Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

jer med heste på rideskole..hvordan??
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 21:53

hey alle jer

Jeg har et dilemma. Jeg har min hest herhjemme, men årh hvor ville jeg da gerne have ham på en rideskole!!

Jeg savner motivationen til at komme igang, få noget undervisning, snakke med alle de andre hestetosser, få sig nogle gode grin og alt det man nu ellers oplever der.

Og så bare vide at min hest blive passet på præcise tidspunkter +- ½ time..

Herhjemme er det da superskønt at kigge ud af vinduet og kunne se ham, men nej hvor han bare ikke trives herhjemme :-( Og det gør ondt på mig. Han virker ked af det, og ikke med det glimt i øjet som han plejer at have. Han har været hos mig i ½ år nu.

Han har en shetter til selskab, men den smutter konstant under hegnet, så de er ikke meget sammen.. han tøffer bare rundt på vores grund. (og nej, nærmer sig ikke vejen, og jo det skal laves så han ikke kan rende ud) ;-)

Og mig.. ja jeg arbejder 50 timer i ugen, så hyphest er der ikke meget tid til.

Jeg har spurgt den lokale rideskole om de vil låne ham, som elevhest nogle timer i ugen, og så kan jeg have ham resten af tiden (jeg arbejder derude i forvejen).. Og så også få lidt rabat i opstaldning..

Men han er på stndby lige nu.

Mit spørgsmål til jer er: Hvordan har i råd til at have jeres hest på en rideskole?

Jeg har selv noget der ligner 15000 udbetalt, skal af med 11500 til buget/md, og så er der jo ikke meget tilbage til mad, benzin, osv.. Har en kæreste, men han tjener ca det samme.

Gode råd modtages, så jeg kan få mit liv med min dejlige hest tilbage igen.

Hilsen Marlene ;-)

Et hjem er ikke et rigtigt hjem, før man sidder på ryggen af en hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

rideskole liv
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 15:24

Har selv haft mine to heste hjemme, men valgte så at de denne vinter skulle ud at stå. den ene har jeg lånt ud, og den anden har jeg opstaldet på den lokale rideskole. Det er dejligt nemt og aldrig ensomt, men nu nærmere tiden sig hvor de skal hjem igen, og jeg glæder mig!!

Hestene er logisk blevet redet noget mere end når de står hjemme, især med den vinter vi har haft er jeg glad for mit valg, for ville ikke have været meget jeg kunne have kørt med trailer.

Men hvad med dig? kører du normalt på rideskolen med hesten engang i mellem og får redet?

Og har du måske mulighed for at få nogle opstaldere ind? så er hverken din hest eller dig alene. Jeg har to ekstra bokse jeg lejere ud, så jeg ikke står alene med det hele når jeg har dem hjemme, plus det er rart med lidt selskab, men derud over kørte jeg ofte på rideskolen for at ride, og for at få undervisning.

Rent økonomisk er det altså ikke meget jeg sparer ved at have dem hjemme. En af grundene til at jeg glæder mig til at få hestene hjem er netop at så bestemmer jeg fodre, strøelse, fold tid osv. den frihed og mulighed for selv at bestemme savner jeg på rideskolen. Men pga mit valg af fodre og strøelse er det stadig dyrt at have hestene hjemme, men det er jo mit valg, plus at jeg jo kører på rideskolen flere gange om ugen, så derved har jeg også flere benzin udgifter, da det koster lidt ekstra at trække en trailer.

Men hvis du er kørt sur i det derhjemme, og ikke synes hesten trives, så synes jeg bestemt du skal tage at flytte på rideskole, du kan jo altid flytte hjem igen

Bølge og krone:

Caiser og Birkely's Krastoka

Dance like nobody ís watching - Work like you don´t need the money - And Love like you´ve never been hurt

Dressur sadel sælges:

KlIK HER

0
0
Svar på denne tråd

hvis du arbejder
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 15:37

50 timer om ugen, og har 15.000 udbetalt skal du finde et andet job! Det er vist under mindstelønnen..

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

Billige DAM /Gjøl trolde købes!!! Skal være originale. i størrelsen fra 9- 16 cm. Gerne med tøj.

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 15:42

jeg har råd er simpelt at svare på - jeg tjener godt og har en billig husleje! Nu er der mange aldersklasser af rideskolepensionærer og os voksne (ældre) har så økonomien til det. De helt unge har forældreopbakning vedr. det økonomiske. Andre "voksne" unge tjener lidt ved siden af, bl.a. ved at have arbejdstimer på rideskolen. De har sikkert også en del "fravalg" af andre ting. Personligt kommer jeg aldrig ud og rejse - det er mit fravalg.

Synes det er en ide at låne din hest til rideskolen og få råd til opstalding af den vej - hvis ikke du har noget imod at alle mulige forskellige rider ham.

Ellers har jeg ingen nogen egentlige råd - med mindre du kan få dine udgifter længere ned - på en eller anden måde.

Jeg nyder at være på rideskolen, men jeg er også meget social og man får både hjælp og inspiration samt mere frihed.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

part...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 15:45

Hvad med at få ham opstaldet på en rideskole og få en part på ham, der kan ride ham nogle gange om ugen, og så betale x antal kroner til hans opstaldning/foder/smed whatever.. er det så ikke mere overskueligt?

Så har du ogsåen der kan ride ham i hverdagen.. :)

Og så er jeg enig med kate, får du 15,000 måneden for 50 timer om ugen ville jeg også finde mig noget andet ;)

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 15:47

jeg har ca. 16.500kr udbetalt. og bor så billigt med min kæreste da han har lejligheden og valgt at han vil betale lånet så jeg slipper for sølle ca 2000kr men har så hesten stående dyrt til ca. 3000kr. + forsikring sko m.m.

jeg er SÅ glad for at stå et sted med mange mennesker.. jeg har ca. efter alt betalt, dvs. smed foder forsikring hundemad alt og lagt madbudget m.m. 3500kr til mig selv. så har jeg lagt ca. 2000kr til mad. det fungere fint. men ville ik ha mindre tilmig selv.!

jeg har så også købt mig en helt ny bil og har noget andet lån at betale på.. men mit løber fint rundt.

tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj

fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd

15000 ubetalt
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 18:39

er da ikke under mindstelønnen. Det er da en ganske pæn løn.

....og den honoreres med en plade choko.... HVID chokolade!

Hestequizzer Rideudstyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider