Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Røgfri opgange
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:16

Jeg er vel ikke den eneste, der hører "Køter" i radioen på P3 hver eftermiddag? ;)

Hvis I har hørt det i dag, har I måske også hørt deres indslag om at De Radikale i morgen fremsætter et forslag i København om at indføre røgfri opgange.

Altså, hvis man bor i en given opgang, må man ikke ryge i sin lejlighed.

Forslaget kommer på baggrund af noget forskning i passiv rygning i ældre bygninger. Undersøgelsen viste at hver gang underboen ryger 10 cigaretter, "ryger" man som ikke-rygende overbo én cigaret.

Jeg personligt finder det skræmmende, og hvis det bliver aktuelt med røgfri opgange, ville jeg til hver en tid vælge sådan en opgang frem for en ikke-røgfri.

I Sverige er det indført visse steder i Stockholm, og der er over 1200 på venteliste til en røgfri bolig...

Hvad synes du om forslaget? Er det helt i orden? Eller er det (igen) at føre hetz mod rygere?

Jeg ser frem til en spændende debat med gode argumenter fra alle sider :)

Dejlig allround DV-hoppe sælges

6 år gammel, 172 cm i stg.

Skriv for mere info

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:21

... at det lyder som en glimrende ide, dog med forbehold for at man ikke kan forbyde folk at ryge i deres nuværende bolig. Altså at man ikke kan sige til nogen at "nu er din opgang røgfri" men må indføre det efterhånden så der ikke er nogen der pludselig får påbudt at de ikke må ryge i deres eget hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Kan godt følge det til en vis grad
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:25

Lyder som en ok idé, men ikke noget jeg selv ville gå op i.

Der er så mange andre ting der forurener, fx bilerne der ofte holder parkeret nede på gaden.

At man ryger en cigaret hver gang underboen ryger 10 må da vist være i en MEGET gammel ejendom, medmindre man lufter ud samtidig, for så går røgen klart opad.

Men kan man forbyde hunde og katte, kan man vel også forbyde røg, det næste bliver måske børn

0
0
Svar på denne tråd

Går ikke ind
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:27

for det; nu må denne sverige forbuds politik da snart holde op !!!

Så vil jeg sgu også gerne klage over at jeg har en nærig underbo, som ikke vil skrue op for varmen eller andre der tørrer tøj i leljligheden; for det er altsammen med til at skade bygningen JEG bor i.

MVH Janni

foråret er på vej

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:29

Jeg mener faktisk at have hørt om steder hvor børn ikke er ønskede. Jeg kan dog ikke huske de nærmere omstændigheder, men der var et eller andet om en "stillezone" i et beboelsesområde...

Der er/var ikke et decideret forbud mod børn, men beboere uden børn var klart foretrukne.

Dejlig allround DV-hoppe sælges

6 år gammel, 172 cm i stg.

Skriv for mere info

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

Røgfri igen
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:34

ja det værste er alligevel de røgfri byer....

- Viborg er ikke blandt de røgfri byer vil jeg lige gøre opmærksom på

Momse - håndsyet og special designet læder.

0
0
Svar på denne tråd

Ej fis
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:38

Det var selvfølgelig bare gas.

- det kaldes vist overtræthed at joke sådan.

Undskyld kunne ikke lade være.

Momse - håndsyet og special designet læder.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes det ville være skøøøønt....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:39

.. med røgfrie opgange.

Nu er jeg ikke ryger og bor sammen med en ikke ryger, så vi er sarte overfor røg. Og ja, jeg ved godt at jeg er sart.

I vores opgang har vi en overbo der er lettere speciel, han har ikke et koøje i hans dør, der er bare hul lige ud til opgangen..... Han ryger som en skorsten og har tit venner på besøg, hvor de ikke bare nøjes med at ryge smøger. Ligeledes holder han tit fest, hvor der også ryges - både i lejligheden OG i opgangen.

Dette hul i døren gør jo at han ikke begrænser sin røg til kun lejligheden, man kan lugte at han ryger i hele opgangen også.

Mange ryger også på altanerne og så bliver skodderne bare smidt ud over kanten - direkte ned i vores have.

Så ærlig talt ville jeg være den første der gerne ville bo i en røgfri opgang. Det kunne være så cool.

Endnu bedre ville det være at flytte, men hold op hvor er man bundet af en ejerlejlighed.

Venlig hilsen
-miki-

Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.

Hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

astma...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:42

som astmatiker, der har store problemer med tobaksrøg, synes jeg det er en god ide, at man kan få en bolig, der kan gøre livet lidt lettere.

Og ja der boligforeninger, der har stilleområder, der er forbeholdt ældre eller enlige uden børn, lidt i stil med ungdomsboliger til studerende.

Det er selvfølgelig klart man ikke skal gå ind og lave folks eksisterende boliger om til ikkeryge opgange - her skulle det være nybyggeri man indfører disse regler i.

Mette

Ejer af Frederiksborg og Fjordhest - to viunderlige racer

0
0
Svar på denne tråd

Læder Mor
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:43

Sådan noget gas accepteres ikke......

MVH Janni

foråret er på vej

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:43

Jeg synes det er helt i orden hvis en udlejer siger at der ikke må ryges i lejemålet, det kan jeg ikke se det forkerte i.

Dog kun i fremtidige udlejninger, altså at reglen er på plads inden lejekontrakten uderskrives. Folk der allerede bor i lejemål synes jeg ikke man pludselig kan indføre "nu må du ikke ryge", men reglen kan indføres efterhånden som leje udskiftes/kontrakter fornyes.

Hvis jeg engang skulle få brug for at leje min lejlighed ud ville jeg klart også foretrække at det var ikke-rygere der flyttede ind. Var i forbindelse med køb af min lejlighed bla også ude at se nogle lejligheder hvor der havde boet rygere.. Fy for satan der var klamt

Det er muligt jeg har været uheldig, men sådan et indtryk ønsker jeg ikke min lejlighed skal give ved evt salg(af hensyn til salgsværdien.)

0
0
Svar på denne tråd

123345
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 22:00

Åh hvor dette bare minder mig om hvor LYKKELIG jeg er over at være født - opvokset - og bosiddende i det mørke vestjylland, hvor det nok er noget nemmere og billigere at bo i hus i stedet for i lejlighed! :)

Sorry... :)

Men - i forhold til selve forslaget... kan sagtens forstå alle ikke-rygere, asmatikere osv, bestemt! Men for søren hvor jeg syns det er diskriminerende... det er jo lidt det samme som at sige at hvis man er ryger, kan man sg* nærmest bare ikke få sig en lejlighed! Så må man enten holde op med at ryge - eller flytte i et hus, hvilket jo ikke altid er muligt for alle mennesker!

men ja, omvendt ville det da bestemt nok føre til at langt flere vælger at holde op med at ryge - så det ville vel på den sundhedsmæssige faktor have en positiv effekt...

0
0
Svar på denne tråd

Er normalt
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 22:16

Er normalt ikke til alle de forbud og længere straffe ect. der kører i ring for tiden. Men det her kan jeg gå ind for. Bor selv i opgang og kan dufte når naboen ryger i selve opgangen. Ikke fedt.Men synes måske det er at gå for vidt at man ikke må i sin egen lejl. Kan godt lide tanken om at der måske kommer ikke ryger opgange. Så kan man vælge.

et frede link-site

www.frederiksborger.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg har ikke noget imod rygere...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 23:22

... hvis de kunne ryge uden at det påvirkede mig.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 04:47

Svenske tilstande i DK, Nej Tak...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bor i lejlighed
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 09:45

Når jeg står og vasker op i mit køkken har jeg fin udsigt til beboerne i huset overfor, dejlig underholdning :)

Nå, men jeg kan se at mange rygere vælger at sidde i deres vindue og ryge, så røg-generne inde i lejligheden må da være minimale.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig, hvis også ...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 13:10

Jeg synes det måske ville være fint at følge udviklingen og kunne tilbyde røgfri opgange til ikke-rygere. For IKKE at diskriminere vil jeg dog mene, at man i samme åndedrag bør se på de andre gener, der følger med, når man bor i en opgang med flere lejemål. Blandt andet støjgener fra gøende hunde (hvor husdyr er tilladt), høj lydstyrke på tv, radio osv. og selvfølgelig ikke mindst børn. Desuden andre lugtgener, fx fra madlavning, hvor der ikke bruges en tilstrækkelig kraftig emhætte.

Så kunne man vælge "fra og til" alt efter præferencer og evt. overfølsomhedsproblemer/sartheder.

0
0
Svar på denne tråd

Hanne17
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 13:15

med alt det du nævner tror jeg bare ikke man skal bo i lejlighed.

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

arose --
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 13:18

Nej, det kan du have ret i. Men er det så dem, der 'generer' de andre beboere, der ikke skal bo i lejlighed, eller er det dem, der føler sig generet ...?

0
0
Svar på denne tråd

Bo i lejlighed
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 13:41

Når man bor i lejlighed skal min kunne holde andres lyde og lugte ud så længe det er indenfor rimeligheden grænser.

Det lugter når man steget flæsk, det kan høres når man ser tv og hører musik (jeg taler normal lydstyrke), det kan høres når man dyrker 6, det kan høres når en baby græder eller når folk går i opgangen.

Kan man ikke holde den slags ud, så skal man ikke bo i lejlighed.

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Latterlig lov
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 15:18

...hvorfor bruger man ikke sin energi på at forbyde virkelige forureningssyndere...så lige i TV idag, at de store Olietankere (skibe)der virkelig forurener ikke vil ofre de penge der er nødvendige for at rense udstødningen, teknologien findes endda :-)

Bare 15 af disse skibe forurener ligeså meget som HELE VERDENS BILER TILSAMMEN :-(

For ikke at tale om LANDBRUGET :-( (for så er der mange herinde på HN der flipper helt ud).

En enkelt knallert forurener mere end en alm benzin-bil.

Og hvad med brændeovnene :-(

Og så til sidst: Alle "DEM" der kører i en 4 hjulstrækker / evt. diesel...så skulle de også forbydes :-(

Nu må denne her hetz altså til at holde op...folk bør "feje" for deres egen dør...inden de "kæfter" op om hvad andre burde gøre :-(

Men skulle det gå så galt at denne latterlige lov bliver vedtaget, så giver jeg Lisbeth (Baloo) ret, det må komme hen ad vejen.

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hanne.....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 17:03

Det er ikke en hetz - i hvert fald ikke fra min side af!

Du må ryge så meget du vil, men hvor ville det være dejligt hvis du kunne ryge uden at det påvirkede mig - men sådan virker smøger bare ikke.

Jeg vil gerne komme hjem til en lejlighed der dufter af vaskepulver, skyllemiddel og ren luft, frem for naboens røg!

Men fordi han har valgt at bo i samme opgang som jeg, så har jeg ikke noget valg. Det er temmelig trist, når man bevidst har valgt det fra.

Det handler jo om at jeg ikke har mulighed for at vælge det fra uanset hvor jeg flytter hen - med mindre jeg en dag vinder i lotto og har råd til en stor gård.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

trist det er kommet så vidt...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 02:22

...nu om dage bliver f.eks. ægtemanden jaget ud på trappeopgangen for at ryge, fordi konen pludselig ikke mere kan tåle røgen, efter at hun har hørt så meget om hvor farligt det er :-o

...så nu kommer alle andre så til at døje med mandens røg ;-)

ja ja...eller omvendt mand / kone ;-)

...jamen det er da heller ikke i orden at stå og ryge på trappeopgangen, for det er nok det der i virkeligheden er problemet.

I gamle dage kunne man ikke lugte når naboen røg i sin lejlighed, medmindre det var et dårligt bygeri.

Men at forbyde folk at ryge i eget hjem, det er da for langt ude

...jeg bor i eget hus og kan selvfølgelig være ligeglad, men det er jeg ikke...så længe alle de skinhellige selv fortsætter med at forurene med dieselbiler / flyrejser / knallerter / brændeovne / landbrug / skibsfart o.s.v.

0
0
Svar på denne tråd

Min første tanke
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 06:42

Min første tanke var, sikke noget fis. Nu må det snart stoppe.

Men har gået og tænkt lidt over det, og synes faktisk det er en god idé. Folk der er asmatikere eller af anden årsag ikke bryder sig om røg skal da have lov at have et sted at bo, hvor de ikke bliver generet af røgen.

Personligt er jeg ligeglad, men det er jeg ikke sikker på jeg ville være, hvis jeg var asmatiker el.lign så selvfølgelig vil jeg gerne støtte op om, at de også får noget ordentligt at bo i.

/Anne

Schilling Foto

♥♥♥
Indlæg om Ponygården

0
0
Svar på denne tråd

Hanne.....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 09:26

Du bliver ved med at skrive, at det er en lov der vil forbyde folk at ryge i deres eget hjem.... det er da noget pjat, det er jo slet ikke det, det handler om.

Det handler vel netop om at rygere kan få lov at ryge ugeneret i deres eget hjem, da ikkerygerne kan få deres egne opgange og være fri for at brokke sig over rygerne.

Man kan se det på mange måder.

Og mht brændeovne, knallerter, diselbiler osv, så er det vist en anden diskussion.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

arose....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 09:37

Du har jo sådan set helt ret, jeg ville skisme gerne bo i et hus helt fri for andre mennesker. Men det handler jo om økonomi. Det er ikke så nemt "bare" at flytte, når man har en ejerbolig.

Som helt ung købte jeg mig en ejerlejlighed. Jeg renoverede den efter alle kunstens regler og er vildt glad for den.

Desværre gik det bare sådan, at priserne på lejlighederne faldt og med faldet flyttede der også en del anderledes typer ind i byggeriet end hidtil. Typer som normalt ikke havde råd til den her slags lejligheder.

Så nu sidder jeg her i min dejlige lejlighed og har fået en overbo der er helt uudholdelig.

Overboen har som sagt hul i sin dør, så røgen siver ud på gangen. Nogle gange ryger han under emhætten, som han har sat ulovligt fast på vores udsugning, så når han ryger der (og laver mad) så stinker hele min lejlighed af hans røg (og mad) - hvor fedt er det lige?

Han er sådan en type der ikke respekterer andre på nogen måde.

Så ja, jeg er sart og egner mig ikke til at bo i lejlighed, men det er der godt nok også mange andre der heller ikke gør, når de er så ligeglade med andre.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 09:53

Jeg tror ikke det er forureningsaspektet i rygning folk er trætte af. Jeg tror de er trætte af at det simpelthen lugter ganske forfærdeligt. Dernæst kommer selvfølgelig den sundhedsmæssige fare.

Men rygning stinker altså. Tro det eller lad være, rygere ;) Og ja.. Det kan godt lugtes selvom I lufter ud osv.

Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Rygelov....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 10:25

Kan selvfølgelig godt se at nogle vil mene det er at gå over grænsen når man ikke engang må ryge derhjemme. MEN... jeg bor på 3. sal, og der bor en storryger nede på 1. sal, hvilket betyder at gangen og elevatioren stinker hvis hun lige har været ude - det er så til at leve med. Men vi kan ikke lufte ud i vores stue og soveværelse om sommeren, da der så kommer til at stinke af røg i hele lejligheden, fordi hun sidder på deres altan. Så er det altså ikke særlig fedt...Så det ville være fint med mig hvis der kom en lov om det

Mvh Louise

Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud

Søger en halvpart (en hest at ride) i Odense

0
0
Svar på denne tråd

Miki og alle andre
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 10:45

Det er jo heller ikke normal adfærd ;)

Men faktum er at når man bor i lejlighed, uanset om det er ens drøm eller ikke er, så er man nødt til at respektere hinanden indenfor normalen.

Jeg synes ikke det er udpræget behageligt at høre nærmest-boerne dyrke højlydt 6 men for dælen, det skal de da have lov til uanset om jeg synes lyden er god eller dårlig.

Mine naboer elsker musik, væggene er tynde, men de skal da stadig have lov til at høre musik, de er så venlige at gå ind i et andet værelse kl. 22 når de har gæster og hører høj musik. Ikke at jeg er generet af det, men de er betænksomme og, som sagt, væggene er papirtynde.

At indføre forbud for alverdens ting er, i min verden, et tegn på at folk ikke kan finde ud af at kommunikere.

Jeg taler med mine naboer, de synes sikkert jeg er underlig, men det gør det noget nemmere at "klage" over noget hvis man kender personen.

Min underbo kommer altid lige op hvis hun skal stemme sit klaver eller skal have gang i noget larm, det er da fedt med den respekt og jeg kommer da også ned hvis jeg vil støvsuge sent eller lave noget andet larm.

Vi har aldrig problemer.

Jeg ryger på bagtrappen, men jeg har sørme også været rundt og banke på hos mine naboer for lige at høre om det er ok. Hvis der en dag er en der kommer til MIG og fortæller at de er generet af røglugt, så skal jeg da nok stoppe.

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Arose....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 10:53

Helt enig, han er ikke normal, men det er jo nu engang det man kæmper med engang imellem.

Nogle gange kan jeg bare blive trist over at folk tager sådan et forslag her, som et FORBUD lavet IMOD rygerne.

Hvad med at tage det som en CHANCE for os ikkerygere, der ikke ønsker at lugte til cigaretrøg?

Uanset hvor jeg bevæger mig hen - endda også i min egen lejlighed, så har jeg ikke chancen for selv at vælge om jeg vil lugte til røg eller ej.

Engang imellem er jeg lidt træt af at ingen må sige noget til rygerne, for det er så synd for dem med alle de her sanktioner - jamen hvad med os andre der er tvangsindlagt til at lugte til rygerne?

Hvis der dog bare kunne ryges uden at det lugtede, så var der ingen problemer.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Miki igen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 11:18

Hvem siger man ikke må sige noget til rygere? Men det er altså helt hen i vejret at det er blevet legitimt med en direkte hetz af rygere.

Mine venner og bekendte må gerne kommentere min rygning og er man generet af den må man gerne bede mig om at gå et andet sted hen.

Men folk der bare sender onde blikke afsted, det provokerer mig i en grad hvor jeg ikke engang gider at tage mig af min røg.

Anyways i hesteverdenen ved vi jo godt at tryk avler modtryk, på et eller andet tidspunkt bliver det jo legitimt at påpege andres fejl, mangler og problemer i fuld offentlighed uanset personen bag problemet.

Fede mennesker, vejer du over 120 kg. er det på krævet at lægge gulvtæppe i lejligheden da din tyngde når du går generer din underbo.

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

ForbudsDanmark
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 16:15

Hvorfor forbyder man ikke bare produktion og salg af tobak?

Nåhnej, det er jo et angreb på den personlige frihed.

Så hellere afskære rygere fra arbejdspladser, cafeer, restauranter, hospitaler, skoler, institutioner, sportsklubber - og nu lejligheder.

Hvem er de næste? De fede?

Jeg drømmer om at bo i en opgang uden fede mennesker. Så kan de jo bare tabe sig hvis de vil bo i samme opgang som mig.

Rideklubber burde forresten også lukkes for fede ryttere...

Det er ikke et angreb på fede mennesker, men i samfundets (og min udsigts) bedste interesse...

Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 19:04

I Sverige ryger folk slet ikke inde, heller ikke de rygere der bor i eget hus, så den med røgfrie opgange, hmm

Der er vist en der ikke har hørt ordentlig efter.

1 supersød æseldreng er klar til at flytte hjemmefra, han er brun med kørs og ål.

Staldkatte bortgives til gode hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Rygere
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 19:12

Hvorfor er der aldrig nogen der takker rygerne, for de milliarder af kroner de lægger ekstra i statskassen, i form af tårnhøje afgifter på tobak,Og arbejdspladser det skaber !!

Når regnestykket er gjort op, så er det jo nok en god forretning.

0
0
Svar på denne tråd

se, den kommer jo altid op.....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 20:08

... den med de fede mennesker...

Men udover at de generer dit øje, har DU så en gene af fede mennesker? Lugter du af at have været sammen med dem? Bliver du selv syg/påvirket af deres lugt? Bliver din vejrtrækning anderledes?

Jeg kan måske forstå den med at de tramper mere i gulvet, men men men... min overbos kæreste vejer ikke over 50 kg og hende kan man høre uanset hvor hun går i de høje hæle hun har iført sig... tror hun tramper mere end hvis der havde boet en elefant deroppe.

Den store synder ved rygning er jo at den påvirker andre end lige den der ryger.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 20:24

...jeg vil heller have en lov om hvor meget co2 hvert menneske udleder :-)

...så kan man selv vælge om man vil have en smøg

...eller køre en tur på sin knallert en gang om året

...eller en tur i sin bil en gang om året

...eller en flyrejse hvert 20. år

...eller fyre op i brændeovnen en gang om måneden

...eller...find selv på flere ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Miki.....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 22:36

Du misforstår det jeg skriver, det handler ikke om rygere eller fede mennesker eller grimme mennesker eller hundemennesker, det handler om at det er blevet legitimt at tale nedsættende om mennesker der har en fejl, i dette tilfælde rygere, uden tanke på at der altså er et menneske bag fejlen.

Ydermere mener jeg passiv rygning er blevet pålagt langt større fare end det reelt er (jeg taler ikke om tyk værtshus røg, men at man kan lugte en cigaret nogen tid efter den har passeret en næse). Den største fare ved at fokusere på 1 ting er at alle andre usunde dufte og dampe bliver gjort mindre farlige.

Det er ekstremt usundt med alle de kunstige dufte vi ellers tilsætter vore hjem, duftlys, ambipuri, eu de toilette, støvsugerduft ect. En stor mængde af de rengøringsmidler vi bruger er også sundhedsskadelige, især dem der kommer fra spraydåser og sprayflasker.

Rent konspratorisk er det mega smart at få masserne til at fokusere på en enkelt ting så de store syndere kan udlede deres slam i fred.

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Rygning...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 22:50

Hvis man kan lugte at underboen ryger, så er det ikke underboen der er problemet, men den elendige bygning man bor i.

Med mindre man selvfølgelig er så sart som Louise-s, der er generet af en der står udenfor i fri luft og ryger, 2 etager under hende...

Selvfølgelig skal astmatikere og andre med luftvejsproblemer, eller bare folk med enormt sarte næser, ikke føle sig generet af rygere i deres eget hjem.

Men istedet for at hetze rygerne, hvorfor forbyder man så simpelthen ikke bare rygning. Hvis cigaretter var ulovlige, så blev folk jo nødt til at holde op med at ryge...

Og jo, når rygerne er fjernet, så kommer turen til de fede...

Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd

Arose....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 22:51

Nej, jeg forstår godt hvad du mener, og jeg er i princippet helt enig. Selvfølgelig skal man tage menneskelige hensyn.

Jeg synes bare ikke at der er taget hensyn til ikke rygerne i MEGET lang tid og derfor synes jeg det er dejligt at der er kommet fokus på det nu.

Og som jeg har skrevet før, så handler det for mig på ingen måde om forurening eller større miljømæssige hensyn - det handler om lille bitte mig (ego ego) der synes det er ulækkert at komme hjem og min lejlighed lugter af røg, fordi ens naboer ryger.

Jeg føler mig bundet på hænder og fødder af andre menneskers vaner. Det er ikke en rar følelse.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider