Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

guitar strenge
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 20:44

Jeg står og skal skifte strenge på min mors guitar som jeg har fået, men aner ikke hvad de forskellige mærker hedder og hvor gode de er, så hvad vil i sige er godt til en spansk/klassisk guitar (nylonstrenge) til mig som er igang med at lære guitar og ikke er kommet vildt langt, lad os bare kalde mig for "begynder"?

er der nogen musikglade ænder der ved det? :)

på forhånd tak!

Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<

Rest In Peace Isabella! :'(

0
0
Svar på denne tråd

Guitar strenge....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 21:14

Hejsa...

Nu ved jeg ikke så meget om de forskellige mærker til en spansk/klassisk guitar da jeg kun spiller på western og elguitar med stål strenge.

Hvis du ikke er typen som spiller rigtig meget på din guitar og går op i at den SKAL lyde på en bestemt måde, så kan du bruge næsten et hvilket som helst mærke i strenge.

Det vigtigste er at du får fat i nogle strenge i den rigtige tykkelse, da de fåes i mange forskellige tykkelser, tykkelsen har nemlig meget at sige for lyden.

Prøv evt at snak med personalet i en guitar forretning, fortæl dem hvad dit behov er, de kan osse finde ud af hvilken tykkelse de strenge der sidder på guitaren nu er.

Et godt "tip" kan være, at jo tyndere strengene er jo nemmere er det at lære at spille på guitaren da tynde strenge kræver mindre fingerkræfter at trykke ind.

Håber at du finder ud af det...

God fornøjelse!

Mvh.

Kristoffer Jensen

CK Ranch - Horses for life

www.ck-ranch.dk

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Guitarstrenge
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 21:16

Jeg spiller ikke selv giutar men min kæreste gør (meget og har spillet i maaange år ;-) ).

Han sværger til strenge af mærket D'Addario. De skulle være rimeligt lette at få fat i. Med hensyn til tykkelse (light, medium, heavy osv.) kommer det meget an på hvad du er vant til. Men hvis jeg var dig ville jeg spørge i en musikforretning og eventuelt tage guitaren med i forretningen. Der kan de nok bedst råde dig, også udfra måden du spiller på.

Held og lykke med musikken :-)

Lene

- With respect and kindness we could change the world -

0
0
Svar på denne tråd

Start med at
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 21:26

Købe de billigste. Kvaliteten på strengene betyder langt mindre end den der spiller på dem. Det er lige som ryttere og bid-typer

Når du har dem på, kan det være du synes noget lyder tamt eller de splatter for meget. Dette kan løses ved at købe nogle tykkere strenge.

D´addario er en udemærket kvalitet, sådan all round, godt kompromis mellem pris og kvalitet, men man kan købe langt billigere og udemærkede strenge over nettet i Tyskland. Kan bare ikke huske hvad siden hedder, men mener den findes på dansk (har folk til den slags )

Der findes også et helt super mærke hvis navn jeg også har glemt som koster 200 og det er som at komme i himlen. Musikbutikken vil vide hvad det er for nogle. Men vent med at bruge penge på den slags til du kan udnytte det.

Så længe man ikke hat styr på sin vibrato eller ikke spiller med tilstrækkelig egalitet er det altså penge ud af vinduet.

Og her har jeg selvfølgelig svaret ud fra at jeg går ud fra du spiller klassisk på den? Hvis du bruger den til almindeligt akkordspil er det rart med nogle lidt hårdere strenge der ikke splatter så meget rundt. Det har man ikke brug for til alm. akkordspil - tvært imod.

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 21:37

hej alle sammen :) mange tak for svar!

ja skal ned i aage på lørdag og spørge, men det var bare godt lige at vide lidt selv i forevejen, det kan jeg bedst lide :p

Jane Ø: skal til tyskland den 27. marts. Tror du jeg vil kunne købe dem i tyskland, hvis jeg finder ud af hvilke nogen det skal være så, eller er det kun over nettet det er billigere? :)

Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<

Rest In Peace Isabella! :'(

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har et sæt liggende
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 08:14

Nylonstrenge- aldrig brugt, da min guitar er western (og man åbenbart ikke må skifte til nylon på sådan éen).

Mrk Savarez. Send en PB- hvis interesse.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider