Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jordbrugsteknolog - Grafiker
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 18:59

Davs alle Hn'er :)

Jeg søger information omkring uddannelserne Jordbrugsteknolog og alle former for grafiker. Er der nogle af jer der er uddannet inden for det? Eller bare kender nogle? Er det brugbare uddannelser som man kan bruge til noget.

Hvad giver Jordbrugteknolog adgang til at arbejde med efter uddannelsen?

Hvordan er uddannelserne når man tager dem?

Hvordan er arbejdet bagefter? (Sikkert mange forskellige retninger)

Grunden til jeg spørger, er at jeg ikke aner hvad jeg skal efter 10. klasse. Er lidt bidt af enten noget landbrugsnoget eller noget grafisk, men hvad inden for det ved jeg ikke. Lige nu går jeg i 9. på en efterskole og skal tage 10. næste år på samme skole. I min praktikuge i år var jeg inde på Mediehuset Mors som grafiker. Det var lærerigt og gjorde mig kun endnu mere i tvivl om hvad jeg vil. På en måde er det jo en god ting :D

Jeg har kikket på http://www.ug.dk men jeg syntes ikke jeg finder den information om uddannelsen og arbejdet bagefter jeg søger. Jeg syntes mere den giver information om adgangskravene.

Jeg tror faktisk det jeg mangler er 'ægte' information fra et andet menneske der ved lidt om det fordi han/hun selv har prøvet det eller kender nogen godt der har.

Jeg har kikket lidt på andet end jordbrugsteknolog (fandt faktisk først ud af lidt om det i fredags på Hest & Rytter), f.eks. Dyrepasser, men den blev hurtigt udelukket. Har kikket lidt på Ridepædagog, men tror nok ikke lige selve pædagogdelen siger mig så meget. Det er mere arbejdet med dyrene, undervisningen (går nok lidt i mod det andet jeg skrev, men jeg ville ikke kunne arbejde i børnehave/små skoleklasser), indretning af stalden, hverdagen der interesserer mig.

Jeg kan også rigtig godt li' at arbejde med billeder og opsætninger på computeren, men gør ikke særlig meget i det fordi jeg mangler nogle programmer der kan. Syntes ellers det er sjovt at arbejde med det, og spændene at prøve nye ting idet.

Jeg er til begge dele og kan slet ikke vælge en retning, og det er jo to meget forskellige retninger.

Hvad har i at sige om uddannelserne? Er der andre uddannelser jeg ikke har nævnt, som det lyder til at jeg kunne bruge?

- På for hånd tak Hn'er

Pernille

Jeg er Mig og ingen andre. Jeg er helt speciel.

0
0
Svar på denne tråd

uddannelser
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 19:31

Jeg har faktisk selv stået samme sted, og kigget på begge uddannelser.

Valgte tage til alle de åbenhus og uddannelses messer jeg kunne finde, og fik også individuel samtale med skolerne.

Jeg endte med droppe begge uddannelser.

Grafiker, fordi man skal være enormt dygtig for komme nogle steder i den verden, og der er så få praktik pladser m.m. Kiggede også på designteknolog og multimedie designer, men er glad for jeg ikke valgte denne vej, pga den store arbejdsløshed.

Jordbrugsteknolog blev valgt fra fordi jeg aldrig rigtig kunne få nogle ordentlige svar, men har hørt om flere der finder uddannelsen ganske brugbar og spændene.

Endte med til sidst at vælge universitet pga de store muligheder fra den verden, også passer forlæsnings formen mig meget bedre. Jeg arbejder nu i mine studier både med natur, grafik, programmering osv :)

0
0
Svar på denne tråd

Kan da svare på lidt
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 13:13

Du kan jo prøve at kigge lidt på selandias hjemmeside og læse lidt mere om jordbrugsteknolog.

Problemet er bare at med kun en 10 klasse kan du ikke komme ind, det kræver en vidergående gymnasiel uddannelse (HF,HH osv.), uddannet dyrepasser og nogle andre adgangs krav.

0
0
Svar på denne tråd

Jordbrugsteknolog - Grafiker
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 13:42

Tak for svarene. Det var meget brugbare. :)

chris »97«

Det lyder da ikke så nemt med den grafisk uddannelse? Men det er da sjovt at vi har stået (står) i samme situation.

caprilou ?Pegasus?

Der vil jeg gå ind og kikke. Er godt klar over at man ikke kan gå direkte ind på Jordbrugsteknolog. Hvis jeg skulle den vej, vil jeg være uddannet landmand først og så komme ind.

Jeg tror jeg vil prøve at finde ud af mere. Når jeg engang lige husker det tror jeg også jeg vil hive fat i min vejleder.

Pernille

Jeg er Mig og ingen andre. Jeg er helt speciel.

0
0
Svar på denne tråd

jordbrugsteknolog
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 14:03

Jeg er i gang med jordbrugsteknolog med heste som speciale. jeg er kun på andet semester så kan ikke svare så meget på hvad der sker senere hen på uddannelsen. Men for at kunne komme ind skal du først have en landmands uddannelse, dyrepasser eller en gymnasie uddannelse ( HH,HF mm). Job mulighederne bagefter er hovedesagligt noget med rådgivning og konsulent jobs eller lære på en landbrugs skole. Nu ved jeg ikke hvad linie du har tænkt dig og jeg ved mest om heste linien og der er jobmulighederne bagefter meget i foder firmaer, firmaer der sælger staldinventar mm, genoptrænings centre, ved dyrlæge som foderrådgiver. Faktisk da det er en forholdsvis ny uddannelsen inden for heste gælder det lidt om at tænke lidt kreative job muligheder og tænke hvor den viden man får kan bruges. Men hvis du ellers har spørgsmål er du velkommen til at spørge.

MVH Inger

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider