Min gamle springhest fik og sådan en knude.. I kodeleddet lige over hoven, hvilket betød han knap kunne bøje benet 
Der var 2 muligheder
1. operation, hvilket ville betyde boks ro min. 3-4 mdr.
2. "salve behandling" (Samme som din får) Dette skulle tage ca. 9 måneder så vi valgte denne udvej, da han så kunne komme på fold dagligt.
Det var meget skrap salve jeg skulle smører på og forbinde 2 gange dagligt, jeg måtte bruge handsker da det brændte på min hud.
Alle hårene faldt af benet og det så yderst drabeligt ud, men efter 4 uger var det en KÆMPE forskel, knuden var meget mindre og begyndte lidt at ligne et sår i stedet.
Han var på fold dagligt og efter ca 6 uger kunne jeg ride ham (mens han havde forbinding på..)
Efter 2-måneder stoppede vi med salven og brugte en mere nænsom salve, vi smurte på 2x dagligt (uden forbinding, da knuden var væk..)
Efter 6 måneder var hårerne vokset ud og man kunne næsten ikke se noget.
Nu 1 år efter nøjes jeg med at smører skin cremé på dagligt, da han stadig får ret tør/irriteret hud. (pg.a. den skrappe salve..)
Men er rigtigt rigtigt glad for jeg valgte den løsning!
Så held og lykke med din hest! Det er bestemt ikke den værste form for kræft en hest kan få, så jeg x fingre for jer!