mens jeg er der, så skal der jo ikke lægges penge andet end hvis de gerne vil have den.

Men som sagt - jeg har prøvet at vise tillid, og det gider jeg ikke mere når folk snyder og bedrager. Så penge før levering eller tingene ender i skraldespanden frem for at blive solgt.

0
0
Svar på denne tråd

Salg af sadel
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 10:31

Jeg har så været så heldig som sadelkøber, at have ca 10 sadelejere, der lånte mig sin sadel, så jeg kunne få en sadelmager ud og prøve sadler for mig.

Hvis jeg skulle have lagt sadlens fulde værdi som depositum, skulle jeg jo lægge over 100.000 kr.

Jeg lavede en kontrakt med alle de søde sadelsælgere, hvor der stod alle mine dataer, kopi af kørekort og sygesikring. I kontrakten stod der at jeg lånte denne sadel (beskrivelse af sadel og nr) til fastsat værdi. Der stod at jeg havde ansvaret for sadlen fra den forlod sælger til den kom tilbage, og at hvis sadlen ikke kom tilbage i samme stand, hæftede jeg for sadlens fulde værdi.

Der var skrevet en senest afleveringsdato på, og at hvis ikke sadlen var afleveret på aftalte tidspunkt, hæftede jeg for sadlens værdi.

Jeg hentede sadlen personligt, hvilket gjorde at jeg fik kørt rigtig mange km, men samtidig betød at vi var enige om sadlens stand. Der var ikke en post danmark som mulig synder, hvis der skete noget med sadlen.

Jeg gav et symbolsk depositum på 500 kr ved hver sadel, hvilket også stod i kontrakten.

Da der var så mange søde mennesker der hjalp mig, da jeg havde brug for ny sadel, har jeg heller ingen skrupler for at låne min sadel ud til en mulig køber.

Hilsen Nana

- som mangler følgeskab i Hedeland. Klik her

17,5" Spalding med flair, her og nu-tilbud kun 3.750,-

Se annoncen her for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider