Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hundefører-militæret
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 11:16

vi har her hjemme snakket om det egentlige er hundefører inden for militæret?? og vi er ikke helt enige. faktisk er vi en del i tvivl... så håbede der måske var nogen her inde der vidste det??? Vi ved godt at der er hundefører inden for hjemmeværnet, men det er jo primært frivillig arbejde så vidt jeg husker??? det kan også være jeg er fuldstændig gal på den. Derfor håbede jeg på der var nogle kloge HNér der vidste noget om det i plejer altid at vide en masse gode ting.

På forhånd tak

Job med dyr søges...I er velkommen til at skrive:)

0
0
Svar på denne tråd

hundefører
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 12:42

Min ene onkel har tidligere været hundefører i flyvevåbenet. :)

Mvh Louise.

- Snart med Dyret hjemme igen!

2 boliger på hhv. 68 og 125 m2 udlejes

på lille gård ved Toppevad/Ganløse.

- Dog ingen mulighed for hestehold!

0
0
Svar på denne tråd

vov og vuf
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 12:55

Der er også hundeførere i Hæren. Tror dog ikke, der er specielt mange. Men har da mødt et par stykker.

Indenfor Flyvevåbnet er der i hvert fald nogle, eftersom jeg har læst en artikel om, at de uddanner hunde til at opsnuse miner.

0
0
Svar på denne tråd

I Flyvevåbnet...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 13:05

er der i hvert fald, der bruger de hovedsagligt schæfere (faktisk har jeg ikke set andet, heller ej min kæreste som har arbejdet i Flyvevåbnet nogle år)

Mvh. Juliette

Vil du til tops? Talentfuld og smuk dressurpony kat. 1 sælges - Se Her

Mor til verdens dejligeste lille prins som kom til verden d. 28-07-09

0
0
Svar på denne tråd

jo det er der
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 13:07

... Forsvarets Hundeskole uddanner hunde til hele Forsvaret (og vistnok også politiet) og er beliggende på Flyvestation Karup som en del af Flyvevåbnets Førings- og Operationsstøtteskole, forkortet FFOS.

FFOS uddanner også hundeførere: forsvaret.dk/FFOS/UDDANNELSE/HUNDE/ Pages/default.aspx

Der findes for eksempel hundeførere i militærpolitiet og ved Jægerkorpset.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 13:38

Der som tidligere sagt hunde i flyvevåbnet og hæren (schæfer) der primæret bruges som vagt/patrulje hunde.

Men der findes i hæren hos ingeniørne, springer spaniels, som bruges som sprængstofshunde... Og den er god nok. har selv været i Skive hvor de er

0
0
Svar på denne tråd

ofijgerget
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 14:09

det er der skam, de har et fantastisk sted i Karup på flyvestationen. med nye bokse boblebad til hundene og store motionsgårde riigtig dejligt :D

de bruger primært schæfere men der er også enkelte labrador derinde men søg efter det på nettet :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 13:21

hold da op havde ikke regnet med at der var så mange der svarede og så hurtigt... men super dejligt at i gad svare. vidste man kunne regne med jer HNér . Så tusind tak fordi i alle sammen gad skrive....Er der nogen af jer der ved hvad det kræver at blive hundeføre???

0
0
Svar på denne tråd

jo da her
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 17:08
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 17:17

Louise Christensen

TUSIND tusind tak . tænkte nok der var nogen her inde der kunne hjælpe.... .

0
0
Svar på denne tråd

Vil da lige tilføje
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 17:39

at de også bruger en del malinois i flyvevåbenet/hæren.

Man har ikke sin egen hund med mig bekendt og slet ikke når man er ny. Man får tildelt en tjeneste-hund og de bor på kasernen og er ikke hjemme-hunde.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 22:59

... rigtigt at de også bruger malinois i flyvevåbnet, men hundene bor nu hjemme hos førerne til dagligt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider