Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bekymret for min store dreng
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 14:46

Hey......

Som opfølgning, på en tråd jeg lavede i sommers, ang. min belgier basses kræftknude.....kan jeg nu fortælle at knuden desværre er vokset til dobbelt str.....

Den er våd, snasket og meget KLAM......han virker ikke som om han har ondt og er heller ikke halt.....

Den sidder det værst tænkelige sted.....i hans vestre forkode....ikke det nemmeste sted at holde øje med den, når han har alt det hovskæg han har.....Så en del af de bagerste faner har måttet "lade livet".....så jeg bedre kan komme til den....

Dyrlægen kommer og tjekker den igen i morgen.....og underbinder den....som man også kan gøre ved vorter på mennesker.

Udfaldet skulle gerne være at den falder af.....når dette er opnået, skal han smøres med noget skrapt salve.

Dyrlægen har selv haft god erfaring med den måde at fjerne den på, har fjernet 6 sarcoid'er på en af sine egne heste.

Så kryds lige fingre for at vores forsøg med underbinding og salve kommer til at virke !!!!

Følgende beskrivelse er fundet på Netdyredoktor.dk :

(Sarcoider er den hyppigste form for hudkræft hos heste. Det er en kræftform, hvor der ikke sker spredning til indre organer, men undertiden bliver sarcoiderne så store og udbredte, at de flyder sammen på større eller mindre hudområder. Sarcoider findes hos heste i alle aldre, men specielt heste mellem 8 og 15 år rammes af sygdommen.

• Den vorteagtige form har et tørt, forhornet eller vorteagtigt udseende. Den er sædvanligvis lille og kan være enten flad eller stilket. Afgrænsningen til det øvrige hud er skarp. Ofte vil en sådan form forblive uændret i længere tid, enkelte er endda set ophelet spontant. Hvis der går hul på dem, kan de udvikle sig til den mere aggressive type).

Venligst

Trine

En rigtig hest er en....... BELGIER

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 14:51

Øv, det lyder da rigtig trælst. :( Håber dyrlægens behandling kan hjælpe, så alt bliver i orden igen.

Held og lykke med behandlingen, ihvertfald. :)

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Mit bidrag til debatten
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 14:54

Puha, det lyder ikke lækkert

Jeg krydser fingrer for jer begge

VH Pernille

For when a woman is left too much alone, sooner or later she begins to think..... And no man knows what then she may discover...!!

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels bamse hest....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 14:56

Altså hvor har ham Samson snart været uheldig med helbredet, men heldigvis er han jo hver gang kommet tilbage for fuld styrke, så det er jeg helt sikker på at han også gør denne gang. Han har jo heldigvis en ejer, som gør det bedst for ham

Jeg skal nok krydse alt hvad jeg kan for at bamse hesten hurtig kommer sig helt igen.

Du må give ham et stort kram, en masse klap og en ekstra godbid fra mig og Meister.

Louise - med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 14:57

Hej Trine

Øv hvor er jeg ked af at høre den har udviklet sig!! Jeg krydser alt hvad jeg kan for at den forsvinder og bliver væk.

Sarccoider er noget fanden har skabt, længere er den ikke - Som du ved har jeg jo selv en god portion erfaring med skidtet.

God bedring til Samson!

Stort knus til dig og Samson!

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

øvøv.....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 15:18

Min gamle springhest fik og sådan en knude.. I kodeleddet lige over hoven, hvilket betød han knap kunne bøje benet :(

Der var 2 muligheder

1. operation, hvilket ville betyde boks ro min. 3-4 mdr.

2. "salve behandling" (Samme som din får) Dette skulle tage ca. 9 måneder så vi valgte denne udvej, da han så kunne komme på fold dagligt.

Det var meget skrap salve jeg skulle smører på og forbinde 2 gange dagligt, jeg måtte bruge handsker da det brændte på min hud.

Alle hårene faldt af benet og det så yderst drabeligt ud, men efter 4 uger var det en KÆMPE forskel, knuden var meget mindre og begyndte lidt at ligne et sår i stedet.

Han var på fold dagligt og efter ca 6 uger kunne jeg ride ham (mens han havde forbinding på..)

Efter 2-måneder stoppede vi med salven og brugte en mere nænsom salve, vi smurte på 2x dagligt (uden forbinding, da knuden var væk..)

Efter 6 måneder var hårerne vokset ud og man kunne næsten ikke se noget.

Nu 1 år efter nøjes jeg med at smører skin cremé på dagligt, da han stadig får ret tør/irriteret hud. (pg.a. den skrappe salve..)

Men er rigtigt rigtigt glad for jeg valgte den løsning! :) Så held og lykke med din hest! Det er bestemt ikke den værste form for kræft en hest kan få, så jeg x fingre for jer! :)

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Efter dyrlæge besøg
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 18:32

Så er det tid til en opdatering.....han har nu fået bundet knuden 1. gang......

Efter at have fået noget bedøvelse til at slappe lidt af på, klippede Linda (dyrlægen) ham helt tæt = alle hans flotte faner - han er belgier - er blevet klippet af ......først med saks og derefter med maskine.....så knuden er blevet helt blotlagt.....

Området blev afvasket med en jod-blanding.....for at være så sterilt som muligt....

En stærk bomuldssnor blev bundet STRAMT om knuden....

Jeg skal så hver 2. dag, fra i dag, binde en ny snor på, som skal strammes mest muligt....Han skal dagligt have vasket området med noget desificerende.....så det "snask" der vil komme fra knuden, bliver fjernet og det bliver holdt mest muligt rent....

Han må heldigvis godt komme på fold......

Dyrlægen mener ikke at den vil være svær at få til at falde af....når det så er sket, skal han hver dag i 5 dage, smøres med Xxterra salve......Dette skulle gerne få "roden" til at slippe og området til at hele pænt op.....

Har taget billeder i dag.....som jeg vil vise et par stykker af, når jeg modtager dem.....formodentligt senere i aften....

Venligst

Trine

En rigtig hest er en....... BELGIER

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider