Davs alle Hn'er 
Jeg søger information omkring uddannelserne Jordbrugsteknolog og alle former for grafiker. Er der nogle af jer der er uddannet inden for det? Eller bare kender nogle? Er det brugbare uddannelser som man kan bruge til noget.
Hvad giver Jordbrugteknolog adgang til at arbejde med efter uddannelsen?
Hvordan er uddannelserne når man tager dem?
Hvordan er arbejdet bagefter? (Sikkert mange forskellige retninger)
Grunden til jeg spørger, er at jeg ikke aner hvad jeg skal efter 10. klasse. Er lidt bidt af enten noget landbrugsnoget eller noget grafisk, men hvad inden for det ved jeg ikke. Lige nu går jeg i 9. på en efterskole og skal tage 10. næste år på samme skole. I min praktikuge i år var jeg inde på Mediehuset Mors som grafiker. Det var lærerigt og gjorde mig kun endnu mere i tvivl om hvad jeg vil. På en måde er det jo en god ting 
Jeg har kikket på http://www.ug.dk men jeg syntes ikke jeg finder den information om uddannelsen og arbejdet bagefter jeg søger. Jeg syntes mere den giver information om adgangskravene.
Jeg tror faktisk det jeg mangler er 'ægte' information fra et andet menneske der ved lidt om det fordi han/hun selv har prøvet det eller kender nogen godt der har.
Jeg har kikket lidt på andet end jordbrugsteknolog (fandt faktisk først ud af lidt om det i fredags på Hest & Rytter), f.eks. Dyrepasser, men den blev hurtigt udelukket. Har kikket lidt på Ridepædagog, men tror nok ikke lige selve pædagogdelen siger mig så meget. Det er mere arbejdet med dyrene, undervisningen (går nok lidt i mod det andet jeg skrev, men jeg ville ikke kunne arbejde i børnehave/små skoleklasser), indretning af stalden, hverdagen der interesserer mig.
Jeg kan også rigtig godt li' at arbejde med billeder og opsætninger på computeren, men gør ikke særlig meget i det fordi jeg mangler nogle programmer der kan. Syntes ellers det er sjovt at arbejde med det, og spændene at prøve nye ting idet.
Jeg er til begge dele og kan slet ikke vælge en retning, og det er jo to meget forskellige retninger.
Hvad har i at sige om uddannelserne? Er der andre uddannelser jeg ikke har nævnt, som det lyder til at jeg kunne bruge?
- På for hånd tak Hn'er