Købe de billigste. Kvaliteten på strengene betyder langt mindre end den der spiller på dem. Det er lige som ryttere og bid-typer 
Når du har dem på, kan det være du synes noget lyder tamt eller de splatter for meget. Dette kan løses ved at købe nogle tykkere strenge.
D´addario er en udemærket kvalitet, sådan all round, godt kompromis mellem pris og kvalitet, men man kan købe langt billigere og udemærkede strenge over nettet i Tyskland. Kan bare ikke huske hvad siden hedder, men mener den findes på dansk (har folk til den slags
)
Der findes også et helt super mærke hvis navn jeg også har glemt som koster 200 og det er som at komme i himlen. Musikbutikken vil vide hvad det er for nogle. Men vent med at bruge penge på den slags til du kan udnytte det.
Så længe man ikke hat styr på sin vibrato eller ikke spiller med tilstrækkelig egalitet er det altså penge ud af vinduet.
Og her har jeg selvfølgelig svaret ud fra at jeg går ud fra du spiller klassisk på den? Hvis du bruger den til almindeligt akkordspil er det rart med nogle lidt hårdere strenge der ikke splatter så meget rundt. Det har man ikke brug for til alm. akkordspil - tvært imod.